Heel eerlijk lijkt me dat dus een ontiegelijk rotding. Juist omdat je geen losse onderdelen hebt maar allemaal scharniertjes waar je de knoflook langs moet persen. Dat is echt enorm lastig schoonmaken terwijl die van de Ikea een los binnenbakje heeft dat verder geheel glad is dus er blijft niets tussen zitten, en dat binnenbakje spoel je zo even af. Veel handiger in gebruik dus.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nou, neem de knoflook pers:
http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782
volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
(Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
Kan je melden dat je deze alleen hoeft af te spoelen en er niks tussen de scharnieren blijft zitten. Heb hem gekocht nadat ik 2x een pers van de Ikea en 1 maal een pers van brabantia met normaal gebruik finaal doormidden brak.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heel eerlijk lijkt me dat dus een ontiegelijk rotding. Juist omdat je geen losse onderdelen hebt maar allemaal scharniertjes waar je de knoflook langs moet persen. Dat is echt enorm lastig schoonmaken terwijl die van de Ikea een los binnenbakje heeft dat verder geheel glad is dus er blijft niets tussen zitten, en dat binnenbakje spoel je zo even af. Veel handiger in gebruik dus.
Het ziet er verder mooi uit hoor en alles bijpassend kan je als pluspunt zien maar ik zie eigenlijk niks vernieuwends t.o.v. andere producten die hier genoemd zijn en waarschijnlijk is dit dan ook nog eens veel duurder.
Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*quote:Op maandag 2 maart 2009 11:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nou, neem de knoflook pers:
http://shop.roesle.de/cgi(...)/Product/View/H12782
volledig Stainless Steel, geen losse onderdelen en makkelijk schoon te maken. Gedegen Duits fabrikaat en dat voor slechts 40 euro.
(Gaat wel je leven lang mee, i.t.t. Ikea en brabantia meuk.)
quote:Op maandag 2 maart 2009 17:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*
Een goed keukenmes wordt onderschat in deze draad. Maar er staan ook handigheidjes tussen die ik zelf ook heb.
Vertel vertel Mike, het klinkt GEWELDIGquote:Op maandag 2 maart 2009 17:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Voor het pellen en fijnmaken van mijn knoflook heb ik ook een degelijk duits stuk geredschap. Geen losse onderdelen en eenvoudig schoonmaken. Voor slechts 80 euro. Maar wacht het kan meer! Je kan er ook allerhande groentes mee kleinmaken, appels in partjes snijden, frieten snijden, zelfs vlees in blokjes verdelen is mogelijk. Is het niet geweldig? Je kan zelfs je ontrouwe echt genoot ermee castreren. *insert canned laughter*
Piet! Ben je terug? Gaaf man!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Het molenmes, het mes dat zichzelf scherp houd, de kristalstructuur van het koolstofstaal is zo dat het zich scherpslijt en roest.
Beste paar euro die je kan besteden aan keukenspul
Tot de zomer wel, daarna weer op zoek naar een nieuwe klus. volgend jaar ga ik naar oceanie/zuidpacific om daar eens te kijken of het daar leuk is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Welkom terugBlijf je in Nederland?
Voor degenen die deze geweldige raspen ook wilt, maar er niet 30 euro per stuk voor over heeft kijk dan hier eens:quote:Op maandag 23 februari 2009 15:09 schreef RobinOok het volgende:
Alle raspen en schaven van Microplane.
Zelf heb ik deze. Ideaal voor knoflookje, gember, nootmuskaat, parmezaan, noem maar op.
[ afbeelding ]
Mwoah.. je bent de tomaten ontveller kennelijk nog niet tegen gekomen.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:23 schreef golfer het volgende:![]()
Bij far tot nu toe het meest waanzinnige en overbodige keukengadget, maar wel erg leuk om te zien.
Daarvoor woon ik dus vlakbij chinatown in Amsterdam. Je kan weinig vruchten noemen die ik daar niet voor een habbekrats in topkwaliteit vers en rijp kan krijgen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, alleen nu nog een keer een goede mango vinden in NL...
Gietijzeren koekepan?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:46 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga zaterdag samen met mn vriend naar de Ikea, dus eens kijken wat voor nuttige dingen ze daar nog hebben die ik nog niet heb
Ik heb net vorige week 3 nieuwe koekenpannen van BK gekochtquote:
Van BK? In RVS?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb net vorige week 3 nieuwe koekenpannen van BK gekochtHet wordt meer klein keukengerei denk ik
Geloof me, je wilt geen RVS koekepan.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, is geen RVS, maar heb nu geen geld over om ook nog een RVS koekenpan erbij te kopen.
Wij hebben die gietijzeren braadpan uit de Favorit serie op het oog, en dan nog een koekenpan, waarschijnlijk ook uit die serie, of eentje van BK.quote:
Je bedoelt de zijkant van een groot mes?quote:Op zondag 8 maart 2009 15:10 schreef Isegrim het volgende:
IKEA wordt veel genoemd en terecht. Zo heb ik bij IKEA eindelijk een écht goeie knoflookpers gevonden, waar geen restjes in achterblijven.
Als je bijvoorbeeld knoflooksaus wilt maken, is simpel fijnsnijden niet genoeg, dan moet het fijner.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je bedoelt de zijkant van een groot mes?
Branden snel aanquote:Op zondag 8 maart 2009 14:30 schreef Haijo het volgende:
Wat is er niet goed aan RVS dan?
Een gietijzeren die goed ingewerkt is en helemaal zwart geworden is. Verder bezondig ik me ook wel aan anti aanbakpannen als ik Electriek kook.quote:En wat voor koekenpan gebruik jij dan?
Heb 2 RVS pannen van demeyere. nog nooit last van aanbranden gehad, tevens is schoonmaken een peultje.Gewoon direct na gebruik vullen met water.quote:
Daarom heeft Demeyere ook een gewone RVS koekenpan (20 Cm) voor 125 euro en de anti aanbak versie van dezelfde voor een 60 euro meer...quote:Op zondag 8 maart 2009 19:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb 2 RVS pannen van demeyere. nog nooit last van aanbranden gehad, tevens is schoonmaken een peultje.Gewoon direct na gebruik vullen met water.
Kijk, dat kan op mijn verjaardagslijstje!quote:Op zondag 8 maart 2009 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik trouwens ook kan aanraden is een goede vijzel. Ideaal voor het maken van koude sauzen zoals pesto, het fijnmaken van knoflook, het kraken van kruidenzaden, etc etc
Die is wel geemailleerdquote:Op zondag 8 maart 2009 14:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij hebben die gietijzeren braadpan uit de Favorit serie op het oog, en dan nog een koekenpan,
Mijn prachtige vijzel kostte ongeveer tien euro dus het hoeft je de kop niet te kosten.quote:
quote:Zeisner Bag in Box, eerste keus voor professionals!
Zeisner ketchups en sauzen -de natuurlijke smaak op z'n best- is ook leverbaar in Bag in Box systeem. Zeisner levert u twee smaken: Tomaten Ketchup en Curry Ketchup. De producten worden geleverd in handige 5 kilo bags. Het Zeisner systeem is uiterst efficiënt; een nieuwe vulling op een druk moment? Geen probleem, in no time plaatst u een nieuwe bag. Het Zeisner systeem is praktisch, economisch en hygiënisch, drupt niet, doseert uitstekend en is eenvoudig schoon te houden. Bovendien kan de bag voor nagenoeg 100% geleegd worden. Zeisner Bag in Box; perfect inzetbaar in Catering en Horeca.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |