Thnx voor je bijdrages VGZ! Mooie selectie van fragmenten, zeker wanneer je kijkt naar de trend door de tijd heen..quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:28 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel?gl=NL&hl=nl
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:28 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel?gl=NL&hl=nl
Dit filmpje legt in 1 deel heel goed uit hoe de subprime crisis veroorzaakt is.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:06 schreef Maanvis het volgende:
Dit filmpje in 2 delen legt heel goed uit hoe de subprime crisis veroorzaakt is.
kan je die anders ook ff in het n00btopic plaatsen? hij legt het erg goed uit. ik wil het ook wel doen, maar tis jouw vonst tenslottequote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:59 schreef eleusis het volgende:
Leuke entry-level filmpjes met simpele uitleg van Paddy Hirsch
Moar at: http://www.youtube.com/user/marketplacevideos
quote:Op woensdag 4 maart 2009 02:45 schreef eleusis het volgende:
Kun jij het niet even doen?
Hij heeft nog veel meer infomatieve vids trouwens.
Walstreetpro gaat weer lekker los:
Arthur Laffer, FAILquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
Sommige stukken zijn uit 2006,1.1 miljoen keer bekeken.
Het is wel mega-Keynesiaans zoals hij de zaken voorstelt, rigide verhoudingen tussen inflatie en economische groei, een welvaartseffect dat de geaggregeerde vraag weer verhoogt, etc. Ik hoop eigenlijk stiekem een beetje op het falen van de fiscale/monetaire maatregelen en de enorme uitgaven (deficit spending) die de overheden doen, dan kan Keynes voor eens en altijd door de plee.quote:
Ik vind het te vroeg om Keynes af te plassen, maar deze recessie is anders dan andere... Wanneer aggregate demand het probleem is moet je gaan spenderen, maar nu is gebrek aan credit het probleem... Waarom richt de overheid niet een paar nieuwe banken op?quote:Op maandag 9 maart 2009 00:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is wel mega-Keynesiaans zoals hij de zaken voorstelt, rigide verhoudingen tussen inflatie en economische groei, een welvaartseffect dat de geaggregeerde vraag weer verhoogt, etc. Ik hoop eigenlijk stiekem een beetje op het falen van de fiscale/monetaire maatregelen en de enorme uitgaven (deficit spending) die de overheden doen, dan kan Keynes voor eens en altijd door de plee.
Het Keynesiaanse werkt alleen, als het überhaupt werkt maar laten we dit even buiten de discussie, als er in goede economische tijden met veel welvaart goed bespaard wordt met de hand flink op de knip, een flinke vetrand wordt opgebouwd als het ware, en in slechte tijden flink het opgespaarde geld wordt uitgegeven, de vet opslag wordt opgebrand als het ware. Dit anticyclische is een van de pijlers van deze theorie. Maar helaas hebben wij in het westen veel geld uitgegeven in goede tijden (terwijl we toen hadden moeten sparen) en geven we waarschijnlijk ook veel uit in slechte tijden, omdat we niet anders weten. In dit geval heeft de theorie dus gefaald.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is wel mega-Keynesiaans zoals hij de zaken voorstelt, rigide verhoudingen tussen inflatie en economische groei, een welvaartseffect dat de geaggregeerde vraag weer verhoogt, etc. Ik hoop eigenlijk stiekem een beetje op het falen van de fiscale/monetaire maatregelen en de enorme uitgaven (deficit spending) die de overheden doen, dan kan Keynes voor eens en altijd door de plee.
Nou, het is altijd te weinig omdat de geldvernietiging (deleveradge) tientallen malen groter is dan de stimulous dus deflatie is onvermijdelijk en de banken blijven krap met het geldbeleid, dus het is eigenlijk onmogelijk om keynes goed toe te passen.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die is goedquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:59 schreef Billary het volgende:
Geen youtube filmpje maar wel een mooie animatie over de oorzaak van de kredietcrisis:
http://vimeo.com/3261363
quote:Op zondag 15 maart 2009 11:03 schreef henkway het volgende:
House of Cards
over het ontstaan van de creditcrisis op CNBC
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |