abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67102630
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:56 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

!

Trouwens.. wat vinden jullie van reality shows? Ik dacht dat dat misschien zou helpen op sommige aspecten, zodat je onder andere kan relativeren. Het probleem is helaas dat er voor reality shows vaak excentrieke figureren onder de loep worden genomen.
Ozzyy
  maandag 16 maart 2009 @ 16:30:02 #177
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67105300
quote:

[..]

!

Trouwens.. wat vinden jullie van reality shows? Ik dacht dat dat misschien zou helpen op sommige aspecten, zodat je onder andere kan relativeren. Het probleem is helaas dat er voor reality shows vaak excentrieke figureren onder de loep worden genomen.
Wat Tijnbrein al zegt: het is allemaal nep. Daarnaast kijk ik sowieso (heel) weinig televisie, en als dan meestal discovery of national geographic
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 16 maart 2009 @ 16:53:53 #178
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67106120
100% nep is een beetje overdreven. (Eerder 99% ) Maar het zou wel handig zijn als het realistische situaties onder de loep nam.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 16 maart 2009 @ 16:57:12 #179
65330 Ruzbeh
pi_67106240
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:03 schreef tijnbrein het volgende:
Om mijn ouders als slecht te bestempelen gaat wel erg ver. Zij hebben in het verleden fouten gemaakt door onwetendheid en uit schaamten.
Had ik beter moeten typen, ik had het eigenlijk over m'n eigen ouders.
pi_67106894
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:42 schreef Fragile. het volgende:
Mijn grootste hobby is muziek ontdekken en luisteren. Tevens ook mijn ''fiep''.
Ik kan hier helemaal in opgaan, en ook mijn grootste uitweg als ik afleiding nodig heb.
Dan zou ik het toch geen ‘fiep’ noemen. Een fiep geldt min of meer als een afwijking, dan is het een dwangmatig iets, dat niet langer functioneel meer is. Mooi dat je uiteindelijk toch passend onderwijs hebt gevonden en ook stage loopt. Wel vreemd dat je gepest bent op die speciale school. Bij een zware vorm van autisme lijkt het me dat je daar vrijwel niet aan toe komt. Nu is mijn ervaring dat (ruim) onder je niveau werken of onderwijs volgen zelden prettig is.

Dit is een leuk topic, met veel ervaringen van mensen met HFA (hoogfunctionerend autisme). Daaronder verstaat men autisme in combinatie met een normale tot bovengemiddelde intelligentie. Sociaal contact vind ik ook vrij moeilijk. Dat je een opleiding en stage volgt, kan een voordeel zijn bij het opbouwen van sociaal contact. In een vriendschap is het van niet te onderschatten waarde dat er iets is waar je gelukkig of tevreden mee kunt zijn. Ik heb iemand ontmoet (ook autistisch) die vrijwel overal problemen mee bleek te hebben. Contact leggen is dan een stuk moeilijker; voor je het weet praat je elkaar de put in.
pi_67114662
quote:
!

Ik kijk graag American Idol Maar dan eigenlijk vooral om het zingen en niet om te zien hoe mensen zich gedragen als ze gefilmd worden, al is dat ook zeker interessant. Wat dat betreft lijkt het er overigens op dat de producers meer dan in voorgaande jaren deelnemers zo echt mogelijk willen laten lijken. Vandaar dat het seizoen ook om te smullen is Maar mijn God, het is eerder een vervloeking dan een zegen als je het ver weet te schoppen in zo'n programma. Je wordt emotioneel zo ontzettend op de proef gesteld...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 10:39:04 #182
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_67129365
Ik zet even brutaal een tvp. Kan ik de rest van topic met gemak lezen als ik thuis ben.
edit: ik post zo wel netjes waarom ik hier mijn TVP'tje zette.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pettigrew81 op 17-03-2009 12:18:26 ]
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_67133258
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:57 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Had ik beter moeten typen, ik had het eigenlijk over m'n eigen ouders.
Dat snap ik. Maar ik wilde wel even aangeven dat mijn ouders mij wel steunen alleen dat laat ik niet toe. En dat is niet echt handig.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67133357
Ik heb vandaag een brief gekregen met daarin de oproep waarneer ik getest ga worden.
Op 1 april is het kennismakingsgesprek. Ik hoop dat dit geen grap is.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67133719
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:46 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb vandaag een brief gekregen met daarin de oproep waarneer ik getest ga worden.
Spannend! Een neuropsychologische test is behoorlijk uitgebreid en een diagnose kan veel duidelijkheid geven (al verandert je persoonlijkheid er natuurlijk niet door). Ik moest destijds (in 2006) ongeveer 600 vragen beantwoorden, met daarnaast nog wat tekenwerk. Ben je vooral benieuwd naar de diagnose, of hoop je juist aan de hand van die diagnose verdere ondersteuning te vinden? Het kan bijvoorbeeld betekenen dat je recht hebt op specifieke ondersteuning bij het vinden van werk, om maar iets te noemen.

Ik kon in allerlei gespreksgroepen in een ‘veilige’ omgeving meedoen, maar heb daar eigenlijk nooit werk van gemaakt.
pi_67133763
quote:
Nou mooi dat er een datum in het verschiet ligt. Ik ben erg benieuwd voor je.
pi_67133786
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:58 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Spannend! Een neuropsychologische test is behoorlijk uitgebreid en een diagnose kan veel duidelijkheid geven (al verandert je persoonlijkheid er natuurlijk niet door). Ik moest destijds (in 2006) ongeveer 600 vragen beantwoorden, met daarnaast nog wat tekenwerk. Ben je vooral benieuwd naar de diagnose, of hoop je juist aan de hand van die diagnose verdere ondersteuning te vinden? Het kan bijvoorbeeld betekenen dat je recht hebt op specifieke ondersteuning bij het vinden van werk, om maar iets te noemen.

Ik kon in allerlei gespreksgroepen in een ‘veilige’ omgeving meedoen, maar heb daar eigenlijk nooit werk van gemaakt.
Vooral het krijgen van de juiste hulp. Dat labeltje is niet zo heel erg belangrijk. Dat is maar bijzaak. Nu hoop ik dat er uit die onderzoeken iets duidelijks naar voren komt.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:18:06 #188
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_67135983
Ik ga mezelf even kort voorstellen: Ikzelf heb de test een paar jaar geleden gedaan en er kwam naar voren dat ik het zelf niet had, daarna nog wel een tijdje theraptische hulp gehad.

De reden waarom ik de test in eerste instantie afnam was omdat het in mijn familie vrij veel voor komt. Mijn vader laat zich nu onderzoeken, mijn zusje heeft combinatie van meerdere factoren. En haar vriend heeft PDD-nos. Omdat ik ze toch vrij veel zie vond ik het makkelijker om me er toch meer in te verdiepen.
En zoals in een aantal post terug ook al aangegeven: heel veel mensen weten niet eens wat het inhoud, dus kwam ik hier even kijken.

Binnenkort ga ik naar, als ik het goed heb, hengelo waar ik 8 minuten in een kunstmatige omgeving word geplaatst zodat ik een klein beetje het gevoel kan krijgen hoe iemand met PDD-Nos op zijn prikkels reageert. Ik laat nog wel weten hoe dat bij me overkwam.
pi_67136192
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou mooi dat er een datum in het verschiet ligt. Ik ben erg benieuwd voor je.
Ik ook.
14 SHADES OF GREY
pi_67143832
quote:
Ik heb dat gesprek ergens in mei geloof ik.

Welkom Fragile. en Pettigrew81
Children of the night. What music they make.
pi_67163179
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:13 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik heb dat gesprek ergens in mei geloof ik.

Welkom Fragile. en Pettigrew81
Succes alvast.
14 SHADES OF GREY
pi_67164700
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:18 schreef Pettigrew81 het volgende:
Binnenkort ga ik naar, als ik het goed heb, hengelo waar ik 8 minuten in een kunstmatige omgeving word geplaatst zodat ik een klein beetje het gevoel kan krijgen hoe iemand met PDD-Nos op zijn prikkels reageert. Ik laat nog wel weten hoe dat bij me overkwam.
Dat klinkt eng..
Er gaat niets boven Groningen
pi_67164888
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:39 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat klinkt eng..
Een aantal topics terug heeft dat ook in dit topic gestaan. Dat ding het het Brein geloof ik.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:50 #194
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_67167863
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:39 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat klinkt eng..
Het lijkt me eerder behoorlijk vermoeiend
pi_67167941
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:11 schreef Pettigrew81 het volgende:

[..]

Het lijkt me eerder behoorlijk vermoeiend
Dat is ook precies de bedoeling van dat ding. Andere mensen te laten voelen wat autisten voelen.
14 SHADES OF GREY
pi_67168229
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:14 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat is ook precies de bedoeling van dat ding. Andere mensen te laten voelen wat autisten voelen.
Ik ben er toch ook wel benieuwd naar. Wat ik me dus afvraag, is of het met die prikkels nu werkelijk zo erg gesteld is als mijn autistische kennis mij vertelde. Daaronder viel ook de ‘angst dat ik te veel prikkels krijg’. Gek genoeg heb ik er zelf (diagnose syndroom van Asperger) niet zo veel last van, maar ik heb weer met stereotype interesses te maken. Zo weet ik inmiddels veel over maximumsnelheden of weet ik klimaatgegevens van vele steden uit mijn hoofd op te zeggen. Ik denk dat het door verveling komt, op vakanties normaliseert zich dit namelijk weer.

Daarentegen heb ik ook normale hobby’s, waar schaken er een van is.
pi_67168378
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik ben er toch ook wel benieuwd naar. Wat ik me dus afvraag, is of het met die prikkels nu werkelijk zo erg gesteld is als mijn autistische kennis mij vertelde. Daaronder viel ook de ‘angst dat ik te veel prikkels krijg’. Gek genoeg heb ik er zelf (diagnose syndroom van Asperger) niet zo veel last van, maar ik heb weer met stereotype interesses te maken. Zo weet ik inmiddels veel over maximumsnelheden of weet ik klimaatgegevens van vele steden uit mijn hoofd op te zeggen. Ik denk dat het door verveling komt, op vakanties normaliseert zich dit namelijk weer.

Ik ook wel eigenlijk.
Verder heb ik eigenlijk niet echt een interesse waarin ik doorschiet. Muziek is wel een interesse van mij. Maar het beheerst niet mijn leven ofzo.
14 SHADES OF GREY
pi_67169521
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef sempron2400 het volgende:

Ik heb altijd met hobby's dat ik best wel wat dingen leuk vind, zoals ook schaken bijvoorbeeld, maar dat ik er dan mee stop, omdat ik er niet goed in ben. Als ik iets leuk vind, wil ik er ook de beste in zijn zegmaar, en dat kan bij schaken nu eenmaal niet. Dus dan kap ik er weer mee. en dat heb ik wel met meerdere dingen

Bij schaken is het ook nog is zo dat je er een tegenstander voor nodig hebt. Bij schaken op de computer is het niet leuk, omdat hij op de laagste stand domme fouten maakt, en bij de moeilijkere standen niet te verslaan is.

Ik heb ook wel een hobby waar ik echt dag en nacht mee bezig ben. Bepaalde computertalen om precies te zijn. Maar omdat ik daar (zoals ik al zei) heel goed in wil zijn, komt er ook niet veel van. Als ik er namelijk iets over lees (en dat doe ik veel) op internet of boeken ofzo, en ik denk van.. "Heh, dit moet ik anders doen", dan ga ik datgene wat ik gemaakt heb rustig weer overnieuw zitten doen.

En in datgene wat ik dan erover lees is ook weer een hoop tegenstrijdig, waardoor ik soms niet meer weet wat ik nu het beste kan doen. De een zegt van "je moet het absoluut zo doen" , en de andere zegt "Hah... nee, daar klopt geen zak van... dat moet je echt niet zo doen".. En dan weet ik niet meer wat nu het best is, en dan ben ik in staat om heel de flikkerse zooi weg te gooien (en dat is toch gauw een jaar of 4 aan werk)..

En als ik dan aan het lezen ben, kan ik me weer amper concentreren. Ik raak dan heel snel afgeleid..

[ Bericht 15% gewijzigd door Green1 op 18-03-2009 14:20:57 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:37:09 #199
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_67213641
Nee nee nee, dit kan niet waar zijn!
Ikn ben als de dood voor de tandarts en de laatste tijd merk ik al dat mijn verstandskies achter niet helemaal goed is, en dat ik een paar gaatjes zal moeten laten vullen, maar nu kan je me toch wel erg lekschieten!

Halve kies afegbroken thuis toen ik een stuk chocola wilde doorbijten!

Serieus, je kan me dood schieten nu!

Al mijn hele leven ben ik doodsbang voor die geluiden daar, voor al dat zenuwachtig gewacht de hele tijd, die spuit..

@DeHovenier: Dankjewel!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 18:58:37 #200
65330 Ruzbeh
pi_67214266
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 18:37 schreef Fragile. het volgende:
Nee nee nee, dit kan niet waar zijn!
Ikn ben als de dood voor de tandarts en de laatste tijd merk ik al dat mijn verstandskies achter niet helemaal goed is, en dat ik een paar gaatjes zal moeten laten vullen, maar nu kan je me toch wel erg lekschieten!

Halve kies afegbroken thuis toen ik een stuk chocola wilde doorbijten!

Serieus, je kan me dood schieten nu!

Al mijn hele leven ben ik doodsbang voor die geluiden daar, voor al dat zenuwachtig gewacht de hele tijd, die spuit..

@DeHovenier: Dankjewel!!
Je moet eens hoe dramatisch ik was toen ik kleiner was en dat ik naar de tandarts moest...

Gelukkig is mijn tandarts echt een leuke, aardige meneer waar ik veel respect voor heb. Heb je geen leuke tandarts dan? Veel succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')