abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:49:39 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66474963
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:40 schreef Freak187 het volgende:

[..]

Er zaten er 3 in. Piloot, co-piloot en iemand op de jumpseat. Die jonge gozer zat waarschijnlijk op de jumpseat om mee te kijken hoe de ervaren piloten hun werk deden.
Volgens de wiki waren het een gezagvoerder en twee co's. Ik kan alleen niet goed verifiėren waar zij het vandaan hebben.
KuikenGuppy
pi_66475096
Wat ik wilde aangeven, er zijn tig redenen te verzinnen waarom ze daar met z'n drieėn zaten, zolang er niet meer informatie is gegeven heeft het weinig zin om daarover te speculeren.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:55:40 #103
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66475189
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens de wiki waren het een gezagvoerder en twee co's. Ik kan alleen niet goed verifiėren waar zij het vandaan hebben.
Een 737 heeft gewoonlijk geen 2 co's, en ook geen boordwerktuigkundige, dus ik denk ook dat het een collega in de jumpseat was. Misschien voor de ervaring, of gewoon voor de gezelligheid.
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:59:09 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66475303
Een man op een filmpje bij nu.nl zegt dus dat er waarschijnlijk 2 stewardessen zijn omgekomen, plus de 3 bemanningsleden in de cockpit zijn dat dan dus al 5 van de 9 doden.
Maar is volgens mij nog niet bevestigd he.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:01:02 #105
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_66475375
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Volgens de wiki waren het een gezagvoerder en twee co's. Ik kan alleen niet goed verifiėren waar zij het vandaan hebben.
Ik las vanmorgen op nu.nl in een bericht dat er twee co's waren, kan het bericht nu alleen niet terugvinden, maar misschien dat het daar vandaan kwam.
pi_66475406
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:55 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Een 737 heeft gewoonlijk geen 2 co's, en ook geen boordwerktuigkundige, dus ik denk ook dat het een collega in de jumpseat was. Misschien voor de ervaring, of gewoon voor de gezelligheid.
Of omdat ie voor "weinig" zijn familie in NL even wilde bezoeken.
Even IPB'en.......
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_66475579
Interessant detail zag ik op de site van Der Spiegel

Als je naar deze foto kijkt:

zie je een aantal kapotten schoepen in de motor

Als je naar deze foto kijkt:


toont het gelijkenissen..........en deze foto is van een birdstrike. Wellicht toch vogels?


Beetje speculatie.....maargoed wel vergelijkbaar
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:11:19 #108
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66475687
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:39 schreef Caesu het volgende:

[..]

hij herhaalt wat de verkeersleiding zegt.

210 18R Turkish 1951
Dit kan nooit zijn laatste gesprek met ATC zijn geweest. Die 210 wil zeggen dat hij koers 210 moet gaan vliegen om de ILS van 18R (Polderbaan) te onderscheppen. Op dat moment zit bij nog op de approach of arrival frequentie, en vliegt hij nog ter hoogte van Purmerend ofzo. Hij moet dus nog beginnen met aanvliegen. Op het moment van crashen ziit hij op tower en heeft al toestemming tot landen gekregen. Dit hoor je dus niet op deze opname. Op deze geluidsopname ontbreekt simpelweg een minuut of 5.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:13:06 #109
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66475739
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
Interessant detail zag ik op de site van Der Spiegel

Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]
zie je een aantal kapotten schoepen in de motor

Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]

toont het gelijkenissen..........en deze foto is van een birdstrike. Wellicht toch vogels?


Beetje speculatie.....maargoed wel vergelijkbaar
Ik betwijfel het eigenlijk. Op de bovenste foto zie je dat nog een behoorlijk aantal schoepen ombeschadigd is, wat ik bij een birdstrike nog nooit gezien heb. De foto lijkt mij een birdstrike dus juist uit te sluiten (bij de betreffende motor dus). Aangezien zo'n vliegtuig ook nog op 1 motor verder kan vliegen lijkt dit me niet de oorzaak.
pi_66475839
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dit kan nooit zijn laatste gesprek met ATC zijn geweest. Die 210 wil zeggen dat hij koers 210 moet gaan vliegen om de ILS van 18R (Polderbaan) te onderscheppen. Op dat moment zit bij nog op de approach of arrival frequentie, en vliegt hij nog ter hoogte van Purmerend ofzo. Hij moet dus nog beginnen met aanvliegen. Op het moment van crashen ziit hij op tower en heeft al toestemming tot landen gekregen. Dit hoor je dus niet op deze opname. Op deze geluidsopname ontbreekt simpelweg een minuut of 5.
Op een andere opname hoor je inderdaad dat hij wordt overgezet naar de toren.
Dit is nog voordat de ILS onderschept is.

Aangezien we de opnames op de torenfrequenties (nog) niet hebben, is de hele final approach niet te beluisteren, dus erg veel informatie geeft dit nog niet inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66475883
Tower communicatie is inderdaad nog niet beschikbaar, alleen Approach.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:20:38 #112
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66475970
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
Interessant detail zag ik op de site van Der Spiegel

Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]
zie je een aantal kapotten schoepen in de motor

Als je naar deze foto kijkt:
[ afbeelding ]

toont het gelijkenissen..........en deze foto is van een birdstrike. Wellicht toch vogels?


Beetje speculatie.....maargoed wel vergelijkbaar
Tsja.. dat blijft natuurlijk puur speculatie.
Die schoepen zouden net zo goed afgebroken kunnen zijn door de rotvaart waarmee die motorgondel zich in de akker boorde.
pi_66476174
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:28:50 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66476214
-knip-
KuikenGuppy
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:30:21 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66476261
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Op een andere opname hoor je inderdaad dat hij wordt overgezet naar de toren.
Dit is nog voordat de ILS onderschept is.

Aangezien we de opnames op de torenfrequenties (nog) niet hebben, is de hele final approach niet te beluisteren, dus erg veel informatie geeft dit nog niet inderdaad.
Het enige dat je eruit op kunt maken, is dat er geen mayday is gegeven en dat de piloten (en daarmee lvnl) geen idee hadden dat er iets mis was.
KuikenGuppy
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:31:20 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_66476282
quote:
Zouden er dan geen dode vogels bij het wrak te zien moeten zijn, of denk ik dan te simpel? .
KuikenGuppy
pi_66476292
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het enige dat je eruit op kunt maken, is dat er geen mayday is gegeven en dat de piloten (en daarmee lvnl) geen idee hadden dat er iets mis was.
Ik hoop voor ze dat het heel erg snel gegaan is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:32:16 #118
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66476310
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het enige dat je eruit op kunt maken, is dat er geen mayday is gegeven en dat de piloten (en daarmee lvnl) geen idee hadden dat er iets mis was.
Nouja.. tot een aantal minuten voor de crash dus. Van laatste minuten weten we het nog niet.
Ik vermoed echter dat het inderdaad heel snel is gegaan aangezien de passagiers ook niet gewaarschuwd werden (daar heb ik althans niks van gehoord).
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:34:09 #119
202348 Susi
Temple of Love
pi_66476362
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zouden er dan geen dode vogels bij het wrak te zien moeten zijn, of denk ik dan te simpel? .
Niet er echt bij toch ? Volgens mij krijgen die beesten ook een flinke klap en kunnen ze er uit worden gesmeten. Daarnaast denk ik dat een vliegtuig niet direct naar beneden valt als het in aanraking komt met een vogel.
pi_66476372
quote:
Accident: Turkish Airlines B738 at Amsterdam on Feb 25th 2009, landed on a field

By Simon Hradecky, created Wednesday, Feb 25th 2009 11:16Z, last updated Thursday, Feb 26th 2009 08:14Z

A Turkish Airlines Boeing 737-800, registration TC-JGE performing flight TK-1951 from Istanbul (Turkey) to Amsterdam (Netherlands) with 127 passengers and 7 crew on board, performed a controlled landing on a field outside Amsterdam's Schiphol Airport while approaching runway 18R and broke up in three parts at 10:27 local (09:27Z). The airplane is about 2000 meters short of the threshold runway 18R. No fire erupted.

Dutch Authorities reported 127 passengers and 7 crew after initial reports of 135 passengers and 7 crew. They confirmed 9 fatalities, amongst them the three cockpit crew, and 84 injuries, 6 of them in critical condition and 25 with serious injuries. Originally they had reported that there were no fatalities.

Turkish Airlines reported 127 passengers and 7 crew on board of the aircraft.

According to a report by Dutch Television emergency services had been deployed to runway 18R before the airplane went down.
A fire commander said, that they were alerted of an accident on runway 18R, but when they approached runway 18R they could not see any airplane. They then drove a few kilometers to reach the actual accident site.

Surviving passengers reported, that they heard loud noises, the airplane jolted seriously like in a turbulence and then impacted ground.

An off duty pilot on the ground watching the accident said, that the airplane performed a controlled landing following loss of thrust on both engines.

The airplane had been handed off to tower at 09:24Z. An aircraft following TK-1951, most likely a Northwest Airbus A330-200 N803NW flight NW46 arriving from Minneapolis,MN (USA), reported to the tower at 09:27Z, that the Turkish was down just ahead of him, and was commanded a go-around, immediately thereafter all Schiphol frequencies started to report about a major emergency and halted all traffic on the ground.

TC-JGE can not be heard on the tower frequency on liveatc.net, possibly because of their feed listens to a multitude of frequencies including clearance, ground and tower with a lot of communication on clearance in the critical time. The tower frequency only cuts in for part into the transmission of the pilot report of an airplane down, the call sign not audible.


Schiphol's runways 18R/36L (named Polderbaan) and 18C/36C (Zwanenburgbaan) have been closed, all other runways are operating normally.

The airplane's black boxes have been recovered, first analysis of the data has started. A Go-team has been dispatched by the American NTSB to assist in the investigation.
http://avherald.com/h?article=41595ec3&opt=1
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66476375
Nog even voor de beeldvorming:


Op het rode balletje werd de "fly heading 210" afgegeven.
Blauwe balletje is het moment dat de ILS is onderschept.
Ergens tussen het rode en het blauwe balletje is het toestel naar toren overgezet, en de rest van het segment is nog niks van bekend, terwijl het juist zo interessant is om te weten of de problemen al bij de descent aanvingen, of dat het iets plotselings was.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66476413
quote:
Hier hebben we wat aan! Dankjewel.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:39:46 #123
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66476585
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:34 schreef Susi het volgende:

[..]

Niet er echt bij toch ? Volgens mij krijgen die beesten ook een flinke klap en kunnen ze er uit worden gesmeten. Daarnaast denk ik dat een vliegtuig niet direct naar beneden valt als het in aanraking komt met een vogel.
De motoren zouden kunnen zijn gestopt. Ik denk wel dat er zoiets gebeurd is, door brandstoftekort, bird strike, of iets anders. Aan het vliegtuig te zien was het een harde noodlanding, niet zozeer dat het als een steen uit de lucht viel want dan was de schade nog veel groter geweest.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:40:48 #124
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66476618
Dat strookt wel met de post van Caesu.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:42:12 #125
202348 Susi
Temple of Love
pi_66476662
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De motoren zouden kunnen zijn gestopt. Ik denk wel dat er zoiets gebeurd is, door brandstoftekort, bird strike, of iets anders. Aan het vliegtuig te zien was het een harde noodlanding, niet zozeer dat het als een steen uit de lucht viel want dan was de schade nog veel groter geweest.
En als de ondergrond anders was geweest (bijvoorbeeld de landingsbaan zelf), had het nog veel slechter kunnen aflopen neem ik aan ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')