Zeg Frits, ik weet dat de Amerikanen een vreemd volk zijn maar dat is nog steeds geen taal.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 03:53 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik (wellicht ken je alleen het Amerikaanse woord ervoor, daar het een tikje modern is)
[ afbeelding ]
Yeah I know, maar je wil toch niet beweren dat je Algemeen Beschaafd Engels (Oxford English?) spreekt met je buren of wel soms?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 03:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Zeg Frits, ik weet dat de Amerikanen een vreemd volk zijn maar dat is nog steeds geen taal.
Nou goed, zijn we het toch nog eens.quote:
Stoort het jou ook ja?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou goed, zijn we het toch nog eens.
Lang niet meer gehad, maar soms zeer relaxquote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:16 schreef lubje25 het volgende:
Bij boerenkool of spruitjes:
[ afbeelding ]
Eens! Alleen vind ik die van Kuhne niet zo, merkte ik laatst. Geen idee welk merk dan wel lekker is, we eten het alleen bij boerenkool, dus als we 1 pot per jaar eten is het veel.quote:
Yoghurt op je aardappelen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:00 schreef Windigo het volgende:
Ik mis deze nog:
Voor mij onmisbaar bij patat, gebakken aardappels
Het is een slanke mayonaise/fritessausquote:
Dat is mayo kerrie ui en nog watquote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:18 schreef QuarK het volgende:
Kwa ketchup vind ik de biologische ketchup to echt verreweg het allerlekkerst. Veel vollere smaak dan die oververzadigde Heinz prut.
[ afbeelding ]
En gelijk een vraagje: Wat is die Joppie saus? Heb ik bij verschillende snackbars gezien, maar me er nog niet aangewaagd.
Dat hij slank is vind ik niet zo belangrijk, maar ik vind hem vreselijk lekker. Het is geen joghurt, maar joghurtmayo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is een slanke mayonaise/fritessaus
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:00 schreef Windigo het volgende:
Ik mis deze nog:
[ afbeelding ]
Voor mij onmisbaar bij patat, gebakken aardappels en als hoofdbestanddeel voor dressings.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:18 schreef QuarK het volgende:
Kwa ketchup vind ik de biologische ketchup to echt verreweg het allerlekkerst. Veel vollere smaak dan die oververzadigde Heinz prut.
[ afbeelding ]
En gelijk een vraagje: Wat is die Joppie saus? Heb ik bij verschillende snackbars gezien, maar me er nog niet aangewaagd.
Het is overigens best goed te doen.quote:Joppie saus is een koude, gelige saus. Het is een enigszins op fritessaus gelijkende saus die verkrijgbaar is in diverse cafetaria's in Nederland. De saus kan gegeten worden op de friet of bij diverse snacks en hamburgers.
De basis van de Joppie saus is hetzelfde als bij de meeste sauzen: olie, water en een emulgator. Verder bevat het ook uien en kerrie, die domineren de smaak dan ook. Het originele recept van Joppie saus is geheim, maar op het Internet circuleren recepten die de smaak van Joppie saus zeer goed benaderen. In deze recepten wordt Joppie saus bijvoorbeeld gemaakt door de ingrediėnten van 'speciaal', d.w.z. mayonaise, curry en uien, samen met kerrie in een bepaalde verhouding zeer fijn te malen en te mengen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |