SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
Je kunt zelf de OP nog wijzigen, toch?quote:Op maandag 23 februari 2009 11:27 schreef bassieVL het volgende:
Vergeten in de OP: http://www.spottedbylocals.com/stockholm/
Maandag morgen ben ik niet zo scherp. Heb hem aangepast.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je kunt zelf de OP nog wijzigen, toch?
Ik ook, is alweer te lang geleden.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Ha, een nieuw Stockholm-topic. Moet nodig weer eens heen.
Moet jij niet langlaufen?quote:
Nee, op zondag gedaan. Was toch best lang, 90km, zeker met al die sneeuw, zag soms geen hand voor ogen. Wel het einde gehaaldquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nee, op zondag gedaan. Was toch best lang, 90km, zeker met al die sneeuw, zag soms geen hand voor ogen. Wel het einde gehaald
hoezo niet en wat raad je aan?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
Solna is nou niet echt gezellig....
15min metro :\. Zoek ik toch iets dichterbij.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Solna is een buitenwijk van Stockholm. Niet echt een aanrader wat betreft sightseeing, maar als het alleen om het slapen gaat voldoet het natuurlijk. Kwartiertje met de metro en je bent in het centrum.
Verder weet ik niet zoveel, als je er woont slaap je niet zoveel in hotels....
loopafstand?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:44 schreef wise het volgende:
[..]
15min metro :\. Zoek ik toch iets dichterbij.
liefst wel hahaquote:
hoe ben je daar gekomen? Vliegtuig en met SAS?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:10 schreef Jody1984 het volgende:
Ik ben net een paar dagen terug uit Stockholm, voor de tweede keer geweest en er komt zeker nog een vervolg. We hadden geluk met de mooie sneeuw afgelopen zaterdag en zondag!
We hebben overnacht in een B&B/Appartement via http://www.bba.nu. Via de roomlist op hun site naar city center en dan C-1 Söd. Groot appartement met keuken en badkamer (laatste gedeeld met de eigenaar, die er praktisch nooit was). Vlakbij metro Mariatorget of Slussen, en dus op 10min loopafstand van Gamla Stan. Voor 620 SEK per nacht voor 2 personen. Echt een aanrader!
Moet zeggen dat ik de koers van de kroon aardig gunstig vind momenteel! We hadden 2000 SEK gepint daar en waren ervan uit gegaan dat het 210 euro zou zijn. Maar zag net op m'n rekeningafschrift dat er 188 euro is afgeschreven. Best een meevaller! Uiteindelijk 5 dagen Stockholm voor iets minder dan 300 euro pp (incl alles van A tot Z).
thanksquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:31 schreef Jody1984 het volgende:
Ryanair vanaf EIndhoven op Nyköping, 20 euro retour pp.
kijk anders even hierquote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:15 schreef wuutwuut het volgende:
ik ben eigenlijk opzoek naar een hostel midden in de stad die niet al te duur is, verder nog clubs die iemand kan aanraden? We gaan donderdag en er is nog niets geregeldIemand tips?
Hostel City Lodge vanaf 200 kronen de nacht.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:15 schreef wuutwuut het volgende:
ik ben eigenlijk opzoek naar een hostel midden in de stad die niet al te duur is, verder nog clubs die iemand kan aanraden? We gaan donderdag en er is nog niets geregeldIemand tips?
Heet dat ding zo?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:58 schreef bassieVL het volgende:
Zaterdag naar Metallica in de Ericsson Globe
Sinds een paar weken, Ericsson heeft de naam voor 10 jaar "gekocht". Ze hebben er alleen niet veel ruchtbaarheid aan gegeven.quote:
Precies! En dan is dat hotel in Norrtull toch wel wat buiten het centrum..quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:06 schreef bassieVL het volgende:
Ik neem Gamla Stan altijd als uitgangspunt als centrum. Ten noorden en ten zuiden van Gamla Stan is er genoeg te doen en te zien.
Kaartje achter link.
coolquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:51 schreef bassieVL het volgende:
Ik slaap altijd bij mijn vriendin, dus kan je daar niet bij helpen helaas.
Vrienden van me overnachten dit weekend in Scandic Sjöfartshotellet, kan na het weekend wel vragen hoe het was.
Wilde net zeggen.. ben zojuist terug gekomen vanuit Stockholm maar mijn Host kende het niet als Ericsson Globe, wel als Globe idd!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:30 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Sinds een paar weken, Ericsson heeft de naam voor 10 jaar "gekocht". Ze hebben er alleen niet veel ruchtbaarheid aan gegeven.
[ afbeelding ]
Welk hotel?quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:29 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.. ben zojuist terug gekomen vanuit Stockholm maar mijn Host kende het niet als Ericsson Globe, wel als Globe idd!![]()
Mijzelf overigens kostelijk vermaakt daar in Ostermalm, Sodermalm en Gamlastan![]()
Ga zeker nog eens terug
Bij een Stockholmer thuisquote:
Ziet er indd goed uit. Ik kijk nog even verderquote:Op donderdag 5 maart 2009 15:45 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Bij een Stockholmer thuis![]()
CS-ing
Maareh ik las hier net Scandic en die ken ik wel (in Brussel ben ik er eens geweest) zijn echt leuke hotels, alles erop en dr an, redelijk modern over het algemeen.
Heb geen idee wat de prijs daar is maar in Brussel was toen goed te doen.
Als het in je budget valt zou ik er zeker even naar kijken, vond het toen absoluut value for money!
![]()
Ps. het sneeuwt weer.... klein beetje dan
Jij blij dat je niet zondag bent gegaan!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:58 schreef bassieVL het volgende:
Hoe was Metallica? Hoe was Stockholm?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:58 schreef bassieVL het volgende:
Inderdaad blij dat ik alleen kaartjes had voor de zaterdag show. Het concert was echt super. Globen is echt een gave locatie. Als je over Götgatan loopt zie je hem in de verte al liggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:21 schreef Davita het volgende:
[..]
Hoe was Metallica? Hoe was Stockholm?
Ik heb van het weekend zo'n ANWB boekje over Stockholm gekregen, krijg er nu steeds meer zin in!
In mijn vorige woning zag ik hem liggen vanuit mijn woonkamerraam, maar nu nog vind ik hem nog altijd mooi als ik hem zie. Heb er ook wel eens ijshockey gekeken, was ook erg gaaf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:26 schreef bassieVL het volgende:
[..]
Inderdaad blij dat ik alleen kaartjes had voor de zaterdag show. Het concert was echt super. Globen is echt een gave locatie. Als je over Götgatan loopt zie je hem in de verte al liggen.
mcKöttbullarquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:41 schreef Davita het volgende:
Bedankt voor de restauranttip BassieVL! Zweeds eten is inderdaad een van de dingen die je wel gedaan moet hebben he.
Ik zit me ineens af te vragen...In Nederland hebben we de McKroket natuurlijk bij de Mac. Is daar ook een Zweedse variant van?
Was als grapje bedoeld aangezien het zweedse balletjes zijn. Wat weer uit zweden komtquote:
Elk land heeft zo zijn nationale variaties.. Volgens mij waren dat inderdaad McKöttbullar, althans ik heb ze ooit op het meny zien staanquote:Op woensdag 11 maart 2009 08:41 schreef Davita het volgende:
Ik zit me ineens af te vragen...In Nederland hebben we de McKroket natuurlijk bij de Mac. Is daar ook een Zweedse variant van?
Vanaf Eindhoven bedoel je? Vanaf Weeze vliegen ze 's ochtends vroeg; kijk daar ook eens.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:49 schreef wise het volgende:
hmm, gaat denk ik duur geintje worden,:\
ryan air vlieg laat. 16.20 naar stockholm. Dus om nog wat aan je dag te hebben wordt het SAS. Maar die is 370 met 2 personen. Je komt dan om 1:230 aan.
Of heeft iemand nog een geniale ingeving? Wil in mei gaan.
"probleem" is dat ik in Zuid-holland woonquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:56 schreef Davita het volgende:
[..]
Vanaf Eindhoven bedoel je? Vanaf Weeze vliegen ze 's ochtends vroeg; kijk daar ook eens.
Hotel moet toch goedkoper kunnen? Je kan ook hostelkamers huren, ook voor 2 personen. Of is dat echt geen optie voor je?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:49 schreef wise het volgende:
ryan air vlieg laat. 16.20 naar stockholm. Dus om nog wat aan je dag te hebben wordt het SAS. Maar die is 370 met 2 personen. Je komt dan om 1:230 aan.
Hotels zijn ook niet echt goedkoop helaas:
Hotel Scandic Sjöfartshotellet:
Prijs: ¤405 : 2pers. = ¤202
of
Hotel Scandic Park:
Prijs: ¤300 : 2pers. = ¤150
Ik woon in Stockholm, ben student aan de universiteit daar en heb sinds kort een nieuwe kamer aangeboden gekregen. Omdat mijn huidige kamer 2 maanden opzeg termijn heeft zit ik in de maanden April en Mei met 2 kamers.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:49 schreef wise het volgende:
Hotels zijn ook niet echt goedkoop helaas:
Hotel Scandic Sjöfartshotellet:
Prijs: ¤405 : 2pers. = ¤202
of
Hotel Scandic Park:
Prijs: ¤300 : 2pers. = ¤150
zit liever hotel. en wil graag in het centrum zitten. Zal nog even met reispartner overleggen wat zij wil met afstand. Hotels iets verder weg van het centrum zijn goedkoper.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Hotel moet toch goedkoper kunnen? Je kan ook hostelkamers huren, ook voor 2 personen. Of is dat echt geen optie voor je?
Kijk op hostelworld.com zou ik zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:26 schreef wise het volgende:
[..]
zit liever hotel. en wil graag in het centrum zitten. Zal nog even met reispartner overleggen wat zij wil met afstand. Hotels iets verder weg van het centrum zijn goedkoper.
Nog goede hostels?
Check Stepho.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:26 schreef wise het volgende:
[..]
zit liever hotel. en wil graag in het centrum zitten. Zal nog even met reispartner overleggen wat zij wil met afstand. Hotels iets verder weg van het centrum zijn goedkoper.
Nog goede hostels?
Ik huur in de winter soms een grote Volvo bij Hertz op Arlanda. Vrij goedkoop in Zweden en met iets meer korting als je vooraf betaalt.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:25 schreef MMUFC het volgende:
Ik ben van plan in Juni naar Stockholm te gaan en nu heb ik een paar vraagjes:
- Heeft iemand ervaring met het huren van een auto(zoals prijs, vooraf geregeld of daar pas, credit card nodig?)
- Wat zijn de echt mooie locaties om in een dag tocht naar toe te gaan(dus zeg binnen een straal van 100-150 km)?
Denk er vooral bij een appartement aan dat er een aanzienlijk bedrag betaald moet worden aan "servicekosten". Een vast bedrag per maand. Bij ons is dat bijvoorbeeld zo'n 500 euro, naast de aflossing van de hypotheek natuurlijk. Daar zit dan kabel-tv, "groot onderhoud" en verwarming bij in.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:45 schreef Drive-r het volgende:
Andere vraag: heeft iemand ervaring met het kopen van een huis in Stockholm? Zit erover te denken om een appartement aan te schaffen, maar heb geen enkele ervaring en weet dus niet wat de specifieke aandachtspunten zijn in Zweden. Verder zal een hypotheek vanuit het buitenland niet makkelijk zijn, maar wellicht dat mensen hun ervaring kunnen delen. Elke info over hypotheken is welkom, ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar hoe moeilijk ze doen met mensen zonder vaste baan (eigen zaak, etc).
Die was vanwege de redelijk hoge "huur" heel laag. Maar ik woon dan ook niet in Stockholm. Ik geloof niet dat er voor de prijs van onze hypotheek ook maar iets te vinden is daar.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:52 schreef Drive-r het volgende:
En een hypotheek had weinig haken en ogen?
En je stapt ook nog eens een keertje voor het vliegveld in. Naar de trein moet je eerst met de lokale bus of taxi. Flygbuss is veruit het makkelijkste..quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:10 schreef heaven7 het volgende:
Neem een flygbus. Kost voor een retour voor mensen onder de 25 199 kronen en voor alles erboven 249 kronen. Reis duurt 80 minuten en je wordt er op centraal uitgegooid
Retourtje is een jaar geldig als ik me niet vergis.quote:Op zondag 19 april 2009 17:16 schreef StijnH het volgende:
Dankjewel voor de snelle reacties! Dat retourtje flygbus, daar staat geen data op? Ik kan dus zaterdag een retour kopen waarmee ik maandag terug naar het vliegveld ga? Of moet ik 2 enkeltjes nemen?
Je hebt overal in de stad fietsen staan die je kunt huren met een speciale kaart, meer info: http://livefromsweden.wor(...)a-bike-in-stockholm/quote:Op zondag 19 april 2009 17:18 schreef StijnH het volgende:
Daarbijkomend: Is het de moeite waard om een speciale metrokaart te kopen? Voor enkele dagen ofzo? Of is het goedkoper om die paar keer dat ik de metro pak gewoon een kaartje te kopen?
Iemand ervaring met het huren van fietsen? Wellicht een goede vervanger voor de metro? Kun je een gehuurd fiets ook snachts meenemen naar je hotel of moet je die savons weer ergens inleveren?
Of heb ik noch een fiets noch de metro nodig en is lopend alles goed te doen..
Iemand ervaring met het nachtleven van Stockholm? Heb goede verhalen gehoord en gelezen over Berns maar het schijnt erg lastig te zijn om er binnen te geraken..
Zo vroeg ga ik nooit op stap.quote:Op zondag 19 april 2009 19:55 schreef heaven7 het volgende:
Als je vroeg gaat (20:00/21:00 uur) zijn er geen rijen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |