We weten niet eens of Atlantiërs hebben bestaan, laat staan dat we iets weten over hun kennis van astronomie. En dat men 1000 jaar geleden in Midden-Amerika meer wist van pak 'm beet de chemische samenstelling van Jupiter dan wij tegenwoordig, vind ik hoogst twijfelachtig. Respect voor Maya's en Inca's, maar hun kennis valt toch wel in het niet vergeleken met de onze.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:34 schreef 49euro het volgende:
Maya's Inca's, Egyptenaren en misschien de Atlantiers met hun kennis over astronomie
Astrologische kennis is non-kennis.quote:en astrologie.
Vloog die ook? In Suske en Wiske staan tekeningen van een teletijdmachine. Die bestaat ook niet echt.quote:In india zijn tekeningen van ver voor christus gevonden van een soort van vliegmachine.
Want tegenwoordig zouden we geen piramide van 150 meter hoog kunnen bouwen? Quatsch.quote:De piramides bewijzen ook dat hun techniek verder lag.
Wel eens van een draadzaag gehoord? Als je daarmee een klomp steen door midden zaagt past die een stuk beter op elkaar dan die van de pyramides. Ik ben zelf 2 jaar geleden bij die dingen geweest, en heb er letterlijk op gestaan, en ik kan je vertellen, tussen sommige stenen zaten kieren waar mijn hand tussen paste.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ze zijn zo kaarsrecht gesneden dat er niet eens vouwblaadje tussen kan. Zo recht kunnen we tegenwoordig niet uithakken.
O ja, hoe kon ik het vergeten!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee dat niet persee. En daarnaast vergeet je een ding dat we al eeuwen lang bewond worden door.
Meer een geavanceerd volk waar wij geen overblijfsel van hebben. Atlantiers bv.
.quote:Het bizarre is dat de Egyptenaren alles maar dan ook echt alles op Hiëroglyfen, Papyrus op stelden. Over hoe men at, hoe men zich waste, hoe men dit deed, hoe men zus deed. Maar in die triljarden teksten is NIETS maar dan ook NIETS dat vermeld dat ze de piramides gebouwd hebben. Dat zegt meer dan genoeg
En al die piramiden lijken natuurlijk geweldig op elkaar...quote:Overigens overal in de wereld waar piramides zijn Himalaya, China, Mexico, Peru en weet ik veel al die oorspronkelijke stammen claimen allen dat ze het NIET gebouwd hebben.
Vandaar dat Duitsland verreweg het hardste getroffen werd door de krach. Al die miljarden die daar naartoe gingen...quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:20 schreef Lambiekje het volgende:
De beurskrach is bv geforceerd om miljarden naar Duitsland te transporteren zodat ze een leger konden opbouwen.
Als ik jou was, zou ik eerst eens verduidelijken wat ik nu precies met dat woord ''school'' bedoelde, voordat ik smaalde op andermans intelligentie. Want je hebt werkelijk nog nooit aangetoond, daartoe het recht te hebben. Vage, emotionele algemeenheden, daar ben jij goed in.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Uhh we zijn niet van kinds af aan dat we geen respect meer hebben voor de gevestigde orde. Als je ECHT verdiept, zaken verbind, belangenverstrengeling constateert, falikante leugens DAN pas val je van je geloof af wat dag in dag uit op school en media je wordt verteld.
Als je eenmaal je ogen op hebt is er geen weg meer terug.
Eigenlijk is die stelling van je een contradictie. Tenzij je een acute IQ-lekage hebt.
Ik kan dit bevestigen, ik ben er 3 jaar geleden ook geweest en zo precies is het allemaal niet. Daarnaast had ik begrepen dat de piramides te vaak beroofd werden en dat ze daarom de doden niet meer in de piramides legde, maar vanuit hun cultuur/religie wel de piramides uit respect voor de doden (of van de Pharao voor de Pharaoquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wel eens van een draadzaag gehoord? Als je daarmee een klomp steen door midden zaagt past die een stuk beter op elkaar dan die van de pyramides. Ik ben zelf 2 jaar geleden bij die dingen geweest, en heb er letterlijk op gestaan, en ik kan je vertellen, tussen sommige stenen zaten kieren waar mijn hand tussen paste.
En vaak werden ook oudere piramides gesloopt voor de bouw van nieuwe volgens onze gids toen. Dat scheelde weer stenen uithakken enzo..quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:09 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen, ik ben er 3 jaar geleden ook geweest en zo precies is het allemaal niet. Daarnaast had ik begrepen dat de piramides te vaak beroofd werden en dat ze daarom de doden niet meer in de piramides legde, maar vanuit hun cultuur/religie wel de piramides uit respect voor de doden (of van de Pharao voor de Pharao) gebouwd.
Om maar even op te sommen waarom jij ongelijk hebt en je waarschijnlijk niet eens ergens ooit in verdiept hebt en te lui bent geweest om dit verdere topic door te lezenquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:14 schreef Rasing het volgende:
[..]
We weten niet eens of Atlantiërs hebben bestaan, laat staan dat we iets weten over hun kennis van astronomie. En dat men 1000 jaar geleden in Midden-Amerika meer wist van pak 'm beet de chemische samenstelling van Jupiter dan wij tegenwoordig, vind ik hoogst twijfelachtig. Respect voor Maya's en Inca's, maar hun kennis valt toch wel in het niet vergeleken met de onze.
[..]
Astrologische kennis is non-kennis.
[..]
Vloog die ook? In Suske en Wiske staan tekeningen van een teletijdmachine. Die bestaat ook niet echt.
[..]
Want tegenwoordig zouden we geen piramide van 150 meter hoog kunnen bouwen? Quatsch.
Het is mij een raadsel waarom sommigen de vorderingen van den modernen mensch wensen te bagatelliseren. We zijn op de maan geweest! Stenen stapelen was 3000 jaar geleden een prestatie van formaat, maar doe nou niet alsof het hoogtepunt van menselijk vernuft zo ver in het verleden ligt.
Klopt al was dit niet direct te wijzen aan de beurskrach, de grootste valkuil waren gewoon de schuldbetalingen in het verdrag van versaille, daarmee wist je bij voorbaat dat Duitsland een rot tijd tegemoet zou gaan.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:37 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Vandaar dat Duitsland verreweg het hardste getroffen werd door de krach. Al die miljarden die daar naartoe gingen...
Nou, er zijn na de oorlog regelingen getroffen om die schuldbetaling goed te laten verlopen. Maar die regelingen werden teniet gedaan door de beurskrach. Duitsland was er natuurlijk al niet zo goed aan toe.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:55 schreef 49euro het volgende:
Klopt al was dit niet direct te wijzen aan de beurskrach, de grootste valkuil waren gewoon de schuldbetalingen in het verdrag van versaille, daarmee wist je bij voorbaat dat Duitsland een rot tijd tegemoet zou gaan.
Over welke Romeinse en Egyptische tijd heb je het?quote:Wel eens nagedacht waarom de duistere middeleeuwen slechter waren dan pakweg de Romeinse of Egyptische tijd? Verval noemen we dat de aarde kent al miljoenen jaren pieken en dalen.
Die schuldbetalingen waren gewoon een luchtbel, natuurlijk werkt die driehoek niet er was meer één die goed was met die regeling en dat waren de Verenigde Staten. Wanneer de verenigde staten geld leent aan Duitsland zodat Duitsland zijn herstelbetalingen aan Engeland en Frankrijk kan betalen. En die op hun beurt weer hun schuld bij de Verenigde Staten afbetalen is het een eenrichtingsverkeer van kapitaal en rente.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:58 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Nou, er zijn na de oorlog regelingen getroffen om die schuldbetaling goed te laten verlopen. Maar die regelingen werden teniet gedaan door de beurskrach. Duitsland was er natuurlijk al niet zo goed aan toe.
[..]
Over welke Romeinse en Egyptische tijd heb je het?
Nee, ik begrijp het niet helemaal. Er zijn namelijk tussenperioden in de Egyptische geschiedenis, om maar eens wat te noemen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:04 schreef 49euro het volgende:
Over welk Romeinse en welk Egyptisch tijdperk? Ik neem aan dat dit een grapje is? Je snapt volgens mij prima wat ik bedoel, niet het huidige rijk nee.
Ik doel op de tijden waarin deze rijken op hun hoogtepunt waren. Het maakt daarnaast niet uit welk rijk ik bedoel want je snapt m'n boodschap dat aan ieder rijk en iedere beschaving een eind komt. Verval treedt meermaals op in de geschiedenis van onze aarde en dat was eigelijk de hoofdboodschap en die snap je denk ik toch wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:07 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp het niet helemaal. Er zijn namelijk tussenperioden in de Egyptische geschiedenis, om maar eens wat te noemen.
Ja hoor, en daarin heb je gelijk. Maar ik weet niet of er goed, kwalitatief onderzoek mogelijk is naar de levensstandaard in die tijdperken. Genadeloze onderdrukking was Egypte en Rome niet vreemd.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:11 schreef 49euro het volgende:
[..]
Ik doel op de tijden waarin deze rijken op hun hoogtepunt waren. Het maakt daarnaast niet uit welk rijk ik bedoel want je snapt m'n boodschap dat aan ieder rijk en iedere beschaving een eind komt. Verval treedt meermaals op in de geschiedenis van onze aarde en dat was eigelijk de hoofdboodschap en die snap je denk ik toch wel.
Klopt zeer zeker onderzoek kan er niet naar gedaan worden zo ver terug. Maar waar we ons wel op kunnen concentreren is omdat verval te beperken of zelfs te voorkomen. Oorlog om spaarkassen te vullen moeten gewoon ophouden daarnaast zou het afschaffen van patenten ook niet mistaan netzoals die hele economische luchtbel waarin we leven.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:15 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ja hoor, en daarin heb je gelijk. Maar ik weet niet of er goed, kwalitatief onderzoek mogelijk is naar de levensstandaard in die tijdperken. Genadeloze onderdrukking was Egypte en Rome niet vreemd.
Nee, dat kan niet. Dat heb je waarschijnlijk gedroomd. Op internet staat namelijk dat de stenen perfect op elkaar aansluiten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wel eens van een draadzaag gehoord? Als je daarmee een klomp steen door midden zaagt past die een stuk beter op elkaar dan die van de pyramides. Ik ben zelf 2 jaar geleden bij die dingen geweest, en heb er letterlijk op gestaan, en ik kan je vertellen, tussen sommige stenen zaten kieren waar mijn hand tussen paste.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Dat heb je waarschijnlijk gedroomd. Op internet staat namelijk dat de stenen perfect op elkaar aansluiten.
ik heb het natuurlijk niet over de geerordeerde stenen die er nu 13.000 later er bij liggen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:09 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen, ik ben er 3 jaar geleden ook geweest en zo precies is het allemaal niet. Daarnaast had ik begrepen dat de piramides te vaak beroofd werden en dat ze daarom de doden niet meer in de piramides legde, maar vanuit hun cultuur/religie wel de piramides uit respect voor de doden (of van de Pharao voor de Pharao) gebouwd.
je begrijpt het niet ?!quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:37 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Vandaar dat Duitsland verreweg het hardste getroffen werd door de krach. Al die miljarden die daar naartoe gingen...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:25 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik heb het natuurlijk niet over de geerordeerde stenen die er nu 13.000 later er bij liggen.
?!quote:
Het was Duitsland niet verboden een leger te hebben: het was alleen wel een schertsleger.quote:Duitsland was al (nagenoeg) falliet vanwege WOI. Ondanks dat Duitsland een verbod had op een leger te hebben
Wat nou, ''dus''?quote:kon Hitler toch in een paar jaar tijd zulke onwaarschijnlijke wandaden uitvoeren. Dat geld is dus ontrokken uit de beurskrach en in (voorbereiding) de oorlogsmachine gestopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |