Kom jij nog? Of was het toch weer een grote bekquote:
quote:Laatste Ajax-training suggereert veel wijzigingen
Ajax zou donderdag wel eens met een compleet andere ploeg aan kunnen treden tegen Fiorentina als een week geleden. Afgaande op woensdagochtendtraining van de Amsterdammers zal coach Marco van Basten liefst vijf wijzigingen doorvoeren ten opzichte van het met 0-1 gewonnen duel in Florence. De Uruguayaanse rechtsback Bruno Silva, onder Van Basten zelden verzekerd van een basisplaats, kreeg een hesje om zijn schouders gehesen, hetgeen normaliter duidt op speelminuten vanaf het begin. Ook de van blessures teruggekeerden Eyong Enoh, Gabri en Jan Vertonghen lijken ingezet te gaan worden.
Leonardo, die de afgelopen weken tijdens invalbeurten en afgelopen zondag in de basiself aantoonde in goede vorm te steken, maakte eveneens deel uit van de basisploeg. Urby Emanuelson, wél aanwezig in Italië maar wegens een lichte blessure niet van de partij tegen Volendam, lijkt weer terug te keren bij de eerste elf.
Goed nieuws. Vertonghen en Gabri erbij zijn zeker gewenst. En ook goed om te lezen dat Urby weer fit is.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef ATKS het volgende:
1 kaartje vak 428 over.
Iemand interesse?
Inderdaad, met hetzelfde elftal als vorige week donderdag hadden we het denk ik niet gered. We hebben nu een goede kans, allemaal koppie erbij blijven houden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:03 schreef Houniet het volgende:
Goed nieuws.
Alleen Silva in de basis, snapt iemand dat? Hij is toch gelijkwaardig aan Van der Wiel of wordt het 4 - 4 - 2 opstelling?quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef Breach het volgende:
[..]
Goed nieuws. Vertonghen en Gabri erbij zijn zeker gewenst. En ook goed om te lezen dat Urby weer fit is.
Ik ben geen v/d Wiel-fan. Maar om een speler die helft van de wedstrijden op de tribune zit nu ineens in de basis te zetten..quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:05 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Alleen Silva in de basis, snapt iemand dat? Hij is toch gelijkwaardig aan Van der Wiel of wordt het 4 - 4 - 2 opstelling?
quote:Van Basten rekent op Van der Wiel
Marco van Basten verwacht dat Gregory van der Wiel donderdagavond met Ajax tegen Fiorentina kan voetballen.
De rechtsback meldde zich woensdag met griep af voor de laatste training van de Amsterdamse club voor de return in de derde ronde van de UEFA Cup. Hij werd tijdens het afsluitende partijtje door Bruno Silva vervangen.
Afgaande op de laatste training begint Ajax met een versterkt middenveld aan het thuisduel met de huidige nummer vier van de Serie A. Gabri en Eyong Enoh keren na blessureleed terug in de basisformatie. Rasmus Lindgren is de meest verdedigende middenvelder. Urby Emanuelson speelt vlak achter de spitsen Luis Suarez en Leonardo. De laatstgenoemde Braziliaan krijgt opnieuw de voorkeur boven Miralem Sulejmani.
misschien wel, hoeveel mag het kosten?quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef ATKS het volgende:
1 kaartje vak 428 over.
Iemand interesse?
Leonardoquote:
Tegen betere teams speelt hij vrij goed, ik heb dus goeie hoopquote:
ik kom eraanquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kom jij nog? Of was het toch weer een grote bek
quote:Frank de Boer heeft vandaag voor het eerst de training van Ajax bijgewoond. Dat meldt De Telegraaf na de ochtendtraining van de Amsterdammers een een dag voor ontmoeting met Fiorentina. De Boer zal zich voornamelijk bezig houden met het trainen van de verdedigers.
Marco van Basten kondigde enkele weken geleden aan dat de oud-verdediger vaker bij de trainingen van het eerste elftal zou worden betrokken. De Boer blijft trainer van de A1 van Ajax en assistent van bondscoach Bert van Marwijk.
Goed bezig die Frank.quote:
Je komt dus niet, anders zou je mijn vraag niet ontwijkenquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik kom eraan
Ik ben meteen op weg gegaan
Je ziet wel dat Van Basten in ieder geval open staat voor kritiek. Ik geloof dat het Derksen was die de maandag voor het gesprek met de supporters afgevaardigden opperde dat hij De Boer er bij moest halen omdat zijn eigen assistenten qua denkwijze te weinig verschillen van Marco zelf.quote:
Mist hij denk ik overzicht voor, hij draaft altijd naarvoren en geeft een voorzet. Op een half positie heb je iets meer nodig.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:15 schreef Dvm86 het volgende:
Misschien een domme vraag, maar zou Silva geen half-positie kunnen bekleden? Hij komt graag op en in verdedigend opzicht is hij ook prima.
Ach, Anita heeft ook al een wedstrijd of zes als rechtshalf mogen opdraaien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mist hij denk ik overzicht voor, hij draaft altijd naarvoren en geeft een voorzet. Op een half positie heb je iets meer nodig.
Advies voor Suarez: Probeer die bal vast te houden en anders goed af te spelen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:13 schreef Silenus het volgende:
Ik zou zo spelen
-------------Steek-------
--Wiel---Oleguer---Vertonghen--Vermaelen
---------Gabri--------Lindgren-----------
------------------Enoh----------------------
----Suarez------Dario--------Urby
Dan heb je als invallers Leo (als invaller beter dan in basis), Sulejmani en Aissati.
Advies voor Oleguer en Vertonghen: SNOEI! WEG DIE BAL!
Advies voor Suarez: Doe er wat moois mee jongen.
quote:Van Basten maakt excuses aan spelersgroep
Marco van Basten betreurt het dat hij zich zondag na afloop van de thuiswedstrijd tegen FC Volendam (2-1) negatief heeft uitgelaten over zijn aanvallers.
,,Ik had die kritiek beter intern kunnen houden'', verklaarde hij woensdag na afloop van de laatste training voor het laatste duel met Fiorentina in de UEFA Cup. ,,Ik heb dat mijn spelers ook laten weten.''
Vooral Luis Suarez miste tegen FC Volendam veel opgelegde kansen. ,,Daardoor kon ik geen mensen rust geven voor het belangrijke duel met Fiorentina'', stelde Van Basten. ,,Bovendien maakte FC Volendam in de slotfase nog bijna gelijk. Ik baalde daar van. Maar na gesprekken met andere mensen besefte ik dat ik me beter minder kritisch uit had kunnen laten. Dat heb ik de spelers ook laten weten. Ik wil namelijk ook dat zij sommige dingen intern houden.''
Het was niet de eerste keer dat Van Basten zich erg negatief over zijn spelers uitliet. De voetballers van Ajax moesten het in het begin van het seizoen na de zware nederlaag bij Heerenveen (5-2) ook zwaar ontgelden. ,,Ook dat was niet helemaal verstandig'', erkende Van Basten. ,,Want mede door mijn uitlatingen blijft zo'n prestatie nog dagen lang hangen. Dat zorgt alleen maar voor onrust.''
Alleen waarom geen Mickey ipv Leo??quote:Van Basten rekent op Van der Wiel
AMSTERDAM- Marco van Basten verwacht dat Gregory van der Wiel donderdagavond met Ajax tegen Fiorentina kan voetballen.
De rechtsback meldde zich woensdag met griep af voor de laatste training van de Amsterdamse club voor de return in de derde ronde van de UEFA Cup. Hij werd tijdens het afsluitende partijtje door Bruno Silva vervangen.
Afgaande op de laatste training begint Ajax met een versterkt middenveld aan het thuisduel met de huidige nummer vier van de Serie A. Gabri en Eyong Enoh keren na blessureleed terug in de basisformatie.
Rasmus Lindgren is de meest verdedigende middenvelder. Urby Emanuelson speelt vlak achter de spitsen Luis Suarez en Leonardo. De laatstgenoemde Braziliaan krijgt opnieuw de voorkeur boven Miralem Sulejmani.
Opstelling
Van Basten wilde zijn opstelling nog niet prijsgeven.
"Maar het lijkt mij duidelijk dat we zo weinig mogelijk ruimte willen weggeven. We verdedigen een voorsprong van 1-0 en moeten dus zorgen dat we niet kwetsbaar zijn. We beschikken namelijk ook over spelers die voorin het verschil kunnen maken.''
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel of Silva, Oleguer, Vermaelen en Vertonghen; Gabri, Lindgren, Emanuelson en Enoh; Leonardo en Suarez.
Omdat hij al weken niet presteert?quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:25 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Alleen waarom geen Mickey ipv Leo??
En toch qua doelpunten loopt hij net zo goed als bij Heerenveen. Moet je eens indenken als hij in vorm komt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:26 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Omdat hij al weken niet presteert?
Ja als Anita dat kan, dan kan iedereen dat natuurlijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:21 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ach, Anita heeft ook al een wedstrijd of zes als rechtshalf mogen opdraaien.
*meldquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:04 schreef ATKS het volgende:
1 kaartje vak 428 over.
Iemand interesse?
Als hij net zo gaat spelen als vorig seizoen tijdens Heerenveen-Ajax (2-4), dan zie ik het helemaal zitten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En toch qua doelpunten loopt hij net zo goed als bij Heerenveen. Moet je eens indenken als hij in vorm komt.
klopt wat heb ik bij ajax te zoeken, ze vroegen me wel overigensquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Je komt dus niet, anders zou je mijn vraag niet ontwijken
Gewoon weer stoer doen dus, ciao
Kom het dan niet melden kneus, en wat jij er te zoeken hebt? Die is te makkelijk om in te koppenquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:35 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
klopt wat heb ik bij ajax te zoeken,
Mooi zo. Frankquote:
Hij mag ook wel een keer commentaar leveren wanneer de spelers slecht gepresteerd hebben wat mij betreft, hij had zondag gewoon gelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mooi zo. Frank![]()
Wel onprofessioneel van Van Basten weer trouwens dat hij zijn excuses moet aanbieden.
Van Basten blijkt veel te kijken naar de verschillende voetbal talkshows. Hij had de kritiek inderdaad intern moeten houden. Er is niet onprofessioneels aan zijn excuus, het is juist goed dat hij zijn fouten inziet en durft te bekennen ze gemaakt te hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mooi zo. Frank![]()
Wel onprofessioneel van Van Basten weer trouwens dat hij zijn excuses moet aanbieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |