abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 19:11:15 #41
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_66383017
pi_66387212
pi_66388711
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:29 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ok, en welke eiersnijder is dan echt stukken beter dan alle andere eiersnijders bij elkaar?
Of wat is de allerbeste knoflookpers en waarom?

Nog een voorbeeld:

Beste Kaasrasp van Nederland West Europa:

Nogmaals van de IKEA (ja, ze hebben wel eens dingen waar echt over nagedacht is):
[ afbeelding ]

Waarom goed?
  • Andere kaasraspen moeten meestal staan. Op een plankje. Dat nat is. Waardoor ze uitglijden en je je pols raspt.
  • Door de vorm kun je goed kracht zetten zonder dat je uitschiet (auw, rode kaas, Hansaplast, interruptie van het kookproces, etc)
  • Andere kaasraspen laten de kaas gewoon vallen. Deze vangt de rasp op in een bakje. Waar het hoort.
  • Het bakje komt meteen met afsluitdeksel - rasp eraf, deksel erop, kaas bewaren.

Als je deze kaasrasp gebruikt weet je: Hier is over nagedacht door iemand die regelmatig kaas raspt. De belangrijkste kleine ergernissen (uitglijden, kaas die overal terechtkomt) zijn aangepakt.
  • Die vond ik dus echt niks. Dan vind ik deze twee handiger.

@Arual: thee van water dat niet gekookt heeft? Ieuw.
    Ik zie echt geen voordeel van een waterkoker die ook water niet kan koken. Als ik heet water moet hebben dan doe ik mijn warme kraan wel aan, verder moet het ding gewoon doen waarvoor hij bedoelt is: water koken.

[ Bericht 4% gewijzigd door MinderMutsig op 23-02-2009 22:08:39 ]
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66388852
    Eierscheider/splitser/spliter

Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf

bij de hema voor 2,5 euro ofzo
      maandag 23 februari 2009 @ 21:49:32 #45
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_66388976
    tvp; ondanks ik niet kan koken maar wél geintresseerd ben ih betere keukengerief

mooi topic !
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      maandag 23 februari 2009 @ 21:56:46 #46
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_66389231
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb nu sinds een paar weken zo'n ding (sinds ik taarten bak, ongeveer) en ik vind het werkelijk geniaal.
    de pannenlikker
    voor mij is ie nooit weg geweest hoor !
    die heb ik als kind meerdere keren met slagroom mogen aflikken
    nostalgie
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_66389356

De olijflepel, het meeste vet/sap druipt lekker weg!
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_66389393
    De siliconen ovenwant. En dan het liefst zo'n happertje en niet een volledige want.

Zonder oren mag.
    Isoleert goed, werkt als anti-slipmatje dus je loopt niet meer het risico dat je ovenschaal uit je handen glijdt en als hij vies is stop je hem gewoon in de vaatwasser.

Een bolletjesgarde.

Zeker met wat kleverige dingen heb je met normale gardes nog wel eens het probleem dat alles in de garde gaat zitten in plaats van dat het gemengd wordt. Met deze niet meer. En hij is ook nog eens makkelijker schoon te maken.

Een afgietdeksel.
    Wel deze:

Niet deze:

Voordeel van de eerste t.o.v. de tweede is dat je hem gewoon aan de pan kunt maken en de pan dan aan de handvatten om kunt keren boven de gootsteen. (Voorwaarde is wel dat je pan een klein uitstaand randje heeft maar dat hebben de meeste pannen ook wel.) Die andere moet je vasthouden met je handen, op metaal waar kokend water overheen loopt en met het risico dat je vanwege de draai de hele boel uit je handen laat kletteren. Van die laatste zie ik echt geen enkel voordeel boven een deksel schuin op de pan houden om af te gieten.
    pi_66389550
    Voor de taartenbakkers onder ons: een verstelbare taartring.

Bakpapier er onder dat je omhoog vouwt en je kunt zonder problemen alle maten taarten bakken in een en dezelfde vorm. Het lekt een ieniemieniebeetje aan de onderkant maar dat stolt zo snel dat het als nadeel niet opweegt tegen de voordelen. En het is ook nog eens makkelijker op te bergen.

De kookwekker/kernthermometer van Ikea.

Qua kookwekker heeft hij niet echt voordelen behalve dan het magneetje achterop zodat je hem op iedere metalen ondergrond kunt bevestigen maar het is tevens een kernthermometer en het voordeel daarvan vind ik dat je de display aan de buitenkant van je oven kunt hangen zodat je de temperatuur af kunt lezen zonder de oven te hoeven openen.
    Hij geeft bovendien de temperatuur zowel in Fahrenheit als in Celsius aan dus bij Engelse recepten hoef je niet zelf om te gaan rekenen.

[ Bericht 20% gewijzigd door MinderMutsig op 23-02-2009 22:28:14 ]
    pi_66390446
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:46 schreef cybermans het volgende:
    Eierscheider/splitser/spliter

[ afbeelding ]

Erg handig als je veel eieren moet splitten voor bv creme brulee's/ haagse bluf

bij de hema voor 2,5 euro ofzo
    Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingers
    pi_66392926
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Die vind ik dus echt weer totaal nutteloos. Eieren scheiden doe ik altijd gewoon met m'n vingers: met de ene hand breken boven andere hand met licht-gespreide vingers
    Idd!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      Moderator / Miss SHO maandag 23 februari 2009 @ 23:37:34 #52
    22592 crew  Ole
    pi_66393074
    Deze ga ik volgen
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      maandag 23 februari 2009 @ 23:46:15 #53
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_66393375
    niet echt spannend, maar toch dagenlijks in gebruik.

na het roeren in pannen moet je altijd een vieze lepel kwijt, en dan is dit uiterst makkelijk.
    zijn vast ook andere opties voor. maar zelf gebruik ik dit en vind het wel fijn (hadden alleen wat meer schaaltjes bij gemogen,) nu is het bakje na 1 maal koken vies, en de vaatwasser heeft 2 a 3 dagen nodig om vol te raken

[ Bericht 9% gewijzigd door PKfotografie op 23-02-2009 23:47:25 (linkje was stuk) ]
    pi_66394487
    Die is handig inderdaad. Ik heb er alleen een waarvan het schaaltje vast zit in de houder en dat is dus echt waardeloos. Losse schaaltjes zodat niet de hele standaard in de vaatwasser hoeft is veel beter.
    pi_66397700
    TVP
    pi_66400558
    Wat een leuk topic!
    Zelf ben ik helemaal fan van de knoflookmolen van Carleau: http://www.carleau.nl
    Waarom handig? Met een gewone pers blijft er veel achter, na het snijden/hakken stinken m'n handen zo en ik heb ook ooit een soort schoteltje met scherpe puntjes gehad maar daar haald ik alleen m'n vingers aan open.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 10:47:06 #57
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_66400879
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 10:35 schreef Susanne81 het volgende:
    Wat een leuk topic!
    Zelf ben ik helemaal fan van de knoflookmolen van Carleau: http://www.carleau.nl
    Waarom handig? Met een gewone pers blijft er veel achter, na het snijden/hakken stinken m'n handen zo en ik heb ook ooit een soort schoteltje met scherpe puntjes gehad maar daar haald ik alleen m'n vingers aan open.
    Deze dus? Ziet er inderdaad wel handig uit. Met mn gewone pers blijf bijna de helft erin zitten. Maar niet echt goedkoop zeg. De plastic variant 21,50, de metalen 37,50...
      dinsdag 24 februari 2009 @ 10:53:12 #58
    5036 KrnKje
    kleine typfout
    pi_66401029
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 22:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ieuw Ik doe het gewoon in de twee schaal-helften

Opmerkelijk hoeveel handigheidjes jullie hebben

Dit is mijn noodzaak voor een zachtgekookt ei (kan ik dus echt niet op tijd):
    Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
    pi_66401427
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:42 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die vond ik dus echt niks. Dan vind ik deze twee handiger.
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Die bovenste (Boska?) kaasrasp lijkt me geweldig, waar heb je die vandaan?
    Sweet and innocent...
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:09:03 #60
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_66401474
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:07 schreef Innocence het volgende:

[..]

Die bovenste (Boska?) kaasrasp lijkt me geweldig, waar heb je die vandaan?
    Ah, zoeen hebben we hier ook, van dille&kamille. Maar ik heb ze ook wel bij andere kookwinkels zien liggen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')