Er is inderdaad een verband jaquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Hebben we dan eindelijk het geheim ontdekt? Hangen de koersen samen met het weer?
Als verkoper zie ik dat heeeel anders...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef SeLang het volgende:
Ik word juist depressief als de beurs stijgt.
Het is nooit leuk als dingen duurder worden.
quote:At Last the Secret is Out
At last the secret is out,
as it always must come in the end,
the delicious story is ripe to tell
to tell to the intimate friend;
over the tea-cups and into the square
the tongues has its desire;
still waters run deep, my dear,
there's never smoke without fire.
Behind the corpse in the reservoir,
behind the ghost on the links,
behind the lady who dances
and the man who madly drinks,
under the look of fatigue
the attack of migraine and the sigh
there is always another story,
there is more than meets the eye.
For the clear voice suddenly singing,
high up in the convent wall,
the scent of the elder bushes,
the sporting prints in the hall,
the croquet matches in summer,
the handshake, the cough, the kiss,
there is always a wicked secret,
a private reason for this.
Wystan Hugh Auden
Het is ook troosteloos hè? Misschien moet ik maar eens een boek gaan uitbrengen die het verband tussen de verkopen van de boeken verklaart ten opzichte van een stijgende beurs. Ik denk dat daar wel leuke conclusies uit te trekken zijn!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:11 schreef Xtreem het volgende:
Mocht je dit interessant vinden:
Hirshleifer, David and Tyler Shumway (2001), Good Day Sunshine: Stock Returns and the Weather
Kamstra, M., L. Kramer and M. Levi (2002), Winter Blues: A SAD Stock Market Cycle
Kramer , L.(2000), Intraday Stock Returns, Time-Varying Risk Premia, and Diurnal Mood Variation
Het zijn geen boeken maar artikelen..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:28 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Het is ook troosteloos hè? Misschien moet ik maar eens een boek gaan uitbrengen die het verband tussen de verkopen van de boeken verklaart ten opzichte van een stijgende beurs. Ik denk dat daar wel leuke conclusies uit te trekken zijn!
nah.quote:Op maandag 9 maart 2009 09:49 schreef superworm het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/9151/1/ column van deze week is een 'toekomstbeeld' van NL/wereld over een maand of 9. Enigszins plausibel?
neuj, het kreng verwachtte van ons dat we 's avonds ons dochtertje uit bed trekken omdat het haar op dat tijdstip beter uitkomt. never mind dat het arm wurm al ligt te slapen. ze is nu kwaad op ons dat het niet mocht. vooral niet *tijdens* ons cocktailfeestje afgelopen zaterdag. toen ze het stiekum achter mijn rug om toch probeerde floot ik het kreng terug en nu is ze kwaad op ons. en uiteraard is het allemaal mijn schuld en doe ik gemeen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:09 schreef dvr het volgende:
Nou vertel. Was de steak die je ze serveerde sub-prime?
doe ik ook wel. leuk is echter anders. ik heb het voordeel dat sangdrax het ook best beu aan het worden is. alleen is die zo gewend aan ze dattie niet snel echt maatregelen neemt. die trekt zich enkel terug. dus daarstraks is uitgebreid familiebezoek met draak der verjaardag geschrapt. 'dat komt niet uit'. ik vind het soms wel erg jammer want ik gun iedereen heus goied contact, maar dit is geen doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:27 schreef dvr het volgende:
Oh ja, ik heb wel eens eerder over je perikelen met je schoonfamilie gelezen.. redeloos en schaamteloos gepeupel, daar ben je klaar mee. Maar ja, gewoon voet bij stuk houden, dat werkt het beste bij mensen die functioneren als kleuters.
Ik zou zweren dat je die via Binck, Alex e.d. wel moet kunnen krijgen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:59 schreef richbitch het volgende:
Weet iemand in godsnaam waar je amerikaanse obligaties kunt kopen bij een NL broker?
Sparen is voor watjes, echte moeders gooien al het geld op de aandelenquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:41 schreef simmu het volgende:
w00t!!!!
sangdrax zit de belastingdinges uit te rekenen en we krijgen (voorlopig) 2000 pleuri terug!!!!!!
zou het de moeite zijn om dat in een "buy and hold" strategisch gekochtte aandelen te gooien? of toch maar sparen?
is 2000 niet een te laag bedrag daarvoor? er staat me iets bij van transactiekosten enzo. maar ik zie op redelijk korte termijn wel een ok instapmoment hoor. perfect instapmoment haal je toch nietquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sparen is voor watjes, echte moeders gooien al het geld op de aandelen
Voor buy&hold ben je nauwelijks beperkt tot transactiekosten (20 euro per aandeel). 1% minder winst dusquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:54 schreef simmu het volgende:
[..]
is 2000 niet een te laag bedrag daarvoor? er staat me iets bij van transactiekosten enzo. maar ik zie op redelijk korte termijn wel een ok instapmoment hoor. perfect instapmoment haal je toch niet
Inderdaad! En sinds dit toch slow chat betreft ben ik blij als ik morgen mn gekleurde toetsenbord weer ziequote:Op donderdag 12 maart 2009 23:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Voor buy&hold ben je nauwelijks beperkt tot transactiekosten (20 euro per aandeel). 1% minder winst dus
Betalen jullie met je gekleurde toestenborden ook zoveel transactiekosten?quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad! En sinds dit toch slow chat betreft ben ik blij als ik morgen mn gekleurde toetsenbord weer zie
Dat valt wel mee, iig beginnen de markten spoedig weer. Moet zo maar eens even dutje doen, morgen weer lange dag, tot 9 vanavond.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 01:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Betalen jullie met je gekleurde toestenborden ook zoveel transactiekosten?
Jepquote:
Ik zit op dit moment 4 hoog in een kantoortje met schermen om me heen, als ik naar buiten kijk zie ik alleen maar banken banken en nog eens banken, en lawaai van auto's en taxi's en mensen in pak die rondlopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:02 schreef simmu het volgende:
nou ben ik wel nieuwsgierig wie dat dan wel niet is hoor
maar ik ga ff beursbaby voeren en dan gaan we lekker wandelen in het bos. sangdrax had een dagje vrij genomen en tis prachtig weer, dus we gaan de blauwe meer wandeling maken (we ziten hier tussen de dwingeler veld en het drents friese wold in, duizenden meters aan wandelpad)
Heh. Ben het er wel grotendeels mee eens.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:42 schreef simmu het volgende:
zo, ik gooi er eens een stukje nepotisme tegenaan:
is me neefjequote:Op woensdag 15 april 2009 09:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Heh. Ben het er wel grotendeels mee eens.
ik ben vandaag heel liefquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |