Ozzyyquote:Op maandag 16 maart 2009 14:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]!
Trouwens.. wat vinden jullie van reality shows? Ik dacht dat dat misschien zou helpen op sommige aspecten, zodat je onder andere kan relativeren. Het probleem is helaas dat er voor reality shows vaak excentrieke figureren onder de loep worden genomen.
Wat Tijnbrein al zegt: het is allemaal nep. Daarnaast kijk ik sowieso (heel) weinig televisie, en als dan meestal discovery of national geographicquote:Op maandag 16 maart 2009 14:56 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]!
Trouwens.. wat vinden jullie van reality shows? Ik dacht dat dat misschien zou helpen op sommige aspecten, zodat je onder andere kan relativeren. Het probleem is helaas dat er voor reality shows vaak excentrieke figureren onder de loep worden genomen.
Had ik beter moeten typen, ik had het eigenlijk over m'n eigen ouders.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:03 schreef tijnbrein het volgende:
Om mijn ouders als slecht te bestempelen gaat wel erg ver. Zij hebben in het verleden fouten gemaakt door onwetendheid en uit schaamten.
Dan zou ik het toch geen ‘fiep’ noemen. Een fiep geldt min of meer als een afwijking, dan is het een dwangmatig iets, dat niet langer functioneel meer is. Mooi dat je uiteindelijk toch passend onderwijs hebt gevonden en ook stage loopt. Wel vreemd dat je gepest bent op die speciale school. Bij een zware vorm van autisme lijkt het me dat je daar vrijwel niet aan toe komt. Nu is mijn ervaring dat (ruim) onder je niveau werken of onderwijs volgen zelden prettig is.quote:Op maandag 16 maart 2009 11:42 schreef Fragile. het volgende:
Mijn grootste hobby is muziek ontdekken en luisteren. Tevens ook mijn ''fiep''.
Ik kan hier helemaal in opgaan, en ook mijn grootste uitweg als ik afleiding nodig heb.
Ik kijk graag American Idolquote:Op maandag 16 maart 2009 14:56 schreef Ruzbeh het volgende:!
Dat snap ik. Maar ik wilde wel even aangeven dat mijn ouders mij wel steunen alleen dat laat ik niet toe. En dat is niet echt handig.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:57 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Had ik beter moeten typen, ik had het eigenlijk over m'n eigen ouders.
Spannend! Een neuropsychologische test is behoorlijk uitgebreid en een diagnose kan veel duidelijkheid geven (al verandert je persoonlijkheid er natuurlijk niet door). Ik moest destijds (in 2006) ongeveer 600 vragen beantwoorden, met daarnaast nog wat tekenwerk. Ben je vooral benieuwd naar de diagnose, of hoop je juist aan de hand van die diagnose verdere ondersteuning te vinden? Het kan bijvoorbeeld betekenen dat je recht hebt op specifieke ondersteuning bij het vinden van werk, om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:46 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb vandaag een brief gekregen met daarin de oproep waarneer ik getest ga worden.![]()
Op 1 april is het kennismakingsgesprek. Ik hoop dat dit geen grap is.
Nou mooi dat er een datum in het verschiet ligt. Ik ben erg benieuwd voor je.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:46 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb vandaag een brief gekregen met daarin de oproep waarneer ik getest ga worden.![]()
Vooral het krijgen van de juiste hulp. Dat labeltje is niet zo heel erg belangrijk. Dat is maar bijzaak. Nu hoop ik dat er uit die onderzoeken iets duidelijks naar voren komt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:58 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Spannend! Een neuropsychologische test is behoorlijk uitgebreid en een diagnose kan veel duidelijkheid geven (al verandert je persoonlijkheid er natuurlijk niet door). Ik moest destijds (in 2006) ongeveer 600 vragen beantwoorden, met daarnaast nog wat tekenwerk. Ben je vooral benieuwd naar de diagnose, of hoop je juist aan de hand van die diagnose verdere ondersteuning te vinden? Het kan bijvoorbeeld betekenen dat je recht hebt op specifieke ondersteuning bij het vinden van werk, om maar iets te noemen.
Ik kon in allerlei gespreksgroepen in een ‘veilige’ omgeving meedoen, maar heb daar eigenlijk nooit werk van gemaakt.
Ik ook.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou mooi dat er een datum in het verschiet ligt. Ik ben erg benieuwd voor je.
Ik heb dat gesprek ergens in mei geloof ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:46 schreef tijnbrein het volgende:
Succes alvast.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:13 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb dat gesprek ergens in mei geloof ik.
Welkom Fragile. en Pettigrew81
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:18 schreef Pettigrew81 het volgende:
Binnenkort ga ik naar, als ik het goed heb, hengelo waar ik 8 minuten in een kunstmatige omgeving word geplaatst zodat ik een klein beetje het gevoel kan krijgen hoe iemand met PDD-Nos op zijn prikkels reageert. Ik laat nog wel weten hoe dat bij me overkwam.
Een aantal topics terug heeft dat ook in dit topic gestaan. Dat ding het het Brein geloof ik.quote:
Het lijkt me eerder behoorlijk vermoeiendquote:
Dat is ook precies de bedoeling van dat ding. Andere mensen te laten voelen wat autisten voelen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:11 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder behoorlijk vermoeiend
Ik ben er toch ook wel benieuwd naar. Wat ik me dus afvraag, is of het met die prikkels nu werkelijk zo erg gesteld is als mijn autistische kennis mij vertelde. Daaronder viel ook de ‘angst dat ik te veel prikkels krijg’. Gek genoeg heb ik er zelf (diagnose syndroom van Asperger) niet zo veel last van, maar ik heb weer met stereotype interesses te maken. Zo weet ik inmiddels veel over maximumsnelheden of weet ik klimaatgegevens van vele steden uit mijn hoofd op te zeggen. Ik denk dat het door verveling komt, op vakanties normaliseert zich dit namelijk weer.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is ook precies de bedoeling van dat ding. Andere mensen te laten voelen wat autisten voelen.
Ik ook wel eigenlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik ben er toch ook wel benieuwd naar. Wat ik me dus afvraag, is of het met die prikkels nu werkelijk zo erg gesteld is als mijn autistische kennis mij vertelde. Daaronder viel ook de ‘angst dat ik te veel prikkels krijg’. Gek genoeg heb ik er zelf (diagnose syndroom van Asperger) niet zo veel last van, maar ik heb weer met stereotype interesses te maken. Zo weet ik inmiddels veel over maximumsnelheden of weet ik klimaatgegevens van vele steden uit mijn hoofd op te zeggen. Ik denk dat het door verveling komt, op vakanties normaliseert zich dit namelijk weer.
Daarentegen heb ik ook normale hobby’s, waar schaken er een van is.
Ik heb altijd met hobby's dat ik best wel wat dingen leuk vind, zoals ook schaken bijvoorbeeld, maar dat ik er dan mee stop, omdat ik er niet goed in ben. Als ik iets leuk vind, wil ik er ook de beste in zijn zegmaar, en dat kan bij schaken nu eenmaal niet. Dus dan kap ik er weer mee. en dat heb ik wel met meerdere dingenquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:23 schreef sempron2400 het volgende:
Daarentegen heb ik ook normale hobby’s, waar schaken er een van is.
Je moet eens hoe dramatisch ik was toen ik kleiner was en dat ik naar de tandarts moest...quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:37 schreef Fragile. het volgende:
Nee nee nee, dit kan niet waar zijn!
Ikn ben als de dood voor de tandarts en de laatste tijd merk ik al dat mijn verstandskies achter niet helemaal goed is, en dat ik een paar gaatjes zal moeten laten vullen, maar nu kan je me toch wel erg lekschieten!
Halve kies afegbroken thuis toen ik een stuk chocola wilde doorbijten!![]()
Serieus, je kan me dood schieten nu!
Al mijn hele leven ben ik doodsbang voor die geluiden daar, voor al dat zenuwachtig gewacht de hele tijd, die spuit..![]()
@DeHovenier: Dankjewel!!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |