abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66417603
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:36 schreef mefke79 het volgende:
Ehm, Ssserptente, hoe kan jij al donderdag as de combitest doen? Je moet toch meer dan 11 weken zijn en je loopt nog achter op mij, ik ben dan nog niet eens 11 weken. Of vergis ik me nu?
Linda, in Nederland moet je ook betalen, tenzij je verzekering (aanvullende) het betaald. Het geld moet niet de reden zijn om het wel of niet te doen. De enige reden om het wel of niet te doen is wat je met de uitslag doet. Voor mij hoeft de test niet, mijn man wil het wel, dus we doen em. Hij wil gewoon geen downkindje, ik zou daar veel minder moeite mee hebben.
Je bent scherper dan ik, Mefke! Je hebt gelijk, ik heb pas in maart de combinatietest. Donderdag moet ik gewoon naar de vk voor de tweede keer. Wel ga ik morgen in het ziekenhuis bloed laten prikken om geslachtsziekten ed uit te sluiten. Aaargh, weer een naald!
pi_66417645
nee, het geld is ook geen reden om het wel of niet te doen...was gewoon ter vergelijk met de NL prijzen. Moet zeggen dat ik niet zomaar 105¤ heb, maar als ik of mn vriend het graag wil dan komt dat geld er wel op de een of andere manier
Lotte!
Noah!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:04:59 #228
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66417768
Ssserpente, ik moet ook bloedprikken binnen nu en 2 weken. Denk dat ik het maar zsm ga doen voor ik het vergeet.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:40:51 #229
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_66418946
Even tussendoor ... dames, hoe zit het bij jullie met het poep-in-de-handen-syndroom? Silly laat werkelijk al-les vallen.
En ze zit nu ook in het stadium van bloedneuzen ...

Wij doen de lurfmeting wel, morgen zelfs. Is voor ons gratis, gebeurt in de kliniek van het ziekenfonds. Maar eerst 's ochtends een gewone echo in het fertiliteitscentrum en een babbeltje met de arts, die dan hopelijk zegt dat alles in orde is en dat we kunnen stoppen met de Gestone-injecties. Het zou tijd worden ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_66419703
Flower-t-a: leuke tas heb je uitgekozen!

ca.ra, wij hebben geen neekplooimeting laten doen. Over een maandje mogen we voor de 20 weken echo.
Fake it till you make it...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:04:19 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66419791
Ik ben gelijk na mijn eerste vk afspraak naar het ziekenhuis gereden voor het bloedprikken. Ben er dan ook niet bang voor, dus het was echt zo gebeurd.
Wij hebben er deze keer weer voor gekozen geen meting te doen bij 12 wk. Wel doen we de 20w screening.
Simpelweg, raar gezegd, dat ik het bij wijze van spreken graag wil weten van te voren mocht bijv. het gezichtje niet dicht zijn oid. Klein beetje voorbereiding, en zeker ook mocht er ernstiger/medisch iets mis zijn.
pi_66419842
bloedneus: check (al lijkt het gelukkig minder te worden de laatste dagen)
poep-in-de-handen-syndroom Nuh, niet speciaal, ben al onhandig van mezelf.

En dan duik nu mijn bad in...ontspanning!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66420093
Wij laten ook nu weer de combinatietest doen. En ik bedenk me nu dus ook dat ik nog steeds bloed moet laten prikken voor de verloskundige

Heb vandaag trouwens een positiebroek van hennes binnengekregen en die zit voor nu prima, maar heb ik daar straks dan nog wel wat aan? Zeg maar dat ie over een maand of 3 ook nog wel past? Hoe doen jullie dat? Maatje groter nemen of niet?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:14:16 #234
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66420133
Wij hebben ervoor gekozen om het wel te doen. Qua leeftijd is het voor mij niet echt nodig (29) maar als er iets mis zou zijn met het kindje neigen we wel naar het afbreken. Klinkt heel hard als je het zo opschrijft he.
Ik heb van dichtbij mogen zien wat het met mensen doet als je een gehandicapt kind hebt. Daarnaast heeft mijn Lief zelf een aandoening die hem behoorlijk beperkt in zijn doen en laten. Niks levensbedreigends, maar wel iets dat het dagelijks leven beinvloedt, met name omdat hij heel moe is door zijn medicijnen. Een normaal kindje zal al een flinke wissel op hem trekken.

Persoonlijk (of beter gezegd, als het alleen om mij zou gaan) zou ik er nog goed over na moeten denken als er iets mis blijkt te zijn met het kindje. Maar als ik aan mijn Lief denk dan weet ik dat in dat geval afbreken de beste keuze zou zijn.

Maar goed, we gaan er in principe gewoon van ujit dat alles goed gaat natuurlijk!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:21:48 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66420371
Stiemie, bij mij gingen die broeken toen gewoon de hele zwangerschap mee. De broeken moeten op de buik meerekken en als je het goed doet kom je niet zoveel aan dat bijv je kont niet meer past.
Ik hoop dat dat nu ook weer zo werkt.
pi_66420810
ohja dat bloed laten prikken voor de VK was hier ook zo'n ramp
het liefst was ik ook gelijk erna gegaan maar je kunt hier alleen tussen 8.15 en 8.45 's morgensvroeg gaan prikken. Rottijden. Ik heb me geloof ik een stuk of 4 keer verslapen dat k wel de wekker had gezet maar weer in slaap kukelde en dan om 8 uur wakker werd enzo. *zucht*
achja, uiteindelijk was er niets aan de hand en wisten ze me heel triomfantelijk mn bloedgroep te vertellen die k zelf allang wist
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:44:40 #237
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66421077
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:44 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh!
Het kaartje van Lennon ligt hier!

Ik lees dit nu pas Rocka, wat fijn dat alles goed is

En Flower, wow wat een mooie tas waarom heb ik die niet eerder gezien.....
Make love, not war ☮
pi_66422037
Las hier over het aankomen in de kraamtijd door al die beschuitjes.....
Nou, ik kon op een gegeven moment geen muisjes meer zien hoor, zat de visite een beschuit met muisjes te eten, nam ik een beschuit met appelstroop!

Ca.ra, welkom, wanneer ben je uitgerekend?

Vandaag zeiden mijn collega's dat je het al een beetje kon zien aan mijn buik! joehoe!!!!
Heb ze meteen maar op roze koeken getrakteerd, om mijn roze wolk te vieren haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66422258
bedankt ik vind hem inderdaad ook erg leuk, lekker fleurig!

Hier heeft de VK gewoon bij mij bloed geprikt, wel zo makkelijk.
pi_66422662
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:35 schreef huuphuup het volgende:
ohja dat bloed laten prikken voor de VK was hier ook zo'n ramp
het liefst was ik ook gelijk erna gegaan maar je kunt hier alleen tussen 8.15 en 8.45 's morgensvroeg gaan prikken. Rottijden. Ik heb me geloof ik een stuk of 4 keer verslapen dat k wel de wekker had gezet maar weer in slaap kukelde en dan om 8 uur wakker werd enzo. *zucht*
achja, uiteindelijk was er niets aan de hand en wisten ze me heel triomfantelijk mn bloedgroep te vertellen die k zelf allang wist
Ik heb geen idee wat m'n bloedgroep is... Ik had ook al lang naar het ziekenhuis gemoeten om bloed te laten prikken, maar durfde niet...

Ik vind het zo vreselijk laf van mezelf dat ik niet tegen zo'n pietepeuterig naaldje kan. Maar hoe dapper ik ook probeer te zijn, ik ga tegen de vlakte...

Maar nu moet ik donderdag dus al naar de vk. Zonder uitslag... Is dat erg?
pi_66422792
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:29 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat m'n bloedgroep is... Ik had ook al lang naar het ziekenhuis gemoeten om bloed te laten prikken, maar durfde niet...

Ik vind het zo vreselijk laf van mezelf dat ik niet tegen zo'n pietepeuterig naaldje kan. Maar hoe dapper ik ook probeer te zijn, ik ga tegen de vlakte...

Maar nu moet ik donderdag dus al naar de vk. Zonder uitslag... Is dat erg?
zal niet zo erg zijn maar ze kijken bij het bloedprikken ook of je antistoffen toxoplasmose, rubella ed. hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:34:13 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66422845
Er zijn bepaalde dingen die ze wel willen weten. Bijv. je ijzer enzo, omdat dat wel een beetje samenhangt met hoe het met jou gaat.
Gewoon even bespreken met haar. En mss navragen bij het ziekenhuis of ze daar niet een speciale procedure voor hebben. Bij kinderen kan het bijv. met een verdovingspleister.

Helpt het ook niet als je je hoofd om draait?
pi_66423171
Ze moeten toch sowieso ook je bloedgroep weten? Ivm antistoffen ofzo?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:46:55 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66423379
Oh ja, dat is waar ook ja Tessie!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:47:59 #245
190853 RockabeIIa
pi_66423428
Ohja, rhesusfactor e.d. Wat was dat toch ook weer allemaal!?

ps. ik was afgevallen...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:50:16 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66423547
Dat is fijn toch! Voorlopig kan dat nog niet echt heel erg kwaad hoor!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:51:13 #247
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_66423604
Hoi Karin, ik ben uitgerekend op 20 september volgens mijn eerste echo. Dan zou ik vandaag op 10 weken 2 dagen zitten, maar met de meting van vandaag kwamen we uit op 10 weken 5 dagen. Omdat het 'door de pil heen' is gebeurd is het niet goed terug te rekenen, maar de verloskundige blijft de 20ste september voorlopig vasthouiden.

Ik zag daarstraks dat volgens de echo vandaag Linda en ik precies even ver zijn Toevallig dat je dan ook op de zelfde dag een echo hebt gehad he....
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:30 schreef Linda2205 het volgende:
Hier ook net terug van de Gyn...Alles ziet er goed uit, volgens de meting vandaag 10w en 5 dagen, klopt ook met mijn uitrekenen, dus alles goed. Zit een hoofdje en handjes en voetjes aan.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:53:03 #248
190853 RockabeIIa
pi_66423696
Ik vind het ook niet zo vreemd. Ik eet alleen het broodnodige en wat ik naar binnen kan krijgen... Toch voel ik me de laatste paar dagen stukken beter. Kan dat nu al?
pi_66423795
M'n ijzergehalte heeft ze vorige keer al gemeten. Met een klein prikje in mn vinger.

Straks gaan ze m'n bloed onderzoeken op bloedgroep, rhesus, Lues (?), Hepatitus, HIV en Rubella. Bij Toxoplasmose heb ik net zelf even een kruisje gezet. Want dat vond de vk niet nodig...

M'n hoofd wegdraaien doe ik sowieso altijd, maar dat helpt niet. Zal inderdaad eens vragen naar een speciale procedure. Hoewel ik geloof dat ze daar hier in Goes niet zo makkelijk aan meedoen. De vorige keer was iig geval het advies om maar even te wachten met opstaan.

Ach, ik moet me ook niet zo aanstellen. Het gekke is ook dat ik geen problemen heb (op tv dan) met dingen als bijv. buikwandoperaties en schedelliftingen. Maar zodra er zo'n miniscuul naaldje aan te pas komt, trek ik wit weg...

Maar eigenlijk is het zo gepiept!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:00:42 #250
190853 RockabeIIa
pi_66424050
ssserpente, ik heb toevallig een discussie gehad vanmiddag over toxoplasmose. Het heeft geen zin dat te testen. Wat wil je doen mocht je het nu hebben? Ik denk dat het daarom niet aangekruist is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')