Doe ik niet aan. Denk je dat iedereen ook is wat hij/zij in zijn username heeft staan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:27 schreef Laton het volgende:
ik kots graag op geloof. maar een man die aan line dance doet moet toch echt zijn bek houden daarover.
Voor de meeste gelovigen is het volgens mij iid meer het gevoel, net zoals mensen die zich beter voelen als ze een pil nemen, terwijl er eigenlijk helemaal niks in die pil zit.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:29 schreef 2cv het volgende:
Kun je nagaan hoe slecht die Afrikanen het hebben als ze NIET bidden !![]()
Los daarvan, bidden kan hoop geven in een uitzichtloze situatie. Hoewel de feitelijke situatie niet hoeft te verbeteren, kunnen ze zich misschien toch gelukkiger voelen. Dus ergens helpt het ook weer wel.
Ik teken uit de losse pols.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:29 schreef Acinonyx het volgende:
Als je gaat tekenen maak je altijd eerst een klad, daarom maakte God eerst de TS en toen pas mij !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bidden kan je ook verder de put in helpen. Want ze geven geld aan de kerk, dat kleine beetje geld wat ze maar hebben. De pastoor rijdt overigens in een Mercedes. Dat geld hadden ze misschien beter kunnen investeren in een eigen zaakje ofzo. En als je ziek bent naar de kerk gaan slaat toch nergens op?quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:29 schreef 2cv het volgende:
Kun je nagaan hoe slecht die Afrikanen het hebben als ze NIET bidden !![]()
Los daarvan, bidden kan hoop geven in een uitzichtloze situatie. Hoewel de feitelijke situatie niet hoeft te verbeteren, kunnen ze zich misschien toch gelukkiger voelen. Dus ergens helpt het ook weer wel.
Tuurlijk, dat klopt ook wel. Maar het is alleen totaal niet logisch want het heeft nog nooit geholpen. En ik kan jullie ook vertellen dat Oegandezen over het algemeen écht lamballen zijn, als ze eens wat harder zouden werken, wat zouden willen investeren en vooral minder aan de kerk geven zouden ze een eind de goede richting op zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:29 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat juist als je veel te wensen hebt eerder vatbaar bent voor religie, vandaar dat daar waar de armoede groter is religie populairder is.
Naast de kerk stond een huisartsenpost ? Of was die misschien 10.000km verder op ? Dat de pastoor in een ster rijdt vind ik dan wel weer wat minder ja.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bidden kan je ook verder de put in helpen. Want ze geven geld aan de kerk, dat kleine beetje geld wat ze maar hebben. De pastoor rijdt overigens in een Mercedes. Dat geld hadden ze misschien beter kunnen investeren in een eigen zaakje ofzo. En als je ziek bent naar de kerk gaan slaat toch nergens op?
In afrika gaan ze nog naar de kerk voor de zang en de hoop!quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bidden kan je ook verder de put in helpen. Want ze geven geld aan de kerk, dat kleine beetje geld wat ze maar hebben. De pastoor rijdt overigens in een Mercedes. Dat geld hadden ze misschien beter kunnen investeren in een eigen zaakje ofzo. En als je ziek bent naar de kerk gaan slaat toch nergens op?
Dat het in Nederland uitsluitend schijnheiligheid is zou ik niet durven zeggen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:39 schreef prupke het volgende:
[..]
In afrika gaan ze nog naar de kerk voor de zang en de hoop!
In nederland is het schijnheiligheid...
Laat ze dromen en denken dat er een god is die hun wil helpen.
Is het ook nietquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat het in Nederland uitsluitend schijnheiligheid is zou ik niet durven zeggen.
Ach, wij zijn ook geciviliseerd door het (christelijk) geloof, het was een politiek instrument en het gaf hoop. Het hield alleen de wetenschap een beetje tegen. Toen we het ook goed genoeg hadden om niet meer elke dag voor ons leven te hoeven vrezen werden we kritisch en ziedaar, de Verlichting was geboren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat klopt ook wel. Maar het is alleen totaal niet logisch want het heeft nog nooit geholpen. En ik kan jullie ook vertellen dat Oegandezen over het algemeen écht lamballen zijn, als ze eens wat harder zouden werken, wat zouden willen investeren en vooral minder aan de kerk geven zouden ze een eind de goede richting op zijn.
Nee, in Nairobi zijn gewoon doktorsposten en ziekenhuizen hoor. Nog sterker, het beste ziekenhuis van Oost-Afrika en ik denk zelfs een van het beste van heel Afrika staat in Nairobi. Maar god kan alles blijkbaar.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Naast de kerk stond een huisartsenpost ? Of was die misschien 10.000km verder op ? Dat de pastoor in een ster rijdt vind ik dan wel weer wat minder ja.
Klopt helemaalquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach, wij zijn ook geciviliseerd door het (christelijk) geloof, het was een politiek instrument en het gaf hoop. Het hield alleen de wetenschap een beetje tegen. Toen we het ook goed genoeg hadden om niet meer elke dag voor ons leven te hoeven vrezen werden we kritisch en ziedaar, de Verlichting was geboren.
Sindsdien hebben we het geloof niet echt meer nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |