Bij zo een project is het lastig om de juiste kosten in te schatten in de eerste fase, terwijl juist dan de beslissing moet worden genomen. Ik weet dat er bij chemische plants een marge +/- 40% wordt aangehouden in die fase. Plus dat de voorstanders de moeilijkheden zullen bagatiliseren.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:
Nu weet ik niet hoe het in het buitenland is met groote projecten, ik denk dat daar ook best overschrijdingen zijn, maar NL spant de kroon denk ik![]()
De HSL, Betuwelijn en nu de NZ lijn, hoe kan dat nou![]()
Worden we nu nog steeds gefopt door de aannemers, ondanks het bouwfraude schandaal?
Desondanks denk ik dat het hele proces doorgaat, er staat teveel prestige op het spel.
Idd, de aantrekkende werking moet je ook niet onderschatten. Ik denk dat je de P&R mogelijkheden van Noord ook niet moet onderschatten. Die kant van de A10 is beter bereikbaar dan bijv. west voor de mensen uit Noord-Holland.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:09 schreef Roi het volgende:
[..]
Een metro verbinding naar/vanaf Noord zou wel heel veel goeds doen voor Noord hoor! Dan wordt het nog veel meer een onderdeel van de stad.
Het gaat nu idd niet zo lekker met de zuidas, maar als de crisis voorbij is (maximaal 10 jaar?) dan zou een metro naar de zuidas een geweldige impuls/signaal zijn. En dat trekt weer nieuwe partijen.
OK, maar Dales ging toen akkoord met een overschrijding van 4%quote:Op maandag 23 februari 2009 22:28 schreef Joppy het volgende:
[..]
Bij zo een project is het lastig om de juiste kosten in te schatten in de eerste fase, terwijl juist dan de beslissing moet worden genomen. Ik weet dat er bij chemische plants een marge +/- 40% wordt aangehouden in die fase. Plus dat de voorstanders de moeilijkheden zullen bagatiliseren.
Als je dit soort fouten wil voorkomen, moet je de beslissing in een latere fase nemen. Wat dus in zou houden dat er verschillende varianten doorontwikkeld moeten worden, waar natuurlijk ook de nodige kosten aanzitten.
En waar moeten die mensen dan vandaan komen? Waar zouden ze volgens jou dan wonen om gebruik te maken van die metro?quote:Op maandag 23 februari 2009 22:09 schreef Roi het volgende:
[..]
Een metro verbinding naar/vanaf Noord zou wel heel veel goeds doen voor Noord hoor! Dan wordt het nog veel meer een onderdeel van de stad.
Het gaat nu idd niet zo lekker met de zuidas, maar als de crisis voorbij is (maximaal 10 jaar?) dan zou een metro naar de zuidas een geweldige impuls/signaal zijn. En dat trekt weer nieuwe partijen.
Hou toch op met je P + R, niemand doet dat, Arena was ook zo fantastisch, alleen maakte niemand er gebruik van.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:34 schreef Joppy het volgende:
[..]
Idd, de aantrekkende werking moet je ook niet onderschatten. Ik denk dat je de P&R mogelijkheden van Noord ook niet moet onderschatten. Die kant van de A10 is beter bereikbaar dan bijv. west voor de mensen uit Noord-Holland.
Uhm, nee?quote:Op maandag 23 februari 2009 23:34 schreef henkway het volgende:
Volstrekt zinloos een metro naar het centrum van Amsterdam, wat moet je er doen, naar de hoeren??
Kan me voorstellen dat je naar de Zuidas gaat, maar in Adam centrum hoef ik niet te zijn
De meeste mensen rijden om het centrum heen van Utrecht naar Volendam
Maar maybe komen er mensen op CS aan die werken in Noord.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waar moeten die mensen dan vandaan komen? Waar zouden ze volgens jou dan wonen om gebruik te maken van die metro?
En dan nog wat, die lui uit Noord wil je zoveel mogelijk weren, niks als tokkie volk.
bouw maar een nieuwe stad met royale woningen tusssen die dikke lijnenquote:
Ik zie drie dikke lijnen:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:16 schreef henkway het volgende:
[..]
bouw maar een nieuwe stad met royale woningen tusssen die dikke lijnen
En het is het zoveelste zinloze project van de politiek
Schiphol verplaatsen naar voorbij Almerequote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie drie dikke lijnen:
A'dam - Haarlem: daartussen in zit je recht onder de aanvliegroute naar Schiphol
A'dam - Schiphol: hetzelfde
A'dam - Almere: daartussen in zit je midden op zee meer.
Om bij de Arena te komen in de spits met de auto, moet je al door de files heen, dan werkt het niet nee. Mensen moeten die P+R pakken om de files te ontwijken en makkelijk hun auto neer te kunnen zetten. Voor mensen uit Purmerend/Volendam is Noord dan een redelijke optie, de grote problemen staan voor de coentunnel waar je niet doorheen hoeft.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hou toch op met je P + R, niemand doet dat, Arena was ook zo fantastisch, alleen maakte niemand er gebruik van.
Denk dat je nog onderschat hoeveel mensen er in het centrum werken. Verder is een goede verbinding Zuidas-centrum ook van groot belang voor de aantrekkelijkheid van de Zuidas.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:34 schreef henkway het volgende:
Volstrekt zinloos een metro naar het centrum van Amsterdam, wat moet je er doen, naar de hoeren??
Kan me voorstellen dat je naar de Zuidas gaat, maar in Adam centrum hoef ik niet te zijn
De meeste mensen rijden om het centrum heen van Utrecht naar Volendam
In Amsterdam hoef ik niet te wezen
Het is gewoon weer een hobby van de politiek net als de Betuwelijn, mislukt en zinloos net als de HSL
maak maar een goede verbindig zuidas rest van het land , die paar grachtekneuzen komen maar met de paardetramquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:20 schreef Joppy het volgende:
[..]
Denk dat je nog onderschat hoeveel mensen er in het centrum werken. Verder is een goede verbinding Zuidas-centrum ook van groot belang voor de aantrekkelijkheid van de Zuidas.
Amsterdam is voor toeristen die met het trammetje langs het rijksmuseum en de hoeren gaan, daar hoort geen supermetroquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:34 schreef Roi het volgende:
Gewoon een vraag he, maar wanneer was de laatste keer dat je in Amsterdam was henkway?
Die zuidas is nu juist daar neer gezet omdat het Amsterdam is, dus moet je ook de verbinding met het centrum verzorgen. Anders had je die hele Zuidas wel ergens op een achteraf industrieterrein neer kunnen zetten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:13 schreef henkway het volgende:
[..]
maak maar een goede verbindig zuidas rest van het land , die paar grachtekneuzen komen maar met de paardetram
geklets, denk jij dat er op de zuidas alleen Amsterdammers werken???quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:10 schreef Joppy het volgende:
[..]
Die zuidas is nu juist daar neer gezet omdat het Amsterdam is, dus moet je ook de verbinding met het centrum verzorgen. Anders had je die hele Zuidas wel ergens op een achteraf industrieterrein neer kunnen zetten.
Nu ja, het rijksmuseum deels dicht voor verbouwing en de wallen willen ze opdoeken.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:37 schreef henkway het volgende:
[..]
Amsterdam is voor toeristen die met het trammetje langs het rijksmuseum en de hoeren gaan, daar hoort geen supermetro
ja op asfalt met auto's voor mensen die niet in Amsterdam willen zijn en daar niets te zoeken hebben, er alleen langs willenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Nu ja, het rijksmuseum deels dicht voor verbouwing en de wallen willen ze opdoeken.
Hoog tijd voor een supermetro dus.
Dat zeg ik toch ook niet? Wat betreft de zuidas is het imo van belang om te zorgen dat een geheel blijft met de stad Amsterdam. Internationaal gezien stelt de naam Zuidas op zich niks voor, daar is het gewoon Amsterdam. Dat zorgt ook voor de aantrekkelijkheid van het gebied. Dus moet het ook goed verbonden zijn met de rest van de stad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:17 schreef henkway het volgende:
[..]
geklets, denk jij dat er op de zuidas alleen Amsterdammers werken???
Of een metro nou het beste idee was, dat zullen we waarschijnlijk nooit weten. Hoe waren alternatieven uitgepakt?quote:Amsterdam centrum is een porseleinkast gebouwd op houten palen die in het water staan, daar moet geen tunnel onderdoor graven.
maak een achtbaans snelweg om amsterdam heen
DE zuidas heeft Nakkes met Amsterdam te makenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:46 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Wat betreft de zuidas is het imo van belang om te zorgen dat een geheel blijft met de stad Amsterdam. Internationaal gezien stelt de naam Zuidas op zich niks voor, daar is het gewoon Amsterdam. Dat zorgt ook voor de aantrekkelijkheid van het gebied. Dus moet het ook goed verbonden zijn met de rest van de stad.
[..]
Of een metro nou het beste idee was, dat zullen we waarschijnlijk nooit weten. Hoe waren alternatieven uitgepakt?
En de ring had al lang minimaal 2*5 baans moeten zijn, klopt.
Waarom heeft men dan niet geprobeerd om een groot internationaal zakencentrum neer te zetten in een goedkoper deel van het land?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:57 schreef henkway het volgende:
[..]
DE zuidas heeft Nakkes met Amsterdam te maken
omdat je als kantoren / businesscentrum vlakbij Schiphol moet zitten en aan de snelweg, of ga j enu zeggen dat schiphol en de efteling ook een gedeelte van Amsterdam is ??quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:44 schreef Joppy het volgende:
[..]
Waarom heeft men dan niet geprobeerd om een groot internationaal zakencentrum neer te zetten in een goedkoper deel van het land?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |