Ik niet hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:42 schreef Gellius het volgende:
En dat geldt voor iedereen, dus hou er rekening mee dat jij voor andere mensen evenzeer deel uitmaakt van die waanzin.
Jullie hebben gelijk. De vraag 'wanneer bereik ik mijn grens' houdt me echter met regelmaat bezig.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, ik zeg ook volhouden. Collega's die vorig jaar al zijn opgestapt en nu wat anders doen, binnen en buiten het onderwijs, op allerlei plekken, melden dat ze weliswaar van de idioterie hier verlost zijn, maar er andere voor terug hebben gekregen. Werken betekent per definitie jezelf begeven in waanzin, en er dapper stand in houden.
Sterkte Lien!
Gewoon ervan uitgaan dat je binnenkort eindelijk die welverdiende 17 miljoen wint. Dat doe ik ook elke maand en het helpt zeker om op de been te blijven.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk. De vraag 'wanneer bereik ik mijn grens' houdt me echter met regelmaat bezig.
Voor mijn huis keek ik een hele tijd aan tegen een abri die deze tentoonstelling aanprees.Deze bevatte een grote zwartwitfoto van een roodharig meisje. Ik vond het wel een mooie om niet bij te zeggen prikkelende foto, tot ik er op een bepaald moment achter kwam dat ze twaalf was. Aangezien ik normaal gesproken in het geheel niet geinteresseerd ben in twaalfjarige meisjes (mijn vader zei afgelopen week tegen mij: jij komt gewoon ooit thuis met een celliste of een kunstenares) vond ik dit vrij schokkend.quote:
Sello.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:21 schreef Gellius het volgende:
Zeggen jullie sello of tsjello?
Ik denk het.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:15 schreef JAM het volgende:
Ben ik dan werkelijk de enige die zo'n ding gewoon een cello noemt?
Wat zeggen ze eigenlijk in België?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:15 schreef JAM het volgende:
Ben ik dan werkelijk de enige die zo'n ding gewoon een cello noemt?
Geen idee. Cello's komen nooit zo vaak ter sprake.quote:
quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:16 schreef Frollo het volgende:
Damn, wat is Sister van Sonic Youth toch een fijne plaat!
Ik vind 'm zelfs beter dan Daydream Nation, algemeen toch als hun beste album beschouwd.quote:
quote:
Ik heb het ook nog te vaak over lp's als ik iets anders bedoel, maar ik weiger album te zeggen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:54 schreef sigme het volgende:
geen idee welke LP.
Albums zijn altijd van zichzelf veel te serieus nemende symforockers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog te vaak over lp's als ik iets anders bedoel, maar ik weiger album te zeggen.
Björk heeft bepaald geen gebrek aan anti-fans (of hoe je dat ook noemt). Ik vind ook niet alles van haar even goed, vooral de meer recente dingen. Of het nou echt pretentieus is weet ik niet - experimenteel en pretentieus is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:09 schreef Gellius het volgende:
Ja, LtG is een fijne plaat. Ik ben niet zo van de solo-Bjork, ik schijn de enige ter wereld te zijn die na vijf minuten quasi-diepzinnig gedoe snakt naar een interventie van de veelverguisde Einar.
Kan je daar nog "nee" op antwoorden?quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:54 schreef Gellius het volgende:
Mag ik hier bekennen helemaal niets met Spinvis te hebben?
Het is geen achtergrondmuziek, je moet er wel met volle aandacht naar luisteren. Vind ik. En die gelegenheden zijn in mijn geval schaars.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Frollo het volgende:
Spinvis. Neuh, daar heb ik geen uitgesproken pro- dan wel anti-mening over. Moet dat dan? Sommige nummers zijn zeer oké (Bagagedrager), maar het is me nog nooit gelukt om m'n aandacht bij een heel album te houden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Frollo het volgende:
Spinvis. Neuh, daar heb ik geen uitgesproken pro- dan wel anti-mening over. Moet dat dan? Sommige nummers zijn zeer oké (Bagagedrager), maar het is me nog nooit gelukt om m'n aandacht bij een heel album te houden.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Frollo het volgende:
Spinvis ken ik niet. Ja, de naam, en ik heb wel eens een foto'tje gezien van de meneer, maar ik heb nog nooit een liedje van 'm gehoord.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Albums zijn altijd van zichzelf veel te serieus nemende symforockers..
Klopt. 'Cd' is voor kiddo's die nooit iets anders hebben gekend ('De nieuwe cd van K3 is vet cool!'), 'lp' is voor bejaarden die in het verleden zijn blijven hangen (om nog maar te zwijgen van het netvliesaanvretende 'elpee'), dus dan blijft er weinig anders over.quote:
Ja hoor, Elpee heet nog steeds Elpeequote:Op donderdag 5 maart 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Ik zeg elpee..En zo heette ook Groningen's toonaangevende platenzaak. Misschien is dat nog wel zo.
Die is er nog steeds. Vroeger hadden we De Cirkel. Die is verplaatst en de Plato gaan heten. Die heeft meer dan Elpee.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:42 schreef Gellius het volgende:
Ik zeg elpee..En zo heette ook Groningen's toonaangevende platenzaak. Misschien is dat nog wel zo.
Steentilstraat? Die straat zit gek genoeg nooit in mijn route. Ik kom er alleen als ik bij Norrod een nieuwe computer koop.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:48 schreef Gellius het volgende:
Tsja, je had ook nog weer Hemmes. Die had niet meer, waar wel bijzonderder. Groningen zat vol toonaangevende platenzaken, eigenlijk.
Inderdaad. Maar ik geloof dat Hemmes niet meer bestaat. Er tegenover was een platenantiquariaat waar ze van heinde en verre heenkwamen om platen te scoren. Ik ben de naam kwijt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Steentilstraat? Die straat zit gek genoeg nooit in mijn route. Ik kom er alleen als ik bij Norrod een nieuwe computer koop.
De Platenworm dus. Waar notabene John Peel kwam.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik geloof dat Hemmes niet meer bestaat. Er tegenover was een platenantiquariaat waar ze van heinde en verre heenkwamen om platen te scoren. Ik ben de naam kwijt.
Verreck! Dat heb ik een tijd als sig gehad!quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh Lienekien, laatst hadden we heb op de universiteit over emblemen, en toen stond er het motto "wie wat weet, die komt het te pas" en ik moest meteen aan jou denken.
[ afbeelding ]
EEN Man swemmende in het water sonder eenigh behulp,
dan alleen op zijn wetenschap: gheeft te kennen,
wie wat gheleert heeft, dien komt het in den noot te hulpe;
de Konst verlaet zijn Meester niet.
Heette het vroeger alleen Hemmes? In de Steentilstraat heb je namelijk wel De Jongens van Hemmes.quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik geloof dat Hemmes niet meer bestaat. Er tegenover was een platenantiquariaat waar ze van heinde en verre heenkwamen om platen te scoren. Ik ben de naam kwijt.
Nu, ik zou natuurlijk moeten zeggen: 'Dat is cultureel bepaald',- maar daar geef ik geen antwoord mee. Zo ver was je ook wel gekomen. Laat ik dan zeggen, het is niet bij de Japanners (en ook veel andere Aziaten) opgekomen om daar aan te beginnen. Velen weten ook niet dat dat tot de mogelijkheden behoort en, als je er dan over begint, wordt het meestal als iets vreemds gezien omdat men er dan al aan gewend is om een harige poes te hebben en dat andere vrouwen ook een harige poes hebben. Je zal zien dat Aziaten die in Europa opgroeien of langere tijd in Europa verblijven (en zodoende met andere vrouwen in contact komen) opeens wel een geschoren doos hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:44 schreef leipelullo het volgende:
Waarom hebben Japanse dames altijd haar op de pruim?
Mooi!quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn broertje belt me zelfs! Uit zichzelf! Hij lijkt ook wat positiever te worden nu blijkt dat hij het grootste deel van zijn spaargeld kan houden.
quote:Zelden zo geschrokken als
van peiling Maurice de Hond
Sla ik op het werk in de pauze even
de krant open om even tot rust te
komen, valt mijn oog op de volgende
kop: ’PVV grootste partij’
volgens Maurice de Hond. Zelden
ben ik zo geschrokken, dit is echt
de druppel die voor mij de stuwdam
doet doorbreken, want emmer
zou een understatement zijn.
Verliezen we dan echt de samenleving