quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:55 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh, er heeft, sinds de pyramiden gebouwd zijn, maar één aardbeving plaatsgevonden. Knap hoor, waarom is het nou zo moeilijk om gewoon antwoord te geven?
De informatie die ik je gegeven had is gewoon van het internet geplukt en zeker relevant. Allemaal opgemeten aan de hand van de grote pyramide op het plateau van Gizeh. En om een verandering te kunnen meten moet je de maten weten voordat de pyramide getroffen werd door de aardbeving, heb je daar data van?
quote:Calculation show that over the last 4500 years the Giza Plateau has move northwards between 22.5 to 45 meters and has rotated some 58.32” (arc seconds) from east-to-west, although this rotation may be much lower depending on the tectonics plate model used. In any case, the results show that the azimuth of the Giza pyramids should be adjusted by 58.32 arc minutes eastwards for the epoch 2500 BC. In my opinion no adjustment for the tilt/inclination of the pyramids should be made.
Omdat de gehele piramide een buiterste laag had die door 1 bewuste aardbeving in zijn geheel is kapot gegaan. Ja inderdaad die aarbeving was dus zo drastisch dat er ergens in de 1e eeuw een geheel perfecte buitenste laag, welke ervoor zorgde dat de pyramide als een spiegel in de woestijn stond, en de helling geheel egaal was, er in een flinke shake af lag.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:55 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh, er heeft, sinds de pyramiden gebouwd zijn, maar één aardbeving plaatsgevonden. Knap hoor, waarom is het nou zo moeilijk om gewoon antwoord te geven?
De informatie die ik je gegeven had is gewoon van het internet geplukt en zeker relevant. Allemaal opgemeten aan de hand van de grote pyramide op het plateau van Gizeh. En om een verandering te kunnen meten moet je de maten weten voordat de pyramide getroffen werd door de aardbeving, heb je daar data van?
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Gizaquote:Casing stones
casing stoneAt completion, the Great Pyramid was surfaced by white 'casing stones' – slant-faced, but flat-topped, blocks of highly polished white limestone. Visibly all that remains is the underlying step-pyramid core structure seen today. In AD 1301, a massive earthquake loosened many of the outer casing stones, which were then carted away by Bahri Sultan An-Nasir Nasir-ad-Din al-Hasan in 1356 in order to build mosques and fortresses in nearby Cairo. The stones can still be seen as parts of these structures to this day. Later explorers reported massive piles of rubble at the base of the pyramids left over from the continuing collapse of the casing stones, which were subsequently cleared away during continuing excavations of the site. Nevertheless, many of the casing stones can be seen to this day in situ around the base of the Great Pyramid, and display the same workmanship and precision as has been reported for centuries. Petrie also found a different orientation in the core and in the casing measuring 193 centimeters ± 25 centimeters. He suggested a redetermination of north was made after the construction of the core, but a mistake was made, and the casing was built with a different orientation.[7]
Die buitenste laag is juist een mooi voorbeeld dat de piramide niet perfect is en ook niet was. Die laag zat er scheef op om te compenseren voor een eerder gemaakte fout in het bepalen van het geografische noorden. De nieuwe bepaling bleek net wat anders te zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Omdat de gehele piramide een buiterste laag had die door 1 bewuste aardbeving in zijn geheel is kapot gegaan. Ja inderdaad die aarbeving was dus zo drastisch dat er ergens in de 1e eeuw een geheel perfecte buitenste laag, welke ervoor zorgde dat de pyramide als een spiegel in de woestijn stond, en de helling geheel egaal was, er in een flinke shake af lag.
Alles wat niet kapot was, is alsnog gebruikt om Cairo mee opnieuw op te bouwen.
Mwah best belangrijke informatie als je durft te beweren dat de pyramide niet 'perfect' is.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Giza
Klik hier voor een voorbeeld van hoe egaal zo'n steen was
Hoe kom je hier nou bij?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die buitenste laag is juist een mooi voorbeeld dat de piramide niet perfect is en ook niet was. Die laag zat er scheef op om te compenseren voor een eerder gemaakte fout in het bepalen van het geografische noorden. De nieuwe bepaling bleek net wat anders te zijn.
Nee... de kern is verkeerd gebouwd en dat hebben ze gecorrigeerd met de buitenlaag. Oftewel, hij was en is niet perfect.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou bij?
Omdat er een buitenste laag opzat moest er wel iets verdoezelt worden?
Ja ze hadden eigenlijk liever een trap laag aan de buitenkant gehad maar door een rekenfout die ze pas achteraf door hadden (waarschiijnlijk door het narekenen) hebben ze een witte stenen laag eraan toegevoegd waar ze later ook nog teksten op hadden geschreven.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee... de kern is verkeerd gebouwd en dat hebben ze gecorrigeerd met de buitenlaag. Oftewel, hij was en is niet perfect.
Mijn god wat ben je een ontstellend slecht geïnformeerd persoon. Doe je huiswerk voor je flaters slaat.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die buitenste laag is juist een mooi voorbeeld dat de piramide niet perfect is en ook niet was. Die laag zat er scheef op om te compenseren voor een eerder gemaakte fout in het bepalen van het geografische noorden. De nieuwe bepaling bleek net wat anders te zijn.
Bron ik kan het nerges vinden? of heb je het zelf nagemetenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Perfectionistisch? Sorry hoor, het ding zou gebouwd moeten zijn als vierkant, maar er zit 19 cm verschil tussen de langste en de kortste kant, dat kunnen we op dit moment echt wel beter hoor. Vraag maar aan je vader. Het is een wereldwonder omdat het zo een groot gebouw is, gebouwd met zulke grote stenen, niet omdat het zo 'perfectionistisch' gebouwd is.
[..]
Als je door een schacht heen moet waar geen mens doorheen kan, dan is het handiger om een robot in te zetten. En over openheid van zaken, probeer maar eens een gesprekje te voeren met Mr. Hawass. Die lacht je recht in je gezicht uit als je dit soort dingen roept, en kan dat nog onderbouwen ook.
[..]
Hmm, de grote Pyramide staat helemaal niet precies met de hoeken naar Noord, Oost, zuid en West. Er is een afwijking van 3 minuten, zo heel precies is dat dus niet. Je hebt het bovendien over phie, ik neem even aan dat je het over pi hebt, de hoogte van het ding is 280 el, met een basis van 4 * 440 el. Dat is dus een verhouding 2pi, met een afwijking van ongeveer 0,05 procent.
Je hebt het over precisie, en er is ook zeker met een wonderbaarlijke precisie gebouwd, zeker voor die tijd. Maar ga het niet hebben over een perfecte pyramide, want dat is het niet.
Hoe simpel moet ik het uitleggen zegquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:25 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ja ze hadden eigenlijk liever een trap laag aan de buitenkant gehad maar door een rekenfout die ze pas achteraf door hadden (waarschiijnlijk door het narekenen) hebben ze een witte stenen laag eraan toegevoegd waar ze later ook nog teksten op hadden geschreven.
Wat een BRONLOOS gelul ATuin-hek.
Sorry.
Ja of jij? hij vraagt om een bron, dat is precies wat hier fout gaat op het forum. Mensen die iets beweren moeten alles ondersteunen met bronnen, maar het weerleggen gebeurt vaak zonder diezelfde bronnenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe simpel moet ik het uitleggen zegLijkt er toch wel erg op dat je het gewoon niet wil snappen.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe simpel moet ik het uitleggen zegLijkt er toch wel erg op dat je het gewoon niet wil snappen.
WoW. De diepgang. De uitbreiding. De feiten. De bronvermeldingen. De logica.quote:Nee... de kern is verkeerd gebouwd en dat hebben ze gecorrigeerd met de buitenlaag. Oftewel, hij was en is niet perfect.
http://www.ronaldbirdsall.com/gizeh/petrie/c6.html#26quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mijn god wat ben je een ontstellend slecht geïnformeerd persoon. Doe je huiswerk voor je flaters slaat.
Dat is met al zijn posts op wat voor BNW-topic ik ook. Nothing new for me.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:48 schreef Ticker het volgende:
[..]
[..]
WoW. De diepgang. De uitbreiding. De feiten. De bronvermeldingen. De logica.
Proficiat, je hebt weer een post count!
Hij snapt zo te zien het hele (simpele) punt nietquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:48 schreef 49euro het volgende:
[..]
Ja of jij? hij vraagt om een bron, dat is precies wat hier fout gaat op het forum. Mensen die iets beweren moeten alles ondersteunen met bronnen, maar het weerleggen gebeurt vaak zonder diezelfde bronnen
Ut duurde even voordat je onderbouwing had op een site die er ook nog eens goed uit zag.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hij snapt zo te zien het hele (simpele) punt nietDan heeft een bron nog niet veel zin he. Maargoed, zie hierboven zou ik zeggen.
Onze lieve Heer noemde es iets over een balk en een splinter. Jij doet je huiswerk ook niet altijd even goed heur. Misschien moet je es uit dat vermeende ivoren torentje van je komenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mijn god wat ben je een ontstellend slecht geïnformeerd persoon. Doe je huiswerk voor je flaters slaat.
.. die binnen de industrieën functioneren. Wat zijn echt mensen? Diegene die slaaf aan het systeem zijn?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:19 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Onze lieve Heer noemde es iets over een balk en een splinter. Jij doet je huiswerk ook niet altijd even goed heur. Misschien moet je es uit dat vermeende ivoren torentje van je komenLuxaflex omhoog en met echte mensen praten, bedoel ik.
oke. ook een zeldzaamheid dat je eens met een bron komt aanzetten. Maar goed we gaan het bekijken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://www.ronaldbirdsall.com/gizeh/petrie/c6.html#26
Veel suc6 er mee...
Heb jij je huiswerk wel gedaan?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:09 schreef Lambiekje het volgende:
De kennis van genoeg alles wat in 1883 het tijdperk van de oude Egyptenaren de norm was is nu met een duizendvoud overtroffen.
Veel waarde kan je dus niet echt meer hechten aan een verouderd boek, methodes en wereldbeeld.
het is gewoon passé
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |