Hoe meer voedsel, hoe groter je steden kunnen groeien. Dat gaat allemaal vrij automatisch.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Green1 het volgende:
Wat ik nou niet begrijp..
Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.
Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.
quote:Op zondag 21 maart 2010 17:54 schreef Green1 het volgende:
Wat ik nou niet begrijp..
Je kan steeds boerderijen en mijnen bouwen.
Maar waar wordt dit voedsel nou voor gebruikt? Ik kan nergens zien hoeveel voedsel ik nog heb. Ik weet dus ook niet hoeveel boerderijen e/d. ik moet bouwen.
Dan haal je niet het onderste uit de kan. Zonder Micro-management red je het niet op de hogere niveaus.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe meer voedsel, hoe groter je steden kunnen groeien. Dat gaat allemaal vrij automatisch.
Iemand die vraagt wat ie met zijn voedsel moet, speelt nog niet op hogere niveausquote:Op zondag 21 maart 2010 18:15 schreef PirE het volgende:
[..]
Dan haal je niet het onderste uit de kan. Zonder Micro-management red je het niet op de hogere niveaus.
Ja, zo ver was ik alquote:Op zondag 21 maart 2010 18:46 schreef Bart het volgende:
Happiness zie je trouwens ook in die plaatjes die ik hiervoor gepost heb, het aantal happy gezichtjes moet groter zijn dan het aantal unhappy gezichtjes. In die plaatjes is het 7 happy tegenover 1 unhappy.
Boogschutters hebben +50% city defense. Bepaalde gebouwen zorgen voor hogere defense. Steden op heuvels en langs rivieren plaatsen. Veel culture krijgen in je stad. En gewoon meer units in je stad plaatsen (vooral units die je city defense promotions hebt gegeven)...quote:Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Green1 het volgende:
Hmm.. fuck zooi.
Ik was best ver net, ik speelde als Nederland. Ik had 4 stadjes.. alleen werden die op den duur allemaal overgenomen door de vijand.![]()
Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo..Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?
Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.![]()
Nou, ik ben het nu weer effe zat. Ik heb heel de middag zitten spelen, en nu werd ik in een paar minuten weggevaagdquote:Op zondag 21 maart 2010 19:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Boogschutters hebben +50% city defense. Bepaalde gebouwen zorgen voor hogere defense. Steden op heuvels en langs rivieren plaatsen. Veel culture krijgen in je stad. En gewoon meer units in je stad plaatsen (vooral units die je city defense promotions hebt gegeven)...
Slavery invoeren en dan alle boze gezichtjes wegwhippenquote:Op zondag 21 maart 2010 18:37 schreef Piles het volgende:
En wat kun je doen aan overbevolking in je stad?
Iedereen loopt te klagen dat het te druk is
Dat is toch juist de moeilijkste stand? Ik speelde met 'settler'.quote:Op zondag 21 maart 2010 19:27 schreef DrDentz het volgende:
Moet je op een makkelijkere stand spelen. Op Chieftain vagen ze je niet weg.
ff makkelijker standje beginnenquote:Op zondag 21 maart 2010 19:26 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nou, ik ben het nu weer effe zat. Ik heb heel de middag zitten spelen, en nu werd ik in een paar minuten weggevaagd
Had je je steden dan helemaal onverdedigd gelaten ofzo?quote:
Lees anders een paar threads door op Civfanatics, dan krijg je een idee van hoe je diverse starts moet spelen. Elke leider speelt anders en elke start speel anders. Sommige leiders zijn erg aggressief en daar moet je op reageren door te zorgen dat je of als 1e aanvalt of zorgen dat je niet de zwakste bent op de powergrafiek. Andere leiders vallen niet zo heel snel aan en dan kan je met veel minder troepen toe.quote:
Hmm, Rise of Mankind crasht tijdens het opstartenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:51 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipdownload hem nu!
In het begin hoef je alleen op te passen voor Barbarians die af en toe langskomen, dus zorg dat je bij steden aan de grens van je rijk in ieder geval 1 of 2 mannetjes hebt. Andere civs laten je in het begin met rust, maar na een tijdje gaan ze aanvallen als jij zwak bent: de computer weet altijd hoe sterk je bent, en zwakte wordt afgestraft. Je kan natuurlijk veel zwake units maken, maar dat heeft uiteindelijk weinig zin. Je moet een goede economie hebben voor technologieen met goede units.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:50 schreef Green1 het volgende:
Ik kwam er net ook achter dat je wegen moet maken voor dat ijzer enzo..Hebben jullie nog tips om je steden te beschermen tegen de vijand?
Ik deed steeds 1 unit bij elke stad, en in de hoofdstad wat reserves.. maar dat bleek dus te weinig.![]()
Bedankt voor je tipsquote:Op zondag 21 maart 2010 20:56 schreef Montov het volgende:
[..]
In het begin hoef je alleen op te passen voor Barbarians die af en toe langskomen, dus zorg dat je bij steden aan de grens van je rijk in ieder geval 1 of 2 mannetjes hebt. Andere civs laten je in het begin met rust, maar na een tijdje gaan ze aanvallen als jij zwak bent: de computer weet altijd hoe sterk je bent, en zwakte wordt afgestraft. Je kan natuurlijk veel zwake units maken, maar dat heeft uiteindelijk weinig zin. Je moet een goede economie hebben voor technologieen met goede units.
Mijn openingsstrategie:
Settler direct een stad laten maken.
Met je andere unit de directe omgeving verkennen en hutjes bezoeken
Maak in je hoofdstad een Worker, Settler en Warrior. De volgorde hangt van de omgeving af.
Ga voor de tech Animal Husbandry en zorg ervoor dat je snel toegang krijgt tot Horses. Hiermee kun je Chariots bouwen. Die units zijn snel en redelijk sterk tegen Axeman, Warriors en Archers.
En/Of ga voor Bronze Working, krijg toegang tot Copper en bouw Axeman. Erg sterke units.
Met een adequate verdediging kan je vervolgens een stad of 4 bouwen. De ligging is vrij cruciaal: zie dat er voldoende Food, Hammers en Gold te verkijgen is door dichtbij resources.
Research technologieen die je nodig hebt om die resources te bewerken.
Vervolgens probeer ik meestal The Oracle te bouwen om Codeof Laws te ontdekken en daarmee een religie te verkrijgen. Religies zijn handig voor happyness en een goede economie.
Dus jij bedoelt: de stad OP die heuvel bouwen?quote:Op maandag 22 maart 2010 17:17 schreef Bart het volgende:
Ik zou toch echt als er in je gezichtsveld een heuvel of rivier ligt, daar ff heengaan om je eerste stad te bouwen... Zeker een rivier is erg handig, niet alleen voor defense maar ook voor handel
Ja, of aan een rivier. Ze geven allebei een 25% defense bonus.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:24 schreef Green1 het volgende:
[..]
Dus jij bedoelt: de stad OP die heuvel bouwen?
Ik neem nooit gelijk de religie van mijn buurman aan, ik wil altijd weten hoe de verhoudingen liggen en soms is het beter om juist een andere religie te pakken dan je buurman (aangezien mijn buren nooit lang levenquote:Verder is het zaak om zoveel mogelijk je buurvolken te vriend te houden. Dit vermindert de kans dat ze oorlog met je gaan voeren, waardoor je de schaarse bouwpunten kan gebruiken voor gebouwen ipv troepen. Te vriend houden kan je o.a. doen door:
* dezelfde religie aanhouden
* 'dure' technology ruilen tegen 'goedkope' technology (dit hangt af van sciencepunten)
* Zsm Open Borders met elkaar aannemen
* Jarenlang vrede bewaren onderling
* Goederen, bijvoorbeeld graan, verhandelen met je buren tegen andere grondstoffen (dit kan pas op het moment dat er een weg of een rivier naar je buurman toeloopt)
* Hun favoriete civics gebruiken (zie daarvoor het overzicht met je buren in het menu)
Hoe positiever ze over jou zijn, hoe minder kans je hebt dat ze oorlog met je voeren. Maar dat is niet 100% waterdicht....
Ik geloof er niets van.quote:Op maandag 22 maart 2010 20:01 schreef Ps2K het volgende:
Een ding wat ik enorm haat in Civ4 is dat mijn Advanced Battle Tanks door een groepje mensen met bijlen vernield kan worden. Als ik 1 op de 10 op die manier kwijt zou raken dan kan het nog een verassings element zijn.. maar 6 van de 10 tanks verliezen door lui met bogen en bijlen? No fucking way.
Dat is helemaal te gek voor woorden:quote:Daaarom hou ik het nog het liefst bij Civ3
Of dat een stad blijft staan nadat je er een nuke op pleurt..quote:Op maandag 22 maart 2010 20:01 schreef Ps2K het volgende:
Een ding wat ik enorm haat in Civ4 is dat mijn Advanced Battle Tanks door een groepje mensen met bijlen vernield kan worden. Als ik 1 op de 10 op die manier kwijt zou raken dan kan het nog een verassings element zijn.. maar 6 van de 10 tanks verliezen door lui met bogen en bijlen? No fucking way.
Daaarom hou ik het nog het liefst bij Civ3
Ja het maakt niet uit hoe geavanceerd je leger is tov de vijand; ze slopen je leger toch wel. Voor de rest is de game prima.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:04 schreef Dynd het volgende:
Ik heb net Civ IV gekocht, helemaal nieuw tot de game en serie.
Tips?
Nee, niet zo dicht mogelijk op elkaar want dan overlappen ze als ze gaan groeien. Twee vakjes ertussen houden dusquote:Op maandag 22 maart 2010 22:14 schreef Ps2K het volgende:
Probeer je steden zo dicht mogelijk op elkaar te bouwen zonder dat ze overlappen zodat je efficient gebruik maakt van het terrein.
Dat heeft dan vast met de moeilijkheidsgraad te maken. Zolang ik de moeilijkheidsgraad noble gebruik, wordt mijn hoofdstad nooit aangevallen. De enige die een beetje lastig voor mijn hoofdstad zijn, zijn de barbaren....quote:Op maandag 22 maart 2010 17:17 schreef Bart het volgende:
Ik zou toch echt als er in je gezichtsveld een heuvel of rivier ligt, daar ff heengaan om je eerste stad te bouwen... Zeker een rivier is erg handig, niet alleen voor defense maar ook voor handel
Geen idee, maar ik speel het al jaren zonder Warlords en ik heb niet echt het gevoel dat ik wat misquote:Op maandag 22 maart 2010 22:18 schreef Green1 het volgende:
Maar even voor de duidelijkheid, Warlords voegt niks toe behalve scenerios. Klopt dat? Dan weet ik dat ik die tenminste niet hoef te installerenIk zit een beetje krap met de schijfruimte op mijn SSD, vandaar..
Oh coolquote:units may no longer be garrisoned inside your cities [...] all cities will automatically defend themselves based on their current growth level and any defensive structures you may have built inside.
Daar dachten ze gisteren heel anders overquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:42 schreef Montov het volgende:
Barbarians kiezen er doorgaans niet voor om je steden aan te vallen, maar om je improvements te vernietigen.
Wat ze tegenkomen op weg naar je stad, zal kapot gemaakt worden jaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:42 schreef Montov het volgende:
Barbarians kiezen er doorgaans niet voor om je steden aan te vallen, maar om je improvements te vernietigen.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 06:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, niet zo dicht mogelijk op elkaar want dan overlappen ze als ze gaan groeien. Twee vakjes ertussen houden dus
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | xxxxxxxxxx xxcxxxxcxx xxxxxxxxxx xxx xxx xxx xxxxx xxcxx xxxxx xxx |
Da's wel erg rigide. Ik zoek gewoon de beste plek voor elke stad.quote:
Klopt, doe ik ook, maar dichterbij dan dat is sowieso niet een goed ideequote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Da's wel erg rigide. Ik zoek gewoon de beste plek voor elke stad.
In Civ IV wordt de maintenance voor elke nieuwe stad steeds hoger, om ongelimiteerd city spammen te ontmoedigen.
Dus aangezien je toch maar een beperkt aantal steden mag hebben van het spel, kun je ze net zo goed op optimale posities stichten, dus aan een rivier/zee, op heuvels, en vooral in de buurt van resources.
Even uit het hoofd:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:53 schreef Montov het volgende:
In dat opzicht moet je ook geen cottages direct aan de grens bouwen om je buur niet de kans te geven dat te pillagen. Een Farm herbouw je in een paaar turns, maar een cottage heeft tientallen turns nodig om te groeien.
Klopt. Maar ja, als er een vijandige stack of doom op staat dan is je Town en road in 1 turn weg wanneer 5 units gaan pillagen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Even uit het hoofd:
op het moment dat je Town gepillaged wordt, dan degradeert hij toch naar een village en ben je niet direct alles kwijt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |