FOK!forum / Digital Corner / Alternate slechte service!!
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 19:23
Ik wil hier even mijn ongenoegen uiten over deze organisatie..
Ik heb eind januari voor 770 euro aan computer onderdelen gekocht..

eenmaal alles in mekaar geschoefd te hebben en dit topic aangemaakt te hebben heb ik vorige week woensdag mijn kapotte videokaart opgestuurd.
Maandag dacht ik eens te bellen waarbij ze aangaven de videokaart getest te hebben (bleek idd kapot te zijn) en dat ik vervolgens een nieuwe zou krijgen.. ik zou deze dinsdag of woensdag krijgen..
Woensdagmiddag had ik deze nog steeds niet ontvangen, er werd mij toen verteld dat ik hem uiterlijk donderdag zou krijgen.. nou het is dus nu donderdag, en heb nog steeds niets mogen ontvangen..
Ik vandaag weer gebeld, had ik een telefoongesprek van 16 minuten.. die gast maar wat in het systeem pielen.. bleek hij te vertellen dat tnt een fout had gemaakt.. ik zeggen of ik de traceercode kon hebben omdat ik geen mail met bevestigin had ontvangen, kwam hij met een heel vaag verhaal.. ja omdat tnt het niet goed heeft afgehandeld heb ik voor u ook geen traceercode...
Allemaal heel vaag.. ze zeiden dat ze me morgen weer zouden bellen....

Ik heb hier verdomme geen ene fuck aan! ik heb mijn computer in januari besteld.. we zijn een maand verder en ik heb nog steeds geen werkende computer...

ze zitten mij gewoon te flashen daar volgens mij! 2 keer beloven en uiteindelijk heb ik niks ontvangen.. oja.. laatst kwam ze ook met een raar bericht.. ja hij ligt klaar maar het startsein is nog niet gegeven!!

Ik ga ze zometeen weer bellen om vervelend te doen.. kan iemand me zeggen hoe ik het beste resultaat kan krijgen om de videokaart zsm te ontvangen??? want ik weet dat ze hem op voorraad hebben!

Bedankt voor de moeite!
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 19:28
Na het lezen van dit onderwerp blijk ik niet de enige te zijn!!!

http://www.start12.nl/com(...)ice_en_garantie.html
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 19:29
jezus ... als ik dat eerder had gehad!!

wederom videokaart problemen!! Volgens mij versturen ze expres kapotte onderdelen!!!

http://www.spenk.nl/index(...)a-je-naar-alternate/
NanKingdonderdag 19 februari 2009 @ 19:31
Natuurlijk ben je niet de enige het is immers een grote winkel/webshop.

Ik persoonlijk heb alleen maar goede ervaringen met Alternate. Het verschil is wel dat ik langs ga en spullen niet terugstuur.
goeiemoggeldonderdag 19 februari 2009 @ 19:31
Je kan natuurlijk ook overdrijven hè.
Dat je een artikel DOA krijgt kan gebeuren. En dan begin je gelijk te zeuren als je vervangende exemplaar niet binnen een week binnen is?
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 19:33
Ja eigenlijk wel.. ik koop dure spullen, en dan verwacht ik niet dat ze gaan zitten prutsen!
Ze hebben het op voorraad... ik ga denk ik zaterdag even langs... stelletje paupers dat het zijn!
eleusisdonderdag 19 februari 2009 @ 19:38
Jezus man doe eens rustig.

Kapotte onderdelen bestaan overal, ALS je hem al niet zelf hebt gemold, en een weekje of wat langer wachten op je vervangende onderdeel is voor consumenten heel normaal.
Peterdonderdag 19 februari 2009 @ 19:39
Ben je langs geweest dan?
Tiemiedonderdag 19 februari 2009 @ 19:41
ik heb alleen maar positieve ervaringen met alternate.
LoggedIndonderdag 19 februari 2009 @ 19:44
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef Tiemie het volgende:
ik heb alleen maar positieve ervaringen met alternate.
Volgens mij is alternate wel een echte dozenschuiver hoor. Ik koop al m'n spullen bij Informatique, en als ik daar langsga met een defect product krijg ik gelijk een nieuwe mee. Dat is dus ook de reden dat ik daar naartoe ga

TS: Wees blij dat je je spullen niet bij coolblue hebt gekocht, dan was je nog verder van huis
GoldenBattdonderdag 19 februari 2009 @ 19:45
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef Tiemie het volgende:
ik heb alleen maar positieve ervaringen met alternate.
+1

Zondag aaf nog bestelt, nieuwe voeding en 2 fans. Maandag verstuurd, woensdag en vandaag stond postbode aan de deur (niemand thuis natuurlijk op dat moment) en morgen ben ik toch vrij, dus ff ophalen @ postkantoor.
Verder ook nooit tramalent gehad met bestellingen en een geplaatste RMA

TNT faalt gewoon een keer, en TS moet iets hebben om op te flamen
DutchErroristdonderdag 19 februari 2009 @ 19:47
Alternate is tof
jagermasterdonderdag 19 februari 2009 @ 19:50
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:33 schreef Onnoman het volgende:
Ja eigenlijk wel.. ik koop dure spullen, en dan verwacht ik niet dat ze gaan zitten prutsen!
Ze hebben het op voorraad... ik ga denk ik zaterdag even langs... stelletje paupers dat het zijn!
dat jij dure spullen koopt en het kapot is moet je bij de fabrikant voor zijn. In alle organisaties worden foutjes gemaakt. Dus loop niet zo te zanniken. Wel een paar euro goedkoper uit willen zijn maar de concequentie ervan niet willen nemen. Haal gewoon je zooi in een winkel, kan je meteen terug als het niet goed is.

(hoe krijg je het btw voor elkaar om een maand erover te doen om er achter te komen dat je videokaart niet werkt en deze terug te sturen?)
Roratadonderdag 19 februari 2009 @ 19:54
opsturen
En1gmadonderdag 19 februari 2009 @ 19:57
Ben je altijd zo gefrustreerd?
UnderTheWingsOfLovedonderdag 19 februari 2009 @ 19:58
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:54 schreef Rorata het volgende:
opsturen
Ja want iedereen woont in de buurt van Alternate
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 20:15
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:50 schreef jagermaster het volgende:

[..]

dat jij dure spullen koopt en het kapot is moet je bij de fabrikant voor zijn. In alle organisaties worden foutjes gemaakt. Dus loop niet zo te zanniken. Wel een paar euro goedkoper uit willen zijn maar de concequentie ervan niet willen nemen. Haal gewoon je zooi in een winkel, kan je meteen terug als het niet goed is.

(hoe krijg je het btw voor elkaar om een maand erover te doen om er achter te komen dat je videokaart niet werkt en deze terug te sturen?)
Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt, ik heb een afspraak met alternate die 100 videokaarten van dat type op voorraad heeft! ik heb geen trackingnummer via de mail ontvangen terwijl ze me wel zitten voor te liegen dat tnt het pakketje heeft!
Ik koop spullen bij alternate en niet bij sapphire! als een onderdeel defect is en ze hebben het getest moeten ze hun afspraken nakomen en gelijk de nieuwe opsturen!

En jij bent een ongelooflijke mongool met je pauperredenatie. Dat ik een paar centrjes minder betaal hoeft niet te resulteren in pauperservice!

En er zullen altijd klantjes goed behandeld zijn... maar als dat niet het geval was zou deze pauperorganisatie niet eens meer bestaan! Ik ben benieuwd hoe ze op mijn mail reageren!
diomedesdonderdag 19 februari 2009 @ 20:20
quote:
dat jij dure spullen koopt en het kapot is moet je bij de fabrikant voor zijn
Hahahaha, die vervloek ik ook natuurlijk, maar volgens mij snap jij niet hoe een koop overeenkomst in elkaar steekt

Overigens reageert TS wel iets fel, maar aan de andere kant kan ik zijn frustratie ook erg goed begrijpen.
Je geeft toch een hoop geld uit voor iets wat je graag werkend zou willen hebben. En dan krijg je het idee dat als mensen je niet goed helpen, dat ze schijt aan je hebben.

Verder zijn mijn ervaringen met Alternate wel aardig. Maar ja het kan weleens fout gaan.
badboynovadonderdag 19 februari 2009 @ 20:20
de meeste hardware haal ik ook by alternate, en het enige wat ik misschien op aan te merken heb is dat het altyd zo druk is waar door je regelmatig lang moet wachten. gister nog een systeem gehaald, bleek de kast er niet meer te zijn. maar na 10 min vroeg iemand bij de afhaal balie als ik nog op iets zat te wachten, en na me verhaal heb gedaan heeft hy hemel en aarde bewogen om te kijken hoe het kwam dat ik al 10 minuten aan het wachten was. dus SERVICE is wel in orde vind ik zelf, want ging met een lach en een goed gevoel daar de deur uit en ook die 20 euro korting was wel lekker.
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 20:33
@diomedes

Ja inderdaad... jij begrijpt het! Dat gevoel had ik echt, ze hebben er schijt aan!
jagermasterdonderdag 19 februari 2009 @ 20:52
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt, ik heb een afspraak met alternate die 100 videokaarten van dat type op voorraad heeft! ik heb geen trackingnummer via de mail ontvangen terwijl ze me wel zitten voor te liegen dat tnt het pakketje heeft!
Ik koop spullen bij alternate en niet bij sapphire! als een onderdeel defect is en ze hebben het getest moeten ze hun afspraken nakomen en gelijk de nieuwe opsturen!

En jij bent een ongelooflijke mongool met je pauperredenatie. Dat ik een paar centrjes minder betaal hoeft niet te resulteren in pauperservice!

En er zullen altijd klantjes goed behandeld zijn... maar als dat niet het geval was zou deze pauperorganisatie niet eens meer bestaan! Ik ben benieuwd hoe ze op mijn mail reageren!
punt 1: ik reageerde op het gezeik van jou dat jij loopt te blaten dat je dure spullen koopt. Als jij vind dat iets wat duur is niet kapot mag zijn dan moet je maar bij de fabrikant gaan zeiken. Een garantie afhandeling is niet van de een op de andere dag. Als ze binnen een week afhandelen vind ik het nog goed. Aangezien dit geen DOA meer is maar gewone garantie. Je mag blij zijn dat ze het niet opsturen naar de fabriek en dat jij 6 weken kan wachten.

punt 2: wat ben jij een ongelovelijk imbeciel, in een winkel kan je binnen stappen met een webshop moet je meer geduld hebben. Mocht je dit principe niet snappen mag je wel is terug naar de basisschool.

punt 3: je blijkt dus totaal geen kaas te hebben gegeten hoe bedrijven kunnen werken en geld kunnen verdienen.
jagermasterdonderdag 19 februari 2009 @ 20:54
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:20 schreef diomedes het volgende:

[..]

Hahahaha, die vervloek ik ook natuurlijk, maar volgens mij snap jij niet hoe een koop overeenkomst in elkaar steekt
snap heel goed hoe een koop overeenkomst werkt, alleen hij zat te zeiken op zijn zogenaamde 'dure' spullen...
quote:
Overigens reageert TS wel iets fel, maar aan de andere kant kan ik zijn frustratie ook erg goed begrijpen.
Je geeft toch een hoop geld uit voor iets wat je graag werkend zou willen hebben. En dan krijg je het idee dat als mensen je niet goed helpen, dat ze schijt aan je hebben.
sorry maar vind jij dat bedrag wat hij uit geeft een hoop geld voor een computer? het is is gewoon een normale computer dus verder totaal niets bijzonders. Als je zegt dat je een videokaart koopt van 500+ euro dan kan ik nog zeggn, jij kut dat je zoveel geld uitgeeft het het zo lang duurt.
quote:
Verder zijn mijn ervaringen met Alternate wel aardig. Maar ja het kan weleens fout gaan.
Ghostbusterdonderdag 19 februari 2009 @ 20:57
Echt een waardeloze zaak is het, je staat 2 keer een uur te wachten.
En de service is 3 x ruk.
mscholdonderdag 19 februari 2009 @ 20:59
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:31 schreef NanKing het volgende:
Ik persoonlijk heb alleen maar goede ervaringen met Alternate. Het verschil is wel dat ik langs ga en spullen niet terugstuur.
same here..

1x defecte voeding gehad: mee langs gegaan, daar getest (met de handige opmerking van hun kant: "euhh weet niet wat je er mee hebt gedaan, maar hij is echt helemaal kaduuk") op dat moment kan ik dat prima waarderen, was nml gewoon bedoeld als geintje.
maar na check van de spullen een spiksplinternieuwe voeding meegekregen
mscholdonderdag 19 februari 2009 @ 21:01
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:57 schreef Ghostbuster het volgende:
Echt een waardeloze zaak is het, je staat 2 keer een uur te wachten.
waarom denk je dat je 2 uur staat te wachten..? als het echt een waardeloze zaak zou zijn zou je geen 2 uur staan wachten he?


ze zijn niet de goedkoopste meestal maar qua service en garantie kan ik alleen maar op zeggen
GoldenBattdonderdag 19 februari 2009 @ 21:03
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt, ik heb een afspraak met alternate die 100 videokaarten van dat type op voorraad heeft! ik heb geen trackingnummer via de mail ontvangen terwijl ze me wel zitten voor te liegen dat tnt het pakketje heeft!
Ik koop spullen bij alternate en niet bij sapphire! als een onderdeel defect is en ze hebben het getest moeten ze hun afspraken nakomen en gelijk de nieuwe opsturen!

En jij bent een ongelooflijke mongool met je pauperredenatie. Dat ik een paar centrjes minder betaal hoeft niet te resulteren in pauperservice!

En er zullen altijd klantjes goed behandeld zijn... maar als dat niet het geval was zou deze pauperorganisatie niet eens meer bestaan! Ik ben benieuwd hoe ze op mijn mail reageren!
ATI
veldmuisdonderdag 19 februari 2009 @ 21:03
Alternate is niet goedkoop, is voor mij best een eind uit de buurt, maar als ik wat spul nodig heb ga ik er toch heen. Zij hebben tenminste een assortiment zodat ik zelf kan bepalen welk merk HD ik wil, bijvoorbeeld.

Alleen dat wachten daar _
Staat je naam op de beamer _!
Ghostbusterdonderdag 19 februari 2009 @ 21:07
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:01 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom denk je dat je 2 uur staat te wachten..? als het echt een waardeloze zaak zou zijn zou je geen 2 uur staan wachten he?


ze zijn niet de goedkoopste meestal maar qua service en garantie kan ik alleen maar op zeggen
Wat een gelul zeg, je laat toch geen klant 2 uur wachten in je winkel.
Regel het dan anders,
mscholdonderdag 19 februari 2009 @ 21:13
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:07 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg, je laat toch geen klant 2 uur wachten in je winkel.
Regel het dan anders,
je bent duidelijk nooit in hun oude winkel geweest...
2 uur (wat overigens ruim overdreven is..) is dan nog weinig...
bij hun oude zaak stond soms een rij tot buiten de winkel..

hoe bedoel je populair....
Ghostbusterdonderdag 19 februari 2009 @ 21:16
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:13 schreef mschol het volgende:

[..]

je bent duidelijk nooit in hun oude winkel geweest...
2 uur (wat overigens ruim overdreven is..) is dan nog weinig...
bij hun oude zaak stond soms een rij tot buiten de winkel..

hoe bedoel je populair....
Nee schrale nerds die dat over hebben voor een koopje
Ik ken geen andere winkel, waar ik ooit zo lang heb moeten wachten.
Was ook de 1e en de laatste keer.
RiDo78donderdag 19 februari 2009 @ 21:36
Hmpf... alternate.... ik wil er niet veel woorden aan vuil maken, maar toch:

- digitale kamera gekocht, zat nog een retourbon van vorige eigenaar in
- printer gekocht en in de auto de doos open gemaakt. Inktcartridges waren al geopend en de transporttape lag al als een prop in de doos
- Lian-li kastje gekocht, komt aan de balie en ik zie dat de doos open geweest is. Gezien de eerdere ervaringen gevraagd om dat ding uit de doos te halen voor fysieke inspectie. "We hebben hem gewoon aan iemand getoond meneer, hij is echt in orde!" ik: "Dan heb je toch niets te verliezen?" Kast wordt uit de doos getilt en zodra het usb-klepje boven het karton kwam flikkerde die op de balie. Vervolgens nog ruzie gehad dat ik mijn geld DAAR terug wilde en dat ik niet met die kast onder mijn arm naar de 'reparatiebalie' wilde gaan. Daar hebben ze zelfs een manager voor uit z'n kantoortje gebeld omdat ze geen geld terug mochten geven. Rot op, ik had dat ding nog niet eens aangeraakt.

't is toch iets langer geworden als gepland. De samenvatting? Alternate is een kutzaak die graag 2de hands rommel voor nieuw verkoopt.
MrDrakodonderdag 19 februari 2009 @ 21:38
Uh mijn defecte geheugen modules stuurde ik op met een mooi screenshot van de geheugentest resultaten, en binnen een week had ik nieuwe in huis, alternate is wat mij betreft een toptent, en TS een grote zeur.
Gemiddeld is een defect product dat opgestuurd word pas of na een maand terug ivm reparatie e.d,
je had er zelf een hele maand voor nodig om er achter te komen dat ie defect is,
dan geld dat bij winkels vaak al niet meer als DOA en dus word deze eerst getest, omdat er nogal wat prutsers rond lopen die meteen onderdelen als defect retour doen, terwijl ze drivers van ati zitten te installeren op een nvidia kaart.

Dus als je na 2 weken nog geen nieuwe kaart hebt, DAN mag je zeiken, dus nu ff chillen, heb je pillen op ofzo?
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 22:07
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:52 schreef jagermaster het volgende:

[..]

punt 1: ik reageerde op het gezeik van jou dat jij loopt te blaten dat je dure spullen koopt. Als jij vind dat iets wat duur is niet kapot mag zijn dan moet je maar bij de fabrikant gaan zeiken. Een garantie afhandeling is niet van de een op de andere dag. Als ze binnen een week afhandelen vind ik het nog goed. Aangezien dit geen DOA meer is maar gewone garantie. Je mag blij zijn dat ze het niet opsturen naar de fabriek en dat jij 6 weken kan wachten.

punt 2: wat ben jij een ongelovelijk imbeciel, in een winkel kan je binnen stappen met een webshop moet je meer geduld hebben. Mocht je dit principe niet snappen mag je wel is terug naar de basisschool.

punt 3: je blijkt dus totaal geen kaas te hebben gegeten hoe bedrijven kunnen werken en geld kunnen verdienen.
Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.

heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
#ANONIEMdonderdag 19 februari 2009 @ 22:10
had een keer een 22" breedbeeld LCD met dooie pixel, ff langs geweest, gast prikt daar ff voeding in, ziet de dooie pixel, en meteen een nieuwe meegekregen

Dat soort dingen altijd daar afhandelen, niet eerst defecte shit terugsturen en dan wachten tot hun weer wat sturen etc. etc.
#ANONIEMdonderdag 19 februari 2009 @ 22:10
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.

heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
Kortom, je hebt gewoon een cheapass bulk kaartje gekocht en zit nu te miepen?
veldmuisdonderdag 19 februari 2009 @ 22:15
Oh en als er iets kapot is en je gaat in de winkel staan wachten ben je pwnd, want je moet bij de klantenservice zijn. Dat KAN wat onduidelijk zijn.
#ANONIEMdonderdag 19 februari 2009 @ 22:18
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.

heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!


Wat een n00b ben jij, je verwacht dat je het dag 1 opstuurt en dag 2 er een nieuwe op je deurmat ligt ofzo? Weleens gedacht dat jullie beiden de verzending aan TNT uitbesteden dus daar hoop fout kan gaan?

En juridische stappen omdat hun je niet binnen een week van nieuw product voorzien?
Als je zelf niet zo mensenschuw was geweest en er gewoon langs was gegaan had je wss binnen het uur een nieuw kaartje gehad.

Mocht het sowieso géén bulk kaartje zijn (die worden nogal eens zonder accesoires in een anti-statisch zakje alleen verpakt), en je hem idd ongesealed zomaar in je bestelling aantreffen, dan ben je al een triangeljosti dat er dan niet meteen een belletje gaat rinkelen en je ze meteen belt dat er iets niet klopt
veldmuisdonderdag 19 februari 2009 @ 22:19
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef Loveless85 het volgende:
En juridische stappen omdat hun je niet binnen een week van nieuw product voorzien?
Ik ben vooral nieuwsgierig op welke grond je denkt IETS tegen Alternate te beginnen .
#ANONIEMdonderdag 19 februari 2009 @ 22:21
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:19 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik ben vooral nieuwsgierig op welke grond je denkt IETS tegen Alternate te beginnen .
Op het niet verstrekken van Track & Trace codes staat toch al gauw 5 jaar cel
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 22:56
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Op het niet verstrekken van Track & Trace codes staat toch al gauw 5 jaar cel
heej ddr paupergezichtje.. ga jij nou maar lekker pronofilms kijken en paprikachips eten koos vriendloos...

dat je van je ouders gewend bent dat ze je telkens iets beloven en niet nakomen, ja dat is mijn probleem niet, ik kan voorstellen dat je dan gaat denken dat het normaal is!
veldmuisdonderdag 19 februari 2009 @ 22:59
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:56 schreef Onnoman het volgende:

[..]

heej ddr paupergezichtje.. ga jij nou maar lekker pronofilms kijken en paprikachips eten koos vriendloos...

dat je van je ouders gewend bent dat ze je telkens iets beloven en niet nakomen, ja dat is mijn probleem niet, ik kan voorstellen dat je dan gaat denken dat het normaal is!
Mag ik je dan vragen op welke grond je precies iets gaat beginnen tegen Alternate?
Onnomandonderdag 19 februari 2009 @ 23:32
diefstal

1. ik heb geen bericht ontvangen dat ze onderdelen van mij hebben ontvangen
2. ze laten niks horen dat ik iets terug krijg..
anders gezegd.. ik heb op dit moment nog steeds geld gegeven voor een product dat ik niet gekregen heb!
RiDo78donderdag 19 februari 2009 @ 23:36
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:
Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.

heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
Hmm, ik begrijp best dat je reden hebt tot klagen... ook ik vind alternate zo'n kutzaak dat ik het nieteens met een hoofdletter kan schrijven.

Maar je moet je wel realiseren dat je zelf wel erg lang hebt gewacht met het terugsturen van die kaart. Daardoor wordt die kaart niet als DOA gezien (voor zover alternate dat al doet) maar gewoon als een garantiekwestie. Je kunt het beste binnen 3 tot 7 dagen per email melding maken van een DOA. Ook als het probleem nog niet helemaal duidelijk is en je nog wat wilt onderzoeken. Dan is het zaak om toch zo snel mogelijk die kaart terug te sturen. Doe je te lang over het terugsturen, wordt het als een garantiekwestie gezien en kom je in een langer lopend traject terecht. Afin, dat jij nu een maand zonder pc zit... komt voor het grootste deel door jezelf.

Neemt niet weg, dat alternate in mijn ogen ook gewoon een baggerzaak is en het mij niets zou verbazen als die kaart inderdaad al 4 vorige eigenaren heeft gehad (zie ook mijn vorige post hier). Het voordeel van alternate is het ruime assortiment waardoor er veel mensen op af komen en de zaken goed gaan. Te goed als je het mij vraagt, want ze zijn inmiddels zo groot dat de ene kant van het bedrijf nieteens lijkt te weten waar de andere kant mee bezig is. En ook de wachttijden zijn bizar... Internet bestellingen leveren ze prima uit, dat is hun core-business... maar met retouren hebben ze duidelijk een zwaar probleem, zoals retour-goederen die ongetest weer in de verkoopvoorraad worden opgenomen enzo.

Maargoed, back to business.... je mag wel met juridische stappen gaan dreigen, maar het zal weinig uithalen. Je hebt immers geen 6hr call to fix contract met ze. Ze mogen rustig de tijd nemen om jouw probleem te onderzoeken en op te lossen. Dat er bepaalde vertragingen ontstaan is dan jammer, maar een week of twee voor retouren is een redelijke termijn. Pas als je na een maand ofzo nog niets vernomen hebt kun je eens overwegen of het niet eens tijd wordt voor een aangetekend briefje die kant uit. Maar voor zoiets kunnen de mensen in WGR je beter helpen. Voor nu vrees ik dat er niets anders op zit dan af te wachtten.
fs180donderdag 19 februari 2009 @ 23:40
kan hier geen slotje op?
een weekje wachten op een kapotte kaart is behoorlijk snel namelijk
en ja, elk bedrijf maakt fouten en sommigen willen dat niet toegeven
invinevrijdag 20 februari 2009 @ 00:42
Alternate is een top winkel, pc van mijn ouders en mijn pc daar besteld en werkt nog steeds super goed en super service! Was mijn bon kwijt en had even gemailed en kreeg dag later 2 nieuwe kopieën in de bus.
the_contract_killervrijdag 20 februari 2009 @ 07:04
die wachtrij voor bestelbalie is bizar,je staat op een rustig moment van de dag al een kwartier te wachten...en dan de afhaalbalie,die wachttijd is vaak nog langer

als ze daar nou eens wat aan doen,of op zn minst stoeltjes neerzetten ofzo
Cruise.Elroyvrijdag 20 februari 2009 @ 07:51
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:01 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom denk je dat je 2 uur staat te wachten..? als het echt een waardeloze zaak zou zijn zou je geen 2 uur staan wachten he?
Haha, wat een geweldig debiele redenatie.

ot:
Ik koop mijn zooi meestal bij Salland. Bij dit soort internet-aankopen kan het wel eens goed fout gaan ja.
Zo kreeg ik 3 onderdelen DOA, en dan ben je pissig, en dan ga je bellen en vervelend doen. Uiteindeljk was ik een maand verder(!) voordat ik alle onderdelen draaiend had.
Vooral als het op voorraad is en ze vertikken het gewoon te versturen. Waarschijnlijk goede redenen voor, maar het is begrijpelijk (en een hele opluchting) om even lekker te tieren.
Ghostbustervrijdag 20 februari 2009 @ 08:04
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:42 schreef invine het volgende:
Alternate is een top winkel, pc van mijn ouders en mijn pc daar besteld en werkt nog steeds super goed en super service! Was mijn bon kwijt en had even gemailed en kreeg dag later 2 nieuwe kopieën in de bus.
Geweldig je hebt een nieuwe bon gehad
NEC-Nijmegenvrijdag 20 februari 2009 @ 08:19
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:04 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Geweldig je hebt een nieuwe bon gehad
jagermastervrijdag 20 februari 2009 @ 09:39
toch nog even hier op terugkomend:
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt
een stukje tekst van de site van alternate:
quote:
Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie worden geleverd.

In het bijzonder bij hoogwaardige producten is dit steeds vaker het geval. Monitoren, printers en digitale camera´s zijn voorbeelden van producten waarvan steeds meer fabrikanten direct aan de eindgebruiker service verlenen. De voorwaarden voor de toegang tot deze service zijn vaak gunstiger dan die bij het verkrijgen van alleen de wettelijke garantie.
bron: http://www.alternate.nl/html/content.html?docId=7294&tn=MYALTERNATE&l1=Informatie+en+service&l2=Na+de+koop..&l3=Garantie&
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.
de winkelier moet binnen een redelijke termijn de retourgestuurde producten welke voor de garantie ingediend zijn behandelen en eventueel repareren/nieuw toesturen. één of twee weken valt nog heel erg ruim in de redelijke termijn.
quote:
heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
pas op hoor, ze worden bang van je pitige mail en wat wil jij nu juridisch gaan doen? volgens mij gewoon voor lul staan
jagermastervrijdag 20 februari 2009 @ 09:41
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 07:51 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Haha, wat een geweldig debiele redenatie.

ot:
Zo kreeg ik 3 onderdelen DOA, en dan ben je pissig, en dan ga je bellen en vervelend doen. Uiteindeljk was ik een maand verder(!) voordat ik alle onderdelen draaiend had.
doe is gewoon normaal, het zijn ook mensen aan de andere kant van de telefoon. Als je normaal doet valt er veel makkelijker iets te regelen dan wanneer je de zeikende klant gaat uithangen.
veldmuisvrijdag 20 februari 2009 @ 10:29
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:32 schreef Onnoman het volgende:
diefstal

1. ik heb geen bericht ontvangen dat ze onderdelen van mij hebben ontvangen
2. ze laten niks horen dat ik iets terug krijg..
anders gezegd.. ik heb op dit moment nog steeds geld gegeven voor een product dat ik niet gekregen heb!
Antwoord op 1 en 2: je hebt dat ding vrijwillig opgestuurd.

Redelijkheid is het sleutelwoord hier. Een redelijke termijn. En dat is niet "binnen een week". Helaas.
Onnomanvrijdag 20 februari 2009 @ 10:55
Ik ben gewoon onwijs boos.. het is gewoon zo simpel als wat.. ze komen hun afspraken niet na!
ze zouden me bijvoorbeeld vandaag bellen.. ik heb zon voorgevoel dat ze dat neit gaan doen!
veldmuisvrijdag 20 februari 2009 @ 10:57
Het is nog geen 11 uur. Sit back enzo.
veldmuisvrijdag 20 februari 2009 @ 10:58
Of, stel ! je belt ze zelf als je om een uur of 3 nog niets gehoord hebt.
Tiemievrijdag 20 februari 2009 @ 11:15
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:58 schreef veldmuis het volgende:
Of, stel ! je belt ze zelf als je om een uur of 3 nog niets gehoord hebt.
dát dus.
eleusisvrijdag 20 februari 2009 @ 11:32
Dit is dus typisch een voorbeeld van een klant die je liever niet hebt.
veldmuisvrijdag 20 februari 2009 @ 11:46
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:32 schreef eleusis het volgende:
Dit is dus typisch een voorbeeld van een klant die je liever niet hebt.
Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt bij Alternate, en als ik stil was blijven zitten was er ook niet veel gebeurd hoor.

Uitendelijk hebben ze het meer dan goed opgelost, ik bedoel, na een half jaar een moederbord wat eigenlijk niet aan de specificaties voldoet en waar ik al veel over op en neer gemaild had met de fabrikant over een bios update (was Alternate van op de hoogte) kunnen ruilen tegen een moederbord van een ander merk vond ik toch wel een érg nette service.

Ging over een Epox moederbord wat volgens de specs dualchannel geheugen aan zou moeten kunnen, maar zodra dat gebeurde ging de cool&quiet uit. Tig beta biossen geprobeerd, geen oplossing. Uiteindelijk nog jaren plezier gehad van een Asus bordje .
Casino.Bobvrijdag 20 februari 2009 @ 11:50
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef Tiemie het volgende:
ik heb alleen maar positieve ervaringen met alternate.
ik ook, maar ik haal het ook af, misschien sturen ze alle crap naar klanten die thuis blijven zitten of doet TNT iets raars met zn pakketjes
MailGozervrijdag 20 februari 2009 @ 12:21
Volgende keer je pc daar in elkaar laten zetten, kost misschien wat, als ze het al doen, maar je krijgt dan wel een werkende pc mee naar huis.
Dat is beter als 14 dagen zelf gaan zitten klooien.
superstevevrijdag 20 februari 2009 @ 13:20
Heb ze maar weer gebeld.. krijg hem dan als het goed is toch morgen in huis!

Gewoon veel druk zetten kan resulteren in snellere service
veldmuisvrijdag 20 februari 2009 @ 13:22
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:20 schreef supersteve het volgende:
Heb ze maar weer gebeld.. krijg hem dan als het goed is toch morgen in huis!

Gewoon veel druk zetten kan resulteren in snellere service
Een keer bellen is inderdaad wel heel veel druk !
Ik denk dat ze nog zitten te shaken daar, en dat slachtofferhulp intussen al ingeschakeld is.
superstevevrijdag 20 februari 2009 @ 13:35
lol... heb ze deze week 4 keer gebeld ook voor een probleem.. had liever dat het in 1 keer was opgelost

[ Bericht 47% gewijzigd door supersteve op 20-02-2009 15:09:18 ]
Cruise.Elroyvrijdag 20 februari 2009 @ 16:06
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:41 schreef jagermaster het volgende:

[..]

doe is gewoon normaal, het zijn ook mensen aan de andere kant van de telefoon. Als je normaal doet valt er veel makkelijker iets te regelen dan wanneer je de zeikende klant gaat uithangen.
Normaal? Ik krijg dingen thuis, die zijn stuk, dus ik ga bellen. En ja dan ben je pissig. Dat is heel natuurlijk, en zolang je gewoon beschaafd blijft is daar toch niets mis mee? Bedrijven mogen best weten dat je de gang van zaken niet kan waarderen hoor.
mscholvrijdag 20 februari 2009 @ 16:22
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:06 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Normaal? Ik krijg dingen thuis, die zijn stuk, dus ik ga bellen. En ja dan ben je pissig. Dat is heel natuurlijk, en zolang je gewoon beschaafd blijft is daar toch niets mis mee? Bedrijven mogen best weten dat je de gang van zaken niet kan waarderen hoor.
alsof een bedrijf er wat aan kan doen dat een product kapot is..

klanten denken echt dat ze alles kunnen maken... ach.. bedrijven zijn dat soort klanten liever kwijt dan rijk... betweters
ViPeRIIvrijdag 20 februari 2009 @ 16:40
Ts,

Het is natuurlijk heel vervelend dat er dingen stuk gingen, maar als je daar na een maand mee terug komt, dan zou ik je ook doorverwijzen naar de leverancier.

Die kan overigens ook genoeg fout doen, aangezien alternate ook een moederbord naar asus terug stuurde, die per direct weer terug kwam met de melding dat zij niks hebben kunnen vinden, terwijl de koeler van de northbridge er af lag
maar goed, dat is misschien een ander verhaal.

Verder heb ik daar ook gewerkt, en weet hoe het allemaal in zijn werk gaat.
De "helpdesk" bestond daar telefonisch vroeger maar uit 2 man, ik weet niet hoe ze dat in het nieuwe pand geregeld hebben maar dit zal niet heel veel anders zijn.

Echter moet je er rekening mee houden, dat hoe graag de mensen van de helpdesk je ook willen helpen, en geloof me, dat willen ze in bijna alle gevallen wel, behalve bij echte zeikerds niet, maar dat ze zich ook aan bepaalde policies van het bedrijf en ook zelfs van leveranciers zich moeten houden.

Echter blijkt in heel veel zaken de service verkeerd, als je met een defect iets terug komt, en ze het niet per direct om willen ruilen. Dan moet je naar de leverancier, en dat kan zelfs 6 weken of langer duren is mijn ervaring hier mee.....

Dit is vaak niet te wijten aan de zaak zelf, maar inderdaad de post, of de leveranciers e.d...

En nee, ik geloof ook niet dat ze heel bang van je brief worden, want daar zullen ze er ook meer van krijgen.

Alle zeikers hier, die zeuren dat je 2 uur moet wachten.... dan ga je toch lekker naar een andere zaak?
De wachttijd in hun nieuwe pand kan trouwens echt nooit meer 2 uur zijn, aangezien hun afhandelings snelheid drastisch verbeterd is. 6 mensen achter de balie, een geautomatiseerd magazijn en genoeg medewerkers om af te rekenen en de spullen uit te keren... dus wat moeten ze nog meer regelen dan?
jagermastervrijdag 20 februari 2009 @ 16:40
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:06 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Normaal? Ik krijg dingen thuis, die zijn stuk, dus ik ga bellen. En ja dan ben je pissig. Dat is heel natuurlijk, en zolang je gewoon beschaafd blijft is daar toch niets mis mee? Bedrijven mogen best weten dat je de gang van zaken niet kan waarderen hoor.
er stond echt 'vervelend doen'. Bellen mag gerust als iets kapot is. Als je vervelend gaat doen gaat het echt niet sneller werken.
veldmuisvrijdag 20 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:40 schreef ViPeRII het volgende:
Het is natuurlijk heel vervelend dat er dingen stuk gingen, maar als je daar na een maand mee terug komt, dan zou ik je ook doorverwijzen naar de leverancier.
Waarom? Wat heeft een klant in vredesnaam te maken met de leverancier? Helemaal niks, nada, noppes, eh, niets.
PDOAvrijdag 20 februari 2009 @ 17:03
Oplichters zijn het! Kutwinkel! Waar zitten die lui dan ga ik er eens wat bestellen!
Neophyte010vrijdag 20 februari 2009 @ 18:26
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:23 schreef Onnoman het volgende:
[hoop gehuil]

Fucking huilebalk.. Je krijgt iets wat DOA is.. waarom kwam je daar pas na een maand achter?
Cruise.Elroyzaterdag 21 februari 2009 @ 11:49
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:22 schreef mschol het volgende:

[..]

alsof een bedrijf er wat aan kan doen dat een product kapot is..

klanten denken echt dat ze alles kunnen maken... ach.. bedrijven zijn dat soort klanten liever kwijt dan rijk... betweters
Overdrijf niet zo, en kijk verder dan je neus lang is.
Ik koop bij het bedrijf een product, dan staan zij garant voor de kwaliteit ervan. Natuurlijk willen zij geen boze klanten, en daarom moeten ze ook goede service leveren; doen ze dat niet, dan mag je gaan zeuren. Als jij het gevoel krijgt dat ze lopen te slacken mag je daar op aanspreken.

Goes with the business, als je daar niet tegen kan moet je echt snel een andere baan zoeken.
FJDzaterdag 21 februari 2009 @ 11:56
Dus je hebt maandag gebeld en je bent al helemaal over de zeik omdat je nog niet diezelfde week een vervangende kaart hebt per post. Tjezus wat moet jij veel stress kennen in je leven
jpjedizaterdag 21 februari 2009 @ 11:57
Oh TS is die mongool die ook niets van zijn pc snapte terwijl hij er toch al eerder eentje in elkaar had geleuteld. En toen alle behulpzame posters begon zwart te maken waarna hij vond dat hij het allemaal best goed voor elkaar had.

Maar ik hoor wel eens vaker klachten over Aternate, echter ik ben er altijd goed en vlot geholpen. Een keer een DOA en kreeg direct een ander mamabord mee.

Wil je serieus weten hoe de winkel presteert, check dan gewoon de shop-review van GoT. (Blegh..vloek ik weer )

[ Bericht 42% gewijzigd door jpjedi op 21-02-2009 12:03:42 ]
#ANONIEMzaterdag 21 februari 2009 @ 12:09
Zeg kankernewbie, als je het hier niet af kan hoef je geen dreig-PM's te gaan sturen

Waarheid is nu eenmaal hard
jpjedizaterdag 21 februari 2009 @ 12:13
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
Zeg kankernewbie, als je het hier niet af kan hoef je geen dreig-PM's te gaan sturen

Waarheid is nu eenmaal hard
Printscreen!
WurMzaterdag 21 februari 2009 @ 12:42
Geen zin om alle gezeik te lezen

Maar ik heb kortgeleden een nieuwe pc in elkaar gezet en behalve de kasten het toetsenbord heb ik alles bij Alternate besteld (webshop). Nergens problemen mee. Alles werkt perfect, alles is in goede staat afgeleverd. In ieder geval voor herhaling vatbaar.
superstevezaterdag 21 februari 2009 @ 16:59
alternate is gewoon een prutsorganisatie soms!
jusdOrangezaterdag 21 februari 2009 @ 17:31
Ik heb ook een kapotte grafische kaart *sinds vandaag* en ik heb een RMA ingediend.
Eens kijken hoe dit gaat verlopen.