Volgens de wiki waren het een gezagvoerder en twee co's. Ik kan alleen niet goed verifiėren waar zij het vandaan hebben.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:40 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Er zaten er 3 in. Piloot, co-piloot en iemand op de jumpseat. Die jonge gozer zat waarschijnlijk op de jumpseat om mee te kijken hoe de ervaren piloten hun werk deden.
Een 737 heeft gewoonlijk geen 2 co's, en ook geen boordwerktuigkundige, dus ik denk ook dat het een collega in de jumpseat was. Misschien voor de ervaring, of gewoon voor de gezelligheid.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens de wiki waren het een gezagvoerder en twee co's. Ik kan alleen niet goed verifiėren waar zij het vandaan hebben.
Ik las vanmorgen op nu.nl in een bericht dat er twee co's waren, kan het bericht nu alleen niet terugvinden, maar misschien dat het daar vandaan kwam.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens de wiki waren het een gezagvoerder en twee co's. Ik kan alleen niet goed verifiėren waar zij het vandaan hebben.
Of omdat ie voor "weinig" zijn familie in NL even wilde bezoeken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Een 737 heeft gewoonlijk geen 2 co's, en ook geen boordwerktuigkundige, dus ik denk ook dat het een collega in de jumpseat was. Misschien voor de ervaring, of gewoon voor de gezelligheid.
Dit kan nooit zijn laatste gesprek met ATC zijn geweest. Die 210 wil zeggen dat hij koers 210 moet gaan vliegen om de ILS van 18R (Polderbaan) te onderscheppen. Op dat moment zit bij nog op de approach of arrival frequentie, en vliegt hij nog ter hoogte van Purmerend ofzo. Hij moet dus nog beginnen met aanvliegen. Op het moment van crashen ziit hij op tower en heeft al toestemming tot landen gekregen. Dit hoor je dus niet op deze opname. Op deze geluidsopname ontbreekt simpelweg een minuut of 5.quote:Op donderdag 26 februari 2009 10:39 schreef Caesu het volgende:
[..]
hij herhaalt wat de verkeersleiding zegt.
210 18R Turkish 1951
Ik betwijfel het eigenlijk. Op de bovenste foto zie je dat nog een behoorlijk aantal schoepen ombeschadigd is, wat ik bij een birdstrike nog nooit gezien heb. De foto lijkt mij een birdstrike dus juist uit te sluiten (bij de betreffende motor dus). Aangezien zo'n vliegtuig ook nog op 1 motor verder kan vliegen lijkt dit me niet de oorzaak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
Interessant detail zag ik op de site van Der Spiegel
Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]
zie je een aantal kapotten schoepen in de motor
Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]
toont het gelijkenissen..........en deze foto is van een birdstrike. Wellicht toch vogels?
Beetje speculatie.....maargoed wel vergelijkbaar
Op een andere opname hoor je inderdaad dat hij wordt overgezet naar de toren.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dit kan nooit zijn laatste gesprek met ATC zijn geweest. Die 210 wil zeggen dat hij koers 210 moet gaan vliegen om de ILS van 18R (Polderbaan) te onderscheppen. Op dat moment zit bij nog op de approach of arrival frequentie, en vliegt hij nog ter hoogte van Purmerend ofzo. Hij moet dus nog beginnen met aanvliegen. Op het moment van crashen ziit hij op tower en heeft al toestemming tot landen gekregen. Dit hoor je dus niet op deze opname. Op deze geluidsopname ontbreekt simpelweg een minuut of 5.
Tsja.. dat blijft natuurlijk puur speculatie.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
Interessant detail zag ik op de site van Der Spiegel
Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]
zie je een aantal kapotten schoepen in de motor
Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]
toont het gelijkenissen..........en deze foto is van een birdstrike. Wellicht toch vogels?
Beetje speculatie.....maargoed wel vergelijkbaar
Het enige dat je eruit op kunt maken, is dat er geen mayday is gegeven en dat de piloten (en daarmee lvnl) geen idee hadden dat er iets mis was.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Op een andere opname hoor je inderdaad dat hij wordt overgezet naar de toren.
Dit is nog voordat de ILS onderschept is.
Aangezien we de opnames op de torenfrequenties (nog) niet hebben, is de hele final approach niet te beluisteren, dus erg veel informatie geeft dit nog niet inderdaad.
Zouden er dan geen dode vogels bij het wrak te zien moeten zijn, of denk ik dan te simpel?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:27 schreef Caesu het volgende:
net deze maand berichten over uit de hand lopende ganzenpopulatie in de Haarlemmermeer.
http://www.webregio.nl/ha(...)deren+hoofddorp.aspx
http://www.webregio.nl/ha(...)+haarlemmermeer.aspx
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-rond-schiphol.html
http://www.ijmuidercouran(...)742624.ece?secId=735
Ik hoop voor ze dat het heel erg snel gegaan is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het enige dat je eruit op kunt maken, is dat er geen mayday is gegeven en dat de piloten (en daarmee lvnl) geen idee hadden dat er iets mis was.
Nouja.. tot een aantal minuten voor de crash dus. Van laatste minuten weten we het nog niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het enige dat je eruit op kunt maken, is dat er geen mayday is gegeven en dat de piloten (en daarmee lvnl) geen idee hadden dat er iets mis was.
Niet er echt bij toch ? Volgens mij krijgen die beesten ook een flinke klap en kunnen ze er uit worden gesmeten. Daarnaast denk ik dat een vliegtuig niet direct naar beneden valt als het in aanraking komt met een vogel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zouden er dan geen dode vogels bij het wrak te zien moeten zijn, of denk ik dan te simpel?![]()
.
http://avherald.com/h?article=41595ec3&opt=1quote:Accident: Turkish Airlines B738 at Amsterdam on Feb 25th 2009, landed on a field
By Simon Hradecky, created Wednesday, Feb 25th 2009 11:16Z, last updated Thursday, Feb 26th 2009 08:14Z
A Turkish Airlines Boeing 737-800, registration TC-JGE performing flight TK-1951 from Istanbul (Turkey) to Amsterdam (Netherlands) with 127 passengers and 7 crew on board, performed a controlled landing on a field outside Amsterdam's Schiphol Airport while approaching runway 18R and broke up in three parts at 10:27 local (09:27Z). The airplane is about 2000 meters short of the threshold runway 18R. No fire erupted.
Dutch Authorities reported 127 passengers and 7 crew after initial reports of 135 passengers and 7 crew. They confirmed 9 fatalities, amongst them the three cockpit crew, and 84 injuries, 6 of them in critical condition and 25 with serious injuries. Originally they had reported that there were no fatalities.
Turkish Airlines reported 127 passengers and 7 crew on board of the aircraft.
According to a report by Dutch Television emergency services had been deployed to runway 18R before the airplane went down. A fire commander said, that they were alerted of an accident on runway 18R, but when they approached runway 18R they could not see any airplane. They then drove a few kilometers to reach the actual accident site.
Surviving passengers reported, that they heard loud noises, the airplane jolted seriously like in a turbulence and then impacted ground.
An off duty pilot on the ground watching the accident said, that the airplane performed a controlled landing following loss of thrust on both engines.
The airplane had been handed off to tower at 09:24Z. An aircraft following TK-1951, most likely a Northwest Airbus A330-200 N803NW flight NW46 arriving from Minneapolis,MN (USA), reported to the tower at 09:27Z, that the Turkish was down just ahead of him, and was commanded a go-around, immediately thereafter all Schiphol frequencies started to report about a major emergency and halted all traffic on the ground.
TC-JGE can not be heard on the tower frequency on liveatc.net, possibly because of their feed listens to a multitude of frequencies including clearance, ground and tower with a lot of communication on clearance in the critical time. The tower frequency only cuts in for part into the transmission of the pilot report of an airplane down, the call sign not audible.
Schiphol's runways 18R/36L (named Polderbaan) and 18C/36C (Zwanenburgbaan) have been closed, all other runways are operating normally.
The airplane's black boxes have been recovered, first analysis of the data has started. A Go-team has been dispatched by the American NTSB to assist in the investigation.
Hier hebben we wat aan! Dankjewel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:34 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://avherald.com/h?article=41595ec3&opt=1
De motoren zouden kunnen zijn gestopt. Ik denk wel dat er zoiets gebeurd is, door brandstoftekort, bird strike, of iets anders. Aan het vliegtuig te zien was het een harde noodlanding, niet zozeer dat het als een steen uit de lucht viel want dan was de schade nog veel groter geweest.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:34 schreef Susi het volgende:
[..]
Niet er echt bij toch ? Volgens mij krijgen die beesten ook een flinke klap en kunnen ze er uit worden gesmeten. Daarnaast denk ik dat een vliegtuig niet direct naar beneden valt als het in aanraking komt met een vogel.
En als de ondergrond anders was geweest (bijvoorbeeld de landingsbaan zelf), had het nog veel slechter kunnen aflopen neem ik aan ?quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De motoren zouden kunnen zijn gestopt. Ik denk wel dat er zoiets gebeurd is, door brandstoftekort, bird strike, of iets anders. Aan het vliegtuig te zien was het een harde noodlanding, niet zozeer dat het als een steen uit de lucht viel want dan was de schade nog veel groter geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |