Kansloos die gasten van dat bevrijdingsfront. Wees blij dat er tenminste medicijnen gemaakt kunnen worden.quote:Een groot deel van de farmaceutische industrie in Nederland wordt permanent bedreigd door dierenactivisten. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS bij tientallen bedrijven en instellingen die zich bezighouden met dierproeven.
Ook financiële instellingen die te maken hebben met de bedrijven worden bedreigd. Het Dierenbevrijdingsfront heeft de afgelopen vijf jaar de verantwoordelijkheid geclaimd voor meer dan 40 ernstige acties in Nederland.
Personeel van farmaceutische bedrijven werd 's nachts thuis bezocht, auto's werden beschadigd, banden lekgestoken, huizen beklad. Ook werd brand gesticht. Bron: NOS
maar dat durven ze niet, de schijtbakken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:23 schreef Apfelsaft het volgende:
Dierproeven voor make-up en dergelijke vind ik ook niet kunnen. Maar als het op medicijnen aankomt vind ik dat we best proefdieren mogen gebruiken.
Zoals hier in de buurt bij TNO in Rijswijk, daar zit een groot apentestcentrum, waar ze onder andere proberen medicijnen tegen aids te ontwikkelen. Gaan ze daar een beetje tegen zitten actievoerenGa dan zelf als testpersoon dienen!
Testen op mensen die aan die ziekte lijden geeft nog altijd het beste resultaat. Dieren in het algemeen hebben niet het zelfde lichaam, dus ik vraag me af of de uitslag van zo'n test wel 100% betrouwbaar is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:23 schreef Apfelsaft het volgende:
Dierproeven voor make-up en dergelijke vind ik ook niet kunnen. Maar als het op medicijnen aankomt vind ik dat we best proefdieren mogen gebruiken.
Zoals hier in de buurt bij TNO in Rijswijk, daar zit een groot apentestcentrum, waar ze onder andere proberen medicijnen tegen aids te ontwikkelen. Gaan ze daar een beetje tegen zitten actievoerenGa dan zelf als testpersoon dienen!
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Testen op mensen die aan die ziekte lijden geeft nog altijd het beste resultaat. Dieren in het algemeen hebben niet het zelfde lichaam, dus ik vraag me af of de uitslag van zo'n test wel 100% betrouwbaar is.
Is er trouwens een bron waarin staat hoeveel proefdieren er jaarlijks sterven?
Jij hebt duidelijk totaal geen idee waar je het over hebt. De meest gebruikte proefdieren zijn muizen, daar worden er in de beginfase van onderzoek naar nieuwe medicijnen vele duizenden van gebruikt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Testen op mensen die aan die ziekte lijden geeft nog altijd het beste resultaat. Dieren in het algemeen hebben niet het zelfde lichaam, dus ik vraag me af of de uitslag van zo'n test wel 100% betrouwbaar is.
Is er trouwens een bron waarin staat hoeveel proefdieren er jaarlijks sterven?
quote:
Dus eigenlijk wel voor die linkse terroristen??quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:33 schreef SuperwormJim het volgende:
Medicijnen zijn voor zieke mensen
Ik heb daar ook vlakbij gewoond en kende iemand die daar werkte. Je wilt dus echt niet weten hoe er met die apen omgegaan wordt. Die beesten mogen niets in hun kooi hebben, niets om mee te spelen want dat is niet steriel. Je mag ze niet aanraken of aandacht geven. Ze worden geschopt en geslagen door de medewerkers. Echt ongelofelijk.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:23 schreef Apfelsaft het volgende:
(...)
Dat er fatsoenlijk met die beesten omgegaan moet worden ben ik geheel met je eens. Maar feit is en blijft dat ze wel nodig zijn om bepaalde onderzoeken te doen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:28 schreef siface het volgende:
[..]
Ik heb daar ook vlakbij gewoond en kende iemand die daar werkte. Je wilt dus echt niet weten hoe er met die apen omgegaan wordt. Die beesten mogen niets in hun kooi hebben, niets om mee te spelen want dat is niet steriel. Je mag ze niet aanraken of aandacht geven. Ze worden geschopt en geslagen door de medewerkers. Echt ongelofelijk.
Buiten de discussie of dierenproeven rechtvaardig zijn, kun je op zn minst een beetje normaal met die beesten omgaan en dus niet mishandelen. Volgens mij was dat de grootste reden dat bijvoorbeeld stichting aap daar acties voerde, dat ze voor die beesten ruimere kooien wilden (waarin ze zouden kunnen bewegen).
En daar hebben ze dus geen geld voor omdat ze dan hun gebouw niet meer kunnen beschermen tegen terroristen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:28 schreef siface het volgende:
Buiten de discussie of dierenproeven rechtvaardig zijn, kun je op zn minst een beetje normaal met die beesten omgaan en dus niet mishandelen. Volgens mij was dat de grootste reden dat bijvoorbeeld stichting aap daar acties voerde, dat ze voor die beesten ruimere kooien wilden (waarin ze zouden kunnen bewegen).
Wegkankerende mensen ook niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:18 schreef Biogarde het volgende:
Aapies met make-up is idd geen gezicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |