De piramides van Gizeh is geen mensen werk geweest ...quote:Op zondag 22 februari 2009 21:37 schreef Sam_Spade het volgende:
Lambiekje: als de piramiden van Gizeh zo oud zijn, wat is dan de oorzaak dat het Oude Koninkrijk viel?
Allicht. Als we het toch over Egypte hebben: het verslag van de slag bij Kadesh is al een staaltje geschiedvervalsing.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:13 schreef KoosVogels het volgende:
Een laatste opmerking. Het is natuurlijk logisch dat men niet alle complotten zomaar slikt, en dat moet ook niet. Een kritische blik is goed. Een groot deel van de complotten is waarschijnlijk ook onzin.
Echter, sommige mensen denken werkelijk dat de wereld is zoals hen wordt verteld. En dan heb je wat mij betreft gewoon een bord voor je kop. Zelfs op het kleinste niveau kenmerken mensen zich door te liegen en te bedriegen. Hoe belangrijker het onderwerp voor ons is, hoe harder we liegen. Of bekent iedereen direct tegenover zn vriendin wanneer hij is vreemd gegaan?
Het is natuurlijk onzin om te denken dat liegen en bedriegen alleen voorkomt op zo'n lullig niveau. Juist in regeringskringen wordt er een hoop afgelogen. Niet alleen omdat het hen beter uitkomt, maar omdat liegen en bedriegen gewoon menselijk is.
Waarom niet?quote:Op zondag 22 februari 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De piramides van Gizeh is geen mensen werk geweest ...
Hij vind het al vrij snel normaal om te gaan schelden jaquote:Op zondag 22 februari 2009 21:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dit schijnt nogal normaal te zijn, om zo te reagerenDaar pas ik voor
Wie of wat dan wel? En waarom geloof je dat?quote:Op zondag 22 februari 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat trek ik in twijfel, jij gaat er vanuit dat de piramides niet ontwikkeld kunnen zijn met de hedendaagse technieken echter is het alom bewezen dat er in het verleden meer ontwikkelde volkoren leefden op het gebied van wetenschap dan wij hedendaags. Ik geloof zelf niet dat de egyptenaren de piramides ontwikkeld hebben omdat de regering ontzettend voorzichtig is in het brengen van informatie en onderzoek wél denk ik dat de piramides door een goed ontwikkeld volk gebouwd zijn.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik voel een redenatie aankomen die creationisten voor de schepping en ID'ers voor hun IC gebruiken.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als we uitgaan van de huidge tijdspanne dat het gebouwd zou zijn dat zou elke 2 seconde er een steen geplaatst moeten zijn dat 24 uur per dag in dag uit. Met stenen van uit Ethiopië zouden die vervoerd zijn op boomstammen. Zo kaarsrecht kunnen we het nu niet snijden. Het is een onmogelijkheid dat het gebouwd zou zijn dat men nog met koper aan de gang was.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:45 schreef 49euro het volgende:
[..]
Dat trek ik in twijfel, jij gaat er vanuit dat de piramides niet ontwikkeld kunnen zijn met de hedendaagse technieken echter is het alom bewezen dat er in het verleden meer ontwikkelde volkoren leefden op het gebied van wetenschap dan wij hedendaags. Ik geloof zelf niet dat de egyptenaren de piramides ontwikkeld hebben omdat de regering ontzettend voorzichtig is in het brengen van informatie en onderzoek wél denk ik dat de piramides door een goed ontwikkeld volk gebouwd zijn.
Wat een fantastische gebeurtenis gaat zijn in de toekomst die ons waarschijnlijk meer gaat vertellen over piramides, is dat de chinese overheid het gebied rond xian gaat vrijgeven. Hier staat namelijk de hoogste, grootste en meest perfecte piramide, helaas is dit gebied al meer dan 100 jaar afgesloten en is er vrij weinig kennis op internet erover te verkrijgen.
top, dat je jezelf wilt inlezenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:57 schreef Boswachtertje het volgende:
Hehe dat is dan wel weer grappig.. was hier net een item over in het NOS-journaal
afgezien van stargate ja of nee, vind ik het wel frappant hoe het amerikaanse leger zo'n wanorde heeft laten ontstaan na de inval. In plaats van het museum iig te bewaken oid, zijn er - nu blijkt - slechts 6.000 van de oorspronkelijke 22.000 'artikelen' terug te zien in het vandaag heropende museum
toch minstens slordig te noemen van de vs.. opzet of niet, het blijft schandalig
verder vind ik het idee uit de OP wel interessant, maar daar moet ik eerst eens wat meer van lezen ed.. heb het ooit al eens eerder gehoord, maar dat zegt niets
Tja, je moet de info ergens vandaan halen en ik hou er niet zo van slecht ingelicht te zijn. Dus hoe bizar een idee ook mag klinken in eerste instantie, altijd wil ik het eerst onderzoeken voordat ik het af doe als onzin..quote:Op maandag 23 februari 2009 20:39 schreef Lambiekje het volgende:
top, dat je jezelf wilt inlezen
quote:Op maandag 23 februari 2009 21:21 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Tja, je moet de info ergens vandaan halen en ik hou er niet zo van slecht ingelicht te zijn. Dus hoe bizar een idee ook mag klinken in eerste instantie, altijd wil ik het eerst onderzoeken voordat ik het af doe als onzin..
Maar misschien is er wel een andere plausibele verklaring die we nog niet hebben.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als we uitgaan van de huidge tijdspanne dat het gebouwd zou zijn dat zou elke 2 seconde er een steen geplaatst moeten zijn dat 24 uur per dag in dag uit. Met stenen van uit Ethiopië zouden die vervoerd zijn op boomstammen. Zo kaarsrecht kunnen we het nu niet snijden. Het is een onmogelijkheid dat het gebouwd zou zijn dat men nog met koper aan de gang was.
De huidige theorie is volslagen bullshit.
Feit, feit, feit.quote:Feit is ook dat we het nu niet meer kunnen, blokken van dat kaliber verplaatsen.
Feit is ook dat er een kamer is onder de Sfinx maar het is archeologen verboden om te kijken. Feit is ook dat de sfinx aan watererosie af te leiden valt dat de Sfinx al aanwezig was 10500 bc.
Feit is ook dat piramides GEEN grafkelders zijn.
True, ik heb er wat op tegen dat mensen elkaar meteen voor leugenaar uitmaken, maar meteen roepen dat sommige dingen meteen keihard vaststaande feiten zijn is ook weer lang niet altijd even correct.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:03 schreef Haushofer het volgende:
Feit, feit, feit.
Feiten in dat eigen kleine wereldje van je.
dat laatste is zelfs kwalijker vind ik.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
True, ik heb er wat op tegen dat mensen elkaar meteen voor leugenaar uitmaken, maar meteen roepen dat sommige dingen meteen keihard vaststaande feiten zijn is ook weer lang niet altijd even correct.
Nou, 't is vooral zo dat ik verbaasd ben dat mensen denken vanuit hun veilige kamertje achter internet de hele wereld denken te kunnen doorgronden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
True, ik heb er wat op tegen dat mensen elkaar meteen voor leugenaar uitmaken, maar meteen roepen dat sommige dingen meteen keihard vaststaande feiten zijn is ook weer lang niet altijd even correct.
En dus verzinnen we een buitenaards ras.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als we uitgaan van de huidge tijdspanne dat het gebouwd zou zijn dat zou elke 2 seconde er een steen geplaatst moeten zijn dat 24 uur per dag in dag uit. Met stenen van uit Ethiopië zouden die vervoerd zijn op boomstammen. Zo kaarsrecht kunnen we het nu niet snijden. Het is een onmogelijkheid dat het gebouwd zou zijn dat men nog met koper aan de gang was.
De huidige theorie is volslagen bullshit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |