abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 00:48:11 #26
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_66639772
Onze dochter is net één dag te vroeg geboren om voor het programma in aanmerking te komen en ik geloof dat ik dat op het moment helemaal niet zo erg vind met al die onzekerheden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 07:37:11 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_66641303
quote:
Het gebruikte vaccin beschermt tegen twee typen van het virus, die samen verantwoordelijk zijn voor 70 procent van de ziektegevallen. Omdat dit geen volledige zekerheid biedt, wordt benadrukt dat vrouwen ook moeten blijven meedoen aan het bevolkingsonderzoek, het zogeheten uitstrijkje.
dit ook he, het is een virus, het kan weer veranderen, wat heeft het voor zin? je wordt geënt voor het 1 en kan het ander als nog krijgen en wie weet wat voor bijwerkingen er dan nog bij komen.

en hier spreekt iemand die inmiddels als geopereerd is vanwege onrustige cellen overigens.

Ik wil wel altijd iedereen op het hart drukken het uitstrijkje te laten maken
stormy waters...
sailin'
pi_66667963
we hebben besloten het niet te doen, ze heeft het er met vriendinnen over gehad en met ons, en niet dus.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:24:42 #29
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_66668463
Het viel mij vandaag op dat werkelijk alle vrouwelijke leerlingen gisteren zo'n prik hebben gehaald.

Sommige vroegen mij of ze nu gehandicapte kinderen zouden krijgen later, want dat hadden ze op internet gelezen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:38:17 #30
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66669028
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het viel mij vandaag op dat werkelijk alle vrouwelijke leerlingen gisteren zo'n prik hebben gehaald.

Sommige vroegen mij of ze nu gehandicapte kinderen zouden krijgen later, want dat hadden ze op internet gelezen.
Dan is er dus duidelijk weinig over gesproken thuis...... Dat ze zo slecht op de hoogte zijn verbaast me wel.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:41:31 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_66669159
Wij kunnen niet op de oproepdatum. Dus dat geeft ons wel meer tijd. ik denk niet dat ze het doet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:48:30 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_66669466
Ik denk dat het veel verstandiger is om meisjes vanaf een bepaalde leeftijd een uitstrijkje aan te bieden. In de ons omringende landen heel gewoon, maar hier natuurlijk weer niet
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:53:52 #33
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_66669677
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:38 schreef childintime het volgende:
Dan is er dus duidelijk weinig over gesproken thuis...... Dat ze zo slecht op de hoogte zijn verbaast me wel.
Gezien de leerlingpopulatie waar ik mee te maken heb denk ik inderdaad niet dat er thuis over gesproken is. Ook wisten veel van deze leerlingen niet dat deze 'prik' (zo noemen ze dat, het woord inenting kennen de meesten niet...) niet verplicht is. Ik vraag me dan ook af hoe de voorlichting is geweest.
pi_66669711
NIET DOEN.

einde mededeling.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:04:47 #35
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66670092
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Gezien de leerlingpopulatie waar ik mee te maken heb denk ik inderdaad niet dat er thuis over gesproken is. Ook wisten veel van deze leerlingen niet dat deze 'prik' (zo noemen ze dat, het woord inenting kennen de meesten niet...) niet verplicht is. Ik vraag me dan ook af hoe de voorlichting is geweest.
Droevig......
pi_66671634
Ik neig ook steeds meer naar niet doen....
Er is mij te weinig bekend over de eventuele gevolgen op lange termijn en als ik het goed begrepen heb is ie maar ongeveer 5 jaar "werkzaam" ( toch?)

Toen ik dat tegen dochterlief vertelde zei ze dat ze sowieso voor de 17e niet aan sex gaat doen

Alleen zal die beslissing waarschijnlijk niet zo goed vallen bij vaderlief.....
Van mij "moet" ze sowieso zelf beslissen, maar dan wel goed onderbouwd.....
En aangezien ze geen toestemming van de ouders nodig hebben, kan pa lief dr ook niet dwingen, toch?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:47:20 #37
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66672191
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:36 schreef vamperotica het volgende:
Ik neig ook steeds meer naar niet doen....
Er is mij te weinig bekend over de eventuele gevolgen op lange termijn en als ik het goed begrepen heb is ie maar ongeveer 5 jaar "werkzaam" ( toch?)

Toen ik dat tegen dochterlief vertelde zei ze dat ze sowieso voor de 17e niet aan sex gaat doen

Alleen zal die beslissing waarschijnlijk niet zo goed vallen bij vaderlief.....
Van mij "moet" ze sowieso zelf beslissen, maar dan wel goed onderbouwd.....
En aangezien ze geen toestemming van de ouders nodig hebben, kan pa lief dr ook niet dwingen, toch?
Dochter's vader was er ook niet zo blij mee, vooral omdat ik zelf een verleden heb met "onrustige cellen". Maar ik vind wat er nu bekend is niet zaligmakend; ik vind dat er veel te weinig bekend is en minimaal ondezoek is gedaan. Ik heb dochter zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn van wel of niet vaccineren ( in hoeverre je dat kunt overzien als je 16 bent) en zij koos zelf om het niet te doen. Een verstandig besluit vind ik
pi_66672291
Vader vindt al die "spookverhalen" maar onzin....
Dochterlief is nog maar 12 en nog helemaal niet bezig met seks oid....
Ik ben inderdaad veel meer voor meer uitstrijkjes op jongere leeftijd!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:05:19 #39
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66673095
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:49 schreef vamperotica het volgende:
Vader vindt al die "spookverhalen" maar onzin....
Dochterlief is nog maar 12 en nog helemaal niet bezig met seks oid....
Ik ben inderdaad veel meer voor meer uitstrijkjes op jongere leeftijd!
Artsen vinden uitstrijkjes voor je 30e niet zinvol omdat er dan nog geen goede uitslag kan zijn. Belachelijk! Ik moest een uitstrijkje laten maken toen ik 28 was, omdat ik een spiraal wilde (dan wordt er eerst standaard een uitstrijkje gemaakt). Daarbij bleek dat ik een ernstig afwijkende uitslag had. Als dat dus toen niet gebeurd was, had ik er eerst nog 2 jaar mee rond gelopen, met alle gevolgen van dien. Ze hadden al dat geld van die vaccinaties beter in uitstrijkjes kunnen steken, Standaard voor iedere vrouw vanaf 20 ofzo.

Trouwens, als je vroeger de pil slikte, was je verplicht om ieder half jaar een uitstrijkje te laten maken, anders kreeg je geen vervolgrecept. Tegenwoordig hoeft dat niet meer en gaan veel vrouwen pas op z'n vroegst voor het eerst rond hun 30e een uitstrijkje laten maken.
pi_66674067
Ik ben blij dat mijn dochter nog maar 9 maanden is.
Maar als ik nu zou moeten kiezen was het een nee.
pi_66698709
Wij laten onze dochter (15) ook niet inenten.

Er is gewoon over de hele linie te weinig bekend, of dit echt helpt, en ook heel belangrijk, over de gevolgen op latere leeftijd..... (ik zie dan ook idd de Softenon kindjes voor me...)

Ook de foldertjes in de envelop zijn teveel gericht op dat het helpt tegen baarmoederhalskanker, naar mijn mening.

Dus hier gaat het niet gebeuren, dochter is het ermee eens (we hebben niet gepushd met onze mening, en ook op school is er over gepraat).

Uitstrijkjes op jongere leeftijd dan 30 ben ik wel voor , en is dochter het ook volkomen mee eens.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:53:13 #42
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66713155
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:57 schreef Fannie het volgende:
Wij laten onze dochter (15) ook niet inenten.

Er is gewoon over de hele linie te weinig bekend, of dit echt helpt, en ook heel belangrijk, over de gevolgen op latere leeftijd..... (ik zie dan ook idd de Softenon kindjes voor me...)

Ook de foldertjes in de envelop zijn teveel gericht op dat het helpt tegen baarmoederhalskanker, naar mijn mening.

Dus hier gaat het niet gebeuren, dochter is het ermee eens (we hebben niet gepushd met onze mening, en ook op school is er over gepraat).

Uitstrijkjes op jongere leeftijd dan 30 ben ik wel voor , en is dochter het ook volkomen mee eens.
Dat had ik ook ja, van die Softenon kindjes; of helemaal geen kindjes. Juist omdat er zo weinig bekend is vond ik het moeilijk om er op een onbevooroordeelde manier met dochter over te praten. Wij (hier in dit topic) zijn heel kritische ouders, die veiligheidshalve eerst zekerheid willen hebben. Ik heb wel steeds tegen haar gezegd, dat ze misschien door de keus om niet te vaccineren wel baarmoederhalskanker zou kunnen krijgen. Of ze zich daar bewust genoeg van is. Ze zegt dan dat niemand die zekerheid heeft, ook niet als je gevaccineerd bent. Ik ben trots op haar
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 maart 2009 @ 22:43:37 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66784926
Vaccinatie in Den Haag moet opnieuw
quote:
Bijna 1200 meiden in de leeftijd van 13 tot 16 uit Den Haag die afgelopen woensdag gevaccineerd zijn tegen baarmoederhalskanker zullen zich opnieuw moeten laten prikken. Het gaat om 1193 meisjes die zich in sporthal Loosduinen hebben laten vaccineren. Dit maakte een woordvoerder van de gemeente vandaag bekend.

Het vaccin waarmee de meisjes geënt werden, was te koud. Hierdoor is het mogelijk dat het vaccin niet goed werkt. De GGD Den Haag wil het zekere voor het onzekere nemen en roept daarom de meisjes opnieuw op, ondanks dat ze het 'heel vervelend' voor ze vind.

De landelijke vaccinatiecampagne tegen baarmoederhalskanker begon afgelopen maandag. De meiden die dit jaar tussen de dertien en zestien jaar oud zijn krijgen in totaal drie prikken: eentje in maart, eentje in april en de laatste in september.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66785756
quote:

omg
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_66786024
heb het ook gelezen ja....
pi_66796447
whahaha, dat is precies waar Priscil zich had moeten laten enten. Wat vreselijk dom!
pi_66798922
Wat ik zo apart vind, is dat ze het dan opnieuw laten doen??
Zeker omdat het al een geval apart is hoe dit loopt.
pi_66801177
even afgezien van dat, een koud vaccin ingespoten krijgen doet ook best pijn. Lekker dan...
pi_66803481
ontzettend stomme fout dit
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 20:41:40 #50
5428 crew  miss_sly
pi_66808597
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:05 schreef childintime het volgende:

Trouwens, als je vroeger de pil slikte, was je verplicht om ieder half jaar een uitstrijkje te laten maken, anders kreeg je geen vervolgrecept. Tegenwoordig hoeft dat niet meer en gaan veel vrouwen pas op z'n vroegst voor het eerst rond hun 30e een uitstrijkje laten maken.
Ze maakten geen uitstrijkje, maar deden bij de huisarts een inwendige controle. Wel even heel iets anders.

Ik ben blij dat onze dochter nog niet oud genoeg is. Ik zou nu denk ik ook graag willen dat ze ervoor zou kiezen het niet te doen. Tegen de tijd dat ze 12 is, is er vast meer bekend hierover.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')