Ohjaquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Quuuuu
Vooral namens Marcb1974 overigens, het was ZIJN probleem wat je hiermee oplost
In een andere kolom ernaast de formule rang() gebruiken. En dan sorteren op die kolom.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Vraagje: uit een lijst met zo'n 6000 getallen wil ik de 10 grootste en 10 kleinste halen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Met de max-functie kom je niet ver....
Je kan ook met voorwaardelijke opmaak werken, dan krijgen de hoogste 10 een groene kleur, en de laagste 10 een rode (bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Vraagje: uit een lijst met zo'n 6000 getallen wil ik de 10 grootste en 10 kleinste halen. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Met de max-functie kom je niet ver....
Nee dat is toch geen oplossing man. Beetje in aanpasbare ranges denkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:16 schreef Metal_Jag het volgende:
TVP
Over het max / min verhaal:
Ik zou gewoon resp. oplopend en aflopend sorteren.
Selecteer de regels. Kopieren. Selecteer de eerste cel van je nieuwe bereik. Plakken.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef hendrik2009 het volgende:
Hallo, ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen:
Ik heb een sheet met gegevens, oplopend gesorteerd per week.
In kolom A staat het weeknummer in format 0906, zijnde de 6e week uit het jaar 2009.
Per week gaat het om meerdere regels, soms 8, soms 9, soms 6.
Bepaalde gegevens zijn gedurende een aantal weken gelijk.
Nu lijkt het mij handig een macro te hebben die de gegevens van de laatste week kopieert en onder de vorige week zet, liefst met wijziging van het weeknummer.
Voorbeeld:
De laatst ingevoerde week is 0906. Deze staat in de regels 200 t/m 208.
De kolommen A t/m F bevatten informatie over de betreffende week.
In dit geval zou de macro de laatst gevulde range van één week (A200:F208) moeten selecteren en plakken in cel A209, liefst met automatische wijziging van het weeknummer (0907).
Wie kan en wil mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
Groet,
Hendrik
Week 6 voor week 7? Gewoon oplopende volgorde en historie blijft bewaard.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:58 schreef DaFan het volgende:
Maar je wil dus week 6 in de lijst voor week 7? Waarom zou je dat doen dan moet je dat weer aanpassen of denk ik nou krom?
De macro is natuurlijk geen noodzaak. Ik vind het gewoon leuk en handig om zoveel mogelijk te automatiseren en daarmee de mogelijkheden van excel te benutten.quote:[..]
Selecteer de regels. Kopieren. Selecteer de eerste cel van je nieuwe bereik. Plakken.
Daar hoef je geen macro voor toch?
Dan kun je ook nog zoeken/vervangen doen om de week aan te passen.
1 2 3 4 5 6 | Jan 23-02-2009 Piet 11-01-2009 Klaas 26-02-2009 Leo 09-02-2009 Henk 19-01-2009 |
1 |
Als je in Blad2 in B1 jouw formule zet, dan kun je met de volgende macro werken. Zet deze code achter Blad1 in de script-editor (ivm de event Change).quote:Op maandag 2 maart 2009 15:07 schreef FunnyDealer het volgende:
Hallo,
kunnen jullie me helpen met het volgende probleem in excel 2003.
Ik heb een rijtje namen en daarbij een datum:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik op een ander blad alleen de namen hebben, waarvan de datum langer dan 30 dagen geleden is
Dus ik moet als uitkomst Piet en Henk hebben.
het lukt me wel om de vergelijking te maken, maar ik wil eigenlijk een variabele lijst met alleen de namen die ik nodig heb
[ code verwijderd ]
en dat lukt met bovenstaande code niet, want dan krijg ik er nul waardes tussen, weet iemand een oplossing?
PS: (de variabele lijst moet automatisch updaten als de data's veranderen)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Sheets("Blad2").Select ActiveSheet.Range("B1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "=IF(Blad1!RC<TODAY()-30,Blad1!RC[-1],"""")" Selection.AutoFill Destination:=ActiveSheet.Range("B1:B40"), Type:=xlFillDefault ActiveSheet.Columns("B:B").Select Selection.Sort Key1:=ActiveSheet.Range("B1"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _ DataOption1:=xlSortNormal ActiveSheet.Range("B2").Select Sheets("Blad1").Select End Sub |
1 2 3 | TextBox& i&.Text = Sheet7.Range("B" & i).Value Next i |
Het werkt! Al had ik het liever wel gezien zonder script editor, maar het updaten maakt het ook lastigquote:Op maandag 2 maart 2009 15:45 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
Als je in Blad2 in B1 jouw formule zet, dan kun je met de volgende macro werken. Zet deze code achter Blad1 in de script-editor (ivm de event Change).
[ code verwijderd ]
Dit is een snel in elkaar gezet macro'tje en het past Blad2 aan op het moment dat je Blad1 wijzigt. Het gebruikt jouw formule en sorteert de hele kolom vervolgens, zodat de namen bovenaan komen.
Het is geen meesterwerk, maar het werkt wel.![]()
Ohja, het gaat tot 40 namen, maar dat kun je simpel aanpassen tot meer, door de range in het script aan te passen.
Onderstaande code zou het moeten doen, de "step 1" kun je weglaten want excel vba gaat standaard uit van een stap van 1quote:Op maandag 2 maart 2009 16:15 schreef Hi_flyer het volgende:
Beste medeforummers. Stel dat je een userform hebt met heeeel veel tekstvakken. Is het mogelijk om al die tekstvakken in een loopje te vullen, ongeveer zoals onderstaande code?
[ code verwijderd ]
Dit lukt dus niet, weet iemand een manier die wel lukt? Anders moet ik iets van 100 tekstvakjes per stuk gaan aanspreken. ;(
1 2 3 4 5 6 7 8 | For i = 1 To 67 sName = "TextBox" & i Me.Controls(sName).Text = Sheet7.Range("B" & i).Value Next i End Sub |
Thanks, ziet er werkbaar uit, morgen zal ik het eens proberen. Step 1 is inderdaad overbodig, ik gebruik het omdat vroegah in C++ het wel verplicht was (als ik het goed heb).quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:10 schreef Deetch het volgende:
[..]
Onderstaande code zou het moeten doen, de "step 1" kun je weglaten want excel vba gaat standaard uit van een stap van 1
[ code verwijderd ]
quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:52 schreef sk888er het volgende:
Excel 2003 NL
Ik heb een spreidingsgafriek met 100 waarden en heb hier een trendlijn door excel over laten zetten.
Is er een manier om deze trendlijn af te lezen in formule vorm?
Zit bij trendlijn opmaken, opties voor trendlijn, onderaan, formule in grafiek weergeven.quote:Vergelijking in grafiek weergeven Hiermee worden de vergelijkingen die voor het berekenen van de trendlijn zijn gebruikt, weergegeven of verborgen.
Heldquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:03 schreef DubbelGum het volgende:
[..]
[..]
Zit bij trendlijn opmaken, opties voor trendlijn, onderaan, formule in grafiek weergeven.
[ afbeelding ]![]()
Dat is wel mogelijk, maar dan met een macro (denk ik)quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:17 schreef wc-eend het volgende:
Ok die krijg ik werkend, zoals ik hem zo willen..
(dit zijn allemaal voorbeelden, maar dan snap ik de formule)
Nu zou ik graag willen dat in A1 die max 30 komt..
Als ik in B1 een getal invul, dan moet hij dat van A1 aftrekken.
Als ik in c1 een getal invul moet hij dat bij A1 optellen
En als het mogelijk is, zodra ik in B1 of C1 op enter drukt, en hij gaat berekenen dat hij de waarde uit B1 of C1 verwijdert.. zonder dat a1 terugspringt naar vorig getal..
ik vraag veel heh
Daar moet je je eigen getallen invullenquote:Op donderdag 5 maart 2009 12:36 schreef wc-eend het volgende:
uh wat zou ik inplaats van getal moeten invullen in de engelse versie? number werkt niet..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | Application.EnableEvents = False If Not Intersect(Target, Range("A1:C1")) Is Nothing Then If Range("B1").Value <> "" Then Range("A1").Value = Range("A1").Value - Range("B1").Value GoTo FinalCheck End If If Range("C1").Value <> "" Then Range("A1").Value = Range("A1").Value + Range("C1").Value GoTo FinalCheck End If End If FinalCheck: If Range("A1").Value > 30 Then Range("A1").Value = 30 Range("B1").Value = "" Range("C1").Value = "" Application.EnableEvents = True End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | klantA | eee | ddd | $50| klantA | eee | ddd | $64| klantB | eee | ddd | $24| klantB | eee | ddd | $49| klantA | eee | ddd | $82| klantC | eee | ddd | $37| klantB | eee | ddd | $18| ------------------------------ |
1 2 3 4 5 | klantA | $196 | klantB | $91 | klantC | $37 | --------------| |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Application.EnableEvents = False i = Target.Row If i < 3 Then If Not Intersect(Target, Range("A" & i & ":C" & i)) Is Nothing Then If Range("B" & i).Value <> "" Then Range("A" & i).Value = Range("A" & i).Value - Range("B" & i).Value GoTo FinalCheck End If If Range("C" & i).Value <> "" Then Range("A" & i).Value = Range("A" & i).Value + Range("C" & i).Value GoTo FinalCheck End If End If FinalCheck: If Range("A" & i).Value > 30 Then Range("A" & i).Value = 30 Range("B" & i).Value = "" Range("C" & i).Value = "" End If Application.EnableEvents = True End Sub |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 | Application.EnableEvents = False i = Target.Row If i < 3 Then RijAWaarde = Range("A" & i).Value RijBWaarde = Range("B" & i).Value RijCWaarde = Range("C" & i).Value If Not Intersect(Target, Range("A" & i & ":C" & i)) Is Nothing Then If RijBWaarde <> "" Then RijAWaarde = RijAWaarde - RijBWaarde GoTo FinalCheck End If If Range("C" & i).Value <> "" Then RijAWaarde = RijAWaarde + RijCWaarde GoTo FinalCheck End If End If FinalCheck: If RijAWaarde > 30 Then RijAWaarde = 30 RijBWaarde = "" RijCWaarde = "" Range("A" & i).Value = RijAWaarde Range("B" & i).Value = RijBWaarde Range("C" & i).Value = RijCWaarde End If Application.EnableEvents = True End Sub |
Of gewoon slepen naar het programma waarin je het wil gebruiken..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:52 schreef DaFan het volgende:
Gewoon in het werkblad kan je het toch opslaan? Of wil je het als plaatje? Dan moet je een printscreen maken.
Of:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Is het mogelijk om de grafieken in Excel op te slaan? Ik probeer van alles te doen maar ik kan het niet vinden.
1 2 3 | Fname = ThisWorkbook.Path & "\temp.gif" CurrentChart.Export FileName:=Fname, FilterName:="GIF" |
Die site heeft het nog over Excel5/95quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:13 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Of:
[ code verwijderd ]
Toevallig gisteren mee bezig geweest. Op deze manier kan je namelijk grafieken in bijv. een userform plaatsen die geupdate wordt met informatie die een gebruiker ingeeft. Onwijs leuk om uit te zoeken
Niet van mezelf maar van http://www.j-walk.com/ss/excel/tips/tip66.htm
Waar wil je het heen hebben dan? Op je website?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Werkt het ook met 2007?
En slepen werkt helaas niet.
PRSC wist ik wel maar als het makkelijker kan dan liever dat, gezien ik ook de achtergrond van de grafieken transparant hebt.
macro'tje:quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:04 schreef RemCOW het volgende:
He allemaal. Ik heb een Excel vraagje waarvan ik dacht dat die simpel was om op te lossen, maar ik kom er maar niet uit.
In kolom C heb ik, ongesorteerd, een reeks van resultaten. Deze lopen van 0 tot 100. Laten we zeggen voor het gemak dat het gaat om de prijsverloop van een aandeel. Nu is het de bedoeling dat ik, beginnend bij C1, de eerste prijs vind die boven de 40 is. In D1 moet het getal worden opgeslagen wat met een formule/macro is gevonden (dus dat kan iets van 41,50 zijn oid). Als het getal is gevonden in C105, heb ik al een formule gevonden die de waarde retouneerd van B105.
Iemand een idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | i = 0 Do i = i + 1 If Cells(i, 3).Value > 40 Then Range("D1").Value = Cells(i, 3).Value Exit Sub End If Loop Until Cells(i + 1, 3).Value = "" end sub |
Kun je wel weten door:quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:28 schreef Joppy het volgende:
(...)
Ik had al een Mvlookup functie gevonden, maar die werkte alleen als je van te voren wist hoeveel gelijke entries er waren, en dat weet ik dus niet. Het is namelijk een lijst met +10.000 rijen
(...)
Zal eens proberen! ik heb net zelf ook een werkende gekregen die gebruik maakt van de Find (gejat van een website).quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Dim lMin As Double, lMax As Double Dim rFound As Range, rLookin As Range Dim lFound As Double, rStart As Range Dim rCcells As Range, rFcells As Range Dim lCellCount As Long, lcount As Long Dim bNoFind As Boolean lMin = 0 lMax = 2 Set rStart = Range("B6") Set rLookin = Range("B6:B25") lCellCount = rLookin.Cells.Count lcount = 0 Do Until lFound > lMin And lFound < lMax Set rStart = rLookin.Cells.Find(What:="*", After:=rStart, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=True) lFound = rStart.Value lcount = lcount + 1 If lCellCount = lcount Then bNoFind = True Exit Do End If Loop Range("C1") = rStart.Value If bNoFind = True Then Range("C1") = "N/A" End If On Error GoTo 0 End Sub |
Ik zie wel wat overeenkomsten. Maar volgens mij doet mijn macro'tje precies wat je vroeg en jouw macro is veel omslachtiger...quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:42 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Zal eens proberen! ik heb net zelf ook een werkende gekregen die gebruik maakt van de Find (gejat van een website).
[ code verwijderd ]
Die functie ken ik natuurlijk wel. had er alleen nog niet aan gedacht omdat in die multiple Vlookup functie te plaatsenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:51 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Kun je wel weten door:
Voor kolom A:
AANTAL.ALS(A:A; jouwordernummer)
Je gebruikt de Engelse versie neem ik aan?quote:Op zondag 8 maart 2009 13:19 schreef Buonissimo het volgende:
Er komt #NAME? staan. Wellicht doe ik iets fout?
die van jou is idd veel minder omslachtig ;) maar deze kon ik makkelijker ombouwen naar een functie.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:52 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik zie wel wat overeenkomsten. Maar volgens mij doet mijn macro'tje precies wat je vroeg en jouw macro is veel omslachtiger...
Succes iig. ^O^
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | Dim lFound As Double Dim lCellCount As Long, lcount As Long Dim bNoFind As Boolean lCellCount = rLookin.Cells.Count lcount = 0 Do Until lFound = ValueFirst Set rStart = rLookin.Cells.Find(What:="*", After:=rStart, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=True) lFound = rStart.Value lcount = lcount + 1 If lCellCount = lcount Then bNoFind = True Exit Do End If Loop Test = rStart.Row RowValue = Sheets("GBM").Range("A" & Test).Value If bNoFind = True Then RowValue = "N/A" End If On Error GoTo 0 End Function |
Is je vraag om de overenkomstige waarde uit kolom A ook ergens te noteren? Dat past simpel in mijn code:quote:Op zondag 8 maart 2009 20:18 schreef RemCOW het volgende:
[..]
die van jou is idd veel minder omslachtigmaar deze kon ik makkelijker ombouwen naar een functie.
Daar heb ik ook direct een vraag over. stel dat ik met jouw code, of die van mij, een bepaald getal heb gevonden in kolom C25. Nu wil ik de waarde uit A25 ook ergens opslaan.
Nu doe ik het door een andere functie die bijna hetzelfde doet als mijn andere functie; nl:
[ code verwijderd ]
Het probleem is, de functie wordt aangeroepen in de sheet: GMB-profit.
De range die wordt opgegeven is dan bijvoorbeeld =RowValue(GBM!C7;GBM!C7:C762;D53)
Als ik in plaats van
RowValue = Sheets("GBM").Range("A" & Test).Value
RowValue = Range("A" & Test).Value
gebruik, krijg ik de waarde op het huidige blad (GMB-profit). Als ik Sheets("GMB") defineer werkt op zich wel prima, het probleem is dat ik de functie voor meerdere sheets moet toepassen. Ik heb geen zin om voor elke sheet een andere functie te bouwen.... Is er op een manier de sheet op te vragen? Dan wel via die invoer ("rLookin / rStart") dan wel op een andere manier.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | i = 0 Do i = i + 1 If Cells(i, 3).Value > 40 Then Range("D1").Value = Cells(i, 3).Value Range("E1").Value = Cells(i, 1).Value Exit Sub End If Loop Until Cells(i + 1, 3).Value = "" end sub |
Het probleem is dat dat volgens mij niet kan met een functie. Dan krijg ik een foutmelding zodra ik buiten het veld iets wil opslaan. Is overigens wel wat ik zoekquote:Op zondag 8 maart 2009 22:12 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Is je vraag om de overenkomstige waarde uit kolom A ook ergens te noteren? Dat past simpel in mijn code:
[ code verwijderd ]
Nu komt de waarde uit de kolom A in D1 te staan.
Ik weet alleen niet zeker of dat je vraag precies is...
Activesheet.Name geeft de huidige naam van de sheet waarin je werkt. De andere kan je opvragen door:quote:Is er op een manier de sheet op te vragen?
1 2 3 | ..... Next |
Ik denk dat je dit kunt gebruiken:quote:Op maandag 9 maart 2009 12:38 schreef BuupWerk het volgende:
ik zoek een forumule...
ik heb 1 rij met namen en 1 rij met beheer of behandeling of vraagteken
nu wil ik de naam in combinatie met beheer op tellen en de naam in combinatie met behandeling
ik kan wel het aantal namen of beheer of behandeling optellen...
maar ik wil dus de combinatie tussen de ene rij en de andere rij optellen...
ik hoop dat het duidelijk is...
Functie EN toevoegen?quote:Op maandag 9 maart 2009 14:21 schreef BuupWerk het volgende:
maar werkt dat ook met twee kolommen ??
want ik gebruik nu :
=AANTAL.ALS(BEHANDELING!B2:B2987;"Marieke")
en ik wil dus eigenlijk
kolom b = naam
kolom c = behandeling of beheer
=AANTAL.ALS(BEHANDELING!B2:B2987;"Marieke") bu telt tie alleen marieke en alleen kolom b
ik wil dus kolom b marieke en kolom c behandeling....
SOM.ALS(BEHANDELING!B2:B2987;"Marieke";BEHANDELING!C2:C2987)quote:Op maandag 9 maart 2009 14:21 schreef BuupWerk het volgende:
maar werkt dat ook met twee kolommen ??
want ik gebruik nu :
=AANTAL.ALS(BEHANDELING!B2:B2987;"Marieke")
en ik wil dus eigenlijk
kolom b = naam
kolom c = behandeling of beheer
=AANTAL.ALS(BEHANDELING!B2:B2987;"Marieke") bu telt tie alleen marieke en alleen kolom b
ik wil dus kolom b marieke en kolom c behandeling....
Ik had volgens mij de vraag niet goed begrepen. Ik ga er nog even naar kijken.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:17 schreef Metal_Jag het volgende:
[..]
SOM.ALS(BEHANDELING!B2:B2987;"Marieke";BEHANDELING!C2:C2987)
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:19 schreef Maartel het volgende:
Ik ben een grote Excel-noob, dus dit is ws een domme vraag, maar:
ik heb in kolom A namen van liedjes staan (voor een tournament) en in kolom B/C/D.. scores per ronde.. nu wil ik in kolom E de opgetelde score van kolom B t/m D voor elk nummer hebben, hoe doe ik dit?
Overigens is niet in elke ronde even veel gestemd, dus wil ik eigenlijk ook de score per kolom daar op aanpassen door een formule SCORE: AANTAL STEMMEN x 11 (aantal stemmen uit ronde 1, die houd ik graag zo)
Kan ik dit makkelijk laten berekenen door Excel, en hoe?
(Ik word zelf echt niet wegwijs uit Excel in Vista of de helpfunctie)
edit: het optellen is al opgelost, ik wist niet dat ik de weergave aan moest passen om resultaten te zien ipv een formule.. dan rest me nog die laatste vraag: hoe vermenigvuldig/deel ik een hele kolom door een getal naar keuze?
hoe pas ik een formule óp een cel toe, zonder dat het resultaat in een andere cel verschijnt?quote:Op maandag 9 maart 2009 20:36 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Een formule kun je doorvoeren (sleep het puntje rechtsonderin cel 1 naar beneden).
Dus als je voor 1 cel een formule maakt (bijv. B1*4) kun je die doorvoeren voor een hele kolom.
Dat kan eigenlijk niet. Of je moet eerste de getallen in een extra kolom maken en dan kopieren, plakken als speciaal, en "waarden" aanvinken. En daarmee je originele waarden overschrijven. Daarna zijn je begingetallen weg.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:35 schreef Maartel het volgende:
O, ik bedoel overigens zó dat de getallen wel gewoon in hun eigen kolom blijven staan, ik wil er geen extra kolommen bij hebben (want dan klopt de som weer niet)
ah oke, dat lukt me ws wel.. nog even heel stom (maar scheelt me een hoop puzzelen): welke formule gebruik ik om een bepaalde cel met iets t vermenigvuldigen (+ delen, maar ik kan zelf die factor nog wel even op de rekenmachine berekenen als 2 commando's voor 1 cel te veel is)quote:Op maandag 9 maart 2009 20:40 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk niet. Of je moet eerste de getallen in een extra kolom maken en dan kopieren, plakken als, en "waarden" aanvinken. En daarmee je originele waarden overschrijven. Daarna zijn je begingetallen weg.
= (cel * getal1) / getal2quote:Op maandag 9 maart 2009 20:44 schreef Maartel het volgende:
[..]
ah oke, dat lukt me ws wel.. nog even heel stom (maar scheelt me een hoop puzzelen): welke formule gebruik ik om een bepaalde cel met iets t vermenigvuldigen (+ delen, maar ik kan zelf die factor nog wel even op de rekenmachine berekenen als 2 commando's voor 1 cel te veel is)
Jep, dat is 'mquote:Op maandag 9 maart 2009 20:48 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
= (cel * getal1) / getal2
bedoel je dat?
Hoe doe ik 'plakken als'? Ik zie wel 'plakken speciaal' staan, maar die is grijsquote:Op maandag 9 maart 2009 20:40 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk niet. Of je moet eerste de getallen in een extra kolom maken en dan kopieren, plakken als, en "waarden" aanvinken. En daarmee je originele waarden overschrijven. Daarna zijn je begingetallen weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |