Volgens mij is alternate wel een echte dozenschuiver hoor. Ik koop al m'n spullen bij Informatique, en als ik daar langsga met een defect product krijg ik gelijk een nieuwe mee. Dat is dus ook de reden dat ik daar naartoe gaquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef Tiemie het volgende:
ik heb alleen maar positieve ervaringen met alternate.
+1quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef Tiemie het volgende:
dat jij dure spullen koopt en het kapot is moet je bij de fabrikant voor zijn. In alle organisaties worden foutjes gemaakt. Dus loop niet zo te zanniken. Wel een paar euro goedkoper uit willen zijn maar de concequentie ervan niet willen nemen. Haal gewoon je zooi in een winkel, kan je meteen terug als het niet goed is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:33 schreef Onnoman het volgende:
Ja eigenlijk wel.. ik koop dure spullen, en dan verwacht ik niet dat ze gaan zitten prutsen!
Ze hebben het op voorraad... ik ga denk ik zaterdag even langs... stelletje paupers dat het zijn!
Ja want iedereen woont in de buurt van Alternatequote:
Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt, ik heb een afspraak met alternate die 100 videokaarten van dat type op voorraad heeft! ik heb geen trackingnummer via de mail ontvangen terwijl ze me wel zitten voor te liegen dat tnt het pakketje heeft!quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:50 schreef jagermaster het volgende:
[..]
dat jij dure spullen koopt en het kapot is moet je bij de fabrikant voor zijn. In alle organisaties worden foutjes gemaakt. Dus loop niet zo te zanniken. Wel een paar euro goedkoper uit willen zijn maar de concequentie ervan niet willen nemen. Haal gewoon je zooi in een winkel, kan je meteen terug als het niet goed is.
(hoe krijg je het btw voor elkaar om een maand erover te doen om er achter te komen dat je videokaart niet werkt en deze terug te sturen?)
Hahahaha, die vervloek ik ook natuurlijk, maar volgens mij snap jij niet hoe een koop overeenkomst in elkaar steektquote:dat jij dure spullen koopt en het kapot is moet je bij de fabrikant voor zijn
punt 1: ik reageerde op het gezeik van jou dat jij loopt te blaten dat je dure spullen koopt. Als jij vind dat iets wat duur is niet kapot mag zijn dan moet je maar bij de fabrikant gaan zeiken. Een garantie afhandeling is niet van de een op de andere dag. Als ze binnen een week afhandelen vind ik het nog goed. Aangezien dit geen DOA meer is maar gewone garantie. Je mag blij zijn dat ze het niet opsturen naar de fabriek en dat jij 6 weken kan wachten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt, ik heb een afspraak met alternate die 100 videokaarten van dat type op voorraad heeft! ik heb geen trackingnummer via de mail ontvangen terwijl ze me wel zitten voor te liegen dat tnt het pakketje heeft!
Ik koop spullen bij alternate en niet bij sapphire! als een onderdeel defect is en ze hebben het getest moeten ze hun afspraken nakomen en gelijk de nieuwe opsturen!
En jij bent een ongelooflijke mongool met je pauperredenatie. Dat ik een paar centrjes minder betaal hoeft niet te resulteren in pauperservice!
En er zullen altijd klantjes goed behandeld zijn... maar als dat niet het geval was zou deze pauperorganisatie niet eens meer bestaan! Ik ben benieuwd hoe ze op mijn mail reageren!
snap heel goed hoe een koop overeenkomst werkt, alleen hij zat te zeiken op zijn zogenaamde 'dure' spullen...quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:20 schreef diomedes het volgende:
[..]
Hahahaha, die vervloek ik ook natuurlijk, maar volgens mij snap jij niet hoe een koop overeenkomst in elkaar steekt
sorry maar vind jij dat bedrag wat hij uit geeft een hoop geld voor een computer? het is is gewoon een normale computer dus verder totaal niets bijzonders. Als je zegt dat je een videokaart koopt van 500+ euro dan kan ik nog zeggn, jij kut dat je zoveel geld uitgeeft het het zo lang duurt.quote:Overigens reageert TS wel iets fel, maar aan de andere kant kan ik zijn frustratie ook erg goed begrijpen.
Je geeft toch een hoop geld uit voor iets wat je graag werkend zou willen hebben. En dan krijg je het idee dat als mensen je niet goed helpen, dat ze schijt aan je hebben.
quote:Verder zijn mijn ervaringen met Alternate wel aardig. Maar ja het kan weleens fout gaan.
same here..quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:31 schreef NanKing het volgende:
Ik persoonlijk heb alleen maar goede ervaringen met Alternate. Het verschil is wel dat ik langs ga en spullen niet terugstuur.
waarom denk je dat je 2 uur staat te wachten..? als het echt een waardeloze zaak zou zijn zou je geen 2 uur staan wachten he?quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:57 schreef Ghostbuster het volgende:
Echt een waardeloze zaak is het, je staat 2 keer een uur te wachten.
ATIquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt, ik heb een afspraak met alternate die 100 videokaarten van dat type op voorraad heeft! ik heb geen trackingnummer via de mail ontvangen terwijl ze me wel zitten voor te liegen dat tnt het pakketje heeft!
Ik koop spullen bij alternate en niet bij sapphire! als een onderdeel defect is en ze hebben het getest moeten ze hun afspraken nakomen en gelijk de nieuwe opsturen!
En jij bent een ongelooflijke mongool met je pauperredenatie. Dat ik een paar centrjes minder betaal hoeft niet te resulteren in pauperservice!
En er zullen altijd klantjes goed behandeld zijn... maar als dat niet het geval was zou deze pauperorganisatie niet eens meer bestaan! Ik ben benieuwd hoe ze op mijn mail reageren!
Wat een gelul zeg, je laat toch geen klant 2 uur wachten in je winkel.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:01 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom denk je dat je 2 uur staat te wachten..? als het echt een waardeloze zaak zou zijn zou je geen 2 uur staan wachten he?
ze zijn niet de goedkoopste meestal maar qua service en garantie kan ik alleen maarop zeggen
je bent duidelijk nooit in hun oude winkel geweest...quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:07 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, je laat toch geen klant 2 uur wachten in je winkel.
Regel het dan anders,
Nee schrale nerds die dat over hebben voor een koopjequote:Op donderdag 19 februari 2009 21:13 schreef mschol het volgende:
[..]
je bent duidelijk nooit in hun oude winkel geweest...
2 uur (wat overigens ruim overdreven is..) is dan nog weinig...
bij hun oude zaak stond soms een rij tot buiten de winkel..
hoe bedoel je populair....
Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:52 schreef jagermaster het volgende:
[..]
punt 1: ik reageerde op het gezeik van jou dat jij loopt te blaten dat je dure spullen koopt. Als jij vind dat iets wat duur is niet kapot mag zijn dan moet je maar bij de fabrikant gaan zeiken. Een garantie afhandeling is niet van de een op de andere dag. Als ze binnen een week afhandelen vind ik het nog goed. Aangezien dit geen DOA meer is maar gewone garantie. Je mag blij zijn dat ze het niet opsturen naar de fabriek en dat jij 6 weken kan wachten.
punt 2: wat ben jij een ongelovelijk imbeciel, in een winkel kan je binnen stappen met een webshop moet je meer geduld hebben. Mocht je dit principe niet snappen mag je wel is terug naar de basisschool.
punt 3: je blijkt dus totaal geen kaas te hebben gegeten hoe bedrijven kunnen werken en geld kunnen verdienen.
Kortom, je hebt gewoon een cheapass bulk kaartje gekocht en zit nu te miepen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.
heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Mensen die niet begrijpen dat ik rede tot klagen hebben zijn faalhazen waaronder deze hierboven.
heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
Ik ben vooral nieuwsgierig op welke grond je denkt IETS tegen Alternate te beginnenquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef Loveless85 het volgende:
En juridische stappen omdat hun je niet binnen een week van nieuw product voorzien?![]()
Op het niet verstrekken van Track & Trace codes staat toch al gauw 5 jaar celquote:Op donderdag 19 februari 2009 22:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik ben vooral nieuwsgierig op welke grond je denkt IETS tegen Alternate te beginnen.
heej ddr paupergezichtje.. ga jij nou maar lekker pronofilms kijken en paprikachips eten koos vriendloos...quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Op het niet verstrekken van Track & Trace codes staat toch al gauw 5 jaar cel
Mag ik je dan vragen op welke grond je precies iets gaat beginnen tegen Alternate?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
heej ddr paupergezichtje.. ga jij nou maar lekker pronofilms kijken en paprikachips eten koos vriendloos...
dat je van je ouders gewend bent dat ze je telkens iets beloven en niet nakomen, ja dat is mijn probleem niet, ik kan voorstellen dat je dan gaat denken dat het normaal is!
Hmm, ik begrijp best dat je reden hebt tot klagen... ook ik vind alternate zo'n kutzaak dat ik het nieteens met een hoofdletter kan schrijven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:
Haha, wat een geweldig debiele redenatie.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:01 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom denk je dat je 2 uur staat te wachten..? als het echt een waardeloze zaak zou zijn zou je geen 2 uur staan wachten he?
Geweldig je hebt een nieuwe bon gehadquote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:42 schreef invine het volgende:
Alternate is een top winkel, pc van mijn ouders en mijn pc daar besteld en werkt nog steeds super goed en super service! Was mijn bon kwijt en had even gemailed en kreeg dag later 2 nieuwe kopieën in de bus.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:04 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Geweldig je hebt een nieuwe bon gehad
een stukje tekst van de site van alternate:quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks te schaften met de fabrikant noch met tnt
bron: http://www.alternate.nl/html/content.html?docId=7294&tn=MYALTERNATE&l1=Informatie+en+service&l2=Na+de+koop..&l3=Garantie"e:Fabrieksgarantie
Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie worden geleverd.
In het bijzonder bij hoogwaardige producten is dit steeds vaker het geval. Monitoren, printers en digitale camera´s zijn voorbeelden van producten waarvan steeds meer fabrikanten direct aan de eindgebruiker service verlenen. De voorwaarden voor de toegang tot deze service zijn vaak gunstiger dan die bij het verkrijgen van alleen de wettelijke garantie.
de winkelier moet binnen een redelijke termijn de retourgestuurde producten welke voor de garantie ingediend zijn behandelen en eventueel repareren/nieuw toesturen. één of twee weken valt nog heel erg ruim in de redelijke termijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:07 schreef Onnoman het volgende:
[..]
pas op hoor, ze worden bang van je pitige mail en wat wil jij nu juridisch gaan doen? volgens mij gewoon voor lul staanquote:heb je mij ooit horen zeggen dat iets niet kapot mag zijn? Nou nu ik een van de laatste posts zie.. dan misschien toch wel.. mijn videokaart was niet eens totaal dichtgesealed.. geen plastic om het doosje.. krigj gelijk het idee dat die videokaart al in 4 verschillende pc's is beland. Dat iets dood is, dan denk ik.. nou vooruit het kan voorkomen.. maar de wijze waarop ze met een klant omgaan is gewoon schandelig... ik zit nu in een fase dat ik dus echt niet weet waar ze mee bezig zijn, tis allemaal zo vaag... maar goed... ik heb een goede pittige mail gestuuurd.. als ze daar niet op reageren neem ik juridische maatregelen!
doe is gewoon normaal, het zijn ook mensen aan de andere kant van de telefoon. Als je normaal doet valt er veel makkelijker iets te regelen dan wanneer je de zeikende klant gaat uithangen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:51 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Haha, wat een geweldig debiele redenatie.
ot:
Zo kreeg ik 3 onderdelen DOA, en dan ben je pissig, en dan ga je bellen en vervelend doen. Uiteindeljk was ik een maand verder(!) voordat ik alle onderdelen draaiend had.
Antwoord op 1 en 2: je hebt dat ding vrijwillig opgestuurd.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:32 schreef Onnoman het volgende:
diefstal
1. ik heb geen bericht ontvangen dat ze onderdelen van mij hebben ontvangen
2. ze laten niks horen dat ik iets terug krijg..
anders gezegd.. ik heb op dit moment nog steeds geld gegeven voor een product dat ik niet gekregen heb!
dát dus.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:58 schreef veldmuis het volgende:
Of, stel! je belt ze zelf als je om een uur of 3 nog niets gehoord hebt.
Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt bij Alternate, en als ik stil was blijven zitten was er ook niet veel gebeurd hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:32 schreef eleusis het volgende:
Dit is dus typisch een voorbeeld van een klant die je liever niet hebt.
ik ook, maar ik haal het ook af, misschien sturen ze alle crap naar klanten die thuis blijven zitten of doet TNT iets raars met zn pakketjesquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef Tiemie het volgende:
Een keer bellen is inderdaad wel heel veel drukquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:20 schreef supersteve het volgende:
Heb ze maar weer gebeld.. krijg hem dan als het goed is toch morgen in huis!
Gewoon veel druk zetten kan resulteren in snellere service
Normaal? Ik krijg dingen thuis, die zijn stuk, dus ik ga bellen. En ja dan ben je pissig. Dat is heel natuurlijk, en zolang je gewoon beschaafd blijft is daar toch niets mis mee? Bedrijven mogen best weten dat je de gang van zaken niet kan waarderen hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:41 schreef jagermaster het volgende:
[..]
doe is gewoon normaal, het zijn ook mensen aan de andere kant van de telefoon. Als je normaal doet valt er veel makkelijker iets te regelen dan wanneer je de zeikende klant gaat uithangen.
alsof een bedrijf er wat aan kan doen dat een product kapot is..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:06 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Normaal? Ik krijg dingen thuis, die zijn stuk, dus ik ga bellen. En ja dan ben je pissig. Dat is heel natuurlijk, en zolang je gewoon beschaafd blijft is daar toch niets mis mee? Bedrijven mogen best weten dat je de gang van zaken niet kan waarderen hoor.
er stond echt 'vervelend doen'. Bellen mag gerust als iets kapot is. Als je vervelend gaat doen gaat het echt niet sneller werken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:06 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Normaal? Ik krijg dingen thuis, die zijn stuk, dus ik ga bellen. En ja dan ben je pissig. Dat is heel natuurlijk, en zolang je gewoon beschaafd blijft is daar toch niets mis mee? Bedrijven mogen best weten dat je de gang van zaken niet kan waarderen hoor.
Waarom? Wat heeft een klant in vredesnaam te maken met de leverancier? Helemaal niks, nada, noppes, eh, niets.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:40 schreef ViPeRII het volgende:
Het is natuurlijk heel vervelend dat er dingen stuk gingen, maar als je daar na een maand mee terug komt, dan zou ik je ook doorverwijzen naar de leverancier.
quote:
Overdrijf niet zo, en kijk verder dan je neus lang is.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:22 schreef mschol het volgende:
[..]
alsof een bedrijf er wat aan kan doen dat een product kapot is..
klanten denken echt dat ze alles kunnen maken... ach.. bedrijven zijn dat soort klanten liever kwijt dan rijk... betweters
Printscreen!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
Zeg kankernewbie, als je het hier niet af kan hoef je geen dreig-PM's te gaan sturen![]()
Waarheid is nu eenmaal hard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |