Wat een leuk topic!!
Mijn opa vond ook alles goed vroeger! Wij, met 5 kleinkinderen (we waren vrij jong en wild!), gingen met hem mee op zn boot over de Rijn.. Mochten we vissen vangen, vanaf de boot in het water springen, we gingen op survivaltochten en maakten fikkies..
Ik mocht als kind makeup dragen als ik dat wilde, ik mocht als prinses verkleed over straat, mijn moeder speelde ook heel leuk mee. Mijn broertje heeft 3 jaar als 'soldaat' over straat gelopen haha!
Mijn moeder verzon ook van alles, zo was hartige taart soldatentaart, aten we wolvenvlees. Ze schminkte ons elke woensdagmiddag, eens per week mochten wij beslissen wat we aten (als dat de raarste combi's waren vond ze dat geen probleem!). Hielp ze ons met speurtochten uitzetten (zo hebben we met een schatkaart een schat mogen zoeken in een natuurgebied hier, en de buit was begraven, blikjes drinken en snoepjes!) maakte ze geheime toverbrieven met citroensap (wordt zichbaar als je het papier boven een kaars houdt..), hebben we zelf een film opgenomen (een verhaal verzinnen, decor maken, kostuums maken..) en teruggekeken.
Wilde ik mijn kamer roze? Dan gingen we naar de bouwmarkt en kochten we een bus roze verf en een middagje later was mijn kamer roze

Een jaar later werd ie zwart. Vond ik mooi, dus prima.
Vriendinnetje en ik speelden veel met poppen, al mijn babyspullen, incl wandelwagen, werden van zolder gehaald en ik had de grootste lol! En in de winkel mochten we een babypakje uitzoeken voor de pop! En een pakje luiers..
Leuk allemaal