Ongetwijfeld wel gehad maar het boeide me niet en het boeit me nog steeds niet, ik had wiskunde A en dat ik daarvoor een 6 op mijn eindlijst heb weten te halen verbaast me nog steeds.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vast wel een keer gehad, maar compleet langs em geschoten. Elke middelbare school heeft dat. Zelfs VMBO..
Kan wel, en ja, mijn broertje leert dat nu (Wiskunde B1,2 op het VWO).quote:Op maandag 23 februari 2009 00:00 schreef duncannn het volgende:
[..]
Idd, een negatieve wortel kan niet
Grapje..quote:Op maandag 23 februari 2009 00:11 schreef Dzy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imaginair_getal
Die - hoort bij de V nog, althans zo vat ik het op en zou ook een logisch gevolg zijn van de eerste regel.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zat zo naar de OP te kijken, sinds wanneer leren ze "Wortel -5" op de middelbare school?
En waar precies staat dat je de wortel van een negatief getal kunt nemen?quote:Op maandag 23 februari 2009 00:11 schreef Dzy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imaginair_getal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
quote:Op maandag 23 februari 2009 00:25 schreef Dzy het volgende:
Dat staat er niet, maar het impliceert het wel. Wortel(-1) = i, toch?Nee, de wortel is alleen gedefinieerd voor niet-negatieve getallen. Bij complexe getallen neem je de 0.5-de macht ((-4)0.5 = 2i).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
Mooie timing inderdaadquote:Op maandag 23 februari 2009 00:30 schreef Dzy het volgende:
Voor de duidelijkheid, dat was bedoeld voor GlowMouse en niet BT
Mijn eeuwige liefde wat doe jequote:Op zondag 22 februari 2009 23:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nouja zeg, het hoeft niet hoor.
Over vergelijkingen?quote:Op zondag 22 februari 2009 23:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jaen ik heb een PO die over 3 minuten ingeleverd moet zijn.
In de ogen van iemand die ook maar een beetje serieus met wiskunde bezig is doet het pijn.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:29 schreef Dzy het volgende:
Oh... ik dacht dat dat precies hetzelfde was. Dan heb je gelijk, maar het komt in mijn ogen neer op hetzelfde
Neequote:Op maandag 23 februari 2009 00:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Mijn eeuwige liefde wat doe je![]()
[..]
Over vergelijkingen?
Ik denk dat iedere WO wiskundestudent het wel weet. Zelf studeer ik geen wiskunde, wel WO waar veel wiskunde gebruikt wordt, en ik denk dat veel medestudenten dit ook fout zouden doen.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:42 schreef Dzy het volgende:
Ik ben niet zo lang geleden begonnen met een wiskunde studieMaar hoe serieus dan? Mijn ouders zijn allebei wiskundedocent op het HBO en volgens mij zeggen zij dat ook gewoon
Maar ik zal het ze eens vragen.
Mooi onderwerp! Had het kunnen weten met die (1+V5)/2quote:
Die in de breedte best een meter mag zijnquote:Op maandag 23 februari 2009 00:47 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja, het gaat over de Snede van goddelijke proporties
Tot je een hypotheek afsluit en wat met rentes gaat rekenen wel ja.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:47 schreef nedenzo het volgende:
ik heb geen scholing gehad ik kan alleen optellen, aftrekken en vermedigvuldigen
heb je toch genoeg aan
pfff
Ja hoor, ik zou zelfs een baan kunnen hebben door puur en alleen af te trekken.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:47 schreef nedenzo het volgende:
ik heb geen scholing gehad alleen de basisschool en een beetje hogeschool daarna ging ik alleen maar spijbelen
ik kan alleen optellen, aftrekken en vermedigvuldigen
heb je toch genoeg aan
pfff
Achja, divina is divina hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 00:48 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die in de breedte best een meter mag zijn
[..]
Tot je een hypotheek afsluit en wat met rentes gaat rekenen wel ja.
een hypotheek is toch iets met huizen ofzoquote:Op maandag 23 februari 2009 00:48 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die in de breedte best een meter mag zijn
[..]
Tot je een hypotheek afsluit en wat met rentes gaat rekenen wel ja.
quote:Op maandag 23 februari 2009 00:49 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja hoor, ik zou zelfs een baan kunnen hebben door puur en alleen af te trekken.
Mooie kloon ben jijquote:Op maandag 23 februari 2009 00:50 schreef nedenzo het volgende:
[..]
een hypotheek is toch iets met huizen ofzo
Mijne ging over substitutie- en partiëleregelquote:Op zondag 22 februari 2009 23:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Jaen ik heb een PO die over 3 minuten ingeleverd moet zijn.
chapeauquote:Op maandag 23 februari 2009 00:53 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet hoe je slecht kan zijn in wiskunde, als er één vak is waarbij je puur je intelligentie in de strijd kan gooien zonder allerlei omwegen, dan is het wiskunde wel. En als je niet zo slim bent maar wel "goed in leren" bent kan je altijd nog truukjes stampen waarmee je ook wel een zesje haalt.
Ketting- en productregel omgekeerd toepassen, leuk toch op het vwo?quote:Op maandag 23 februari 2009 00:53 schreef duncannn het volgende:
[..]
Mijne ging over substitutie- en partiëleregel
ik denk altijd maar zoquote:Op maandag 23 februari 2009 00:53 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet hoe je slecht kan zijn in wiskunde, als er één vak is waarbij je puur je intelligentie in de strijd kan gooien zonder allerlei omwegen, dan is het wiskunde wel. En als je niet zo slim bent maar wel "goed in leren" bent kan je altijd nog truukjes stampen waarmee je ook wel een zesje haalt.
Ik heb nooit veel interesse gehad in wiskunde, dus ik heb ook niet de behoefte om mijn kennis op dat gebied uit te breiden. Gevolg is dat je geen sommen gaat maken en niet op gaat letten in de les, waardoor je veel mist.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:53 schreef Merkie het volgende:
Klinkt al doodsaai jaquote:Op maandag 23 februari 2009 00:53 schreef duncannn het volgende:
[..]
Mijne ging over substitutie- en partiëleregel
Volgens mij heb je gewoon een chromosoompje teveel.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:56 schreef nedenzo het volgende:
[..]
ik denk altijd maar zo
ik weet het misschien nu niet maar als ik het zou willen weten dan leer ik het wel en dan weet ik het.
alleen ik heb een stoornis in me hoofd dat ik sommige dingen te snel verleer eerst wist ik het en oppeens is het weg en moet ik me de heletijd consentreren om het weer te weten.
ik heb ook een achterstand en ik ben autistiesh
chromosoompje wat betekent dat nou weer al die woorden ineens die ik anders nooit hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 00:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon een chromosoompje teveel.
Is toch zonde, als je goed bent in wiskunde betekent dit ook automatisch dat je sneller bent in het herkennen van structuren en systematischer en analytischer kan denken op alle gebieden. En dat is altijd handig.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:57 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb nooit veel interesse gehad in wiskunde, dus ik heb ook niet de behoefte om mijn kennis op dat gebied uit te breiden. Gevolg is dat je geen sommen gaat maken en niet op gaat letten in de les, waardoor je veel mist.
Ik hoop uiteindelijk te slagen met een 5 voor wiskunde, ieder zn minpuntjes, ik heb simpelweg geen zin om er mijn tijd aan te besteden tenzij het echt noodzakelijk is.
Dat dus.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is toch zonde, als je goed bent inveel met wiskunde bezig bent betekent dit ook automatisch dat je sneller bent in het herkennen van structuren en systematischer en analytischer kan denken op alle gebieden. En dat is altijd handig.
Tja, ik snapte het niet en om de 5 minuten kwam iemand langs om het aan mij te vragen omdat ik het hoogst voor wiskunde staquote:Op maandag 23 februari 2009 00:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ketting- en productregel omgekeerd toepassen, leuk toch op het vwo?
Vooruit dan maar, hoewel een groot gedeelte van de mensen die veel met wiskunde bezig zijn er ongetwijfeld ook goed in zijn.quote:
'Goed in zijn' vind ik zo'n gek begrip. Zie TS: eerst zegt ze dat ze slecht is in wiskunde, blijkt dat ze er gewoon niks aan doet.quote:Op maandag 23 februari 2009 01:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Vooruit dan maar, hoewel een groot gedeelte van de mensen die veel met wiskunde bezig zijn er ongetwijfeld ook goed in zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |