abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:29:03 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94149807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:28 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom post iedereen niet-rare combi's? :')
Jij bent van de Guust Flater culinaire traditie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:29:35 #158
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_94149828
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent van de Guust Flater culinaire traditie?
??
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:44:07 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_94150496
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

??
Je kent de kookkunsten van Guust Flater niet?
Recept 1: Oesters met slagroom

Ingrediënten

Voor vier personen heb je 24 oesters nodig. Wat prei en tomaten. Vergeet ook een bus slagroom niet en wat cacaopoeder.

Bereiding

Open de oesters en plaats ze op een ovenschotel. Was de prei en snij hem in kleine stukjes. Doe hetzelfde met de tomaten Verdeel de groente over de oesters. Spuit slagroom op de oesters. Strooi wat cacaopoeder bovenop de slagroom. Grill de oesters gedurende een viertal minuten in de oven

Tip

Deze schotel is erg lekker met warme chocolademelk

Recept 2: Kabeljauw met aardbeien en slagroom

Ingrediënten

Voor vier personen koop je ongeveer 500 g gedroogde en gezouten kabeljauw. De kruiden die je nodig hebt zijn roze peperbolletjes,. Vergeet ook een bakje met 250 g aardbeien niet. Om het geheel op smaak te brengen gebruik je best:
Bereiding

Tip

Recept 3: Frankfurterworstjes met abrikozen

Ingrediënten

Met een blik Frankfurterworstjes, wat abrikozensap en een vleugje pikante mosterd kun je aan de slag. Vergeet ook het langwerpig broodje niet!

Bereiding

Open het blik worstjes en snij de worstjes doormidden. Doop de worstjes in het abrikozensap. Laat ze grillen in een goed vuurtje. Haal ze geregeld uit het vuur en doop ze weer in het abrikozensap. Doe dit tot de worst een goudbruin kleurtje krijgt. Stop het worstje tussen het broodje en smeer er een stevige portie mosterd op.

Tip

Voeg nog wat superpikante pili-pili toe aan de mosterd. Dit contrasteert wonderwel met de zoete abrikozensmaak.

Recept 4: Luchtballonpannenkoeken

Ingrediënten

Pannenkoeken maak je met 250 g bloem, 75 g suiker, 2 ganse eieren, een halve liter melk . Met wat latexverf en plaaster bekom je een het luchtballoneffect. De pannenkoek zal in de lucht stijgen.

Bereiding

Vermeng alle ingrediënten en voeg er langzaamaan de melk aan toe. Warm een pan met wat olie; als deze goed heet is, giet je een beetje deeg in de pan. Eerst zal het deeg in het midden van de koekenpan opstijgen als een bubbel en een de vorm van een ballon krijgen. De pannenkoek gaat gegarandeerd de lucht in.

Tip
Het gebruik van een kilo gist in deze bereiding heeft hetzelfde opblaaseffect.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_94151559
Als ontbijt een saucijzenbroodje met koffie :9
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:17:55 #161
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_94151897
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

-snip-
Nee.

Bedoelde meer dat mensen hier dingen neerzetten die helemaal niet raar zijn omdat half Nederland het ook gewoon doet.

Ik heb zelfs posts gezien die eindigen met "...helemaal niet raar maar wel lekker". Tja, moeite met TT lezen he :D
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_94166644
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.

Ontbijt spare-ribs van de vorige avond opwarmen? Doen meer studenten toch wel eens?
pi_94166866
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ontbijt spare-ribs van de vorige avond opwarmen? Doen meer studenten toch wel eens?
Ik ben geen student meer en de mensen op kantoor vinden het ranzig. Ik sla dit spul om 8 uur s'ochtend achterover :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 maart 2011 @ 22:05:50 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94166997
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Of chinees, ook een prima ontbijt :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94167368
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:05 schreef Sjeen het volgende:

Of chinees, ook een prima ontbijt :)
Uhu zoiezo na het stappen is er 's ochtends weinig dat ik niet lust :Y
pi_94177156
quote:

[..]

Lig hier dubbel.
Maar piet je bent zo creatief,zelf paddestoelen wezen plukken ? 8)7 :9~
pi_94185234
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 18:09 schreef MalaCocinera het volgende:
oh dat gaat heel makkelijk, saucijzen- of kaasbroodje 's ochtends. Of beginnen met gebak :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94185611
Wat is daar nou raar aan??
En dat zijn toch geen rare combinaties?

Als ik 's ochtends ontbijt met brinta met een stuk stront er in, dat is een rare combinatie.
'S morgens ontbijten met een saucijzenbroodje en koffie is niet raar.
pi_94185758
quote:

[..]

Ingrediënten

Voor vier personen heb je 24 oesters nodig. Wat prei en tomaten. Vergeet ook een bus slagroom niet en wat cacaopoeder.

Bereiding

Open de oesters en plaats ze op een ovenschotel. Was de prei en snij hem in kleine stukjes. Doe hetzelfde met de tomaten Verdeel de groente over de oesters. Spuit slagroom op de oesters. Strooi wat cacaopoeder bovenop de slagroom. Grill de oesters gedurende een viertal minuten in de oven

Tip

Deze schotel is erg lekker met warme chocolademelk

Recept 2: Kabeljauw met aardbeien en slagroom

Ingrediënten

Voor vier personen koop je ongeveer 500 g gedroogde en gezouten kabeljauw. De kruiden die je nodig hebt zijn roze peperbolletjes,. Vergeet ook een bakje met 250 g aardbeien niet. Om het geheel op smaak te brengen gebruik je best:
Bereiding

Tip

Recept 3: Frankfurterworstjes met abrikozen

Ingrediënten

Met een blik Frankfurterworstjes, wat abrikozensap en een vleugje pikante mosterd kun je aan de slag. Vergeet ook het langwerpig broodje niet!

Bereiding

Open het blik worstjes en snij de worstjes doormidden. Doop de worstjes in het abrikozensap. Laat ze grillen in een goed vuurtje. Haal ze geregeld uit het vuur en doop ze weer in het abrikozensap. Doe dit tot de worst een goudbruin kleurtje krijgt. Stop het worstje tussen het broodje en smeer er een stevige portie mosterd op.

Tip

Voeg nog wat superpikante pili-pili toe aan de mosterd. Dit contrasteert wonderwel met de zoete abrikozensmaak.

Recept 4: Luchtballonpannenkoeken

Ingrediënten

Pannenkoeken maak je met 250 g bloem, 75 g suiker, 2 ganse eieren, een halve liter melk . Met wat latexverf en plaaster bekom je een het luchtballoneffect. De pannenkoek zal in de lucht stijgen.

Bereiding

Vermeng alle ingrediënten en voeg er langzaamaan de melk aan toe. Warm een pan met wat olie; als deze goed heet is, giet je een beetje deeg in de pan. Eerst zal het deeg in het midden van de koekenpan opstijgen als een bubbel en een de vorm van een ballon krijgen. De pannenkoek gaat gegarandeerd de lucht in.

Tip
Het gebruik van een kilo gist in deze bereiding heeft hetzelfde opblaaseffect.
Hahahahahahahahahaha, waar heb je dit vandaan _O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Ewelina op 17-03-2011 23:11:33 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_94223401
Als ik zeg dat ik bij hutspot er nog een blik bruine bonen doorheen stamp (dus de combi uien, winterwortel, bruine bonen en aardappel) dan krijg ik vreemde blikken. :') Ik weet niet beter((werd al zo gedaan in mijn ouderlijk huis) en vind hutspot zonder die bonen niet te vreten. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 17 maart 2011 @ 02:20:28 #171
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94225606
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:43 schreef trovey het volgende:
Als ik zeg dat ik bij hutspot er nog een blik bruine bonen doorheen stamp (dus de combi uien, winterwortel, bruine bonen en aardappel) dan krijg ik vreemde blikken. :') Ik weet niet beter((werd al zo gedaan in mijn ouderlijk huis) en vind hutspot zonder die bonen niet te vreten. :r
Goeie gas combi :o!
Mare seriously? lijkt me niet zo heel lekker.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_94225663
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:20 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Goeie gas combi :o!
Mare seriously? lijkt me niet zo heel lekker.
Is heerlijk. :9 Niet dat mierzoete van de hutspot, die bonen voegen echt wat toe aan de smaak O+ . Ik wil de stamppot ook niet helemaal als puree hebben, het moet grof gestampt zijn anders is het babyvoedsel en die tijd heb ik achter me gelaten en ik ben ook nog niet zo oud dat die tijd binnenkort weer gaat terugkomen. :+
Optimist tot in de kist
pi_94225820
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Is heerlijk. :9 Niet dat mierzoete van de hutspot, die bonen voegen echt wat toe aan de smaak O+ . Ik wil de stamppot ook niet helemaal als puree hebben, het moet grof gestampt zijn anders is het babyvoedsel en die tijd heb ik achter me gelaten en ik ben ook nog niet zo oud dat die tijd binnenkort weer gaat terugkomen. :+
Opzich een lekkere knetterformule :P:P:P
Maar als je hutspot mierzoet is,
Moet je wat minder peen er door heen doen.
Klapstuk meekoken mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
pi_94225851
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:35 schreef ausweiss het volgende:

[..]

Opzich een lekkere knetterformule :P:P:P
Maar als je hutspot mierzoet is,
Moet je wat minder peen er door heen doen.
Klapstuk meekoken mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Nee, gewoon mijn combinatie aanhouden. O+ Ik zal wel tot mijn dood die combinatie blijven eten, mijn smaakpapillen willen niet meer veranderen. :')
Optimist tot in de kist
pi_94225882
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, gewoon mijn combinatie aanhouden. O+ Ik zal wel tot mijn dood die combinatie blijven eten, mijn smaakpapillen willen niet meer veranderen. :')
Ik ga het wel een keer uitproberen op jou manier :).
Ik ben gek op bonen.
Mijn wederhelft dan weer niet,
maar dan heb ik lekker meer :P:P:P
pi_94226245
Deel met en deel zonder maken. ;) Valt het tegen dan kun je meteen terug naar de oorspronkelijke combinatie. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:27:24 #177
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_94238186
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:43 schreef trovey het volgende:
Klinkt heerlijk. Maar wellicht is dat de kater die spreekt.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:28:53 #178
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94238259
Witte binen in tomatensaus (wibootjes) met appelmoes :+
pi_94243892
Als ik aan het koken ben, dan proef ik ALLES! Dus ook de tomatenpuree, het (rauwe) gehakt, de sambal, de droge spagetti, alles :P

En vroegah at ik nog wel eens broodje pindakaas met leverworst, nu geen behoefte meer :P
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_94254508
Pindakaas met sambal <3
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:02:12 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_94262619
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:20 schreef FranticDJ het volgende:
Pindakaas met sambal <3
Da's niet vreemd, een haring met slagroom wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:10:06 #182
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_94263283
Kip in dropsaus iemand?

Heb het een keer gegeten op aanraden van mijn (toenmalige) vriendin. Smaakte boven verwachting lekker eigenlijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_94263822
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:10 schreef Hukkie het volgende:
Kip in dropsaus iemand?

Heb het een keer gegeten op aanraden van mijn (toenmalige) vriendin. Smaakte boven verwachting lekker eigenlijk.
Kan mij wel voorstellen dat dat lekker is. Het is in ieder geval wel apart. Is het te vergelijken met kip in chocoladesaus?
pi_94488920
Mijn vriend gooit jus over z'n vis. Rundvleesjus =P

Ikzelf ben gek op fruithap uit potjes haha. Lekker joh. Ennehm ik lust alles met banaan, maar eet nooit "rauwe" banaan want dat vind ik weer niet lekker =)
pi_94489010
Oh en beslag en deeg vind ik ook zalig. Van koekjes enzo. Ik eet vaak meer beslag dan cake om het zo maar te zeggen ^^
pi_94489316
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:15 schreef Lyriella het volgende:
Mijn vriend gooit jus over z'n vis. Rundvleesjus =P

doe ik ook wel ooit
  woensdag 23 maart 2011 @ 03:42:25 #187
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_94497782
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Ik heb tijdens het eten mijn mes links vast en mijn vork rechts (terwijl ik rechtshandig ben). Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige...
Mijn vriend en ik doen het allebei en mijn broertje doet het ook. Soms wissel ik tijdens het eten gewoon ook mn bestek door dan weer mn mes links en als ik dan iets naar binnen wil schuiven pak ik mn vork met links ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_94513386
boterham met pindakaas en kaas uit de magnetron _O_ hmmm!!
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_94513745
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:21 schreef Riann het volgende:

[..]

doe ik ook wel ooit
Laat je tegen die tijd ook even weten wanneer je het hebt gedaan en hoe het is bevallen?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94514221
oh en mensen kijken ons altijd een beetje raar aan als we bij bakker bart of zo een broodje laten beleggen met kruidenkaas, zalm, brie, tomaat en nog een beetje sla.
Het is echt een aanrader!
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_94549010
Echt rare combinaties maak ik niet, tenminste geen dingen die hier nog niet genoemd zijn.
Maar ik zit wel regelmatig met bijvoorbeeld een pot pindakaas en een lepel op de bank. Of nog beter, een pot pindakaas en een pot fluff en dan om en om een hapje. Maar daar schaam ik me een beetje voor, want dan voel ik me zo'n vieze Amerikaan.
Of zo'n bak seroendeng, eet ik ook achter elkaar op.
En ik plunder vaak de koekjes kast, dan brokkel ik alles wat ik kan vinden in een grote kom en giet er een bekertje slagroom over. Is ook lekker. Vooral met kokosmakronen en jam.
pi_94549415
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Da's niet vreemd, een haring met slagroom wel.
ook niet vreemd. Kun je kant en klaar kopen zelfs.

omelet met parmezaanse kaas en sojasaus er door heen geklutst
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94549461
Pindakaas! Ik eet ook wel eens een lepel pindakaas zo op. Maar goed, pindakaas is een ware verslaving geworden dus dat koop ik voorlopig maar even niet ^^ Juist om diezelfde reden!
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:01:16 #194
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_94555990
Mijn oma at vroeger wel eens yoghurt+ketchup. Heb het zelf nog nooit geprobeerd!
pi_94557256
Ik zat gisteren aan de Kerststol (met spijs) met leverworst :P Was best goed eetbaar.
Bij gebrek aan brood vond ik nog zo'n ding achter in de voorraadkast ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 15:34:57 ]
pi_94561272
bahbahbah :P kerststol met leverworst... dat gaat m niet worden. Ik was vroeger gek op leverworst toen k nog vlees at, maar daar moet ik niet aan denken toch ^^
pi_94563535
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:46 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Laat je tegen die tijd ook even weten wanneer je het hebt gedaan en hoe het is bevallen?
ik zeg dat ik dat ook wel is ooit doe en het is best lekker
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:45:32 #198
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_94564393
Lasagna met appelmoes :)
pi_94567395
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:01 schreef Kwyjibo het volgende:
Mijn oma at vroeger wel eens yoghurt+ketchup. Heb het zelf nog nooit geprobeerd!
klinkt eigenlijk best lekker
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94568030
er zijn ook smoothies van yoghurt en tomaat (jakkie) dus die combo is nog niet eens zo raar =)
pi_94568165
wit brood met pindakaas en paprika chips
pi_94572626
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:23 schreef Riann het volgende:

[..]

ik zeg dat ik dat ook wel is ooit doe en het is best lekker
"Ooit" is iets anders dan "soms".
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94575010
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:13 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

"Ooit" is iets anders dan "soms".
Ik zou zeggen probeer het zelf eens
pi_94628062
Ooit in een lamme bui op :P , soort super-sandwich

Sneetje bruinbrood
laag mayo
katenspek :9~
komijnenkaas :')
Sterke mosterd
Sneetje bruinbrood
Kruidenboter
Pesto
Sneetje bruinbrood
Roomkaas
Pindakaas :'(
Sneetje bruinbrood

Zoiets brouw je alleen onder invloed van veeeeel drank, maar ik moet zeggen, het was nog redelijk goed eetbaar :P
en de eerste laag eet ik nog redelmatig zo :Y *nuchter :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2011 02:32:24 ]
pi_94648534
Paprika chips met een glas melk erbij.
pi_94649238
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 03:42 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Mijn vriend en ik doen het allebei en mijn broertje doet het ook. Soms wissel ik tijdens het eten gewoon ook mn bestek door dan weer mn mes links en als ik dan iets naar binnen wil schuiven pak ik mn vork met links ;)
Hier nog 1..

Mijn "gekke" gewoonte is het gebruik van margarine onder de pindakaas op een boterham. Vind margarine niet echt lekker, behalve in die situatie. Onder kaas, ham, etc altijd roomboter, maar dat vind ik weer niet te doen met pindakaas...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_94649342
Pindakaas met boter.. bah ^^ doe mij maar gewoon pindakaas. Zo puur mogelijk (bij de natuurwinkel hebben ze pindakaas die alleen maar gemaakt is van pinda's en een beetje zout, is wel wat droger maar zo lekker van smaak. Voor de oudere generatie => smaakt als pindakaas van vroeger, als k moeders moet geloven)
pi_94649549
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:45 schreef Lyriella het volgende:
Pindakaas met boter.. bah ^^ doe mij maar gewoon pindakaas. Zo puur mogelijk (bij de natuurwinkel hebben ze pindakaas die alleen maar gemaakt is van pinda's en een beetje zout, is wel wat droger maar zo lekker van smaak. Voor de oudere generatie => smaakt als pindakaas van vroeger, als k moeders moet geloven)
I know, kan er ook niets aan doen.. Ben sowieso met calvé opgegroeid, weet nie tof ik er vroeger ook boter margarine onder kreeg/deed...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')