abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66718240
quote:
Bliksemverkoop Welke onderdelen eruit?
ING van plan bezem door bedrijf te halen
Analisten houden er rekening mee dat ING onderdelen gaat verkopen. Vraag is of ING Direct en Nationale Nederlanden daarbij uiteindelijk gespaard blijven.

ING-topman Jan Hommen was er enkele weken geleden helder over: de bankverzekeraar moet terug naar de basis van het bankieren. De verkoop van enkele onderdelen is daardoor vrijwel onvermijdelijk geworden.

Analisten houden er in ieder geval rekening mee dat ING activiteiten gaat afstoten. De bankverzekeraar zelf heeft al gezegd dat de mogelijke verkoop van ‘niet kern’-activiteiten zo’n 2 tot 3 miljard euro moet opleveren.

Grote vraag is nu hoe ver ING bereid is te gaan bij de verkoop van onderdelen. Zo wijst analist Ton Gietman van Petercam erop dat ING wil verkopen op een van de slechtst denkbare momenten. ‘Het is geen verkopersmarkt. Het gevaar bestaat daardoor dat ING onderdelen gaat verkopen onder de boekwaarde. En dat terwijl de verkoop bedoeld is om de balans op te poetsen. Daardoor kun je je afvragen of het wel zo verstandig is om nu onderdelen de deur uit te doen,’ zegt Gietman.

Toch sluit Gietman niet uit dat zelfs de verkoop van ING Direct – 10 jaar lang de melkkoe van ING – of Nationale Nederlanden bespreekbaar wordt als de marktomstandigheden nog verder verslechteren. ‘Maar dan heb je het wel over het slechtst denkbare scenario,’ zegt hij.

Paul Beijssens, analist bij Theodoor Gilissen Bankiers, denkt niet dat dat zo’n vaart zal lopen, maar ook hij houdt rekening met de verkoop van enkele onderdelen. ‘Maar dan moet je denken aan enkele schadeverzekeringsactiviteiten. Die heeft ING nog in Oost-Europa en in Brazilië.’

Ook zou ING kunnen overwegen zich volledig terug te trekken uit Oost- en Midden-Europa, denkt Beijssens. Verder zijn Australië en Nieuw-Zeeland volgens hem geen markten waar ING nog iets te zoeken heeft. ‘Ze zouden ING Direct Australië eruit kunnen gooien.’

Een woordvoerder van ING zegt dat de bankverzekereaar nog enkele maanden nodig heeft om te beslissen welke onderdelen eruit gaan.
Bron
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:16:00 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66718408
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
Dat zou echt dramatisch zijn als ze ING-Direct wegdoen.
Dat was de aanjager van de bubble in ING in de jaren 2005-2007!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66718596
Ik zou 't wel een opluchting vinden (mits ze er een 'redelijke' prijs voor krijgen). Hoe kleiner de bankensector, hoe kleiner de schade als 't echt fout gaat.
pi_66722048
Even boven de 4 euro gestaan, nu weer een low van 2,67. Hier wordt met grof geld gesmeten .
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:35:10 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66722419
Toch is het jammer als ING zou verdwijnen. De bank voor alle Nederlanders.

Dit nog los van het feit dat ik een substantieel bedrag heb staan bij zowel de Postbank als ING-Direct in de UK
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:39:18 #156
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66722569
Nationalisatie is niet hetzelfde als verdwijnen. Maar het zou wel een epic fail van ING zijn als het zover komt.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:15:06 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66723815
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:39 schreef Zero2Nine het volgende:
Nationalisatie is niet hetzelfde als verdwijnen. Maar het zou wel een epic fail van ING zijn als het zover komt.
Ja maar als ze grote delen gaan verkopen dan is er toch wel sprake van een (gedeeltelijk) verdwijnen van ING
Mijn reisverslagen
pi_66723964
Intraday-low is nu 2,52... Bij RTL-Z spraken ze er met verbazing over... Iemand enig idee waarom Aegon & ING weer de afgrond ingaan?

Volgens Kees de Kort komt het door de uitspraken van Bos over onteigenen van gisteren...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:27:02 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66724208
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:19 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Intraday-low is nu 2,52... Bij RTL-Z spraken ze er met verbazing over... Iemand enig idee waarom Aegon & ING weer de afgrond ingaan?

Volgens Kees de Kort komt het door de uitspraken van Bos over onteigenen van gisteren...
Ja vorige keren heeft ING belachelijk gunstige deals gekregen, maar wat als er straks nog een keer 10 miljard bij moet? Op een bepaald moment accepteert het volk ook niet meer dat de banken maar kadootjes blijven krijgen zonder dat daar iets concreets tegenover staat terwijl dit jaar de pijn in de 'echte' economie en bij individuele mensen veel erger gaat worden. Volgens mij komt het moment steeds dichterbij dat de overheden wereldwijd gewoon 70-99% equity gaan eisen in te betreffende banken in ruil voor kapitaalinjecties.
Mijn reisverslagen
pi_66724553
Ik vind het eigenlijk moeilijk voor te stellen wat de schade zal zijn voor Nederland als ING valt. Pensioenen, verzekeringen hypotheken waarvan grote delen zullen worden onder gebracht in de restanten van ING of bij potentiële overname kandidaten van delen van ING.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:42:10 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66724733
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:36 schreef jpjedi het volgende:
Ik vind het eigenlijk moeilijk voor te stellen wat de schade zal zijn voor Nederland als ING valt. Pensioenen, verzekeringen hypotheken waarvan grote delen zullen worden onder gebracht in de restanten van ING of bij potentiële overname kandidaten van delen van ING.
Dat gaat dus ook niet gebeuren. Desnoods laat Nederland haar staatsschuld verdubbelen om dit te voorkomen.

Het lot van de ING aandelen staat hier echter los van. De kans dat het naar nul gaat (of een paar cent) is substantieel als de staat inderdaad nog een dramatische ingreep zou moeten doen. Aan de andere kant is een flinke winst ook mogelijk.

ING is een typische speculatieve pennystock geworden a la Antonov, Rood Testhouse, Sopheon etc
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:50:41 #162
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_66730687
ING
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:33:02 #163
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66732602
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat gaat dus ook niet gebeuren. Desnoods laat Nederland haar staatsschuld verdubbelen om dit te voorkomen.

Het lot van de ING aandelen staat hier echter los van. De kans dat het naar nul gaat (of een paar cent) is substantieel als de staat inderdaad nog een dramatische ingreep zou moeten doen. Aan de andere kant is een flinke winst ook mogelijk.

ING is een typische speculatieve pennystock geworden a la Antonov, Rood Testhouse, Sopheon etc
welke kans lijkt je groter, en waarom zou het niet rond de euro kunnen gaan drijven zoals fortis bijv?
je oogst wat je zaait
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:56:19 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66733453
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:33 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

welke kans lijkt je groter, en waarom zou het niet rond de euro kunnen gaan drijven zoals fortis bijv?
Dat valt niet te zeggen. Als er verdere kapitaalinjecties nodig zijn dan ben je eigenlijk overgeleverd aan de staat. De staat kan 50% equity eisen maar ook 99%. Tot nu toe is de staat erg gul geweest, maar ik verwacht dat dat gaat veranderen omdat het volk (dat nu ook steeds meer persoonlijk wordt getroffen) dat niet meer accepteert. Maar goed, dat blijft allemaal speculatie.
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:01:48 #165
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_66735681
Penny stock.
pi_66736638
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat valt niet te zeggen. Als er verdere kapitaalinjecties nodig zijn dan ben je eigenlijk overgeleverd aan de staat. De staat kan 50% equity eisen maar ook 99%. Tot nu toe is de staat erg gul geweest, maar ik verwacht dat dat gaat veranderen omdat het volk (dat nu ook steeds meer persoonlijk wordt getroffen) dat niet meer accepteert. Maar goed, dat blijft allemaal speculatie.
ik vermoed dat deze week de handel stilgelegd wordt en niet meer terug in de notering komt en dan kun je voor de laatste gemaakte notering inleveren
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:43:48 #167
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66737009
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:33 schreef henkway het volgende:

[..]

ik vermoed dat deze week de handel stilgelegd wordt en niet meer terug in de notering komt en dan kun je voor de laatste gemaakte notering inleveren
huh? dat kun je toch niet maken tov de aandeelhouders? (met name die voor 15e hebben ingekocht)
je oogst wat je zaait
pi_66737016
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:33 schreef henkway het volgende:
Is deze bangmakerij ook nog ergens op gebaseerd?
pi_66739679
Wat doen bedrijven en organisaties met hun rekeningen bij ING ?

Of heeft Wouter Bos voor hen ook garanties gesteld ?

Of .... meeste bedrijven staan al rood bij ING ?

Wie heeft dan een probleem ?

ING, het bedrijf of de belastingbetaler ?
pi_66739772
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:44 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Is deze bangmakerij ook nog ergens op gebaseerd?
Deze koers is toch niet op realiteit gebaseerd, alleen op een zachte nationalisatie
pi_66740179
Is het niet mogelijk het aandeel gewoon van de beurs te halen? Lijkt me als ze der een zakje geld tegenover zetten dat het wel moet kunnen, of gaat dat niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Apoca op 05-03-2009 20:27:00 ]
All you need in life is..
pi_66741669
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:05 schreef Apoca het volgende:
Is het niet mogelijk het aandeel gewoon van de beurs te halen? Lijkt me als ze der een zakje geld tegenover zetten dat het wel moet kunnen, of gaat dat niet?
denk ik ook, dit is een lijdensweg
pi_66742165
quote:
do 05 mrt 2009, 19:50 |
Personeel ING krijgt toch bonus
AMSTERDAM - AMSTERDAM (AF) - Bankverzekeraar ING gaat zijn personeel over 2008, het jaar waarin het concern voor het eerst in de geschiedenis verlies maakte, toch bonussen uitkeren. Dat bevestigde een woordvoerder van ING donderdag naar aanleiding van berichtgeving van de website 925.nl.
“Er zijn in het verleden afspraken gemaakt. Aan de ene kant willen we die nakomen, aan de andere kant willen we rekening houden met huidige situatie”, zei de woordvoerder.

ING zit in zeer zwaar weer door de financiële crisis. Tot twee keer toe moest het bedrijf bij de Nederlandse staat aankloppen voor steun. In november kreeg ING een kapitaalinjectie van 10 miljard euro. In januari werd bekend dat de staat een groot deel van het risico op Amerikaanse

[ Bericht 40% gewijzigd door henkway op 05-03-2009 21:01:20 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:07:45 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66742700
Ik blijf het bizar vinden met die bonussen.
Als bij het bedrijf waar ik werkte niet genoeg winst werd gemaakt kreeg ik geen bonus, laat staan als er verlies werd gemaakt.
ING is/was technisch gewoon failliet, en toch worden er bonussen uitgekeerd

Aan de andere kant: nu ING inmiddels grotendeels een overheidsbedrijf is hoeft er natuurlijk ook geen winst meer te worden gemaakt
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:19:01 #175
141482 Q.
JurassiQ
pi_66743071
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 @ 20:54 schreef henkway het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ze willen het gewoon niet snappen hè?
For great justice!