quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De rechten waren verkocht aan Noord Holland TV... tis net als bij het voetbal denk ik
Ah okay.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Moet door een speciaal instituut worden gedaan, ook is het nogal een precies werk. Het is soort van grote taperecorder.
En als het nou een KLM toestel was geweestquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er specialisten voor nodig zijn om er voor te zorgen dat die dingen niet kapot gaan, daarnaast is het al 5 uur geweest![]()
Rood:quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ah okay.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat ding zwart wasmaar hij is roze ofzo, logisch ook.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ah okay.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat ding zwart wasmaar hij is roze ofzo, logisch ook.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ah okay.
Ik dacht eerst ook altijd dat dat ding zwart wasmaar hij is roze ofzo, logisch ook.
Ik dacht altijd dat die recorders voorin het vliegtuig zatenquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:25 schreef Magere_Gein het volgende:
Ik snap nu wel dat er gevraagd werd door de pers of ze gevonden waren, gezien de locatie...
[ afbeelding ]
Meestal rood of oranje.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:25 schreef Bullebak het volgende:
Welke kleur is het nou echt? Het is me niet duidelijk.
Van wat? Zit nog op me werk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:29 schreef nils7 het volgende:
netwerk heeft duidelijke beelden op NL2
De ene recorder neemt opnamen op vanuit de cockpit, de Flight Data Recorder registreert vluchtgegevens: hoogtewijzigingen, snelheid e.d. Het staartstuk blijft vaak in betere staat.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die recorders voorin het vliegtuig zaten
Nope, staartstuk krijg het bij een crash over het algemeen het minst te verdurenquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die recorders voorin het vliegtuig zaten
Wanneer komt er een satellietverbinding die gewoon alle gegevens opvangt en direct doorstuurt naar de grond ipv van deze black-boxes? (Want die dingen willen nogal eens er beschadigd raken)quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, staartstuk krijg het bij een crash over het algemeen het minst te verduren
Ik vermoed het eerste. Ik denk niet dat die nieuwszenders er echt werkelijk zoveel van aantrekken, dat het invloed heeft op wat het voor hun betekent. Carriere = belangrijker...quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ligt dat aan het sensationele filmen van hun, of dat het wat later echt binnenkomt wat het nu betekent.
Omdat auto ongelukken dagelijks voorkomen inderdaad. Laatste grote vliegtuigongeluk is alweer uit 1992 dus ik snap wel dat het grote impact heeft. En bovendien is een neergestort vliegtuig natuurlijk ook veel spectaculairder.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:39 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Als je dit nieuwsbericht leest:
9 doden in weekendverkeer
realiseer je je hoe "gewoon" dodelijke auto-ongelukken worden gevonden. Althans, het gebrek aan impact in de media.
Met de huidige kredietcrisis voorlopig nog niet gok ik zoquote:Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wanneer komt er een satellietverbinding die gewoon alle gegevens opvangt en direct doorstuurt naar de grond ipv van deze black-boxes? (Want die dingen willen nogal eens er beschadigd raken)
Tuurlijk, ik kan het ook wel uitleggen, maar het gaat me eigenlijk even om de ironie. Zovéél doden in het verkeer...quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:55 schreef Flyduck het volgende:
[..]
Omdat auto ongelukken dagelijks voorkomen inderdaad. Laatste grote vliegtuigongeluk is alweer uit 1992 dus ik snap wel dat het grote impact heeft. En bovendien is een neergestort vliegtuig natuurlijk ook veel spectaculairder.
Ehm ze hebben verschillende mensen gevolgd ook iemand die zeer licht gewond was en in de middag al weer thuis was.quote:
Blackbox is prima maar ze zien er zo kwetsbaar uit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef Stupendous76 het volgende:
Wanneer komt er een satellietverbinding die gewoon alle gegevens opvangt en direct doorstuurt naar de grond ipv van deze black-boxes? (Want die dingen willen nogal eens er beschadigd raken)
Zijn ze nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:04 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Blackbox is prima maar ze zien er zo kwetsbaar uit.
En ook satellieten zelfs krijgen black boxes....quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:04 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Blackbox is prima maar ze zien er zo kwetsbaar uit.
Op het journaal zeiden ze er ook bij dat er vaak verschillende zaten tussen de lijst bij vertrek en aankomst (hoe raar ik dat ook vind eigenlijk).quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:05 schreef m-niki het volgende:
zag net een bericht op nu.nl en daar hadden ze het over een passagierslijst die openbaar gemaakt was door de vliegtuigmaatschappij. Terwijl die aan het laden is, zag ik een herhaling van het 20:00u. nieuws en daarin werd op het eind gezegd dat die lijst absoluut nog niet openbaar gemaakt gaat worden omdat er foutjes in kunnen zitten..
wat is nu waar?
Die twee neven die de hele tijd aan het woord waren over heldendaden, die staan volgens mij al niet op deze lijst (als ik het zo gauw begrepen heb)
voor het geval niemand de link naar die lijst had geplaatst:
de passagierslijst
Nee dat weet ik, heb weleens specificaties gezien maar dan nog, ze worden volgens mij per eigenschap getest maar wat als meerdere eigenschappen irl tegelijk of heel vlak na elkaar op de proef gesteld worden? (direct impact met de grond, hoge temperatuur en een nabije explosie oid) Ben benieuwd hoe die dingen zich dan houden.quote:
De reden daarvoor heb je vandaag kunnen zienquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op het journaal zeiden ze er ook bij dat er vaak verschillende zaten tussen de lijst bij vertrek en aankomst
Zoiets ja. Bij dit ongeval is er alleen sprake van een grote klap, maar meestal ontstaat er ook nog brand (of is de klap 10x zo hard...) Met de huidige techniek is het goed mogelijk om dit systeem te vervangen of aan te vangen (want zo heel erg modern hoeft het niet te zijn, gewoon signalen laten uitzenden en die ergens opvangen en opslaan)quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:10 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, heb weleens specificaties gezien maar dan nog, ze worden volgens mij per eigenschap getest maar wat als meerdere eigenschappen irl tegelijk of heel vlak na elkaar op de proef gesteld worden? (direct impact met de grond, hoge temperatuur en een nabije explosie oid) Ben benieuwd hoe die dingen zich dan houden.
Brainiac heeft dat weleens getest, elke aflevering gingen ze er dan andere dingen tegenaan gooien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:10 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Nee dat weet ik, heb weleens specificaties gezien maar dan nog, ze worden volgens mij per eigenschap getest maar wat als meerdere eigenschappen irl tegelijk of heel vlak na elkaar op de proef gesteld worden? (direct impact met de grond, hoge temperatuur en een nabije explosie oid) Ben benieuwd hoe die dingen zich dan houden.
Shit ik moest lachenquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:13 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De reden daarvoor heb je vandaag kunnen zien
Dat moest idd weleens uitgetest zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Brainiac heeft dat weleens getest, elke aflevering gingen ze er dan andere dingen tegenaan gooien.
Kan er niet zo snel iets over vinden.
http://www.tv.com/brainia(...)720-479916/msgs.html
"The Yellow Blackboxquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Brainiac heeft dat weleens getest, elke aflevering gingen ze er dan andere dingen tegenaan gooien.
Kan er niet zo snel iets over vinden.
http://www.tv.com/brainia(...)720-479916/msgs.html
De piloten hadden moeilijk weg kunnen rennen uit de cockpit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:49 schreef Hondenfluitje het volgende:
Misschien wel een fout van de piloot, maar hij (of ze) heeft wel zijn leven opgeofferd voor meer dan honderd mensen, wat dat betreft mogen ze misschien wel trots zijn?
Nogmaals, het is niet dat je als piloot een keus hebt tussen zelf in leven blijven, maar de levens van jouw passagiers opofferen enerzijds, of zelf sterven, en daarmee de levens van jouw passagiers sparen anderzijds.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:58 schreef bentham het volgende:
[..]
Kom op man! alsof we het hebben over mensen die zichzelf moedwillig naar de dood hebben gestuurd. Ook al zijn het Turken...het zijn zeker geen terroristen!
Een menselijk fout tijdens je beroepsuitoefening kan altijd! Dat neemt niet weg dat deze piloten hun best hebben gedaan om veel mensen nog in leven te kunnen houden, wat de toedracht ook mag zijn.
Nog steeds...respect...en RIP..
da's mooi voor Curry, dit vliegtuig had nogal wat meer bij zich dan nodig. Dus hoe Curry erbij komt dat er dan een gebrek is terwijl dit vliegtuig bijv. Londen makkelijk had kunnen halen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:36 schreef Niek. het volgende:
Adam Curry verteld dat het komt door gebrek aan brandstof
http://curry.mevio.com/?p=1534
Ze hebben nog wel geprobeerd die zo lang mogelijk in de lucht te houden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
De piloten hadden moeilijk weg kunnen rennen uit de cockpit.
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De piloten hadden moeilijk weg kunnen rennen uit de cockpit.
[..]-knip-
Misschien om de kist tot het laatste moment toe overeind te trekken en zo het aantal doden enigzins te beperken? Ja, helden bestaan nog hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Zou jij wegrennen uit de cockpit als je VERANTWOORDING hebt over meer dan 100 passagiers?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik zat daar vanmiddag over na te denken. Als piloot weet je genoeg als je merkt dat je als een baksteen naar beneden valt. Een piloot kan wellicht ook de inschatting maken dat het vliegtuig eerst op de staart knalt en dan op de kop en dat het midden dan nog het meest veilig is. Als je toch al als een baksteen naar beneden valt en niks meer kunt doen om te voorkomen dat je neerstort, waarom dan niet de cockpit verlaten en snel naar het midden rennen?
Ik heb geen idee, misschien wel inderdaad. En ja helden bestaan nog.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:20 schreef Dibble het volgende:
[..]
Misschien om de kist tot het laatste moment toe overeind te trekken en zo het aantal doden enigzins te beperken? Ja, helden bestaan nog hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |