Simpel zat:quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je gaat je dan toch echt afvragen welke benchmark men in die afspraken heeft afgesproken."Verdubbeling van het aantal gegeten kroketten in de kantine: 10 % bonus op het bruto-salaris."
Jaartje uitstellen was ook goed geweest...quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:39 schreef Cheiron het volgende:
[..]
En over het nu doorvoeren van de naamswijziging; daar zijn ze al jaren mee bezig. Moet je dat al hetgeld dat er in is gestoken maar gewoon weggooien? Alles dat gebouwd is, alle plannen die er liggen weggooien?
Nee hoor. Waarom zou ik daar pissig over worden als klant?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:40 schreef henkway het volgende:
Als het personeel van ING verstand had, dan gaven ze de bonus terug, hier worden klanten heel erg pissig over
Ik kan me er niet (meer) boos over maken eigenlijk.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:40 schreef henkway het volgende:
Als het personeel van ING verstand had, dan gaven ze de bonus terug, hier worden klanten heel erg pissig over
Omdat het zonde is als een goed bedrijf door de graaicultuur van het hoger personeel kapot gaatquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor. Waarom zou ik daar pissig over worden als klant?
Je snapt dat de winstdeling voor elke ING medewerker is, en dat dat al jaaaaren zo is?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat het zonde is als een goed bedrijf door de graaicultuur van het hoger personeel kapot gaat
En terecht.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:40 schreef henkway het volgende:
Oh wacht, omdat men ergens aan de top van een van de bedrijfsonderdelen achterlijke investeringen doet, betekent dit per definitie dat de medewerkers van een totaal ander onderdeel geen goed werk verricht kunnen hebben?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je gaat je dan toch echt afvragen welke benchmark men in die afspraken heeft afgesproken."Verdubbeling van het aantal gegeten kroketten in de kantine: 10 % bonus op het bruto-salaris."
Waar ik werkte ging dat anders:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Oh wacht, omdat men ergens aan de top van een van de bedrijfsonderdelen achterlijke investeringen doet, betekent dit per definitie dat de medewerkers van een totaal ander onderdeel geen goed werk verricht kunnen hebben?
Dat ligt aan de afgesproken persoonljke targets. Kan best zijn dat een verkoper puur bonus krijgt over zijn verkopen...dat de rest misschien niets verkoopt, daar heeft hij niets mee te maken...afspraak is afspraak.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waar ik werkte ging dat anders:
De bedrijfsdoelen (winst, omzetgroei, marktaandeel) bepaalden de maximaal beschikbare bonus voor iedereen (kan dus ook nul zijn).
Je persoonlijke targets bepaalden welk % van de maximaal beschikbare bonus je kreeg. Dus je kreeg (persoonlijk %) x (bedrijfs %).
Dus je kon best 100% van je targets halen en toch geen bonus krijgen als de bedrijfswinst niet goed was.
Dat vind ikzelf ook een veel logischer systeem, want uiteindelijk gaat het toch om de resultaten van het bedrijf. Het is absurd dat er bonussen worden uitgedeeld bij een bedrijf dat technisch failliet is. Dan bestaat er echt geen goede afstemming tussen belangen van de aandeelhouders (eigenaren) en werknemers.
CAO afspraken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het ging mij in eerste instantie even puur om het concluderen dat de werknemers niet hard / goed hebben gewerkt omdat de top foute investeringen heeft gedaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
De bedrijfsdoelen (winst, omzetgroei, marktaandeel) bepaalden de maximaal beschikbare bonus voor iedereen (kan dus ook nul zijn).
Je persoonlijke targets bepaalden welk % van de maximaal beschikbare bonus je kreeg. Dus je kreeg (persoonlijk %) x (bedrijfs %).
Dus je kon best 100% van je targets halen en toch geen bonus krijgen als de bedrijfswinst niet goed was.
Dat vind ikzelf ook een veel logischer systeem, want uiteindelijk gaat het toch om de resultaten van het bedrijf. Het is absurd dat er bonussen worden uitgedeeld bij een bedrijf dat technisch failliet is. Dan bestaat er echt geen goede afstemming tussen belangen van de aandeelhouders (eigenaren) en werknemers.
Hier precies hetzelfde, 80% bestaat uit cijfers van de group, lokale ops etc, 20% zijn mijn personal objectives. Over 2008 had ik de maximale bonus, voor 2009 was er pas een communiqué dat we geen accruels hoeven te maken voor bonussen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er IS GEEN WIINSTquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:14 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Je snapt dat de winstdeling voor elke ING medewerker is, en dat dat al jaaaaren zo is?
Door een vakbondseis in de CAO onderhandelingen zijn de winstuitkeringen voor 2008 gebaseerd op de winst van 2007.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:40 schreef henkway het volgende:
[..]
Er IS GEEN WIINST![]()
Er zijn vele miljarden VERLIES.
Die bonussen zijn belastinggeld
In 2007 was ook al verlies alleen de balans was niet juist gewaardeerdquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Door een vakbondseis in de CAO onderhandelingen zijn de winstuitkeringen voor 2008 gebaseerd op de winst van 2007.
Ja, jij weet het beter dan de accountant!?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:49 schreef henkway het volgende:
[..]
In 2007 was ook al verlies alleen de balans was niet juist gewaardeerd
Wat lief van je.quote:Nu staat het water tot de lippen, van mij mogen ze failliet gaan
De term creatief boekhouden is jou onbekend?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:51 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ja, jij weet het beter dan de accountant!?
[..]
Wat lief van je.
Nee.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De term creatief boekhouden is jou onbekend?
Het verlies op de balans is 20 keer groter dan het eigen vermogenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou de ING failliet zijn als de aandelen niets meer waard zijn, zij hebben het geld immers al gekregen bij de initiele uitgifte. Gewoon alle aandelen zelf terug kopen zodra ze op een cent staan. Zolang de rekeninghouders niet weglopen, de gebouwen niet instorten, de werknemers hen niet taaien (dat risico is al bsperkt, waar zouden ze immers heen moeten) bestaat ING nog steeds
Leg dat eens uit.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Dit is feitelijk gewoon onjuist, accountants waarderen op dat moment tegen de op dat moment geldende regels en marktomstandigheden. Dit doet iedereen in de markt en dus slaat 't helemaal nergens op wat je zegt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:49 schreef henkway het volgende:
feitelijk gezien hebben ze inderdaad gewoon winst gemaakt in 2007. Overigens is het wel leuk om te zien als je door de papieren van ING bladert dat in 2007 al wel een aantal scheurtjes te zien waren. Zo daalde de fixed income securities in 2007 tov. een jaar eerder met 95%. Overigens is het wel vrij ziekelijk dat ING binnen 5 jaar de totale assets verdubbeldequote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit is feitelijk gewoon onjuist, accountants waarderen op dat moment tegen de op dat moment geldende regels en marktomstandigheden. Dit doet iedereen in de markt en dus slaat 't helemaal nergens op wat je zegt.
Dat lijkt me een heel leuk idee~!quote:
Nou, er moet natuurlijk wel weer winst gemaakt gaan worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou de ING failliet zijn als de aandelen niets meer waard zijn, zij hebben het geld immers al gekregen bij de initiele uitgifte. Gewoon alle aandelen zelf terug kopen zodra ze op een cent staan. Zolang de rekeninghouders niet weglopen, de gebouwen niet instorten, de werknemers hen niet taaien (dat risico is al bsperkt, waar zouden ze immers heen moeten) bestaat ING nog steeds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |