Ik vind DL-sauzen vaak ook vrij zurig. Maar ze zijn inderdaad goed! Volgens mij wel wat vetter dan wat je meestal in NL koopt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:10 schreef Karina het volgende:
[..]
De DL of de Hellman?
De DL zag ik toevallig bij de Albert Heijn, uitgeprobeerd en die was echt lekker (niet zoet).
De Hellman hebben ze volgens mij ook bij sommige AH's, maar ik koop hem altijd bij een delicatessenwinkel, dat is de enige winkel bij mij in de buurt die het verkoopt.
De Hellman is een beetje zurig en de is ook wat anders dan normale mayonaise, het is niet zo romig, maar meer puddingachtig van substantie (kan het niet anders omschrijven).
Zeggen van saus te houden en vervolgens een plaatje van supermarkt-saus neerzettenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 05:59 schreef Twerk het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat alles om de saus draait.. Zeker bij het eten, maar toch ook wel een groot deel van het leven draait om saus. Het is een wondermiddel, een goede vriend bijna.. Saus kan gekke dingen realiseren. Een bord prei met aardappelen wordt weer eetbaar met een respectabele dosis whiskysaus erover heengegoten.
En dames en heren, zeg nou zelf.. Wat zou een patatje zijn zonder vette, zaanse mayo.
Ik hanteer daarom eigenlijk vaak de saus-first kookfilosofie. Met andere woorden, ik bedenk welke saus ik die dag zie zitten en zoek daar een gerecht bij. Het belangrijkste stel ik centraal.
Post hier sauzen(liefst met pic). De gangbare, varianten of exotische sauzen.. Want zoals ik al zei: Alles draait om de saus.
[ afbeelding ]
Whisky Cocktail saus
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:41 schreef eleusis het volgende:
Kan je het niet leuk hebben zonder saus?
Zwakke mensen zijn dit.
quote:Combine scallion, coriander, lime juice, soy and wasabi paste to a sauce pan and bring to a boil and then remove from heat and whisk in butter.
Erg lekker, en deze mosterd is toch ook wel onze favoriet..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:30 schreef Kaat38 het volgende:
Voor de gehaaste variant:
![]()
[ afbeelding ]
Gadverdamme man. Whiskeysaus uit een potje. YUK! Niet te eten!quote:
Ik vind guacamole uit een potje maar ranzig; zit ongeveer 5% avocado inquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:32 schreef _Arual_ het volgende:
Guacamole!![]()
Eerst hadden zie die ook kant en klaar als wrapsaus, van casa fiesta.
[ afbeelding ]
Nergens meer te krijgen. Nu maak ik hem zelf, en dat is zo lekker!
Verder ben ik geen sauseter, zelfs niet bij het gourmetten of zo. Soms Zaanse mayo bij de gebakken aardappeltjes, dat was het dan.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zeggen van saus te houden en vervolgens een plaatje van supermarkt-saus neerzetten
Een echte sausliefhebber maakt z'n sauzen zelf !
Ga zelf eens aan de slag met (zelfgemaakte) mayonaise, whisky, worcester-sauce, gember-siroop, de hele rataplan - veel lekkerder !
Hoe maak je dat? Waar koop je dat?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:08 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Zwarte bonensaus, je proeft zelfs de groenten niet meer![]()
[ afbeelding ]
Geef mij aub dat nummer van die Japanner van jou.. dan weet je het over een paar minutenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoe maak je dat? Waar koop je dat?
En godsamme, in elk friggin topic in CUL komen er wel huilies aan dat je alles zelf moet maken![]()
![]()
Ga fietsen
0528 275237quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:04 schreef Twerk het volgende:
[..]
Geef mij aub dat nummer van die Japanner van jou.. dan weet je het over een paar minuten
Zozo nog redelijk verstaanbaar ook.. En dat voor een Japanner uit Hoogeveenquote:
Ja wtf is dat nu weer manquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:18 schreef Twerk het volgende:
[..]
Zozo nog redelijk verstaanbaar ook.. En dat voor een Japanner uit Hoogeveen![]()
Maargoed.. het is dus Soja Bonensaus.
De saus waar je onderhand al een week driftig naar op zoek bent.quote:
Ik haal het gewoon bij de lokale turktoko, het is van het merk ''Lee Kum Kee''.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:57 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hoe maak je dat? Waar koop je dat?
En godsamme, in elk friggin topic in CUL komen er wel huilies aan dat je alles zelf moet maken![]()
![]()
Ga fietsen
Dus zwarte bonensaus is hetzelfde als soja bonensaus? -_- Enw aar haal ik dat nu vandaan, want de supermakrten hebben het nietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:24 schreef Twerk het volgende:
[..]
De saus waar je onderhand al een week driftig naar op zoek bent.
Black bean sauce / SojaBonenSaus.
Lovely, thanksquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:25 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
[..]
Ik haal het gewoon bij de lokale turktoko, het is van het merk ''Lee Kum Kee''.
Yep is dezelfde. Die Japanner van jou noemt het Soja bonensaus. Maar zoals hierboven al werd gezegd hebben diverse winkels het wel..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dus zwarte bonensaus is hetzelfde als soja bonensaus? -_- Enw aar haal ik dat nu vandaan, want de supermakrten hebben het niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |