abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66321582
Aangezien het orginele topic gesloten is wegens maximum aantal berichten, gaarne in dit topic verder discussieren

Krantenartikel:
quote:
Wilders scoort bij hoger opgeleide kiezer
De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.

lees verder:
http://www.volkskrant.nl/(...)ger_opgeleide_kiezer
pi_66321756
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]

Haat is sowieso al een zwakte, maar de haat naar de Islam is werkelijk waar zo belachelijk als maar zijn kan.
Haat is een zwakte, dat klopt. Ik persoonlijk ben geen voorstander om de islam te haten overigens. Maar de haat tegenover de islam is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Wereldwijd heeft men 'last' van de islam. In Nederland heeft men ook last van de islam.
Niet alleen in Europa heeft men last van de islam. In meer werelddelen heeft men last van de islam in niet-islamitische landen.

Wilders heeft dat gezien en daarom wil hij de bevolking 'waarschuwen' voor de Islam.
Dat hij dat op een discriminerende en schreeuwerige manier doet maakt hem geen sympathieke man. Maar hij heeft wel een boodschap voor de bevolking hier.
(overigens vind ik niet alle standpunten van hem omtrent de islam juist, maar dat terzijde).
pi_66322302
Ik ben trouwens (sorry, dat ik er ineens middenin kom vallen) eerlijk gezegd nogal benieuwd waar in de bijbel staat dat verkrachtingen goed worden gekeurd. (wanneer ik de reactie van yildis lees komt dit nl zo over) Of een verkrachting überhaupt tot in de details beschreven wordt in de bijbel. Het is nl niet zo dat ik het terug kan vinden in de tekst die ze op Nu.nl beschrijven. Lev 22:28-29 staat nl
quote:
Gij zult ook een os, of klein vee, hem en zijn jong, op een dag niet slachten.

29 En als gij een lofoffer den HEERE zult slachten, naar uw wil zult gij het slachten.

30 Het zal op denzelfden dag gegeten worden; gij zult daarvan niet overlaten tot op den morgen; Ik ben de HEERE!
Ik ga wel iets terug lezen in dat topic, maar die viel me even op
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66322868
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Haat is een zwakte, dat klopt. Ik persoonlijk ben geen voorstander om de islam te haten overigens. Maar de haat tegenover de islam is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Wereldwijd heeft men 'last' van de islam. In Nederland heeft men ook last van de islam.
Niet alleen in Europa heeft men last van de islam. In meer werelddelen heeft men last van de islam in niet-islamitische landen.
Zelfde gaat op voor het christendom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:14:56 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66322927
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:55 schreef paddy het volgende:
Ik ben trouwens (sorry, dat ik er ineens middenin kom vallen) eerlijk gezegd nogal benieuwd waar in de bijbel staat dat verkrachtingen goed worden gekeurd. (wanneer ik de reactie van yildis lees komt dit nl zo over) Of een verkrachting überhaupt tot in de details beschreven wordt in de bijbel. Het is nl niet zo dat ik het terug kan vinden in de tekst die ze op Nu.nl beschrijven. Lev 22:28-29 staat nl
[..]

Ik ga wel iets terug lezen in dat topic, maar die viel me even op
Ik zeg niet dat het goedgekeurd wordt, maar het staat er wel in. Moord ook (Kain en Abel, om maar wat te noemen). De Koran keurt net zo hard dat soort dingen af als de Bijbel, toch blijft men zeggen dat de Koran gewelddadig zou zijn omdat er gewelddadige scènes in zitten. Die zitten er inderdaad in, net zo goed als ze in de Bijbel zitten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66322975
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:13 schreef boyv het volgende:

[..]

Zelfde gaat op voor het christendom.
Uiteraard.
Maar Nederland is een christelijk land. Het is dus niet zo gek als het christendom een beetje plaats heeft in de Nederlandse samenleving.
En dat het christendom wereldwijd ook voor problemen zorgt, ben ik met je eens. Vooral de actieve bekeringsdrang van het christendom is hinderlijk. Laat andere mensen met rust. Ieder zn eigen (on)geloof. En ga mensen niet jouw geloof opdringen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:16:38 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66322992
Ik zie overigens niet in hoe je last kunt hebben van een religie. Het schijnt tegenwoordig populair te zijn om dat te zeggen, maar ik zie het niet.

Waar ik hooguit last van zou kunnen hebben, zijn individuen die overlast veroorzaken. Maar daar hebben we meer dan voldoende wetten voor, dus ik zie absoluut geen reden om een religie te haten. Of, zoals dat tegenwoordig heet, 'kritisch te zijn' tegenover religie.
pi_66323165
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:16 schreef Yildiz het volgende:
Ik zie overigens niet in hoe je last kunt hebben van een religie. Het schijnt tegenwoordig populair te zijn om dat te zeggen, maar ik zie het niet.
Men ervaart de vele hier moskeeen als last om maar een voorbeeld te noemen. Als een Nederlander naar zn eigen stad kijkt, en hij ziet daar moskeeen het straatbeeld bepalen, dan begrijp ik wel dat hij dat niet leuk vindt.
quote:
Waar ik hooguit last van zou kunnen hebben, zijn individuen die overlast veroorzaken. Maar daar hebben we meer dan voldoende wetten voor, dus ik zie absoluut geen reden om een religie te haten. Of, zoals dat tegenwoordig heet, 'kritisch te zijn' tegenover religie.
Klopt, individuen zorgen voor de overlast. Bijv. imams die roepen dat ongelovigen varkens zijn. Onder moslims heb je meer individuen die overlast veroorzaken met hun religie. Zoals ik al vaak zeg, er worden in NL verschillende religies beleden die door allochtonen zijn meegenomen uit hun eigen land. Van de individuen van die religies ervaart men nauwelijks of geen overlast. Men ervaart relatief meer overlast van individuen die de islam belijden.
Die individuen worden geinspireerd of behoren tot een bepaalde religie. En dat is de islam. Daarom wordt er vaak naar de islam gekeken.
pi_66323222
quote:

Het wil er gewoon niet in dat die vervelende regelneukende individuen handelen vanuit religie?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:26:18 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66323328
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Men ervaart de vele hier moskeeen als last om maar een voorbeeld te noemen. Als een Nederlander naar zn eigen stad kijkt, en hij ziet daar moskeeen het straatbeeld bepalen, dan begrijp ik wel dat hij dat niet leuk vindt.
[..]
Wat is er niet leuk aan het zien van een moskee? Is dat 'anders' dan die flats die 500x gekopieerd zijn door heel Nederland? Is het 'anders' of 'onverwacht' omdat men gewend is aan doorzonwoningen?
quote:
Klopt, individuen zorgen voor de overlast. Bijv. imams die roepen dat ongelovigen varkens zijn. Onder moslims heb je meer individuen die overlast veroorzaken met hun religie. Zoals ik al vaak zeg, er worden in NL verschillende religies beleden die door allochtonen zijn meegenomen uit hun eigen land. Van de individuen van die religies ervaart men nauwelijks of geen overlast. Men ervaart relatief meer overlast van individuen die die islam belijden.
Die individuen worden geinspireerd of behoren tot een bepaalde religie. En dat is de islam.
Gegevens cq. statistieken van groepen als 'daar komt het meer voor' keurt het natuurlijk niet goed om maar een hele religie te haten. Statistisch gezien hebben dictators vaak een stropdas aan, maar dat is geen reden om iedereen met een stropdas als dictator te behandelen, om maar aan te tonen hoe belachelijk omgekeerde redenatie is.

Nog steeds, als in een groep zelfs 99% overlast veroorzaakt, is dat geen reden om die hele groep maar te haten, buiten te sluiten of hun fundamentele rechten te ontzeggen. Zoiets lost niets op.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:26:49 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66323344
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het wil er gewoon niet in dat die vervelende regelneukende individuen handelen vanuit religie?
Als ze dat al zouden doen, maakt dat de religie de schuldige, of het individu?
pi_66323574
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat is er niet leuk aan het zien van een moskee? Is dat 'anders' dan die flats die 500x gekopieerd zijn door heel Nederland? Is het 'anders' of 'onverwacht' omdat men gewend is aan doorzonwoningen?
[..]
Kijk, we zijn zelf allebei allochtoon. Misschien is het voor sommige allochtonen moeilijk voor te stellen, maar de Nederlanders ervaren dat hun Nederland niet meer het oude Nederland is. Moskeeen hier, moskeen daar. Het is toch niet leuk voor een gemiddelde Nederlander om te zien dat een moskee het straatbeeld bepaald?
En ja, moskeeen hebben een negatieve klank bij veel Nederlanders. Omdat in sommige moskeen haat wordt geroepen etc. etc.
Het is toch niet meer dan logisch dat Nederlanders in hun 'eigen' land niet veel moskeen willen zien? Alsmede er niet teveel tempels etc. worden gebouwd.
quote:
Gegevens cq. statistieken van groepen als 'daar komt het meer voor' keurt het natuurlijk niet goed om maar een hele religie te haten. Statistisch gezien hebben dictators vaak een stropdas aan, maar dat is geen reden om iedereen met een stropdas als dictator te behandelen, om maar aan te tonen hoe belachelijk omgekeerde redenatie is.

Nog steeds, als in een groep zelfs 99% overlast veroorzaakt, is dat geen reden om die hele groep maar te haten, buiten te sluiten of hun fundamentele rechten te ontzeggen. Zoiets lost niets op.
Ja, maar die individuen handelen of worden geinspireerd vanuit die bepaalde religie!! Als een deel van de Nazi's joden vergassen, ga je toch ook niet doodleuk vertellen: he met het nazisme is niks mis, het is een heel lieve ideologie. Die Nazi's handelen of worden geinspireerd vanuit het Nazisme.
Zo handelen die moslim individuen vanuit de islam. . Ik zeg niet dat je een religie moet haten. Als je problemen wil oplossen, moet je het in groter perspectief plaatsen
pi_66323758
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kijk, we zijn zelf allebei allochtoon. Misschien is het voor sommige allochtonen moeilijk voor te stellen, maar de Nederlanders ervaren dat hun Nederland niet meer het oude Nederland is. Moskeeen hier, moskeen daar. Het is toch niet leuk voor een gemiddelde Nederlander om te zien dat een moskee het straatbeeld bepaald?
En ja, moskeeen hebben een negatieve klank bij veel Nederlanders. Omdat in sommige moskeen haat wordt geroepen etc. etc.
Het is toch niet meer dan logisch dat Nederlanders in hun 'eigen' land niet veel moskeen willen zien? Alsmede er niet teveel tempels etc. worden gebouwd.
[..]
Xenofobie heet dat.
pi_66323787
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als ze dat al zouden doen, maakt dat de religie de schuldige, of het individu?
De individu is de schuldige. En als relatief veel individuen die een bepaalde religie aanhangen zich schuldig maken aan 'overlast veroorzaken', dan is het toch niet geheel logisch om dat probleem in groter perspectief te plaatsen:
die individuen handelen of worden geinspireerd vanuit die bepaalde religie!!

Zelfkritiek kan helpen om problemen om te analyseren en op te lossen. Ik weet ook wel dat veel moslims de koran als een perfect boek, of als het perfecte woord van Allah, beschouwen. En dat veel moslims de islam als perfect beschouwen. Maar door die denkwijze van (dat het perfect is), maakt het je moeilijker om zelfkritisch te zijn.
pi_66323941
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:39 schreef boyv het volgende:

[..]

Xenofobie heet dat.
Nu praat je onzin. De gemiddelde Nederlander is echt niet rascistisch. Zolang je je religie maar grotendeels binnenshuis houdt, hebben Nederlanders er geen enkel probleem mee. De meeste allochtonen houden hun religie ook binnenshuis. Maar 'de moslims' laten de islam relatief vaak buitenshuis betreden. Zoals opperen om ramadan nationale feestdag te maken, hoofddoek op werk etc. etc. En dat zorgt voor botsingen.

Nogmaals, zolang je je eigen religie grotendeels binnenshuis houdt en je religie voor je zelf houdt, hebben Nederlanders er geen enkel probleem mee
pi_66324017
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nu praat je onzin. De gemiddelde Nederlander is echt niet rascistisch. Zolang je je religie maar grotendeels binnenshuis houdt, hebben Nederlanders er geen enkel probleem mee. De meeste allochtonen houden hun religie ook binnenshuis. Maar 'de moslims' laten de islam relatief vaak buitenshuis betreden. Zoals opperen om ramadan nationale feestdag te maken, hoofddoek op werk etc. etc. En dat zorgt voor botsingen.

Nogmaals, zolang je je eigen religie grotendeels binnenshuis houdt en je religie voor je zelf houdt, hebben Nederlanders er geen enkel probleem mee
Dus weg met de kettingen met religieuze tekens eraan, klokkenluiden opheffen en de EO verbieden.
pi_66324344
quote:

[..]

Precies, je kan in Iran ook prima homo zijn, als je het maar niet laat zien.

Lekker idee van vrijheid heb je dan. Vrijheid om je te gedragen als de gemiddelde Nederlander, wat dat ook moge zijn Daarom is het best komisch dat Wilders en de zijnen zich als voorvechters van de vrijheid profileren terwijl het tegendeel natuurlijk waar is.
pi_66324411
Stukje uit dat artikel:
quote:
Ook een rondgang van deze krant langs PVV-stemmers die advocaat Gerard Spong hatelijke mails stuurden, wijst dat uit. Spong, die wordt beveiligd, had zich succesvol ingezet voor Wilders’ vervolging wegens haatzaaien en discriminatie. De mailers zien dat als een beknotting van de vrije meningsuiting.
Hmm.. dus als ik het goed begrijp, hebben deze bedreigers de mailtjes gestuurd naar meneer Spong om - naar eigen zeggen - de vrijheid van meningsuiting te verdedigen, maar met diezelfde actie bedreigen ze iemand die gewoon zijn werk uitvoert.

Ja... ja.... frappant.
pi_66324751
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, je kan in Iran ook prima homo zijn, als je het maar niet laat zien.

Lekker idee van vrijheid heb je dan. Vrijheid om je te gedragen als de gemiddelde Nederlander, wat dat ook moge zijn Daarom is het best komisch dat Wilders en de zijnen zich als voorvechters van de vrijheid profileren terwijl het tegendeel natuurlijk waar is.
Ik zeg toch GROTENDEELS binnenshuis.
En ben geen Wilders stemmer.
pi_66324793
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:47 schreef boyv het volgende:

[..]

Dus weg met de kettingen met religieuze tekens eraan, klokkenluiden opheffen en de EO verbieden.
Ik zeg toch GROTENDEELS binnenshuis houden.
Zolang de uitingen van je religie buitenshuis niet botst met de heersende normen en waarden van het land waar je woont, is er niks aan de hand.

PS: klokkenluiden moeten ook opdonderen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:16:36 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66324854
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kijk, we zijn zelf allebei allochtoon.
Eh, ik ben het in ieder geval niet.
quote:
Misschien is het voor sommige allochtonen moeilijk voor te stellen, maar de Nederlanders ervaren dat hun Nederland niet meer het oude Nederland is. Moskeeen hier, moskeen daar. Het is toch niet leuk voor een gemiddelde Nederlander om te zien dat een moskee het straatbeeld bepaald?
Ik geef er weinig om wat er in de straat staat. En om nu alle moskeeën af te keuren omdat er in sommige haat gepredikt zou worden... beton haten is op z'n zachtst belachelijk.
quote:
Het is toch niet meer dan logisch dat Nederlanders in hun 'eigen' land
Ho, ho, ho. Eigen land? Mensen kunnen grond van elkaar kopen, maar om nu te zeggen dat sommige mensen met een bepaald kleurtje meer eigenaar zijn dan anderen lijkt me, wederom, behoorlijk belachelijk.
quote:
niet veel moskeen willen zien? Alsmede er niet teveel tempels etc. worden gebouwd.
[..]

Ja, maar die individuen handelen of worden geinspireerd vanuit die bepaalde religie!! Als een deel van de Nazi's joden vergassen, ga je toch ook niet doodleuk vertellen: he met het nazisme is niks mis, het is een heel lieve ideologie. Die Nazi's handelen of worden geinspireerd vanuit het Nazisme.
Zo handelen die moslim individuen vanuit de islam. . Ik zeg niet dat je een religie moet haten. Als je problemen wil oplossen, moet je het in groter perspectief plaatsen
Je speelt de Godwin, maar, inderdaad, zelfs Nazi's zijn niet kwalijk. Het gaat om wat het individu doet. Het Nazisme verbieden lost 'het probleem' niet op. Het Nazisme haten ook niet.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:16:42 #22
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66324859
quote:

Raar jaren-50 spruitjes beleid.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:17:54 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66324888
quote:

[..]

of onze autochtonen worden vermoord uit eerwraak.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:20:35 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66324954
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Raar jaren-50 spruitjes beleid.
Wat probeer je te zeggen?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:21:12 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66324981
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

of onze autochtonen worden vermoord uit eerwraak.
'Onze' autochtonen? Heb je met een paar mensen wat autochtonen tot slaaf gemaakt, en bezit je ze nu? Hoe kun je zeggen dat autochtonen een bezit is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')