Bos zegt dat de miljoenenbonussen direct de oorzaak zijn van de credietcrisis, de long term outlook van de medewerkers en de aandeelhouders is opgeofferd aan de shortterm bonus van de CEO en de handelaarsquote:Op zondag 22 februari 2009 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolg van Marktconform belonen blijft jaloezie opwekken, #35
Dat gebeurt helaas hier in Nederland nog niet. Terwijl die lui de maatschappij zo'n grote schade toebrengen, worden ze imo ongemoeid gelaten.
Ik zou voorstander zijn om dergelijke "rotte appels" in ons systeem gaan isoleren door ze gewoon op te sluiten.
En dus zijn CEO-ers gewoon direct verantwoordelijk. Ik vind dat dergelijke lui gewoon niet los horen te lopen in de maatschappij.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Bos zegt dat de miljoenenbonussen direct de oorzaak zijn van de credietcrisis, de long term outlook van de medewerkers en de aandeelhouders is opgeofferd aan de shortterm bonus van de CEO en de handelaars
En nu duidelijk is waardoor deze crisis is veroorzaakt, dan zou je toch verwachten dat de politiek paal en perk gaat stellen. Door te komen met duidelijke wetgeving.quote:Op maandag 23 februari 2009 03:02 schreef DrPwn het volgende:
opsluiten omdat ze gebruik maken van bestaande niet illegale mogelijkheden lijkt me onzin maar een universeel maximum, sub-belachelijk loon mag wel ja
Je zult nimmer met terugwerkende kracht iets strafbaar kunnen stellen.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom komen er geen duidelijke regels, waarop veroordelingen dan mogelijk worden
Niet met terugwerkende kracht. Wel voor de toekomst.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je zult nimmer met terugwerkende kracht iets strafbaar kunnen stellen.
Realiseer je in dit verhaal 2 dingen:quote:Op maandag 23 februari 2009 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En nu duidelijk is waardoor deze crisis is veroorzaakt, dan zou je toch verwachten dat de politiek paal en perk gaat stellen. Door te komen met duidelijke wetgeving.
Heb je enig idee wat de consequenties zijn van met terugwerkendekracht strafbaar stellen?quote:Op maandag 23 februari 2009 11:57 schreef Lemmeb het volgende:
Eensch, in het cachot ermee, óók met terugwerkende kracht!!
Nee, en dat interesseert me ook helemaal niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat de consequenties zijn van met terugwerkendekracht strafbaar stellen?
Als de maatschappij echt een zelfreinigend vermogen zou hebben, dan zouden ze het gewoon moeten doenquote:Op maandag 23 februari 2009 11:57 schreef Lemmeb het volgende:
Eensch, in het cachot ermee, óók met terugwerkende kracht!!
Omdat het debiel is wetgeving te maken die bepaald dat een vrijwillig overeengekomen bonus strafbaar is.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom komen er geen duidelijke regels, waarop veroordelingen dan mogelijk worden
En daar liggen leerpunten hoe we deze shit in de toekomst moeten voorkomen. Maar doet niet af dat er stevige wetgeving moet komen. Want anders lossen we het probleem niet op. Je kent vast het verhaal over heelmeesters en stinkende wonden.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Realiseer je in dit verhaal 2 dingen:
1) De overheid/politiek/toezichthouder loopt per definitie achter op de markt, qua kennis e.d.
Er zijn strijdigheden in belangen. Maar je moet ook niet overdrijven. Politiek heeft de banken gered, maar het volk mort inmiddels dat zij niet door de politiek worden gered.quote:2) Ook de overheid faalt. De politiek heeft zo haar eigen belangen (lees: herkozen worden), en zal dus ook zeker niet per definitie doen wat 'het beste is'.
Toch blijft het interessant. Ik sluit ook niet uit dat Bush met terugwerkende kracht gestraft kan worden....quote:Op maandag 23 februari 2009 11:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat de consequenties zijn van met terugwerkendekracht strafbaar stellen?
.......quote:Op maandag 23 februari 2009 12:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, en dat interesseert me ook helemaal niet.
Bush kan met terugwerkende kracht vervolgd worden voor daden die tijdens zijn administration ook al strafbaar waren.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch blijft het interessant. Ik sluit ook niet uit dat Bush met terugwerkende kracht gestraft kan worden....
Hij wilt net zoals ik WEL een probleem oplossen. Je moet toegeven dat CEO's gewoon veel te makkelijk wegkomen met vele miljoenen terwijl ze er een vreselijke puinhoop van maakten.quote:
En daarom zeg ik ook: er moet als de gesmeerde bliksem ook stevige wetgeving komen. Laten we eens leren en conclusies trekken mbt deze crisis. Dan is het nog ergens goed voor geweest.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Bush kan met terugwerkende kracht vervolgd worden voor daden die tijdens zijn administration ook al strafbaar waren.
Dat is écht een fundamenteel verschil.
Ik wil nog wel even benadrukken dat jouw systeem meer kosten met zich mee zal brengen en iedereen meer zal gaan betalen voor hun pensioenen, hypotheken, leningen, etc.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:
En daar liggen leerpunten hoe we deze shit in de toekomst moeten voorkomen. Maar doet niet af dat er stevige wetgeving moet komen. Want anders lossen we het probleem niet op. Je kent vast het verhaal over heelmeesters en stinkende wonden.
Een bonus is geen oplichting. Dat is een vrijwillige afspraak tussen werkgever en werknemer. Als je het niet eens bent met het bonusbeleid van een onderneming dan moet je lekker bij een andere onderneming zaken doen.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:10 schreef Lemmeb het volgende:
Oplichting is ook gewoon strafbaar hoor, zelfs als je miljoenen mensen hebt opgelicht.
Dat is gelukkig niet aan jou om te bepalen. Volgens mij kun je dit wel zo interpreteren dat het gewoon oplichting wordt. Oplichting van de maatschappij welteverstaan.quote:
Welke schade? De huidige economische toestand is de schuld van de federale banken en de amerikaanse overheid. Daarbij, bedrijven moeten maar lekker zelf uitmaken hoeveel ze hun CEO betalen. Als ze vinden dat het hun bedrijf helpt, more power to them.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Vervolg van Marktconform belonen blijft jaloezie opwekken, #35
Dat gebeurt helaas hier in Nederland nog niet. Terwijl die lui de maatschappij zo'n grote schade toebrengen, worden ze imo ongemoeid gelaten.
Ik nietquote:Ik zou voorstander zijn om dergelijke "rotte appels" in ons systeem gaan isoleren door ze gewoon op te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |