Na dit topic ook niet. Ik wil een gezellige avond en ik wil het meisje een leuke avond bezorgen. Want dat maakt mijn avond dan weer wat leuker. Als dat een tientje kost, dan vind ik dat net zo prima als dat het 200 kost.quote:
En zo is het cirkeltje rond. Wat IS je punt?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:49 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen eigen mening maar wil wel een punt maken
Interessante stelling bij een gaydate.quote:
Dat ik zelf wil betalenquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En zo is het cirkeltje rond. Wat IS je punt?
Er zijn maar heel weinig dingen die mij verbazenquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen een date te lijf gaan met een soort van kosten/baten analyse...
Eerrr dat vind ik eigenlijk wel redelijk normaal. Althans, in grote lijnen. Procentjesneuken is te erg voor woorden maar een beetje gescheiden, eerlijke verdeling vind ik niet geheel gek. Maarja, iedereen moet lekker doen waar 'ie zin in heeftquote:In relaties zelfs. Zo van "ja, als we dan gaan samenwonen kost dat minder etc." en houden ze ook nog op de % nauwkeurig bij wie wat moet betalen omdat de man 20% meer dan de vrouw verdient...
Ja, maar het één sluit het ander niet uitquote:Ik ben dan ook misschien wel een emotionele sufferd, maar je doet dat soort dingen toch in de eerste plaats omdat je van iemand houdt en graag bij haar/hem wil zijn ?
Zo hèhè. Dat is tenminste duidelijk. Wel via een enorme omweg hequote:
Blijf een vrouw natuurlijk. Inconsequent waar het uit komtquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zo hèhè. Dat is tenminste duidelijk. Wel via een enorme omweg he
Oh, dus je bent toch niet vies van rolpatronenquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:58 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Blijf een vrouw natuurlijk. Inconsequent waar het uit komt
Zie mijn vorige postquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, dus je bent toch niet vies van rolpatronen
In dat geval heb ik wel trek in een biertje. Haal jij het even? Dan til ik zo mijn voeten op als je aan het stofzuigen bentquote:
Dat is ook een interessante stelling! De man die niet betaald krijgt automatisch de vrouwenrol toegewezen, en mag de hele avond enkel "catchen"? Terwijl de man die betaald mag "pitchen" ?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Interessante stelling bij een gaydate.
Dat is het eigenlijk zeker. Homos en lesbos...hoe gaan die om met dit "dilemma"?quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:15 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dat is ook een interessante stelling!
Dát...heet nou een test.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:21 schreef kingmob het volgende:
Ik had een tijdje geleden een rare bij een date. Ze stond er al op om te delen ver voordat er uberhaupt afgerekend moest worden. Nou dat vind ik wel ok, hoef niet perse te betalen. En toen de rekening kwam had ze maar 10 euro bij
Het is gewoon nooit goed. Wordt er niet betaald dan is het een krent en is ze 'niets waard',wordt er wel betaald dan zou er weleens betaald in natura moeten worden of denkt de vrouw dat het bonnetje gedeclareerd wordt.quote:'Man moet rekening betalen'
AMSTERDAM - De komst van de rekening in een restaurant zorgt vaak voor enkele ongemakkelijke ogenblikken. Want wie betaalt?
Daar zit je dan met je date. Je hebt heerlijk gegeten, lekker gekletst en dan verschijnt de rekening. „Als mijn partner voor die avond aarzelt om zijn portemonnee te trekken dan haal ik mijn credit card te voorschijn”, zegt Beatrice (39). Na zo’n actie is het trouwens klaar voor haar. Ze hoeft die ’zuinigert’ dan niet meer te zien.
Alle charme
„Hij vroeg hoe we het gingen doen met de rekening”, vertelt Laurence. „Alle charme was van de avond af.” Esther zag hoe haar afspraak van die avond het bonnetje mee naar huis nam. „Romantisch hoor. Ik verdween als bon in zijn zakelijke beslommeringen. Nee, ik heb geen vervolgafspraak met hem gemaakt.”
Het wordt de man niet echt makkelijk gemaakt. Sommige vrouwen zijn bang dat wanneer de partner betaalt, van haar bepaalde dingen worden verwacht, zoals meegaan naar zijn huis. Anderen vinden dat hij sowieso moet betalen, ook al was het niet eens gezellig. „Ik hoop altijd heel hard dat de man de rekening niet wil delen, maar gewoon zelf betaalt”, zegt Sophie. „Op die manier weet ik dat hij echt in mij is geïnteresseerd.”
Waard
Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, aldus psychotherapeute Ilana Reiss-Schimmel: „Het gaat om de vraag: wat ben ik waard?”
De tijd ’man-en-vrouw-zijn-gelijk, we delen de rekening’ is al lang voorbij. Reis-Schimmel: „Vandaag de dag verwachten jonge meisjes en vrouwen dat de man betaalt. Voor hen is dat het bewijs dat ze begerenswaardig zijn. Inderdaad, wanneer de rekening komt gaat het gelijkheidsprincipe niet meer op.”
Bron:Telegraaf
kijk dat vind ik zo walgelijk die gedachtengang erachter...hoeveel ben ik waard als in uit te drukken in geld.quote:Vandaag de dag verwachten jonge meisjes en vrouwen dat de man betaalt. Voor hen is dat het bewijs dat ze begerenswaardig zijn. Inderdaad, wanneer de rekening komt gaat het gelijkheidsprincipe niet meer op.”
Zal ik dan gelijk maar alles mee zuigen terwijl jij je bier nuttigt en me van bovenaf bekijktquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In dat geval heb ik wel trek in een biertje. Haal jij het even? Dan til ik zo mijn voeten op als je aan het stofzuigen bent
Hoe kan ik daar nou nee tegen zeggen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:46 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Zal ik dan gelijk maar alles mee zuigen terwijl jij je bier nuttigt en me van bovenaf bekijkt
Geen idee, probeer het eens, gewoon om te kijken of het luktquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoe kan ik daar nou nee tegen zeggen?
Uit de context, waarmee ik je niet zal vervelen, is dat niet geheel logisch. Maargoed, als dat echt een test was is het maar goed dat het niet lang heeft geduurd, hoe triest is datquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dát...heet nou een test.
-edit- en je hebt gefaald.
Jij krijgt van mij een mooie faalduim
[ afbeelding ]
nnn.nnn....nnj...nj..Nj..NJ..NJA!quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:49 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Geen idee, probeer het eens, gewoon om te kijken of het lukt
Hehe ik ken de context verder ook niet maar een 50/50 eisen met een 10tje op zak..dan ben je of heel dom of je pleegt een test.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:49 schreef kingmob het volgende:
[..]
Uit de context, waarmee ik je niet zal vervelen, is dat niet geheel logisch. Maargoed, als dat echt een test was is het maar goed dat het niet lang heeft geduurd, hoe triest is dat
Ik geloof dat je de faalduim weer terug moet vragenquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
nnn.nnn....nnj...nj..Nj..NJ..NJA!
quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:57 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Ik geloof dat je de faalduim weer terug moet vragenKansloos dit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |