Als je dikke winst heb moet je gewoon stoplosses invoeren.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
nee gelukkig niet. Maar veel te laat verkocht.
Nou ja, extra motivatie om deze week de juiste keuzes te maken en vooral niet voor teveel winst gaan.
'ns kijken of Budel Schoot morgen in zak en as zit.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:25 schreef pberends het volgende:
Nyrstar +7%, morgen jaarcijfers 2008.
Ja, alleen gisteren, eergisteren, 21-11-2008 en 12-03-2003 zijn dagen met een slechter slot in de afgelopen DERTIEN jaar! Ongelooflijk eigenlijk, dat een serie dagen achter elkaar op dit niveau al zo lang niet is voorgekomen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef Zero2Nine het volgende:
pff het zogenaamde herstel is wel broos.
idd nicequote:Op donderdag 26 februari 2009 18:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Niceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Weer zo'n profeet!quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit hoger, negeert slecht nieuws
26-02-2009 17:53:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is donderdag, ondanks slechte bedrijfscijfers en tegenvallende macro-cijfers, met winst gesloten.
De AEX-index sloot donderdag 1,4% hoger op 223,67 punten, de Midkap won 0,7% op 291,85 punten en de Smallcap eindigde 0,7% hoger op 295,39 punten.
"We zijn vandaag merkwaardig genoeg hoger gesloten", aldus handelaar Cees Smit van Today's Beheer die de winst op het Damrak aan het afdekken van short posities toeschrijft.
"We hebben dramatische bedrijfscijfers gehad en ook de macro-economische cijfers zoals de Amerikaanse orders voor duurzame goederen, eerste steunaanvragen en nieuwe woningen vielen tegen", aldus Smit die daarom van een rare dag spreekt.
De financiele waarden ING (+20,1%) en Aegon (+17,5%) profiteren volgens de handelaar van het nieuws dat de Britse overheid Royal Bank of Scotland te hulp schiet zonder dat de bank genationaliseerd wordt en de opmerkingen van JP Morgan dat de crisis enigzins aan het bijkomen is.
"De markt denkt dat wanneer de Britse overheid RBS te hulp schiet met zo'n groot bedrag, de Nederlandse overheid ING wanneer nodig ook wel zal bijstaan", aldus Smit.
Grootste verliezer van donderdag is Randstad (-13%). "Beleggers reageren teleurgesteld op de cijfers over het vierde kwartaal en het feit dat het dividend geschrapt wordt", aldus Smit. Randstad neemt USG People (-8,6%) in zijn kielzog mee.
Hoe de Amsterdamse beurs morgen van start zal gaan hangt volgens de handelaar af van het slot van Wall Street vandaag.
Staatsobligaties sloten hoger. De euro omstreeks 17.50 uur op $1,276 tegen $1,2711 donderdagochtend om circa 08.00 uur.
Het verschil tussen bied en laat verdienen ze aan volgens mij, dat is bij sprinters groter dan bij turbo's, ook al adverteren ze met het feit dat het verschil daartussen klein is.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
niet zoveel geleerd geloof ik.
WAAROM speelt ING voor filantroop? Zouden ze er inderdaad niks aan verdienen, of betaal je de courtage gewoon op een andere manier?
Je hebt renteverlies en de ING steekt het dividend ook in haar zak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
niet zoveel geleerd geloof ik.
WAAROM speelt ING voor filantroop? Zouden ze er inderdaad niks aan verdienen, of betaal je de courtage gewoon op een andere manier?
Als aandelenmarkten ongevoelig lijken te worden voor slecht nieuws is dat iha een teken dat de bodem bereikt is. Maar laten we vooral niet vergeten dat we deze week nog in een low zaten! Om nu te roepen dat we uitgebodemd zijn is nog te vroeg.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Weer zo'n profeet!
Het lijkt een sterk teken dat de aandelenmarkt het slechte nieuws compleet negeren. Als het nieuws enigsinds verbeterd kun je al een koersexplosie zien.
Maart gaan we gewoon een nieuwe poging doen onder de 220. Nu gewoon ff een nieuwe top neerzetten rond 235/240 denk ik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als aandelenmarkten ongevoelig lijken te worden voor slecht nieuws is dat iha een teken dat de bodem bereikt is. Maar laten we vooral niet vergeten dat we deze week nog in een low zaten! Om nu te roepen dat we uitgebodemd zijn is nog te vroeg.
Haha zo vet!quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:25 schreef edwinh het volgende:
Wegens succes verlengd tot 1 mei 2009: Handel gratis en onbeperkt in alle Sprinters van ING
heeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaaf
Wat je dus zegt is dat je je posities in fondsen eigenlijk wil vergroten als dat fonds vrij laag staat, bijkopen dus om ze voor een mooie prijs te verkopen? Heb je niet liever 10 favo fondsen met 5000 stuks?quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:26 schreef LXIV het volgende:
Tja, als het zo gemakkelijk te voorspellen was dan waren we allemaal miljonair. Mijn strategie is nu in ieder geval om te proberen gestaffeld te verkopen op de pieken en in de dalen ijskoud weer in te stappen. Zo blijft je kapitaal enigzins bewaard en breidt je aandelenbezit zich uit. Als ik op deze manier van mijn vijf favoriete fondsen allemaal 10.000 stuks heb dan gooi ik ze op de plank en kijk ik er de komende drie jaar niet meer naar om.
Nah, maar als daytrader ben je belachelijk veel geld kwijt aan transactie kosten. Ik weet het heeft niks met beleggen ( lange termijn ) enzo te maken. Maar als het feit van ' short gaan ' niet bestond zat ik waarschijnlijk een aantal avonden in de week borden te wassen bij 1 of ander restaurant in de plek waar ik woonquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:34 schreef LXIV het volgende:
Maar: there is no such thing as a free lunch!
Ik koop niet meer "bij" dwz ik stop er geen nieuw kapitaal meer in. Het is mooi genoeg geweest! Maar ik gebruik het geld van de verkoop om weer -lager- terug te kopen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat je dus zegt is dat je je posities in fondsen eigenlijk wil vergroten als dat fonds vrij laag staat, bijkopen dus om ze voor een mooie prijs te verkopen? Heb je niet liever 10 favo fondsen met 5000 stuks?
doet me denken aan autoverkoop.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha zo vet!Dit scheelt me op persoonlijk op maandbasis alleen al een aantal honderd euro
![]()
je wordt sowieso een beetje meer genaaid bij sprinters vanwege de poep spread in vergelijking met turbo's van ABN. Maar als je per dag 10 of 11 keer sprinters koopt en verkoopt met nul transactie kosten komt dat wel goed uit.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
doet me denken aan autoverkoop.
mijnheer, deze auto kost u 4500 euro.
ja maar, kan er iets van af?
nee mijnheer, dat is een vaste prijs
koper aarzelt
verkoper zegt: als ik er dan 5000 euro voor vraag en u 400 euro afdingt?
koper is helemaal blij
Monty Phyton is er niks bij. Als ING geen courtage vraagt, wordt je dus op een andere manier uitgewrongen. Op een manier waarop het ondoorzichtiger is. Niks geleerd van de laatste jaren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |