En er staat niets in de kastquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:40 schreef JohnLocke het volgende:
Oh, voor de e-book reader. Leuk speeltje, maar niet goedkoop.
Ik lees dat hij in Nederland nog niet te krijgen is. Heeft iemand van jullie zoiets wel eens in handen gehad? Ik hoor een hoop goeds over die e-paper displays, maar ik wil het wel eens zelf zien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En er staat niets in de kast
Dat vind ik wel zonde ja.....quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En er staat niets in de kast
Je bedoelt The Plant? Zover ik weet niet. Maar kan me niet voorstellen dat hij niet een keer op papier uitkomt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:27 schreef Xessive het volgende:
Heeft King dat plantenverhaaltje eigenlijk ooit afgeschreven?
Ja die. Was nog best spannend, voor die paar hoofdstukken. Zal inderdaad nog wel een keer verschijnen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt The Plant? Zover ik weet niet. Maar kan me niet voorstellen dat hij niet een keer op papier uitkomt.
De huidige verfilming doet door allerlei omstandigheden totaal geen recht aan het fantastische boek, de beste van King, vind ik persoonlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er mis met de huidige verfilming dan? En gezien het einde dat hij aan The Mist heeft gebakken.... nee laat maar.
Wat ik niet begrijp is dat King het eens was met de aanpassing van het einde. Zijn eigen einde doet zoveel meer recht aan de echtheid van de karakters. Ik blijf erbij dat de acties in de laatste minuten op geen enkele manier te rijmen zijn met de manier waarop de karakters de eerste anderhalf uur worden opgebouwd. En om nu te zeggen dat het filmeinde zo bijzonder was dat niemand erop had kunnen komen, nou niet echt. Ik vond het eerder een pijnlijke kunstgreep om de film nog net even die extra publiciteit mee te geven: 'nieuw einde aan The Mist schokt bioscoopganger'.quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:31 schreef DrDurden het volgende:
[..]
De huidige verfilming doet door allerlei omstandigheden totaal geen recht aan het fantastische boek, de beste van King, vind ik persoonlijk.
En het einde van The Mist vond ik juist een enorm sterk punt van de film, maar ik las dat er meer mensen moeite mee hadden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat Frank Darabont zelfs een hoger budget afsloeg om de film maar met een ander einde te maken, gaf aan hoe zeer hij gelooft in dat einde. En ik ben het met hem eens.The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
Het einde komt uit het verhaal, lees maar terug:quote:Op donderdag 26 februari 2009 01:03 schreef Xessive het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat King het eens was met de aanpassing van het einde. Zijn eigen einde doet zoveel meer recht aan de echtheid van de karakters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het enige verschil is dat de lezer zelf mag bepalen of hji dit uiteindelijk doet, of dat het radiosignaal daadwerkelijk hoopvol was dat ze er weer uitkomen. Darabont heeft dus duidelijk voor het eerst gekozen.Voor kleine kinderen kan het nog eng zijn. Ik moet zeggen dat ik de film onlangs keek met mijn neefje van 5 (hij wil altijd enge films zien) en hij vond het allemaal fantastisch. Persoonlijk vind ik dat met de verfilming van IT echt ALLES mis is. Zelfs met Pennywise slaan ze de plank mis, als je hem vergelijkt met de clown in het boek. Het meest stoor ik me eraan dat hij niet eens moeite doet de kinderen aan te vallen (zie Eddie in de douches). Zoals hij zelf zegt: "I just wanted to say 'hello'". Niks eng aan een monster die alleen even hallo komt zeggenquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:31 schreef GizartFRL het volgende:
Verfilming van IT is weinig mis mee.
Ken jij een betere oorzaak van coulrofobie?
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens heb ik niets tegen schokkende eindes. Se7en vind ik bijvoorbeeld weer briljant en geheel in lijn met het karakter van de moordenaar.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:08 schreef CaptainCab het volgende:
[..]
Het einde komt uit het verhaal, lees maar terug:
Het enige verschil is dat de lezer zelf mag bepalen of hji dit uiteindelijk doet, of dat het radiosignaal daadwerkelijk hoopvol was dat ze er weer uitkomen. Darabont heeft dus duidelijk voor het eerst gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef Xessive het volgende:
dit dus. Het gekozen einde is een gotspeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens heb ik niets tegen schokkende eindes. Se7en vind ik bijvoorbeeld weer briljant en geheel in lijn met het karakter van de moordenaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je lijkt m'n vrouw wel. Ik weet na de eerste 2 regels al of ik een boek al eens gelezen heb (of een film gezien). Bij King is dat trouwens wel erg makkelijk... ik heb ze allemaal gelezenquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:22 schreef JohnLocke het volgende:
Ik had moeten bijhouden wat ik allemaal heb gelezen, kwam er al eens halverwege een King boek achter dat ik het jaren geleden al eens gelezen had.
Ik weet ook niet hoe het komt. Ik lees best veel, en lang niet alles blijft langer dan een paar maanden hangen moet ik toegeven. Meestal hoef ik dan maar een stukje te lezen om het weer te weten, maar soms is het echt heel diep weggezakt. Volgens mij is dat vooral als ik eerst de NL vertaling heb gelezen, en een paar jaar later het Engelse origineel te pakken heb.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je lijkt m'n vrouw wel. Ik weet na de eerste 2 regels al of ik een boek al eens gelezen heb (of een film gezien). Bij King is dat trouwens wel erg makkelijk... ik heb ze allemaal gelezen
Ik weet dat ook wel ja. De namen van de personages, de belangrijke dingen die gebeuren.... Bij King weet ik dat direkt. Als ik een titel hoor, dan twijfel ik er geen seconde aan of ik hem wel of niet gelezen heb.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je lijkt m'n vrouw wel. Ik weet na de eerste 2 regels al of ik een boek al eens gelezen heb (of een film gezien). Bij King is dat trouwens wel erg makkelijk... ik heb ze allemaal gelezen
Btw, niets over Susannah schrijven hoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 22:36 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik weet dat ook wel ja. De namen van de personages, de belangrijke dingen die gebeuren.... Bij King weet ik dat direkt. Als ik een titel hoor, dan twijfel ik er geen seconde aan of ik hem wel of niet gelezen heb.
Ga van de week maar eens beginnen aan deel 7 van The dark Tower..... Ik stel het steeds uit omdat ik niet wil dat het verhaal op houdt![]()
Ik wil heel graag weten wat er met Susannah gebeurt, maar ook weer niet
ik ook, behalve de Dark Tower, de eerste 2 wel, ik ga toch aan de derde beginnen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De derde is wat mij betreft de beste in de serie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:36 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ik ook, behalve de Dark Tower, de eerste 2 wel, ik ga toch aan de derde beginnen.
Deel 3quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De derde is wat mij betreft de beste in de serie.
The long walk en The Rage zijn toch wel echt fantastische verhalen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:59 schreef Lamon het volgende:
Ik vind em goed, maar hou het qua favorieten toch bij het vierluik dat hij als Richard Bachman gemaakt heeft, the Bachman Books dus....
Maar daar schijnt hij volgens puristen erg jong en onervaren te zijn, dus ik zal wel geen smaak hebben.
The running man vind ik ook niet te versmadenquote:Op zondag 1 maart 2009 11:52 schreef Xessive het volgende:
[..]
The long walk en The Rage zijn toch wel echt fantastische verhalen.
Welke? Het verhaal van King of de film van je semi-naamgenoot?quote:Op zondag 1 maart 2009 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
The running man vind ik ook niet te versmaden
Het verhaal natuurlijk. Jammer dat dat desolate niet terug te vinden is in de film.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:18 schreef Xessive het volgende:
[..]
Welke? Het verhaal van King of de film van je semi-naamgenoot?
Ik had de film eerder gezien dan ik het verhaal had gelezen. Dat was wel even een aparte ervaring. Het heeft bijna alleen de naam als overeenkomst.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het verhaal natuurlijk. Jammer dat dat desolate niet terug te vinden is in de film.
Deze film is ook een slechte weergave van het verhaal, een Hollywood commedy .quote:Op maandag 2 maart 2009 00:00 schreef Xessive het volgende:
[..]
Ik had de film eerder gezien dan ik het verhaal had gelezen. Dat was wel even een aparte ervaring. Het heeft bijna alleen de naam als overeenkomst.
Ja die film gaat nergens over.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:00 schreef Xessive het volgende:
[..]
Ik had de film eerder gezien dan ik het verhaal had gelezen. Dat was wel even een aparte ervaring. Het heeft bijna alleen de naam als overeenkomst.
B.v Pet Sematary, is een erg toegankelijk boek. Leest makkelijkquote:Op maandag 2 maart 2009 18:07 schreef Scaurus het volgende:
Greetings!
Ik ga beginnen met King. Welk boek moet ik als eerste lezen?
Insomnia is een aanrader, maar ook Needfull Things is niks mis mee. En van deze laatste is een film gemaakt die heel herkenbaar was maar die het toch bij lange na niet haalt bij het boek.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:07 schreef Scaurus het volgende:
Greetings!
Ik ga beginnen met King. Welk boek moet ik als eerste lezen?
Wat lees je normaal graag?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:13 schreef Gewas het volgende:
Ik heb een paar bladzijdes gelezen van Carrie maar het boeit me totaal niet. Stephen King boeken zijn niet helemaal mijn ding denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |