Bron: The Telegraphquote:Last night Atlantis experts said that the unexplained grid is located at one of the possible sites of the legendary island, which was described by the ancient Greek philosopher Plato.
According to his account, the city sank beneath the ocean after its residents made a failed effort to conquer Athens around 9000 BC.
Dr Charles Orser, curator of historical archaeology at New York State University told The Sun that the find was fascinating and warranted further inspection.
"The site is one of the most prominent places for the proposed location of Atlantis, as described by Plato," the Atlantis expert said. "Even if it turns out to be geographical, it definitely deserves a closer look."
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:16 schreef buachaille het volgende:
Volgens mij verschijnt er ieder maand wel een nieuw berichtje over Atlantis. De mythische stad die ooit een keertje is verzwolgen door het water. Maar zou dit hem dan toch echt zijn???
KLIK! http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=31+15%2715.53N+24+15%2730.53W&sll=37.0625,-95.677068&sspn=51.488837,79.101563&ie=UTF8&ll=31.255074,-24.257812&spn=3.507418,4.943848&t=h&z=8
[..]
Bron: The Telegraph
Het zou natuurlijk ook nog een geheime UFO landingsplaats kunnen zijn![]()
Ja je hebt gelijk maar we kunnen ook stellen dat Plato het vaak bij het rechte eind had.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:23 schreef DrDarwin het volgende:
Grappig, een stukje verder naar rechts vlak onder Madeira ligt ook nog een grid.
De zeeën lagen toen heel anders en Atlantis (in de Atlantische oceaan) lag toen droog. Ze zijn over land Europa binnengekomen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:42 schreef DaMart het volgende:
Interessant. Alleen vind ik de afstand tussen de grid en Athene bijvoorbeeld wel erg groot. Als de stad zonk nadat de inwoners probeerden Athene te veroveren, dan moesten ze wel heel ver varen. En destijds hadden ze lang niet zulke geavanceerde schepen als wij kennen.
De meeste, zo niet alle, Griekse mythen en epossen speelden zich volgens mij ook af binnen het Middellandse Zeegebied.
Leuk! ;-)quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:43 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit kaartje via Google Earth een beetje volgt vind je in de buurt van de Bermuda driehoek nog een zooi van die gridlijnen.
Leuk en fascinerend.
Hm, ik krijg er nog verhaalinspiratie van ookquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:43 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit kaartje via Google Earth een beetje volgt vind je in de buurt van de Bermuda driehoek nog een zooi van die gridlijnen.
Leuk en fascinerend.
Ok, dat is waar. Maar dan nog blijft het een enorme afstand die ze hebben overbrugd, zeker in die tijdquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:46 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
De zeeën lagen toen heel anders en Atlantis (in de Atlantische oceaan) lag toen droog. Ze zijn over land Europa binnengekomen.
Atlantis was al ten onder gegaan toen Plato er over schreef, overigens.
Met een duikrobot kun je toch wel een aardig eind komen denk ikquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:40 schreef buachaille het volgende:
Helaas zullen we het waarschijnlijk nooit te weten komen de stad ligt te diep om ooit gedegen onderzoek te kunnen doen denk ik.
Bijvoorbeeld de Feniciërs konden ook in die tijd al een heel eind die richting in komen. Die voeren destijds al vanuit het huidige Libanon tot voorbij de straat van Gibraltar. Dus het was ook met schepen van destijds al best mogelijk een flink eind to komen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:42 schreef DaMart het volgende:
Interessant. Alleen vind ik de afstand tussen de grid en Athene bijvoorbeeld wel erg groot. Als de stad zonk nadat de inwoners probeerden Athene te veroveren, dan moesten ze wel heel ver varen. En destijds hadden ze lang niet zulke geavanceerde schepen als wij kennen.
De meeste, zo niet alle, Griekse mythen en epossen speelden zich volgens mij ook af binnen het Middellandse Zeegebied.
En t algemene topic, schrik niet van het subforum, Atlantis; Echt of nep? #2quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:58 schreef Frutsel het volgende:
In DE was er tijden terug ook een topicje over, toen lag het onder Kreta dacht ik... ff kijken waar dat topic is
edit: hier
The Wave that destroyed Atlantis
In 9.000 voor Christus? Toen bestond Athene ook nog niet eens, lastig aanvallen dan...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:07 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de Feniciërs konden ook in die tijd al een heel eind die richting in komen. Die voeren destijds al vanuit het huidige Libanon tot voorbij de straat van Gibraltar. Dus het was ook met schepen van destijds al best mogelijk een flink eind to komen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:09 schreef Refragmental het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)tis-proves-sort.html
dat zijn wel heel vage artifacts dan...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:09 schreef Refragmental het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)tis-proves-sort.html
Misschien wel, misschien ook niet, maar het zou leuk zijn als er iets gevonden wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:26 schreef Falco het volgende:
Als ik kijk naar die schaalverdeling, zou die stad ongeveer 100 bij 150 km groot moeten zijn. Misschien niet een beetje overdreven?
Fun, waar heb je het plaatje overigens gevonden?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:43 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk en fascinerend.
Een stad, ter grootte van half Nederland?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:51 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien ook niet, maar het zou leuk zijn als er iets gevonden wordt.
Kijk, dat is nou een deel van mijn werk.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Fun, waar heb je het plaatje overigens gevonden?
Wat voor werk doet gij dan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou een deel van mijn werk.
Maar het staat gewoon op internet hoor.
Wat is daar vreemd aan?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:51 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een stad, ter grootte van half Nederland?.
istanbul heeft 15 miljoen inwoners?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wat is daar vreemd aan?
De grootste steden ter wereld zijn momenteel zo groot.
Top 10:
Stad - Land - Inwoners
1. Tokyo, Japan - 28,025,000
2. Mexico City, Mexico - 18,131,000
3. Mumbai, India - 18,042,000
4. Sáo Paulo, Brazil - 17, 711,000
5. New York City, USA - 16,626,000
6. Shanghai, China - 14,173,000
7. Lagos, Nigeria - 13,488,000
8. Los Angeles, USA - 13,129,000
9. Calcutta, India - 12,900,000
10. Buenos Aires, Argentina - 12,431,000
11,372,613 om precies te zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
istanbul heeft 15 miljoen inwoners?
hoe weet je dat .. er zullen vast wel al weer een paar gestorven zijn en weer een paar geborenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
11,372,613 om precies te zijn.
En da's nog niet alles, ten westen van Ierland ligt een enorm grid van 500 bij 500 kilometer, ook met diagonaal lopende "straten"quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:23 schreef DrDarwin het volgende:
Grappig, een stukje verder naar rechts vlak onder Madeira ligt ook nog een grid.
en ook nog eens 6 miljoen niet geregistreerden. (nja dat heb je overal wel dan, lol)quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
als die klote christenen nou eens die grote bibliotheek hadden platgebrand. Dan had nu iedereen een prive vliegende schotelquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:07 schreef Knip het volgende:
Toch vreemd, als het zo een grote beschaving geweest is dat er niets meer terug te vinden is dan een geschreven stuk van Plato. Een grote cultuur moet toch iets meer achterlaten? Zou het misschien een grote hoax zijn?
Het was dan ook de SF van die tijdquote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:07 schreef Knip het volgende:
Toch vreemd, als het zo een grote beschaving geweest is dat er niets meer terug te vinden is dan een geschreven stuk van Plato. Een grote cultuur moet toch iets meer achterlaten? Zou het misschien een grote hoax zijn?
Schattingen komen in de buurt van het dubbelequote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:38 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De bieb van Alexandrië?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
als die klote christenen nou eens die grote bibliotheek hadden platgebrand. Dan had nu iedereen een prive vliegende schotel
Leuk dat de Atlantische Oceaan zijn naam dankt aan een hoax?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:07 schreef Knip het volgende:
Mwa, de grootste planeten in dit zonnestelsel danken hun naam aan 'verzinsels' - klassieke goden - de super heroes van hun tijdquote:Op zondag 22 februari 2009 01:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Leuk dat de Atlantische Oceaan zijn naam dankt aan een hoax?
Nee, aan het Atlasgebergte, dat weer zijn naam dankt aan de mythologische Atlas (genitivus Atlantos, dativus Atlanti, accusativus Atlanta - vandaar dus het element Atlant- in zowel Atlantis als Atlantisch). De ontlening zal eerder in omgekeerde richting zijn gegaan.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Leuk dat de Atlantische Oceaan zijn naam dankt aan een hoax?
Zeker interessant ja.quote:
Tja, ijskernboringen op Antarctica tonen de jaarlijkse afzetting van landijs aan voor ten minste de afgelopen 800.000 jaar. Dat lijkt me moeilijk in te passen in dit verhaal.quote:
Dan heb je klaarblijkelijk de docu niet gekekenquote:Tja, ijskernboringen op Antarctica tonen de jaarlijkse afzetting van landijs aan voor ten minste de afgelopen 800.000 jaar. Dat lijkt me moeilijk in te passen in dit verhaal.
Ik ben er inderdaad snel doorheen geskipt, het is een nogal lang verhaal met veel uitweidingen over mythologie enz. Wat zegt hij er dan over?quote:Op zondag 22 februari 2009 15:16 schreef merlin693 het volgende:
[..]
Dan heb je klaarblijkelijk de docu niet gekeken
Bedankt. Als ik het goed begrijp zou West-Antarctica destijds (~10.000 jaar geleden) dus vrij van landijs zijn geweest. Maar bij Byrd Station, dat ruimschoots in het gebied ligt dat volgens zijn kaart nu slechts met een oppervlakkige (=recente) ijslaag bedekt zou moeten zijn, gaat de laag waarop boringen zijn uitgevoerd tot minstens 30.000 jaar terug. Zie http://bprc.osu.edu/Icecore/ByrdStation.Dome.html:quote:Op zondag 22 februari 2009 15:50 schreef merlin693 het volgende:
Ik zou zeggen neem toch de tijd die docu te kijken want de uitleg is te complex
maar begin anders hier
bij 5 min begint hij erover
quote:The first comprehensive particulate studies were made on the 2164-m core from Byrd Station (Antarctica: drill date, 1968), the 1390-m core from Camp Century (Greenland: drill date, 1966) core and the 905-m core from Dome C (Antarctica: drill date, 1979). All three cores extend beyond 30,000 years B.P.
Dat weet ik niet, dat moet hij maar vertellen. Zijn hele betoog zit vol met rare, onbewezen stellingen, bijvoorbeeld dat Aymara een onveranderlijke taal zou zijn ("which doesn't evolve and remains pure", in deel 6). Voor zover bekend geldt dit voor geen enkele taal, en in dit geval wordt die bewering zonder meer weersproken door volgend citaat uit The Aymara Language in Contact with Other Languages and Contexts (http://www.questia.com/PM.qst?a=o&d=5464349):quote:Op zondag 22 februari 2009 16:22 schreef merlin693 het volgende:
Bij welk gebied gaan de boringen maar tot 10.000 jaar terug ?
Sterker nog, het gaat niet eens om één, maar om verschillende aanverwante talen, met meerdere, onderling moeilijk verstaanbare dialecten (http://www.native-languages.org/aymara.htm):quote:The influence of Spanish on Aymara. The first paper by Briggs con
cerns the way in which Aymara loans are treated when they are incor
porated--which they are, at a great rate; the second paper, by Sharpe,
treats borrowings specifically in the area of clothing, including a treat
ment of the social conditions which led to the borrowings; the third
paper, also by Briggs, treats the development of dialects of Aymara
which owe their existence to the interface with Spanish and English and
the expectations of these languages, particularly with missionaries and
patrones, dating from the seventeenth century at least, but enjoying a
florid period in this century. The reader is also referred back to the article
by Pyle on kinship, in which the influence of Spanish on Aymara can
clearly be seen.
quote:...depending on the linguist doing the counting, there are somewhere between two and eight different Aymaran languages, each of which is difficult for speakers of the others to understand.
Super, super interessant!! Zeker een aanrader voor iedereen om te zien!quote:Op zondag 22 februari 2009 15:50 schreef merlin693 het volgende:
Ik zou zeggen neem toch de tijd die docu te kijken want de uitleg is te complex
maar begin anders hier
bij 5 min begint hij erover
Op zijn website staat en betoog over de ice-core metingen.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:15 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bedankt. Als ik het goed begrijp zou West-Antarctica destijds (~10.000 jaar geleden) dus vrij van landijs zijn geweest. Maar bij Byrd Station, dat ruimschoots in het gebied ligt dat volgens zijn kaart nu slechts met een oppervlakkige (=recente) ijslaag bedekt zou moeten zijn, gaat de laag waarop boringen zijn uitgevoerd tot minstens 30.000 jaar terug. Zie http://bprc.osu.edu/Icecore/ByrdStation.Dome.html:
[..]
Nou ja, ik geloof het ook eigenlijk wel. Het is toch weer een beetje een variatie op het verhaal van Von Däniken, Velikovsky en dat soort figuren. Erg vermoeiend om tegenin te gaan, onder meer omdat ze selectief te werk gaan: traditionele inzichten (bijvoorbeeld de datering van het begin van de landbouw) worden geaccepteerd omdat ze in de eigen theorie passen, maar andere bevindingen die in principe op hetzelfde soort onderzoek berusten (boren naar ijskernen, paleoclimatologie) worden verworpen wanneer ze die theorie weerspreken. Een totaal gebrek aan methode gecombineerd met een totaal gebrek aan zelfkritiek.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:33 schreef Lambiekje het volgende:
Hier staat het betoog van de video. Met de plaatjes en al.
net zo als creationisten die C14 methode verwerpen.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:58 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, ik geloof het ook eigenlijk wel. Het is toch weer een beetje een variatie op het verhaal van Von Däniken, Velikovsky en dat soort figuren. Erg vermoeiend om tegenin te gaan, onder meer omdat ze selectief te werk gaan: traditionele inzichten (bijvoorbeeld de datering van het begin van de landbouw) worden geaccepteerd omdat ze in de eigen theorie passen, maar andere bevindingen die in principe op hetzelfde soort onderzoek berusten (boren naar ijskernen, paleoclimatologie) worden verworpen wanneer ze die theorie weerspreken. Een totaal gebrek aan methode gecombineerd met een totaal gebrek aan zelfkritiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |