Goldsmith, die man kon assets strippen!quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:34 schreef SemperSenseo het volgende:
Kijk en huiver! Profetische woorden van Sir James Goldsmith in 1994, waar hij de financiële problemen in het westen al voorspelde en waarom ons economisch systeem zo fundamenteel fout is!
Wat een hypocriet-gelul weer van die Amerikanen. Hoeveel Amerikaanse bedrijven zijn er wel niet 'incorporated' in Delaware of Nevada en hebben daar niet of nauwelijks echte activiteiten?quote:Op maandag 5 september 2011 13:10 schreef Aether het volgende:
The new tax havens
American companies are finding new overseas tax havens to legally protect some of their profits from the U.S. tax rate of 35 percent, among the highest in the world. Lesley Stahl reports.
quote:Op maandag 5 september 2011 21:17 schreef snabbi het volgende:
Het verlagen van de belasting gaat toch niet helpen. Er zijn vast weer andere landen die het nog verder verlagen en in the end zit je op 0.
Ik had hem toendertijd gekeken, best een scherpe visie spreiden ze daar al. Het lijkt er idd. op dat we op lange termijn meer Europese intergratie gaan krijgen. (Desnoods na een ernstige bestuur/euro crisis).quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:39 schreef KneeDeep het volgende:
De Euro wordt aan alle kanten belaagd. Tegenlicht vroeg Kees Vendrik (financieel expert van GroenLinks) zijn fantasie de vrije loop te laten en een toekomstscenario te schrijven voor 2011.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:21 schreef dvr het volgende:
Claire-Elisabeth Beaufort en Brigitte Boucher van de Franse zender i-Tele lezen de crisis voor:
Goeie docu wel. Vraagt om meer.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:42 schreef Aether het volgende:
Metamorfose van een crisis
Kort na aanvang van de financiële crisis van 2008 verzamelt de socioloog Manuel Castells op verzoek van de vermogende Gulbenkian Foundation in Lissabon een kleine groep van internationale topintellectuelen om zich heen om dieper over de crisis na te denken. Terwijl de crisis zich ontpopt en steeds nieuwe vormen aanneemt, doopt Castells zijn groep ‘The Aftermath Network’, een verwijzing naar de nieuwe wereld die volgens hem uit de as van de crisis tevoorschijn komt.
mee eens. net gekeken, erg interessant.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Goeie docu wel. Vraagt om meer.
Gieren zijn het (die vent in jou filmpje), met teveel lijken. Tijd voor wat leeuwen:quote:
Hmm, ik had eigenlijk een inhoudelijke reactie verwacht. Dat hij een graaier is lijkt mij niet relevant, waar het mij om gaat is zijn toekomstbeeld. Is dat terecht? Heeft Goldman Sachs daadwerkelijk de (financiële) wereld in zijn handen? Dat hij er zelf belang bij heeft lijkt me duidelijk, desondanks gaan deze geluiden steeds meer op.quote:Op maandag 26 september 2011 21:40 schreef Plugin het volgende:
[..]
Gieren zijn het (die vent in jou filmpje), met teveel lijken. Tijd voor wat leeuwen:
Wat een ongelooflijk arrogante kwal is die man in het youtube-filmpje: "governments don't rule the world, the Goldman Sachs do".quote:Op maandag 26 september 2011 19:43 schreef Oidipous het volgende:
Iemand dit al gezien? Buitengewoon vermakelijk en tevens erg zwarte toekomstprojecties. Ik ga alvast al mijn geld omzetten in goud.
Is het een serie en komt er nog een deel hierna? Lijkt een beetje abrupt te eindigen..quote:
Daar heb ik ook twijfels over.... of het nu een 3 of een 4-luik is.quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:41 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is het een serie en komt er nog een deel hierna? Lijkt een beetje abrupt te eindigen..
Regeringen zitten zwaar in de schulden bij de banken dus ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Hij is trouwens niet de enige die dat zegt:quote:Op dinsdag 27 september 2011 08:00 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk arrogante kwal is die man in het youtube-filmpje: "governments don't rule the world, the Goldman Sachs do".
Door totaal gebrek aan respect voor de rechtstaat krijg je dit soort gieren. Maar hij zegt te dromen van een nieuwe crisis. Mocht dat gebeuren dan volgt er een revolutie onder de bevolking. Hij, traders en bankiers zijn dan de eerste die in de hoogste boom worden opgeknoopt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |