Jij bent van de Guust Flater culinaire traditie?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:28 schreef Nembrionic het volgende:
Waarom post iedereen niet-rare combi's?
??quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent van de Guust Flater culinaire traditie?
Je kent de kookkunsten van Guust Flater niet?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kent de kookkunsten van Guust Flater niet?
-snip-
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Als ontbijt een saucijzenbroodje met koffie
Ik ben geen student meer en de mensen op kantoor vinden het ranzig. Ik sla dit spul om 8 uur s'ochtend achteroverquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.
Ontbijt spare-ribs van de vorige avond opwarmen? Doen meer studenten toch wel eens?
Of chinees, ook een prima ontbijtquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:01 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Niet zo vreemd, doe het regelmatig.
Ontbijt spare-ribs van de vorige avond opwarmen? Doen meer studenten toch wel eens?
Lig hier dubbel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Recept 1: Oesters met slagroom
oh dat gaat heel makkelijk, saucijzen- of kaasbroodje 's ochtends. Of beginnen met gebakquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Als ontbijt een saucijzenbroodje met koffie
Hahahahahahahahahaha, waar heb je dit vandaanquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Recept 1: Oesters met slagroom
Ingrediënten
Voor vier personen heb je 24 oesters nodig. Wat prei en tomaten. Vergeet ook een bus slagroom niet en wat cacaopoeder.
Bereiding
Open de oesters en plaats ze op een ovenschotel. Was de prei en snij hem in kleine stukjes. Doe hetzelfde met de tomaten Verdeel de groente over de oesters. Spuit slagroom op de oesters. Strooi wat cacaopoeder bovenop de slagroom. Grill de oesters gedurende een viertal minuten in de oven
Tip
Deze schotel is erg lekker met warme chocolademelk
Recept 2: Kabeljauw met aardbeien en slagroom
Ingrediënten
Voor vier personen koop je ongeveer 500 g gedroogde en gezouten kabeljauw. De kruiden die je nodig hebt zijn roze peperbolletjes,. Vergeet ook een bakje met 250 g aardbeien niet. Om het geheel op smaak te brengen gebruik je best:
Bereiding
Tip
Recept 3: Frankfurterworstjes met abrikozen
Ingrediënten
Met een blik Frankfurterworstjes, wat abrikozensap en een vleugje pikante mosterd kun je aan de slag. Vergeet ook het langwerpig broodje niet!
Bereiding
Open het blik worstjes en snij de worstjes doormidden. Doop de worstjes in het abrikozensap. Laat ze grillen in een goed vuurtje. Haal ze geregeld uit het vuur en doop ze weer in het abrikozensap. Doe dit tot de worst een goudbruin kleurtje krijgt. Stop het worstje tussen het broodje en smeer er een stevige portie mosterd op.
Tip
Voeg nog wat superpikante pili-pili toe aan de mosterd. Dit contrasteert wonderwel met de zoete abrikozensmaak.
Recept 4: Luchtballonpannenkoeken
Ingrediënten
Pannenkoeken maak je met 250 g bloem, 75 g suiker, 2 ganse eieren, een halve liter melk . Met wat latexverf en plaaster bekom je een het luchtballoneffect. De pannenkoek zal in de lucht stijgen.
Bereiding
Vermeng alle ingrediënten en voeg er langzaamaan de melk aan toe. Warm een pan met wat olie; als deze goed heet is, giet je een beetje deeg in de pan. Eerst zal het deeg in het midden van de koekenpan opstijgen als een bubbel en een de vorm van een ballon krijgen. De pannenkoek gaat gegarandeerd de lucht in.
Tip
Het gebruik van een kilo gist in deze bereiding heeft hetzelfde opblaaseffect.
Goeie gas combiquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:43 schreef trovey het volgende:
Als ik zeg dat ik bij hutspot er nog een blik bruine bonen doorheen stamp (dus de combi uien, winterwortel, bruine bonen en aardappel) dan krijg ik vreemde blikken.Ik weet niet beter((werd al zo gedaan in mijn ouderlijk huis) en vind hutspot zonder die bonen niet te vreten.
Is heerlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Goeie gas combi!
Mare seriously? lijkt me niet zo heel lekker.
Opzich een lekkere knetterformulequote:Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Is heerlijk.Niet dat mierzoete van de hutspot, die bonen voegen echt wat toe aan de smaak
. Ik wil de stamppot ook niet helemaal als puree hebben, het moet grof gestampt zijn anders is het babyvoedsel en die tijd heb ik achter me gelaten en ik ben ook nog niet zo oud dat die tijd binnenkort weer gaat terugkomen.
Nee, gewoon mijn combinatie aanhouden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:35 schreef ausweiss het volgende:
[..]
Opzich een lekkere knetterformule:P:P
Maar als je hutspot mierzoet is,
Moet je wat minder peen er door heen doen.
Klapstuk meekoken mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ik ga het wel een keer uitproberen op jou manierquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, gewoon mijn combinatie aanhouden.Ik zal wel tot mijn dood die combinatie blijven eten, mijn smaakpapillen willen niet meer veranderen.
Klinkt heerlijk. Maar wellicht is dat de kater die spreekt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:43 schreef trovey het volgende:
Als ik zeg dat ik bij hutspot er nog een blik bruine bonen doorheen stamp (dus de combi uien, winterwortel, bruine bonen en aardappel) dan krijg ik vreemde blikken.Ik weet niet beter((werd al zo gedaan in mijn ouderlijk huis) en vind hutspot zonder die bonen niet te vreten.
Da's niet vreemd, een haring met slagroom wel.quote:
Kan mij wel voorstellen dat dat lekker is. Het is in ieder geval wel apart. Is het te vergelijken met kip in chocoladesaus?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:10 schreef Hukkie het volgende:
Kip in dropsaus iemand?
Heb het een keer gegeten op aanraden van mijn (toenmalige) vriendin. Smaakte boven verwachting lekker eigenlijk.
doe ik ook wel ooitquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:15 schreef Lyriella het volgende:
Mijn vriend gooit jus over z'n vis. Rundvleesjus =P
Mijn vriend en ik doen het allebei en mijn broertje doet het ook. Soms wissel ik tijdens het eten gewoon ook mn bestek door dan weer mn mes links en als ik dan iets naar binnen wil schuiven pak ik mn vork met linksquote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef Spittie het volgende:
Ik heb tijdens het eten mijn mes links vast en mijn vork rechts (terwijl ik rechtshandig ben). Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige...
Laat je tegen die tijd ook even weten wanneer je het hebt gedaan en hoe het is bevallen?quote:
ook niet vreemd. Kun je kant en klaar kopen zelfs.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Da's niet vreemd, een haring met slagroom wel.
ik zeg dat ik dat ook wel is ooit doe en het is best lekkerquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:46 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Laat je tegen die tijd ook even weten wanneer je het hebt gedaan en hoe het is bevallen?
klinkt eigenlijk best lekkerquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:01 schreef Kwyjibo het volgende:
Mijn oma at vroeger wel eens yoghurt+ketchup. Heb het zelf nog nooit geprobeerd!
"Ooit" is iets anders dan "soms".quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:23 schreef Riann het volgende:
[..]
ik zeg dat ik dat ook wel is ooit doe en het is best lekker
Ik zou zeggen probeer het zelf eensquote:Op donderdag 24 maart 2011 21:13 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
"Ooit" is iets anders dan "soms".
Hier nog 1..quote:Op woensdag 23 maart 2011 03:42 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik doen het allebei en mijn broertje doet het ook. Soms wissel ik tijdens het eten gewoon ook mn bestek door dan weer mn mes links en als ik dan iets naar binnen wil schuiven pak ik mn vork met links
I know, kan er ook niets aan doen.. Ben sowieso met calvé opgegroeid, weet nie tof ik er vroeger ook boter margarine onder kreeg/deed...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:45 schreef Lyriella het volgende:
Pindakaas met boter.. bah ^^ doe mij maar gewoon pindakaas. Zo puur mogelijk (bij de natuurwinkel hebben ze pindakaas die alleen maar gemaakt is van pinda's en een beetje zout, is wel wat droger maar zo lekker van smaak. Voor de oudere generatie => smaakt als pindakaas van vroeger, als k moeders moet geloven)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |