abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66235268
Mensen

Aangezien er zo ontzettend veel scheermesjes op de markt zijn, leek het mij wel een goed idee om een centraal scheermesjestopic te openen

Ik heb eigenlijk altijd die van Venus gebruikt :

(Ik koop soms ook wel Venus Divine, geen idee wat het verschil is!)

Ik heb sinds gisteren de Wilkinson Intuiton, omdat ik daar zoveel over heb gehoord:

Dat is gewoon een scheermesje en daar om heen zit zeep, dus je hoeft geen scheergel/schuim te gebruiken. Ook wel ideaal. Gewoon even natmaken. Ik heb hem nog niet gebruikt, doe ik vanavond wel

Misschien is het leuk om hier elkaar tips te geven

Welk scheermesje gebruik je?
Heb je daar goede resultaten mee?
Hoe duur?
Welke scheermesjes heb je allemaal gebruikt?
Waar koop jij je mesjes altijd? Of bestel je ze?

(Op www.scheerkoppen.nl kun je mesjes bestellen. Meestal veel goedkoper dan in de winkel. Als dit spam is, verwijder dit stukje dan maar )
Noot noot.
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:43:08 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66235530
Die van de Hema vind ik super... 2euro voor 10 stuks ofzo en veel prettiger scheren dan gilette of wilkinson of wat ik verder geprobeerd heb.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 februari 2009 @ 13:44:41 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_66235593
Jojoortje is altijd zo lekker glad
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_66235670
Ik gebruik Gillette fusion, voor mannen eigenlijk maar daar voel ik niets van 5 Mesjes, werkt een stuk beter dan venus
pi_66235703
Zijn die scheermesjes voor mannen eigenlijk scherper?
Noot noot.
pi_66235707
Ben meer van de pluk, maar als het dan toch moet ben ik idd ook voor die van de hema.
pi_66235765
Ik gebruik ook gewoon die van mijn man, Fusion.

Ik bestel ze bij Schlecker Home Shopping.

Nu weer in de aanbieding, 4 voor een tientje.
pi_66235993
Hoe lang doen jullie over 1 mesje dan ongeveer?
Noot noot.
pi_66236258
Bedankt voor de tip Mylene

Ik vind ze wel scherper ja, mn huid blijft zeker langer glad. Ik doe best lang met een mesje, en scheer twee keer per week. Maand of 3, 4 denk ik.
pi_66236266
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:54 schreef Jojoortje het volgende:
Hoe lang doen jullie over 1 mesje dan ongeveer?
Eerlijk, 3 à 4 keer. Maar heb dan ook eel weinig haartjes. Kan me zo voorstellen dat dat enorm verschilt van persoon tot persoon.
pi_66236307
3 a 4 keer Dat is weinig! Ik doe er 2/3 maand mee ofzo
Noot noot.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:21:08 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66237283
1 week als ik me om de dag scheer... ach, 2 weken werkt in de praktijk ook prima, maar ze kosten toch niks en elke week een nieuwe is makkelijker te onthouden

man in een vrouwentopic
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 14:22:20 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_66237345
Ik gebruik gewoon "mannenmesjes" ik heb nu Gillette, die vrouwendingen werken veel minder goed.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66238878
ik vind die gilette fusion wel goed om even snel mijn benen te scheren maar als ik er heel precies en glad wil scheren zijn mannen messen zoals fusion idd fijner!
Nu gebruik ik venus die is ook wel fijn.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_66239439
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:00 schreef Nadinarama het volgende:
Eerlijk, 3 à 4 keer.
Misschien een beter merk proberen? Als je de mesjes na 4 keer gebruiken al weg moet gooien...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66240586
Ik heb net de Wilkinson Intuition gebruikt! Super fijn ding! Je bent er zo klaar mee!
Ben wel benieuwd hoe lang je met 1 mesje doet
Noot noot.
pi_66240629
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:18 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Misschien een beter merk proberen? Als je de mesjes na 4 keer gebruiken al weg moet gooien...
Ik doe er idd ook altijd een stuk langer mee. Alleen van die goedekopere wegwep mesjes kan ik maar 1 keer gebruiken.
Ik las laatst ergens dat je het mesje moet vervangen zodra je druk moet zetten om te scheren.
Dan is het te bot
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_66259248
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:45 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb net de Wilkinson Intuition gebruikt! Super fijn ding! Je bent er zo klaar mee!
Ben wel benieuwd hoe lang je met 1 mesje doet
Daar doe ik helaas niet zo lang mee, een keer of 5 denk ik. Maar dat komt omdat bij mij dan de onderste zeeprand weg is, en dan is de kans op snijwondjes ineens heel groot
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:45:15 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66294822

met

(voor gevoelige huid)

Bij mij werkt het super, de mesjes zijn alleen reteduur.. Mja, das bij alle scheermesjes zowat wel.
Heb hiervoor een ander gilette mesje gehad (wat ouder), daarna ook nog wilkinson (met die zeep eromheen), maar dat vond ik toch niet zo.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_66296518
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:45 schreef Enfermera het volgende:
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
(voor gevoelige huid)

Bij mij werkt het super, de mesjes zijn alleen reteduur.. Mja, das bij alle scheermesjes zowat wel.
Heb hiervoor een ander gilette mesje gehad (wat ouder), daarna ook nog wilkinson (met die zeep eromheen), maar dat vond ik toch niet zo.
haha ik heb precies dezelfde combi als ik venus gebruik
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:26:54 #21
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_66296979
Gilette Fusion van mijn vriend en hij gebruikt dan weer mijn scheerschuim (Gilette Satin roze bus).
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:44:25 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66297720
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

haha ik heb precies dezelfde combi als ik venus gebruik
Goeie combi he Beste die ik tot nu toe ben tegengekomen! En daarna insmeren met Nivea Soft, wordt het helemaal zacht
pi_66299231
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:44 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Goeie combi he Beste die ik tot nu toe ben tegengekomen! En daarna insmeren met Nivea Soft, wordt het helemaal zacht
ohhh met jou kan ik praten!!! niveau soft is the best!
pi_66299361
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:44 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nivea soft? Bodylotion?
Noot noot.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:20:22 #25
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_66299407

Lekker makkelijk, maar wel ongelooflijk duur (15 euro voor 4 mesjes). Het grote nadeel is dat je weinig meer met het mesje kunt als de 'gel' op is, terwijl het mesje dan nog wel scherp is. Toch ben ik fan.
pi_66299579
Ik gebruik deze:

Heb je daar goede resultaten mee? Prima, snijd me nooit, samen met scheergel gladde benen etc Met 1 mesje doe ik ongeveer anderhalve week.
Hoe duur? 2 a 3 euro ongeveer per vijf mesjes.
Welke scheermesjes heb je allemaal gebruikt? ook een herbruikbaar apparaatje van Gillette, maar dat werd me te duur.
Waar koop jij je mesjes altijd? Of bestel je ze? Gewoon, de drogist.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:29:11 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_66299753
Ik gebruik gewoon Gillette Mach 3. Hoelang ik ermee doe? Ik denk dat ik er op jaarbasis 4 gebruik
Maar ik gebruik het mes alleen voor oksels en bikinilijn. En die hoef ik maar eens in de 2 weken te doen ofzo. Ben niet zo harig.
pi_66300323

Wilkinson Quattro for women, de wegwerpvariant. Werkt prima Maar omdat ik steeds lees dat mannenscheermesjes zoveel beter zijn moet ik dat eigenlijk ook maar eens proberen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:31:49 #29
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66310279
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

ohhh met jou kan ik praten!!! niveau soft is the best!
Hahaha vet I knoooow Ik gebruik het nog maar een paar maanden, maar ik vind het echt zo lekker! Was al heel lang op zoek naar een goeie bodylotion en deze werkt echt super voor mij. Ik gebruik heel veel van nivea trouwens, ook voor mn gezicht en heb ook de shampoo
pi_66312735
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:31 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Hahaha vet I knoooow Ik gebruik het nog maar een paar maanden, maar ik vind het echt zo lekker! Was al heel lang op zoek naar een goeie bodylotion en deze werkt echt super voor mij. Ik gebruik heel veel van nivea trouwens, ook voor mn gezicht en heb ook de shampoo

Hahaha nu wordt het eng! ik heb ook de shampoo en de gezichtverzorgingsspulletjes. Zefs nivea hand creme
Het is zo'n fijn merk.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:00:43 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66312975
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Hahaha nu wordt het eng! ik heb ook de shampoo en de gezichtverzorgingsspulletjes. Zefs nivea hand creme
Het is zo'n fijn merk.
Omg ja ik ook! Preciess
Maar we gaan nu wel iets offtopic
pi_66315390
Zo'n mannenmesje van Venus ofzo, past toch ook wel op een vrouwending?
Noot noot.
pi_66317111
Wilkinson Intuition werkt erg prettig, geen bloederige taferelen op mijn benen. Helaas veel te duur. Verder kan ik de combi van scheerolie van de HEMA met de roze mesjes van de Action (die met afgeronde vorm in 2 tinten roze) aanraden. Mijn benen haal ik er helaas wel mee open soms, maar ik ben er ook erg onhandig in.
Verder ben ik eigenlijk van het epileren.
pi_66321511
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Wilkinson Intuition werkt erg prettig, geen bloederige taferelen op mijn benen. Helaas veel te duur.
Ik durf er geld op te zetten dat je met die duurdere mesjes zoveel langer je kan scheren zonder pijn / sneetjes dat je even duur uitbent en niet je benen open haalt.

Dat is althans hier wel het geval. Ik kocht eerst ook goedkopere mesjes, maar nu gewoon die duurdere (al moet je wel in een aanbieding een stapel inslaan, bijv. rond kerst, dan heb je er 12 voor de prijs van 8.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:36:39 #35
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66321639
Ik wilde bijna serieus reageren maar ik zie dat dit eerder een soort van vrouwen topic is (toch? ). Ik wel even zeggen, als de prijs van die mesjes zo'n groot probleem is kan je een scheermes gebruiken die maar één, dubbelzijdige mesje gebruikt. Zulke scheermessen geven beter scheer resultaten dan zo'n cartridge ding. Maar het is wel een stuk moeilijker om te gebruiken, je moet o.a. leren hoe je zo'n ding gebruikt. Daarnaast is het beter om het in combinatie met een scheerkwast+scheercrème te gebruiken (wat denk ik ook goedkoper is [in de lange termijn] en tevens beter voor het milieu, zo'n blik scheerschuim . Klinkt ouderwets, maar het werkt beter en tevens goedkoper. (50 Messen voor 5 euro, afhankelijk van het merk, duurder betekent niet beter. Hoe meer messen je koopt, hoe goedkoper het wordt, per 200 kopen is niet ongewoon.)

Ik snap wel dat mensen toch liever cartridge gebruiken. Ze zijn niet voor niets zo populair; het is makkelijker en spaart tijd. Maar daar houdt het ook op.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_66323225
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik durf er geld op te zetten dat je met die duurdere mesjes zoveel langer je kan scheren zonder pijn / sneetjes dat je even duur uitbent en niet je benen open haalt.

Dat is althans hier wel het geval. Ik kocht eerst ook goedkopere mesjes, maar nu gewoon die duurdere (al moet je wel in een aanbieding een stapel inslaan, bijv. rond kerst, dan heb je er 12 voor de prijs van 8.
Nou, dat zeepblok om het mesje heen van de Wilkinson Intuition slijt heel snel en dan heb je er weinig meer aan, dus ontzettend duur in het gebruik. Het is niet zo dat je daarmee langer kan doen, ik zou haast het tegendeel durven beweren. En ik snij me met alle mesjes, duur of goedkoop, direct, ik heb flink wat littekens. Alleen niet met Wilkinson Intuition. Vandaar dat ik in principe gewoon epileer.
pi_66352829
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is niet zo dat je daarmee langer kan doen, ik zou haast het tegendeel durven beweren. En ik snij me met alle mesjes, duur of goedkoop, direct, ik heb flink wat littekens.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Maar iedereen is ook anders, voor mij zijn die dingen juist perfect.
  zondag 22 februari 2009 @ 21:36:37 #38
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_66354029
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:28 schreef Jojoortje het volgende:
Zo'n mannenmesje van Venus ofzo, past toch ook wel op een vrouwending?
Mannenmesjes van Venus bestaan niet.

De Mach3-mesjes passen in ieder geval op zo'n Venus-apparaat, de Fusion-mesjes waarschijnlijk ook wel.
  zondag 22 februari 2009 @ 21:39:07 #39
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66354114

Scherper en langer meegaand heb ik ze nog niet gevonden
pi_66354764
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Mannenmesjes van Venus bestaan niet.

De Mach3-mesjes passen in ieder geval op zo'n Venus-apparaat, de Fusion-mesjes waarschijnlijk ook wel.
Oooh
Noot noot.
  maandag 23 februari 2009 @ 12:00:17 #41
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66368926
Ik gebruik Mach3, van Gilette. Mesjes zijn gigantisch duur, maar het scheert prima.
Primum non nocere
  maandag 23 februari 2009 @ 12:45:23 #42
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_66370237
ik heb die gilette fusion.. ik doe serieus 1.5 tot 2 weken met 1 mesje en heb zeer zware baardgroei.
Tuurlijk wordt hij iets botter op het eind.. maar dan is hij nog steeds scherp genoeg (ik scheer zonder gel / mouse onder de douche)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_66376191
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:00 schreef Florian_ het volgende:
Ik gebruik Mach3, van Gilette. Mesjes zijn gigantisch duur, maar het scheert prima.
the pleasure - the privilege is mine
pi_66397696
Ik gebruik al jaren de venus. eerst de blauwe en onlangs vernieuwd naar een roze (blauwe hadden ze niet). De mesjes koop ik altijd op de markt. Heb wel eens andere onbekende merken in het verleden gehad, maar de venu bevalt het beste. Ben zelf overigens meer van het waxen als en waar het kan. De venus is voor de rest en de tussenliggende periodes.
pi_66405415
Is het prijsverschil groot als je de mesjes op de markt koopt?

(Die banner over scheermesjes kwam opeens tevoorschijn )
Noot noot.
pi_66469643
ja zeker, althans hier in Utrecht staat een kraampje met allemaal van dat soort producten.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:55:16 #47
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_66549307
ik gebruik gilette for men. Die venusdingen vind ik zo idioot groot
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_68314138
Schlecker Home Shopping heeft weer Gillette Fusion scheermesjes in de aanbieding, nu voor de absolute bodemprijs van 4 voor 8 euro.

Ik heb meteen 5 pakjes besteld .

En ook Milka chocolade, ook in de aanbieding .
pi_68315787
Heb vandaag ook nieuwe gehaald van de Venus. Geen chocolade tho
Noot noot.
  vrijdag 24 april 2009 @ 00:16:54 #50
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_68324103
Handig topic dit!!

Ik heb de Venus Vibrance en de Intuition. Vooral die laatste vind ik echt geweldig, maar het is toch wel erg duur. Ik heb nu een setje mesjes van Etos gekocht om eens uit te proberen, met gewone scheerschuim. Moet zeggen dat dat toch wel erg fijn is en een stuk betaalbaarder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')