The Langoliersquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:27 schreef Lamon het volgende:
Hoe heet dat boek ook alweer waar die lui in het vliegtuig zitten en de wereld langzaam opgevreten wordt? Ik wil die ook wel een keer lezen eigenlijk.
O ja, geweldig.quote:
Ben een groot fan, maar dat boek vond ik toch echt over the top. Leuk als iemand zijn fantasie de vrije loop gaat, maar hier vraag je je echt af wat ome Steve gebruikt heeft...quote:
Ogen van de Draakquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:36 schreef Lamon het volgende:
[..]
O ja, geweldig.
Heb ik in de trein naar school vroeger gelezen, was helemaal in trance toen ik eenmaal in de klas zat.
Als ik die, en die met dat sprookje over die jongen en die draak (die ik helaas ook vergeten ben, qua titel),
Donkere Toren, vooral deel 3 en 4 liggen erg in de lijn van Ogen van de Draak en The Stand.quote:, The Stand en de Bachmanbooks geweldig vind, wat zijn dan nog meer aanraders? Ik wil er een collectie van gaan maken, heb tot nu toe alleen the Bachmanbooks, en wil eigenlijk wel meer hebben. Dus die twee, en iets wat in die lijn ligt.
Hmz, ik vond het wel aardig. Je kan denken dat hij het opruimen van de 'uit de tijd' wereld wellicht wat symbolischer had kunnen aanpakken dan met stuiterende agressieve pacmans.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:46 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ben een groot fan, maar dat boek vond ik toch echt over the top. Leuk als iemand zijn fantasie de vrije loop gaat, maar hier vraag je je echt af wat ome Steve gebruikt heeft...
De opbouw in het boek was goed, erg geheimzinnig en spannend, maar die ontknoping....quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, ik vond het wel aardig. Je kan denken dat hij het opruimen van de 'uit de tijd' wereld wellicht wat symbolischer had kunnen aanpakken dan met stuiterende agressieve pacmans.
quote:On an entirely normal, beautiful fall day in Chester’s Mills, Maine, the town is
inexplicably and suddenly sealed off from the rest of the world by an invisible
force field. Planes crash into it and fall from the sky in flaming wreckage, a
gardener’s hand is severed as “the dome” comes down on it, people running
errands in the neighboring town are divided from their families, and cars
explode on impact. No one can fathom what this barrier is, where it came
from, and when—or if—it will go away.
Dale Barbara, Iraq vet and now a short-order cook, finds himself teamed with
a few intrepid citizens—town newspaper owner Julia Shumway, a physician’s
assistant at the hospital, a select-woman, and three brave kids. Against them
stands Big Jim Rennie, a politician who will stop at nothing—even murder—to
hold the reins of power, and his son, who is keeping a horrible secret in a dark
pantry. But their main adversary is the Dome itself. Because time isn’t just
short. It’s running out.
Nou ja, de ontknoping is natuurlijk dat er helemaal geen verleden en toekomst bestaat alleen 'nu'. hoe de zooi na 'nu' wordt opgeruimd doet eigenlijk niet zoveel terzake. Maar als hij het met een grote klap had gedaan hadden ze nooit meer kunnen opstijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De opbouw in het boek was goed, erg geheimzinnig en spannend, maar die ontknoping....
Inderdaad; pacmannetjes![]()
Waarschijnlijk had ome Steven net een atari 2600 aangeschaft.
Wat is er onbevredigend dan? Verwacht je een mooi afgerond einde? want dan kan je beter stoppen met King lezen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb net The Stand uit en wat een stom onbevredigend eind na 1420 blz.
Het is niet bepaald m'n eerste King-boek, maar dit was wel een heel drastisch open eindquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er onbevredigend dan? Verwacht je een mooi afgerond einde? want dan kan je beter stoppen met King lezen.
Vind je? Je hebt de donkere toren zeker nog niet uitquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is niet bepaald m'n eerste King-boek, maar dit was wel een heel drastisch open eind.
Nee, maar die boeken trekken me eerlijk gezegd ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vind je? Je hebt de donkere toren zeker nog niet uit
Wat is er mis dan met het eind? Je weet dat Fran en Stu onderweg zijn naar Maine, je weet dat de rest in Boulder zit. En je weet dat F. nooit verloren gaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, maar die boeken trekken me eerlijk gezegd ook helemaal niet.
Maar nu heb ik 1420 blz lang met die mensen meegeleefd, ik vond het echt erg als bepaalde mensen doodgingen, ik zat echt vol spanning de bladzijden te verslinden... en dan dat eind....
Wat is er mee dan?quote:Op woensdag 1 april 2009 09:04 schreef Jarno het volgende:
Duma neem ik maar mee op vakantie, ik kom er niet doorheen eerlijk gezegd.
Nou das toch wel aardig des Kings. Ik vond Duma eigenlijk wel weer ouderwets goed. Zijn laatste verhalenbundel, na zonsondergang, vond ik trouwens ook goed te pruimen.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:09 schreef Jarno het volgende:
Kweenie, het ligt ook aan mij denk ik want ik lees echt te kort achter elkaar elke keer wegens weinig tijd, maar het verhaal pakt me ook nog niet echt. En ik ben toch al op een kwart van het boek, maar ik zit continue te wachten... wanneer begint het nu echt?
Hmm, ja goed, wat natuurlijk wel is, de 'normale' uitvoering rekt natuurlijk langer. Ik heb daar ook de normale uitvoering van. Cell begint echt heel snel met waar het om draait zeg maar. Op zich wel prettig.quote:Op woensdag 1 april 2009 09:09 schreef Jarno het volgende:
Kweenie, het ligt ook aan mij denk ik want ik lees echt te kort achter elkaar elke keer wegens weinig tijd, maar het verhaal pakt me ook nog niet echt. En ik ben toch al op een kwart van het boek, maar ik zit continue te wachten... wanneer begint het nu echt?
Van wat ik mij herinner was de Donkere Toren nu niet bepaald een open einde ^^quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vind je? Je hebt de donkere toren zeker nog niet uit
Nou veel opener kan je het niet verzinnen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 04:09 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Van wat ik mij herinner was de Donkere Toren nu niet bepaald een open einde ^^
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond De middag van de diploma-uitreiking en De New York Times met korting ook tot de uitschieters behoren.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:03 schreef Spaulding het volgende:
Duma en Insomnia zijn allebei rond de 600 pagina's dus dat valt wel mee. Duma vond ik erg aardig om te lezen. En het einde van The Stand vond ik juist erg goed.
Ben nu bezig in Na Zonsondergang.. Paar sterke verhalen maar nog niet echt een verhaal dat er echt uitspringt. Allemaal wel redelijk sterke verhalen met als uitschieters N. en De Dingen die ze Achterlieten.
Maar inderdaad een erg sterke verhalen bundel.
Waarom zou je ´t zelf gaan verzinnen als het al eens beter gedaan is?quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou veel opener kan je het niet verzinnen.
Die heb ik even aangepastquote:Op vrijdag 3 april 2009 08:35 schreef Swetsenegger het volgende:
En je hebt de spoiler niet goed gedaan.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:15 schreef kraaksandaal het volgende:
Maar goed Swets is the holy ghost hier blijkbaar met zijn slap gelul.
Nee ik begrijp inderdaad niet wat je hier opeens popi loopt te doen. Ik vraag je om verduidelijking van een post, die je niet geeft. In die post had je ook een spoiler verneukt waardoor de inhoud zichtbaar was. Dat is niet helemaal de bedoeling en een beetje lullig voor degene die het nog niet gelezen hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:16 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Als het lastig wordt dan snap je 't ineens niet meer.
Wat verzint hij er zelf aan danquote:Op vrijdag 3 april 2009 08:30 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Waarom zou je ´t zelf gaan verzinnen als het al eens beter gedaan is?
New York Times met korting is toch die man die belt vanaf iets wat op Grand Central lijkt? Met de waarschuwing voor de bakker?quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:42 schreef Spaulding het volgende:
[..]
Wat verzint hij er zelf aan dan?
Van Na Zonsondergang...vond ik New York Times met korting juist het minst. Vind het vergelijkbare Harvey's Droom veel beter.
Hierna eindelijk Vel over been lezen...
Hmz, ik vind New York Times met korting lijken op http://en.wikipedia.org/wiki/Sorry,_Right_Number uit Nachtmerries en droomlandschappen. Zelfde thema.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:09 schreef Spaulding het volgende:
Jep dat is hem. Misschien snap ik iets niet ofzo maar vond hem niet zo sterk.
Vind zelf Harvey's Droom, waar de man een droom/visioen krijgt van z'n dochter in problemen sterker.
Klinkt weer verrassend als een 'wereld vergaat, een klein groepje blijft over' plot van King, maar zoiets blijft leuk om te lezenquote:On an entirely normal, beautiful fall day in Chester’s Mills, Maine, the town is inexplicably and suddenly sealed off from the rest of the world by an invisible force field. Planes crash into it and fall from the sky in flaming wreckage, a gardener’s hand is severed as “the dome” comes down on it, people running errands in the neighboring town are divided from their families, and cars explode on impact. No one can fathom what this barrier is, where it came from, and when—or if—it will go away.
Dale Barbara, Iraq vet and now a short-order cook, finds himself teamed with a few intrepid citizens—town newspaper owner Julia Shumway, a physician’s assistant at the hospital, a select-woman, and three brave kids. Against them stands Big Jim Rennie, a politician who will stop at nothing—even murder—to hold the reins of power, and his son, who is keeping a horrible secret in a dark pantry. But their main adversary is the Dome itself. Because time isn’t just short. It’s running out.
Verdomd ver zwemmen....quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:26 schreef JohnLocke het volgende:
Hmm, wachten op dromen van een oude negerin dan maar...
Ook als je hem niet aan het herlezen bent!! En nou maar hopen dat we bij die 0,01% horen die immuun zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, zo'n griep bericht doet je toch meer fronsen dan wanneer je The Stand NIET aan het herlezen ben.
Haha, ik wilde naar deze topic gaan en een post maken over de mexicaanse griep...maar dat is uiteraard al gebeurd.... poeh..quote:Op donderdag 30 april 2009 00:56 schreef childintime het volgende:
![]()
Toevallig heb ik in December The Stand herlezen en toen ik die eerste berichten uit Mexico las, moest ik er meteen aan denken
Yikes. Kreeg er een volledige wegtrekker van. En ik kan best wat hebbenquote:Op maandag 15 juni 2009 12:14 schreef Spaulding het volgende:
The Jaunt is pure horror inderdaad, die laatste pagina.... kippevel.
Longer than you think Dad!
Was toch je favo collectie? Of ben ik wat in de war.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
The Jaunt is dan ook wel een van de betere korte verhalen imho.
Heerlijk, herlezen. Dan is het vaak nog prettiger. Even goed als de Talisman?quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef Spaulding het volgende:
Ben nu trouwens weer bezig in de Talisman, één van mijn favoriete van King. Hierna gelijk beginnen aan Zwart Huis, die ik bij de eerste leesbeurt even goed vond.
Hopen dat deel 3 snel komt!
Bedoel je die verhalenbundel? Staan wel goede verhalen in Duistere Krachten inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:47 schreef on_air het volgende:
[..]
Was toch je favo collectie? Of ben ik wat in de war.
Jep. Skeleton Crew vertaald als Duistere Krachten, interessant.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bedoel je die verhalenbundel? Staan wel goede verhalen in Duistere Krachten inderdaad.
Mrs Todd bedoel je? Nou... parallele dimensies komen wel vaker voor in Kings verhalen. Crouch End bv. Niet direct DT. Volgens mij is de afgelopen jaren echt alles er aan de haren erbij gesleept om een link met DT te zoeken.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:07 schreef on_air het volgende:
[..]
Jep. Skeleton Crew vertaald als Duistere Krachten, interessant.
Leuk ook dat in Shortcut toch al wat van DT te lezen valt, met de verschillende werelden.
Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer van King.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mrs Todd bedoel je? Nou... parallele dimensies komen wel vaker voor in Kings verhalen. Crouch End bv. Niet direct DT. Volgens mij is de afgelopen jaren echt alles er aan de haren erbij gesleept om een link met DT te zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef Xessive het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer van King.Ik bedoel meer dat er vele fans in oude verhalen zijn gaan spitten en de meest far fetched links weten te vinden. Ook waar ze er volgens mij helemaal niet zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met hele encyclopediën erbij.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er vele fans in oude verhalen zijn gaan spitten en de meest far fetched links weten te vinden. Ook waar ze er volgens mij helemaal niet zijn.
quote:Op maandag 15 juni 2009 22:57 schreef Xessive het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk een beetje jammer van King.Ik meen me te herinneren dat dat niet een idee van King was, maar van Straub, die er op stond dat hij gemaakt zou wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat Koontz sinds weerlicht alleen nog maar auto-plagiaat pleegt. Elk boek is hetzelfde. Zielig vrouwtje maakt wat engs mee, ontmoet sterke man die om wat voor reden dan ook over een enorme hoeveel cash kan beschikken en dus zonder problemen wapens, valse identiteits papieren en 4 wheel drive auto's kan kopen en dan het vrouwtje red van de ondergangquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:45 schreef JohnLocke het volgende:
Wie van jullie leest ook Koontz trouwens?
Dat is een marketingtruc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef Ereinion het volgende:
Ik zag trouwens vandaag een paar boeken liggen met als ondertitel 'in de wereld van de Donkere Toren'. Is dit een goedkope marketingtruc, of is er echt een verband?
Nou ja intrappen. Ze zijn uiteindleijk in meer of mindere mate aan de Donkere Toren gelieerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:48 schreef Zoonlief het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal! Binnenkort maar eens even het eerste deel scoren.
Ik heb sowieso nog genoeg leesvoer van King staan. Ben nu bezig aan De Engelieren. Doet me erg denken aan Dichte Mist, wat ik een erg sterk verhaal vond.
[..]
Dat is een marketingtruc.
Sowieso zijn Bezeten Stad, Rosie en Ogen van de Draak dit jaar opnieuw gedrukt. Op de hardcovers staat nu erg groot 'uit het universum van DE DONKERE TOREN', maar al deze verhalen zijn onafhankelijk van de DT-reeks. Ik heb laatst Rosie gekocht en daarop stond een minieme foto m.b.t. Rosie en verder een grote toren, refererend aan de DT-reeks. Daar zullen vast wel mensen intrappen.
Zoals ik net zei in m'n bewerkte reactie: King gebruikt wel verwijzingen naar andere boeken (begrijp ik, moet zelf nog aan de reeks beginnen dus), maar er zullen wellicht mensen zijn die zo'n boek kopen en een soort van vervolg/voorloper van de Donkere Toren verwachten, terwijl Rosie/Ogen van de Draak/De Bezeten Stad als losse verhalen gepubliceerd zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja intrappen. Ze zijn uiteindleijk in meer of mindere mate aan de Donkere Toren gelieerd.
Je reageert op iemand die vraagt of er een verband is of dat het een marketing truuk is. Maar er is wel degelijk een verband met de donkere toren met die boeken. In geval van Bezeten Stad en Ogen van de Draak en The Stand is dat behoorlijk groot. In andere verhalen zijn de links kleiner. Maar er is wel degelijk een verband.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:53 schreef Zoonlief het volgende:
[..]
Zoals ik net zei in m'n bewerkte reactie: King gebruikt wel verwijzingen naar andere boeken (begrijp ik, moet zelf nog aan de reeks beginnen dus), maar er zullen wellicht mensen zijn die zo'n boek kopen en een soort van vervolg/voorloper van de Donkere Toren verwachten, terwijl Rosie/Ogen van de Draak/De Bezeten Stad als losse verhalen gepubliceerd zijn.
Sowieso vind ik de hardcovers minder mooi met die tekst erop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |