abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66272996
quote:
LONDEN – Bibliotheken moeten na klachten van moslims hun religieuze boeken voortaan op de hoogste planken zetten. Dat heeft de Christian Post gisteren bekendgemaakt.

Moslims uitten kritiek omdat de Koran en andere boeken over de islam op lage planken stonden. Volgens hen moeten religieuze boeken op de hoogste planken staan, omdat religie boven alle aardse dingen uitstijgt. In Leicester hebben moslims het heft in eigen hand genomen en zelf Koranexemplaren op de hoogste planken gezet.

Na een overleg met de overkoepelende Raad voor Musea, Bibliotheken en Archieven (MLA) en een moslimorganisatie in Leicester is door de laatste geadviseerd heilige boeken te verhuizen.

De MLA stemt daarmee in, meldt hij op zijn website. „We beledigen niemand als we de boeken van alle grote religies op deze manier respecteren.” Wel wijst de MLA erop dat geen enkele religie boven de andere wordt gesteld.
Meer in het Reformatorisch Dagblad Ik dacht toch echt dat het alfabet een arabische uitvinding was.Beste mede Fok!-ers, laten we van dit topic aub geen islam-bash-topic maken
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:38:40 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66273125
en met hoeveel knopen wilde je die kat op het spek binden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:39:30 #3
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_66273151
De vervolgstrijd zal dan wel worden wat de links-rechts volgorde op de plank wordt?

Gezien de arabische gewoonte om van rechts naar links te lezen en met het feit in gedachten dat de Koran de laatste openbaring van God is zal de volgorde van links naar rechts wel worden: Koran, Bijbel, Thora.

Of zou het als beledigend ervaren worden dat ze op dezelfde plank moeten staan?

[edit]
Niet als gebash of beledigend bedoeld.

Maar wellicht zou het een idee zijn om een doosje levens in de nabijheid van de Koran neer te zetten? Zoals de engelsen zeggen: Get a life.

De weigering van Wilders (met wie ik het overigens oneens ben) komt nu wel in een helderder licht te staan. Stelletje failurehares daar.
[/edit]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_66273165
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 20-02-2009 21:26:06 ]
pi_66273210
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:38 schreef Re het volgende:
en met hoeveel knopen wilde je die kat op het spek binden?
Ik vrees dat het plezier waarmee ik dit soort topics open een klein schoonheidsfoutje van mijn karakter is
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:41:37 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66273227
Harry Potter is ook al geïslamiseerd?
pi_66273297
Als er nog mensen verbaasd zich afvragen what the heck is islamisering is dit een aardig voorbeeld wat het zoal inhoudt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:43:58 #8
206640 Beelzebufo
pi_66273316
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Harry Potter is ook al geïslamiseerd?
De schrijfster is toch inwoner van het United Kingdom of Islamic Europe?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_66273344
Is het boek over het vliegende spaghettimonster ook op de hoogste plank terecht gekomen?
dag
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:45:27 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66273365
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:43 schreef damian5700 het volgende:
Als er nog mensen verbaasd zich afvragen what the heck is islamisering is dit een aardig voorbeeld wat het zoal inhoudt.
Als dit typische Islamisering is, kunnen we ons beter druk gaan maken om belangrijkere dingen. Wtf boeit het mij nou op welke plank de Koran staat?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:45:32 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66273368
och hoe hoger en verder uit het bereik die boeken worden bewaard hoe beter toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:47:50 #12
206640 Beelzebufo
pi_66273437
Wellicht kan er een speciaal hokje op het dak van de bieb gezet worden, met één plankje waar één boek op past: het Koran-schuurtje?

* Beelzebufo moet terugdenken aan de Dr. Who aflevering 'Silence in the library'
pi_66273444
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als dit typische Islamisering is, kunnen we ons beter druk gaan maken om belangrijkere dingen. Wtf boeit het mij nou op welke plank de Koran staat?
Volgens mij typte ik wat het zoal inhoudt. Begrijp je dit of moet ik het nog uitleggen?

En lekker belangrijk wat jou wel of niet boeit.
pi_66273467
Hehe, wat zijn die Britten zijn toch een politiek correcte kleuters, overal ja en amen op zeggen...

Die boeken kunnen niet hoog genoeg inderdaad, op de hoogste brandstapel welteverstaan..
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:50:45 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66273537
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij typte ik wat het zoal inhoudt. Begrijp je dit of moet ik het nog uitleggen?
Leg het me maar uit ja. Ik vind het vrij opvallend dat als men concrete voorbeelden aan wil dragen voor Islamisering, het meestal over de meest onbenullige zaken gaat.

Een Engelse bibliotheek waar een Koran op een andere plank wordt gezet, vrouwen die in een boerkini zwemmen, een mediterrane bouwstijl in een wijk in Rotterdam. Echt te onbenullig voor woorden allemaal
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:55:26 #16
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_66273689
Gezien de reakties zijn de meeste fu(o)kkertjes nog altijd christelijk van aard, anders zou het hen niet boeien kennelijk is religie nog altijd heilig voor ze.
Schijt aan iedereen
pi_66273768
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Leg het me maar uit ja. Ik vind het vrij opvallend dat als men concrete voorbeelden aan wil dragen voor Islamisering, het meestal over de meest onbenullige zaken gaat.

Een Engelse bibliotheek waar een Koran op een andere plank wordt gezet, vrouwen die in een boerkini zwemmen, een mediterrane bouwstijl in een wijk in Rotterdam. Echt te onbenullig voor woorden allemaal
Islamisering is een neologisme, maar ik ben niet te flauw te veronderstellen dat algemeen aanvaard is dat dit begrip inhoudt het proces waarin een gemeenschap of samenleving omschakelt naar normen en waarden die gestoeld zijn op de religie van de islam. Een toename van de naleving van de religie van de islam in een gemeenschap.
Daar het islamistisch geloof niet alleen levensbeschouwing is, in de zin van spiritualiteit, maar ook in andere aspecten van het leven postvat, bijvoorbeeld in juridische, economische en sociaal-maatschappelijke zin, is islamisering een waaier van concepten gestoeld op de religie van de islam waarnaar wordt omgeschakeld.

Deze topic gaat over een voorbeeld van islamisering, meen ik. Islamisering houdt dit zoal in.
pi_66273794
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:55 schreef Deadre het volgende:
Gezien de reakties zijn de meeste fu(o)kkertjes nog altijd christelijk van aard, anders zou het hen niet boeien kennelijk is religie nog altijd heilig voor ze.
Onze over-over-over-overgrootvaders waren Kruisvaarders die op kruistocht gingen naar Jeruzalem. Als dat eenmaal in je bloed zit dan krijg je dat er niet meer uit denk ik
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:59:19 #19
206640 Beelzebufo
pi_66273807
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:55 schreef Deadre het volgende:
Ik respecteer iedereen die oprecht een gloof beleidt, zelfs als daar vliegende spaghettimonsters aan te pas komen. Maar daarbij verlang ik wél wederkerigheid, dus ook respect voor míjn christelijke geloof.

En als een stel fundamentalisten die overduidelijk alle contact met de werkelijkheid verloren hebben zich druk gaat maken over de plaats van een boek ten opzichte van de plaats van een ander boek, dan is er wat mij betreft reden om dwars te gaan liggen.
pi_66274129
al die boeken gewoon op de allerhoogste plank laten wegstoffen
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:10:21 #21
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66274181
De beste plek voor religieuze boeken: de papierversnipperaar.

Maar ontopic, het is toch te zot voor woorden dat we zo belachelijk meegaand zijn geworden, bang om iemand voor het hoofd te stoten, of de eis nu redelijk is of niet we gaan er toch wel in mee...

Laat die boeken lekker staan zoals ze stonden en blijf er verder met je tengels vanaf.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66274242
Als ze nu beide boeken op de aller hoogste plank zetten, zodat niemand er meer zomaar bij kan, is iedereen blij..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_66274280
je kunt natuurlijk niet zomaar boeken gaat verplaatsen.. dan komt het hele SISO systeem in de war!
maarja dat is natuulijk ook maar een aardse zaak
pi_66274343

Inderdaad, zet ze allemaal maar op de hoogste plank. Daar kijkt en komt toch nooit iemand.

PS: Old Library in Trinity College, Dublin
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_66274432
wat is dat een bibliotheek, heeft die ook een url?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')