abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 01:10:57 #241
236264 crew  capricia
pi_66815820
quote:
Op zondag 8 maart 2009 01:06 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nee, dat was door de fusie van NMB/Postbank met Nationale Nederlanden in 1990, hieruit kwam ING voort.

De aandeelhouders van Nationale Nederlanden waren er toen fel op tegen, veel rechstzaken enzo.
Toch is het doorgegaan.
De staat heeft de Postbank dus niet verkocht?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66815853
quote:
Op zondag 8 maart 2009 01:10 schreef capricia het volgende:

[..]

De staat heeft de Postbank dus niet verkocht?
In de loop der jaren wel, door geleidelijk aandelen ING te verkopen.

Zie ook http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=074177_NL&menopt=abo|his
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 01:14:28 #243
236264 crew  capricia
pi_66815867
quote:
Op zondag 8 maart 2009 01:13 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

In de loop der jaren wel, door geleidelijk aandelen ING te verkopen.
Dan heeft de overheid toch evengoed boter op haar hoofd?
Wel verkopen aan een goede partij zodat er flink geld voor vangt en vervolgens roepen dat marktwerking te ver doorgeschoten is..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66815906
Nee, het was een schijntje met wat Wouter Bos recent in ING heeft gestopt.
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 01:26:05 #245
236264 crew  capricia
pi_66816013
quote:
Op zondag 8 maart 2009 01:17 schreef Bankfurt het volgende:
Nee, het was een schijntje met wat Wouter Bos recent in ING heeft gestopt.
Dank voor de link!@
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66818458
Ik moet nu héél diep in m'n geheugen graven maar volgens mij liep het destijds als volgt:
- in de jaren '80 begon het gedoe met privatisering te spelen
- in 86 werd toen de Postbank opgericht en ging dacht ik ook naar de beurs met eigen aandelen (en de overheid behield toen een meerderheidsbelang)
- in ca. 89/90 kwam toen de merger met NMB, aangezien Postbank nauwelijks aan zakelijke kredietverlening deed en de NMB wat slechter in de particuliere klanten zat; ik vermoed dat de overheid er toen nog flink in zat met aandelen
- in 91 was toen de merger met NN tot ING en werd Postbank tot een dochter van de ING Holding en trok de overheid zich terug uit die constructie
pi_66822464
Goed gezegd Josef2004
pi_66823635
Kan de campagne nog herinneren:

"NMB wordt ING"
  zondag 8 maart 2009 @ 13:41:50 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66823765

Helaas nog nooit gelezen, maar dit boek gaat dacht ik voornamelijk over NMB, Postbank en dergelijke
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66827372
verkeerde topic
pi_66841572
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:37 schreef jpjedi het volgende:
Kan de campagne nog herinneren:

"NMB wordt ING"
De NMB dacht even niet mee, en nu zitten we met de gebakken peren.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:41:49 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67056064
quote:
Schadeclaims ingediend tegen ING

Amerikaanse beleggers zijn vier afzonderlijke rechtszaken begonnen tegen ING en een aantal (ex-)bestuurders over eeuwigdurend schuldpapier, zogenoemde perpetuals.

'Te rooskleurig'
Dat bevestigde een woordvoerder van de bankverzekeraar zaterdag naar aanleiding van berichtgeving hierover in Het Financieele Dagblad. De houders van het schuldpapier, die door vier advocatenkantoren worden vertegenwoordigd, vinden dat onder meer (oud-)bestuurders van ING, onder wie Michel Tilmant, John Hele en Cees Maas, de situatie te rooskleurig hebben voorgesteld toen de beleggers hun stukken kochten.

4,5 miljard
ING gaf volgens de klagers in de loop van 2007 en in het voorjaar van 2008 voor in totaal 4,5 miljard dollar aan perpetuals uit. Op de stukken is volgens het FD een koersverlies geleden van 3,5 miljard dollar. 'We zijn bekend met de zaken, maar we kunnen er verder niet inhoudelijk op in gaan', aldus de woordvoerder van het concern. ING heeft geen contact gehad met de klagers.

Advocaten
Het gaat om een eerste klacht, waarbij de advocatenkantoren meer beleggers proberen te vinden die zich willen aansluiten. In april loopt de aanmeldtermijn af.

© RTLZ.nl
Mijn reisverslagen
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:45:48 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67056216
Dat zal zolang ING die perpetuals gewoon betaalt een storm in een glas water zijn. Want wat kan een bedrijf nu doen aan de marktperceptie?

Wat ik niet begrijp is dat ING deze pptls niet gewoon opkoopt voor (1/3?) van de uitgiftewaarde. Dat geld moeten ze er toch zo uithalen, zou je zeggen.
The End Times are wild
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:52:58 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67056466
Tja, na een mislukt gokje op de kapitaalmarkt kun je altijd nog een gokje proberen bij de rechtbank.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 15 maart 2009 @ 00:09:08 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67057015
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:45 schreef LXIV het volgende:
Dat zal zolang ING die perpetuals gewoon betaalt een storm in een glas water zijn. Want wat kan een bedrijf nu doen aan de marktperceptie?
Het gaat ook niet om de koersdaling maar om het bewust geven van verkeerde informatie (althans dat is de beschuldiging)
quote:
Wat ik niet begrijp is dat ING deze pptls niet gewoon opkoopt voor (1/3?) van de uitgiftewaarde. Dat geld moeten ze er toch zo uithalen, zou je zeggen.
Met welk geld wou je dat dan kopen? Zonder geld van de belastingbetaler was ING failliet, laat staan dat ze in staat zijn om hun schulden te reduceren.
Mijn reisverslagen
  zondag 15 maart 2009 @ 00:09:45 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67057039
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:52 schreef eleusis het volgende:
Tja, na een mislukt gokje op de kapitaalmarkt kun je altijd nog een gokje proberen bij de rechtbank.
Dat is de legioleasers ook gelukt, dus altijd proberen.
Mijn reisverslagen
  zondag 15 maart 2009 @ 00:41:08 #257
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67057979
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:52 schreef eleusis het volgende:
Mwah, dat zie ik toch anders, wellicht kunnen deze aandeelhouders aantonen dat er onregelmatigheden in de boekhouding/informatie zitten. Het zoeken naar onregelmatigheden in de boekhouding of informatie vind ik een normale gedachte als een bedrijf ineens veel minder bezitting blijkt te hebben dan in de jaarrekening/informatie vermeld stond. Ik vind het niet meer dan logisch dat er in het kielzog van de gigantische afschrijvingen bij nagenoeg alle banken massale rechtszaken tegen banken aangespannen zullen worden.

"De activa waren toen bedrag X waard en zijn nu nog maar een tiende waard, bedrag Y, legt u dat nou eens uit meneer de bankier"

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-03-2009 00:52:22 ]
  zondag 15 maart 2009 @ 00:55:02 #259
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67058139
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het niet meer dan logisch dat er in het kielzog van de gigantische afschrijvingen bij nagenoeg alle banken massale rechtszaken tegen banken aangespannen zullen worden. "De activa waren toen bedrag x waard en zijn nu nog maar een tiende waard, bedrag Y, legt u dat nou eens uit meneer de bankier"
De eerste stappen wijzen al die kant op....
Als jurist/advocaat zit je de komende jaren gebeiteld.
pi_67061405
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De eerste stappen wijzen al die kant op....
Als jurist/advocaat zit je de komende jaren gebeiteld.
geweldig vak, nietwaar?
Eerst de klant helpen om de trucendoos open te trekken, vervolgens de klanten van de klant helpen met de claims. Perpetuele dienstverlening
  zondag 15 maart 2009 @ 09:38:34 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67061857
quote:
Op zondag 15 maart 2009 00:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de koersdaling maar om het bewust geven van verkeerde informatie (althans dat is de beschuldiging)
[..]

Met welk geld wou je dat dan kopen? Zonder geld van de belastingbetaler was ING failliet, laat staan dat ze in staat zijn om hun schulden te reduceren.
Het feit dat ze niet opgekocht worden tegen deze lage prijs is inderdaad een teken aan de wand.
The End Times are wild
  zondag 15 maart 2009 @ 18:59:11 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67078247
Kan iemand me trouwens een reden geven waarom ING die perpetuals niet opkoopt? Met een dalende rente en de mogelijkheid tot het uitgeven van obligaties met staatsgarantie moet dat toch een goede deal zijn. Ook om de vermogensbalans te verbeteren, want ik denk dat deze pp's niet tegen marktwaarde maar tegen de uitgifteprijs op de balans staan. Minder rentelasten en meer EV. Waarom nu niet dan?
The End Times are wild
  zondag 15 maart 2009 @ 19:15:25 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67078762
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:59 schreef LXIV het volgende:
Kan iemand me trouwens een reden geven waarom ING die perpetuals niet opkoopt? Met een dalende rente en de mogelijkheid tot het uitgeven van obligaties met staatsgarantie moet dat toch een goede deal zijn. Ook om de vermogensbalans te verbeteren, want ik denk dat deze pp's niet tegen marktwaarde maar tegen de uitgifteprijs op de balans staan. Minder rentelasten en meer EV. Waarom nu niet dan?
Heel simpel: op het moment dat er ING inderdaad die mogelijkheid had dan zouden die perpetuals onmiddellijk op normale waarden noteren. Want als ING beschikking had over geld om die dingen terug te kopen dan zou er geen reden bestaan voor een discount.
Mijn reisverslagen
  zondag 15 maart 2009 @ 19:20:43 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67078928
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Heel simpel: op het moment dat er ING inderdaad die mogelijkheid had dan zouden die perpetuals onmiddellijk op normale waarden noteren. Want als ING beschikking had over geld om die dingen terug te kopen dan zou er geen reden bestaan voor een discount.
Maar in de constructie die ik beschreef, waarin een obligatielening werd aangegaan gedekt door Bos (AAA, dus goedkoop), is het toch enkel goed voor het EV en de cashflow? Of zouden ze al bezig zijn deze gewoon op de markt op te kopen? Als ze gaan aankondigen is het uiteraard een ander verhaal. Maar die mogelijkheid is er volgens mij altijd. Het levert immers enkel maar op.
The End Times are wild
  zondag 15 maart 2009 @ 20:09:04 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67080449
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar in de constructie die ik beschreef, waarin een obligatielening werd aangegaan gedekt door Bos (AAA, dus goedkoop), is het toch enkel goed voor het EV en de cashflow? Of zouden ze al bezig zijn deze gewoon op de markt op te kopen? Als ze gaan aankondigen is het uiteraard een ander verhaal. Maar die mogelijkheid is er volgens mij altijd. Het levert immers enkel maar op.
Dan probeert ING dus een financieel voordeel te halen door haar eigen investeerders bewust verkeerd te informeren. Dat leidt direct tot een rechtzaak en waarschijnlijk lange gevangenisstraffen voor het management.

Alle informatie die relevant is voor beleggers moet onmiddellijk worden bekendgemaakt. Het aanboren van een geldbron en daarmee perpetuals gaan terugkopen is duidelijk informatie waarvan beleggers op de hoogte moeten worden gesteld, immers deze informatie is zeer relevant voor de waardering van die effecten.
Mijn reisverslagen
  zondag 15 maart 2009 @ 20:32:40 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67081278
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dan probeert ING dus een financieel voordeel te halen door haar eigen investeerders bewust verkeerd te informeren. Dat leidt direct tot een rechtzaak en waarschijnlijk lange gevangenisstraffen voor het management.

Alle informatie die relevant is voor beleggers moet onmiddellijk worden bekendgemaakt. Het aanboren van een geldbron en daarmee perpetuals gaan terugkopen is duidelijk informatie waarvan beleggers op de hoogte moeten worden gesteld, immers deze informatie is zeer relevant voor de waardering van die effecten.
Of hier meldtplicht voor geldt weet ik niet. Kan het niet via een dochteronderneming? In ieder geval, wanneer ING alles onder de 65% uitgiftewaarde gaat opkopen dan stijgt de koers per direct tot 65%. Wat in ieder geval niet slecht is voor het vertrouwen erin.

Net zoals ik als baas van ING beslist nu aandelen zou inkopen. Bos heeft er in ieder geval nog 1 miljard te goed (want die lening + rente krijgt hij never meer te zien, dat is duidelijk). Kopen op een maximale koers van 4 euro levert 6 miljard op, plus nog de rente! En je kunt ze zo lang op de kast laten liggen als je wil, je winst wordt er enkel groter van. Net zoals je eigen vermogen.
The End Times are wild
  zondag 15 maart 2009 @ 20:42:09 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67081674
En dan nog over die perpetuals: wat noteren die nu? 50% van de uitgiftewaarde? Als ING hier een openbaar bod op doet van 65% dan zouden de eigenaren rationeel gezien hierop ingaan. Terwijl het ook een balansversterking is van ING zelf.
The End Times are wild
  zondag 15 maart 2009 @ 21:11:19 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67082822
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:42 schreef LXIV het volgende:
En dan nog over die perpetuals: wat noteren die nu? 50% van de uitgiftewaarde? Als ING hier een openbaar bod op doet van 65% dan zouden de eigenaren rationeel gezien hierop ingaan.
Natuurlijk niet, maar dat begrijp je zelf ook wel.
Mijn reisverslagen
pi_67083221
die perpetuals tellen mee als weerstandsvermogen. Als ING een obligatielening aantrekt en met de opbrengst de perp's aflost, zakt juist haar solvabiliteit. Jij ziet de perp's als vreemd vermogen, maar in de wereld van finance is dat eigen vermogen. Dat meetelt bij je solvabiliteit en andere toetsen. Begrijp je al hoe ze hun leverage hebben opgeblazen?

welkom in de wereld van finance
  zondag 15 maart 2009 @ 21:56:28 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67084613
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
die perpetuals tellen mee als weerstandsvermogen. Als ING een obligatielening aantrekt en met de opbrengst de perp's aflost, zakt juist haar solvabiliteit. Jij ziet de perp's als vreemd vermogen, maar in de wereld van finance is dat eigen vermogen. Dat meetelt bij je solvabiliteit en andere toetsen. Begrijp je al hoe ze hun leverage hebben opgeblazen?

welkom in de wereld van finance
Ik begrijp het niet. Het is toch gewoon een uitstaande schuld? Hoe kan die nu uitgerekend als eigen vermogen meetellen?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')