Heb t al. In programfiles staat ook een regions map. Daar kopieerde ik m heen en dat werkt niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:03 schreef mschol het volgende:
als jij je vorige "mijn documenten" behouden hebt dan kan je de boel terug zetten door de map simcity 4 terug te kopieeren naar je mijn documenten map
(regio's staan in: My Documents\SimCity 4\Regions
maar dat is juist het leuke aan sim city, langzaam maak je een enorme stad en moet je uiteindelijk net zoals in het echt die belangrijke beslissing maken of je toch een halve wijk moet slopen voor die nieuwe snelweg, of niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:23 schreef ufopiloot het volgende:
Sowieso gebruikte ik altijd een geld-plugin, anders kan je nooit precies bouwen wat je wilt. Click for cash vind ik erg handig, het is een parkje, en als je hem aanklikt wordt je geld gereset naar 1,000,000.
Ik ga het spel ook weer eens installeren, hopelijk nu met minder crashesMaar eerst natuurlijk weer 2-3 uur lang alle plugins opzoeken
Gewoon zorgen dat je in de plus staat en dan de tijd op zn snelst zetten. In de tussentijd kun je dan een beetje micromanagen of nadenken over de toekomst van je stad. Voor je het weet heb je weer een hele berg geld.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:23 schreef ufopiloot het volgende:
Sowieso gebruikte ik altijd een geld-plugin, anders kan je nooit precies bouwen wat je wilt. Click for cash vind ik erg handig, het is een parkje, en als je hem aanklikt wordt je geld gereset naar 1,000,000.
-Compatibility mode WinXPquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:24 schreef HMaster-II het volgende:SimCity werkt ineens niet meer op mijn pc..
Heeft het wel gedaan, maar nu nekt ie bij opstarten (zwart scherm en terugklappen naar desktop).
Vista 64bit draai ik bij-de-weg. Iemand tips?
neem hier eens een kijkje:quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:21 schreef leontjuuh het volgende:
en waar kan ik die downloaden?
Of moet ik die link op die op de eerst pagina staat downloaden?
Kan wel, maar deze zijn vaak niet functioneel. Op de STEX/LEX/BEX/whatever zijn wel van dit soort add-ons te vinden, vaak onder 'parks/recreation'. Wel is er een GLR mod waarmee je trams kan plaatsen, erg leuk om te doen, maar heel erg ingewikkeld en tijdrovend als je een flink systeem aan het aanleggen bentquote:Op maandag 19 oktober 2009 20:56 schreef Bluurgh het volgende:
zijn er eigenlijk ook mods ofzo waarbij je aan andere dingen (fietspaden, pleinen ofzo) dan wegen kan zonen? ik kan zelf niet echt iets vinden, maar er zijn zoveel dingen te downloaden, misschien mis ik het
Ja werkt prima hierquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:16 schreef Yi-Long het volgende:
Werkt Sim City 4 trouwens met 64 bits Vista!?
Mooi...quote:
als je dozen ziet heb je niet de bijbehorende texture packs gedownload (een doos is de vervanging van een missende texture)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:07 schreef gtalikker het volgende:
vraagje ik heb een ding gedownload in plugins gezet het werkt maar ik zie een doos als gebouw
en het gebouw is 8 kleinere en 8 dozen zijn lelijk help me plz!![]()
![]()
![]()
Krijg het nog niet werkendquote:
Ik heb de deluxe versie en maak verder geen gebruik van add-onsquote:Op maandag 2 november 2009 09:36 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Krijg het nog niet werkendOok niet met XP compatibiliteit
![]()
Denk dat ik het er maar afveeg en opnieuw een install poog.
Zorg er daarom voor dat je nooit de SimCity 4-map in My Documents weghaalt. De game kan je gewoon deïnstalleren, maar nooit die map. Dan kan je na een herinstallatie weer gewoon verder spelen.quote:Op maandag 2 november 2009 17:11 schreef .skipper. het volgende:
Ik vind die add-ons altijd zo vervelend. Ik speel het spel niet vaak, maar als ik het speel moet ik het bijna altijd weer opnieuw installeren en dan weet je niet precies meer wat je hebt geïnstalleerd en voor mijn gevoel beïnvloeden die add-ons het verloop van het spel negatief.
nee..niet echt!quote:Op maandag 2 november 2009 22:35 schreef Chaos-Zero het volgende:
Zijn er de laatste maanden nog wat leuke add ons uitgekomen die de moeite waard zijn om te downloaden? Speel af en toe weer eens.
Een waardige opvolger ja en niet dat SimGeo of wat was die laatste versie die uitkwamquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:29 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
nee..niet echt!
Word tijd voor nieuw simcity..
simcity societies was idd niks..quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:51 schreef .skipper. het volgende:
[..]
Een waardige opvolger ja en niet dat SimGeo of wat was die laatste versie die uitkwam
SimCity is te ingewikkeld voor de massa. De recent uitgekomen delen (Societies, Creator) geven de nieuwe weg van EA aan: makkelijkere games voor casuals met minder mogelijkheden. Ik denk dat het dus wel even wachten wordt voor er een volwaardige nieuwe SimCity komt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
Word zeker tijd voor een nieuw deel. Ben benieuwd of deze ooit nog gaat komen. Ik ga weer even verder!
Ik vind SC juist ideaal qua 'moeilijkheid'. En wanneer je het eenmaal doorhebt (gewoon niet te snel teveel willen), dan is het allemaal redelijk simpel eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
SimCity is te ingewikkeld voor de massa. De recent uitgekomen delen (Societies, Creator) geven de nieuwe weg van EA aan: makkelijkere games voor casuals met minder mogelijkheden. Ik denk dat het dus wel even wachten wordt voor er een volwaardige nieuwe SimCity komt.
Nouja, het punt is meer welke weg SC opgaat. Het kan nog uitgebreider met nog meer fanmade content die heel lastig gedownload moeten worden met allemaal packs enzo.. Of inderdaad meer dat er bijvoorbeeld 8 soorten stijlen inzitten waaruit gekozen kan worden. Dat customization past veel meer bij het grote publiek, dat ook The Sims en Spore enzo koopt. Ze hebben dat geprobeerd met Societies, al viel die game erg tegen, maar ik denk dat ze hier wel mee door zullen gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vind SC juist ideaal qua 'moeilijkheid'. En wanneer je het eenmaal doorhebt (gewoon niet te snel teveel willen), dan is het allemaal redelijk simpel eerlijk gezegd.
Maar goed, als er een opvolger komt, dan mag het van mij best wat 'makkelijker', als daar maar meer opties (qua stijlen enzo) tegenover staan, dus ipv 1 'look' voor een weg, dat je uit meerdere designs kunt kiezen, dus dat je ook echt aziatische type steden kunt bouwen...
Nee, ik ook niet. Ik hoop dat het een soort voortzetting van SC4 wordt, maar dat de downloadable content veel makkelijker in de game verwerkt zit. Nu is het echt veel te ingewikkeld en frustrerend.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:04 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zit persoonlijk absoluut niet te wachten op een MMO-Sim City. Ik vind dit juist een game die ik heerlijk uren lang in mijn eentje kan en wil spelen...
Persoonlijk denk ik, dat het spelen met 1 tot 3 extra personen in één world-map best zou werken... Om op die manier één groot geheel te maken. Net als wat ze nu met die mega MMO willen doen, maar dan klein op LAN niveau zeg maar. Bepaalde zaken die de één wel in de vingers heeft en de andere niet, kan je dan gaan combineren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:04 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zit persoonlijk absoluut niet te wachten op een MMO-Sim City. Ik vind dit juist een game die ik heerlijk uren lang in mijn eentje kan en wil spelen...
Ik denk dat groot ook wel tof kan zijn, alleen maandelijks betalen bevalt me niet, en bij Cities XL kan je alleen een beetje heel schraal handelen. Echt goed uitgewerkt is het niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik, dat het spelen met 1 tot 3 extra personen in één world-map best zou werken... Om op die manier één groot geheel te maken. Net als wat ze nu met die mega MMO willen doen, maar dan klein op LAN niveau zeg maar. Bepaalde zaken die de één wel in de vingers heeft en de andere niet, kan je dan gaan combineren.
Maar die mega MMO is me dan weer veel te veel van het goede..LOG en te groot
Tevens zou ook dat gehele grid-based bouwen overboord moeten. Nu kan je eigenlijk amper schuin bouwen. Wat ik persoonlijk ook leuk zou vinden is dat je meer per buurt kan aangeven welke bouwstijl je wilt hebben. Zo kan je makkelijker variëren en verschillende soorten wijken creëren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:43 schreef Yi-Long het volgende:
Maar goed, als er een opvolger komt, dan mag het van mij best wat 'makkelijker', als daar maar meer opties (qua stijlen enzo) tegenover staan, dus ipv 1 'look' voor een weg, dat je uit meerdere designs kunt kiezen, dus dat je ook echt aziatische type steden kunt bouwen...
maar op de wegenbouw functie (o.a.) ben ik wel HEEEL erg jaloers..quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik denk dat groot ook wel tof kan zijn, alleen maandelijks betalen bevalt me niet, en bij Cities XL kan je alleen een beetje heel schraal handelen. Echt goed uitgewerkt is het niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/SimCity_4#Building_designsquote:Op donderdag 5 november 2009 21:18 schreef Fredo55 het volgende:
SC is echt verslavend.![]()
Bestaan alle gebouwen nu ook in het echt, of zijn ze gewoon bedacht?
grafisch is het nog prima te pruimen... zelfs op 1920x1200quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:34 schreef Markster het volgende:
er moet een nieuwe SC komen, want ik ging deze weer een s spelen, maar graphisch is hij gewoon jammer
als je niets beters gewend bent misschien.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:37 schreef mschol het volgende:
[..]
grafisch is het nog prima te pruimen... zelfs op 1920x1200
ga je een spel van 6 jaar oud ook echt vergelijken met spellen van tegenwoordig? ik mag toch hopen van niet (iets met appels en peren)quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:00 schreef Markster het volgende:
[..]
als je niets beters gewend bent misschien.
Ik vind het nog steeds erg goed speelbaar. Sterker nog, eigenlijk zijn veel van die 3D-achtige simulatieprogramma's minder mooi, omdat ze zich door de grootte van de stad niet kunnen meten met andere nextgen graphics.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:34 schreef Markster het volgende:
er moet een nieuwe SC komen, want ik ging deze weer een s spelen, maar graphisch is hij gewoon jammer
Dat kan je al zelf doen...quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:17 schreef Markster het volgende:
Hij moet gewoon in hogere resolutie, hogere textures / polygonen etc etc komen. Hoeft niet perse (liever niet denk ik) in 3D te komen.
Is er niet. Download een modd/plugin waardoor de tiles met 1000x worden vergroot. Zo heb je helemaal geen voorziening nodig voor waterleiding/masten omdat vanaf je centrale gelijk de hele stad wordt bedekt. Staat volgens mij op simtropolis.quote:Op maandag 9 november 2009 22:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ondergrondse stroom voorziening (dus net als de hoogspanningsmasten, maar dan voor onder de grond)
Gewoon de subway gebruiken, met transitions naar normale rail/monorail/elevated rail. Subway is sowieso de beste manier van transport (alleen erg duur).quote:Ondergrondse high speed rail.
Heel erg ruim bouwen. Veel ruimte open laten etc. Vaak wilde ik echte skyscrapersteden maken, maar alles staat zo op elkaar dat er geen ruimte meer is voor overige zaken. Een echte stad met wolkenkrabbers heeft ook veel open ruimten/pleinen/parkeerplaatsen etc. Dus je kan makkelijk af en toe een flinke strook of zone open laten. Bijvoorbeeld door een eenrichtingsstraat in beide richtingen te plaatsen en er 1 strookje lege ruimte tussen te houden voor je rail, of meerdere stroken ruimte zodat je ook parken/busstations/pleinen kan plaatsen.quote:Ik heb namelijk vaak het probleem dat ik geen plek heb voor high speed rail en om het in het begin te bouwen vind ik zonde van mijn geld.
Thanks again!quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik zie niks op die plaatjes.
Voor de auto's, check deze link: http://www.simtropolis.com/forum/messageview.cfm?catid=22&threadid=102779
Tip: bovengronds rails is goed combineerbaar met metro..quote:Op maandag 9 november 2009 22:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik zoek een aantal dingen:
Ondergrondse stroom voorziening (dus net als de hoogspanningsmasten, maar dan voor onder de grond)
Ondergrondse high speed rail.
Ik heb namelijk vaak het probleem dat ik geen plek heb voor high speed rail en om het in het begin te bouwen vind ik zonde van mijn geld.
Iemand goede tips of andere tips om infrastructuur beter te laten lopen? NAM heb ik al
Ik weet niet precies wat je bedoelt, je kan gewoon bovengronds rail gebruiken met metro, helaas telt dat niet voor stroom.quote:Op maandag 9 november 2009 22:09 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik zoek een aantal dingen:
Ondergrondse high speed rail.
Ik heb namelijk vaak het probleem dat ik geen plek heb voor high speed rail en om het in het begin te bouwen vind ik zonde van mijn geld.
Iemand goede tips of andere tips om infrastructuur beter te laten lopen? NAM heb ik al
De stad weer aantrekkelijk maken..quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:48 schreef Coolkenneth het volgende:
Weet iemand hoe het komt dat m'n gebouwen meteen krotten worden?![]()
Heb nu een stad van 200.000 inwoners, en ik heb niets anders te doen dan krotten weg te halen! Best irritant!
Niet te veel parken plaatsen, anders kan je niet meer huizen etc bouwen...je kan ook wat bomen planten hier en daar bijv binnen de ring van een afslag snelweg..worden ze ook blij vanquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:17 schreef Coolkenneth het volgende:
Owja, heb nu in een nieuwe stad veel tuinhuisjes, parkjes, .. geplaatst in 'zwarte' gebieden, en het werkt goed!
Sterkte..quote:Op zondag 27 december 2009 15:30 schreef gtalikker het volgende:
ik had eerst een stad van 2miljoen , gaat de telefoon (ik was vergeten om te safen)
kom ik terug had één brand de hele stad weggevaagd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik wou vandaag pics maken voor FOK!
Met Meet trouwen op een goede site..?quote:Op zondag 10 januari 2010 14:15 schreef gtalikker het volgende:
goh.., al op simtropolis gekeken![]()
ik vand dat zo'n goede site ik wil er meet trouwen
Daar hebben ze idd heel veel, behalve dan complete stedenquote:Op zondag 10 januari 2010 14:15 schreef gtalikker het volgende:
goh.., al op simtropolis gekeken![]()
ik vand dat zo'n goede site ik wil er meet trouwen
Zeg dan gewoon meteen downloadenquote:
voor 5 euro heb je de deluxe versiequote:Op donderdag 21 januari 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon meteen downloaden. Voor vijf euro haal je overigens een origineel uit de budgetbak van iedere willekeurige speelgoedwinkel, gamestore, Freerecordshop, etc.
Je kunt gewoon verder met die regio. Tip: installeer ook even de Network Addon Mod (NAM) van simtropolis.com, heb je nog meer toffe opties.
destijds heb ik 40 euro betaald voor sim city 4quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon meteen downloaden. Voor vijf euro haal je overigens een origineel uit de budgetbak van iedere willekeurige speelgoedwinkel, gamestore, Freerecordshop, etc.
Je kunt gewoon verder met die regio. Tip: installeer ook even de Network Addon Mod (NAM) van simtropolis.com, heb je nog meer toffe opties.
heb die Nam geinstalleerd, maar wat zat daar dan zoal in? Want ik heb het idee dat er niks speciaals bij is gekomen? Bij plugins staan er wel bestanden etc(was installer uiteraard).quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
[..]
cool, hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:10 schreef JDude het volgende:
Ehm, dit soort spul bijvoorbeeld? (avenue under avenue)
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 08:05 schreef JDude het volgende:
Ziet er wel mooi uit, maar wat heeft dat voor nut?..quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:10 schreef JDude het volgende:
Ehm, dit soort spul bijvoorbeeld? (avenue under avenue)
[ afbeelding ]
Idd best raar, maar toch scheelt dat veel inwoners een of ander manier (meer commercial buildings, meer werk, meer blije mensen)...quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:54 schreef ufopiloot het volgende:
Gek hè met 10 vliegvelden in zo'n kleine regio![]()
Heb jij een ronde stad dan?...quote:Lekker vierkant trouwens![]()
Vooral eyecandy denk ikquote:Op zondag 24 januari 2010 00:36 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ziet er wel mooi uit, maar wat heeft dat voor nut?..
Ik heb een stabiele economie opzich, maar ik heb nu 250.000 inwoners. heb een andere stad van 350.000 die ook geen eigen vliegveld had, maar is het om echt door te groeien tot bijvoorbeeld een miljoen inwoners per se nodig om een vliegveld binnen je stad te hebben?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:38 schreef gtalikker het volgende:
ik zou wil in iederen stad een vlieghaven neer zetten dan krijg je een stabiele economie en goed transport
van a naar b
ja ik had een stad van 500.000 inwoners en toen het klein internationaal vlieg veld kwamquote:Op maandag 25 januari 2010 16:35 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ik heb een stabiele economie opzich, maar ik heb nu 250.000 inwoners. heb een andere stad van 350.000 die ook geen eigen vliegveld had, maar is het om echt door te groeien tot bijvoorbeeld een miljoen inwoners per se nodig om een vliegveld binnen je stad te hebben?
ik heb het middelgrote vliegveld gekocht en vraagt ie steeds of hij mag uitbreiden binnen dat terreinquote:Op maandag 25 januari 2010 19:45 schreef gtalikker het volgende:
[..]
ja ik had een stad van 500.000 inwoners en toen het klein internationaal vlieg veld kwam
kreeg in in eens 1000000 inwoners(Wel veel Y.I.M.B.Y* dingen plaatsen)*Yes In My BackYard)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |