abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66964919
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:42 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik kwam vooral weer hier om te doen wat ik al een tijdje van plan was. Ik stel voor dat we onze eerste meet gaan houden

Datum: zaterdag 4 april
Tijd: 1 uur 's middags
Stad: Utrecht
Locatie: Ierse pub Mick O' Connells op Jansdam 3 (eventueel kunnen we afspreken op Utrecht CS en dan daar naartoe gaan)

Dat is dus hier Ik zet het maximum aantal personen op 6. Als je wil komen, meld het dan even in het topic. Ik ben heel benieuwd
Ik vind het een beetje vervelend om dit nu zelf te verzetten terwijl ik het zelf organiseer, maar ik kwam erachter dat er ook iets anders is op 4 april waar ik heen wil, namelijk de tweede dag van het Amsterdam Open debattoernooi. Ik had net gisteren met iemand afgesproken om daar heen te gaan als team toen ik besefte dat ik op 4 april deze meeting wilde houden. Ik debatteer al sinds 2006, maar ik ben nog nooit als debatteerder naar een toernooi geweest, alleen nog als jurylid. De halve finale gaan we zeer waarschijnlijk toch niet halen, dus dan hoef ik er niet de hele dag te zijn.

Ik wilde het volgende voorstellen:

Tijd: 4 uur 's middags (in plaats van 1 uur 's middags)
Locatie: Ierse pub Mick O' Connells op Jansdam 3 (eventueel kunnen we afspreken op Utrecht CS en dan daar naartoe gaan)

Als het niet die zaterdag wordt, maar mensen willen wel het liefst meeten op een zaterdag, dan kan ik pas 2 mei weer Ik heb op alle zaterdagen daarvoor al wat anders. Willen mensen anders misschien liever meeten op een zondag of misschien zelfs doordeweeks? Laat eens weten wat voor jullie het beste uitkomt
pi_66965028
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:51 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vervelend om dit nu zelf te verzetten terwijl ik het zelf organiseer, maar ik kwam erachter dat er ook iets anders is op 4 april waar ik heen wil, namelijk de tweede dag van het Amsterdam Open debattoernooi. Ik had net gisteren met iemand afgesproken om daar heen te gaan als team toen ik besefte dat ik op 4 april deze meeting wilde houden. Ik debatteer al sinds 2006, maar ik ben nog nooit als debatteerder naar een toernooi geweest, alleen nog als jurylid. De halve finale gaan we zeer waarschijnlijk toch niet halen, dus dan hoef ik er niet de hele dag te zijn.

Als het niet die zaterdag wordt, maar mensen willen wel het liefst meeten op een zaterdag, dan kan ik pas 2 mei weer Ik heb op alle zaterdagen daarvoor al wat anders. Willen mensen anders misschien liever meeten op een zondag of misschien zelfs doordeweeks? Laat eens weten wat voor jullie het beste uitkomt
Mijn voorkeur gaat uit naar het weekend. En dit tijdstip is ook goed hoor.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:43:22 #153
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66978858
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:51 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Zoals gezegd kan ik pas vanaf mei, maar 's zondags zou eventueel ook kunnen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67021090
Ik ga voortaan maar lijstjes maken met dingen die ik moet doen. Zo dat ik rust in mijn hoofd krijg. Want af en toe wordt ik helemaal gek van mij gedachten.
Boven aan mij lijstje staat mijn ouders vertellen dat ik getest ga worden. Verder wil ik duidelijk heid van het bedrijf waar nu ik werk. En ik ga een bureau zoeken dat mij zou kunnen helpen met het vinden van een nieuwe baan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67023448
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:58 schreef tijnbrein het volgende:
Ik ga voortaan maar lijstjes maken met dingen die ik moet doen. Zo dat ik rust in mijn hoofd krijg. Want af en toe wordt ik helemaal gek van mij gedachten.
Boven aan mij lijstje staat mijn ouders vertellen dat ik getest ga worden. Verder wil ik duidelijk heid van het bedrijf waar nu ik werk. En ik ga een bureau zoeken dat mij zou kunnen helpen met het vinden van een nieuwe baan.
Weet je al wanneer je getest wordt?
pi_67023516
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Weet je al wanneer je getest wordt?
Nee, nog geen preciese datum. En ik moet het ook nog aan mijn ouders gaan vertellen.
14 SHADES OF GREY
pi_67023583
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:58 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, nog geen preciese datum. En ik moet het ook nog aan mijn ouders gaan vertellen.
Zie je daar tegenop? Kan je het hun uitleggen wat je denkt wat je hebt?
pi_67023831
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zie je daar tegenop? Kan je het hun uitleggen wat je denkt wat je hebt?
Ik zie daar inderdaad tegen op.
Het probleem is niet het leggen of althans niet het grootste probleem. Het probleem is vooral de relatie tussen mij en mijn ouders. Er zijn in het verleden een aantal dingen gebeurt die ik nog steeds geen plek heb kunen geven en daar ben ik nog steeds boos over. En daardoor kan ik niet of zeer moeizaam met mijn ouders praten over mijn gevoelens enzo. Over mij gevoelens praten vind ik sowieso al lastig maar met mijn ouders lukt dat helemaal niet. Dan blokkeer ik gewoon. Erger dan bij andere mensen.
Maar toch zou ik dat moeten doen. Ik wil immers veranderen. En als ik dat gedaan heb kan het alleen maar beter worden.
14 SHADES OF GREY
pi_67024239
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:05 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik zie daar inderdaad tegen op.
Het is ook niet makkelijk hoor. Een (verdenking van) ASS uitleggen aan de buitenwereld is er lastig.... Omdat je aan de buitenkant er niet zo veel van merkt, maar des te meer het wel aanwezig is.
quote:
Het probleem is niet het leggen of althans niet het grootste probleem. Het probleem is vooral de relatie tussen mij en mijn ouders.

Erg gelukkig voor je dat je op jezelf woont. Dat je onafhankelijk van ze kan zijn. Ik spreek uit eigen ervaring.
quote:
Er zijn in het verleden een aantal dingen gebeurt die ik nog steeds geen plek heb kunen geven en daar ben ik nog steeds boos over. En daardoor kan ik niet of zeer moeizaam met mijn ouders praten over mijn gevoelens enzo.
Goh, wat jammer dat je die dingen niet met ze kan (uit)praten. Ik weet niet of je broers of zussen of anderen in je sociaal netwerk hebt waar je het kan delen.

Want met boosheid blijven zitten is niet zo goed.
quote:
Over mij gevoelens praten vind ik sowieso al lastig maar met mijn ouders lukt dat helemaal niet. Dan blokkeer ik gewoon. Erger dan bij andere mensen.
Daar herken ik ook wel iets van. Ik deel ook niet alles met mijn ouders. Maar eerder met mijn broers of zus. Ik hoop wel dat je iemand hebt waarmee je dat wel kunt.
quote:
Maar toch zou ik dat moeten doen. Ik wil immers veranderen. En als ik dat gedaan heb kan het alleen maar beter worden.
Hmmm. Krijg je ook hulp hierbij? Therapie of iets dergelijks?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 22:35:32 #160
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_67025129
Het is ook onvoorstelbaar dat autistisch zijn niet genoeg is en dat je ook slechte ouders moet hebben. Gelukkig hebben mijn ouders wel de juiste instelling maar ik heb eigenlijk niks aan ze. Eigenlijk aan m'n hele 'familie' niet dus ik begrijp tijnbrein's situatie.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_67028015
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is ook niet makkelijk hoor. Een (verdenking van) ASS uitleggen aan de buitenwereld is er lastig.... Omdat je aan de buitenkant er niet zo veel van merkt, maar des te meer het wel aanwezig is.

Mee eens. De vraag is ook: is dat altijd noodzakelijk? Bijvoorbeeld in het geval dat de moeilijkheden die je ondervindt, niet bijster groot zijn. Van mij krijgen mensen het meestal niet te weten, tenzij er naar gevraagd wordt of de situatie er om vraagt. Ik spreek zonodig liever van een communicatieve beperking. In de Bijbelstudiegroep waar ik aan deelneem, wordt veel gepraat over persoonlijke ervaringen, maar ze weten niet dat ik autistisch ben omdat het contact zonder al te veel moeite verloopt.

De gespreksavond van vandaag vond ik wel weer vermoeiend (eerst een half uur koetjes en kalfjes). Dan denk ik echt weleens: klote-autisme. Ik ben ook iemand die zich niet zo graag laat kennen. Gelukkig was het einde van de week, en dan zijn wel meer mensen vermoeid

Van je autisme getuigen lijkt me vooral zo lastig, omdat je niet weet hoe mensen er op reageren. Gaan ze je bijvoorbeeld op een andere manier benaderen? En daarnaast: wil je zoveel mogelijk jezelf zijn of juist aanpassen aan datgene wat normaal is...
pi_67028134
Waarom ik mijzelf niet zo graag laat kennen: in het verleden ben ik door mijn autisme vreselijk de fout in gegaan, waar anderen ook last van ondervonden. Hier heb ik van geleerd en inmiddels is het aantal spanningen tot een minimum beperkt.
pi_67048852
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]
Dat is het zeker niet. Maar het wordt zeker opgemerkt. Alleen weet men vaak niet wat het is maar er is wel iets. En dat maakt het alleen maar lastiger.
quote:

Erg gelukkig voor je dat je op jezelf woont. Dat je onafhankelijk van ze kan zijn. Ik spreek uit eigen ervaring.
[..]
Dat klopt. Op mezelf gaan wonen is de eerst stap geweest om mijn problemen te gaan oplossen.
quote:
Goh, wat jammer dat je die dingen niet met ze kan (uit)praten. Ik weet niet of je broers of zussen of anderen in je sociaal netwerk hebt waar je het kan delen.

Want met boosheid blijven zitten is niet zo goed.
[..]
Mijn broertje en zusjes hebben hun eigen problemen en daar praat ik niet mee over mijn problemen. Maar ik heb wel vrienden waarmee ik praat over mijn problemen. Maar mijn sociale netwerk is inderdaad erg klein en dat wil ik veranderen. En met die boosheid blijven zit is geen oplossing.
quote:
Daar herken ik ook wel iets van. Ik deel ook niet alles met mijn ouders. Maar eerder met mijn broers of zus. Ik hoop wel dat je iemand hebt waarmee je dat wel kunt.
[..]
Ja ik heb een paar vrienden waarmee ik bijna alles deel.
quote:
Hmmm. Krijg je ook hulp hierbij? Therapie of iets dergelijks?
Ik heb een psycholoog maar die gesprekken lopen vrij moeizaam. Daarom wacht ik ook af wat er uit die test komt. Daarna zie ik wel verder.
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:35 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is ook onvoorstelbaar dat autistisch zijn niet genoeg is en dat je ook slechte ouders moet hebben. Gelukkig hebben mijn ouders wel de juiste instelling maar ik heb eigenlijk niks aan ze. Eigenlijk aan m'n hele 'familie' niet dus ik begrijp tijnbrein's situatie.
Om mijn ouders als slecht te bestempelen gaat wel erg ver. Zij hebben in het verleden fouten gemaakt door onwetendheid en uit schaamten.
Ik kan hier natuurlijk boos over blijven maar dat heeft geen zin. Ik wil veranderen daar hoort mijn verleden en plaats geven bij. Op wat voor manier ik het verleden een plaats ga geven dat moet ik nog voor mijzelf uitvinden.
14 SHADES OF GREY
pi_67079035
Het lijkt wel of de autistengemeenschap vandaag te veel prikkels heeft.
pi_67083922
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:24 schreef sempron2400 het volgende:
Het lijkt wel of de autistengemeenschap vandaag te veel prikkels heeft.
Waardoor zeg je dat?
  zondag 15 maart 2009 @ 23:12:17 #166
65330 Ruzbeh
pi_67087471
Dat er zo weinig wordt gepost.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:09:31 #167
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_67094189
Pdd-Nos'er meld zich!

Tevens TVP

[ Bericht 2% gewijzigd door Fragile. op 16-03-2009 10:15:13 ]
  maandag 16 maart 2009 @ 11:42:31 #168
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_67096894
Om te beginnen ga ik even introduceren wie ik ben.
Ik heb me hier voornamelijk aangemeld om soms te reageren op alles omtrent Autisme.
Ik ben zelf gediagnostiseerd toen ik 10 was. PDD-Nos kwam hier uit, en zodoende ben ik naar
een Speciale school/Smok-school gegaan. Dit ging niet goed, omdat er hier leerlingen opzaten
die autisme in zo'n zware vorm hadden dat ze zich helemaal niet konden inleven in wie ik was
en wat ik graag wilde. Hier werd ik dus heel vaak gepest, en zijn er een hoop andere dingen
gebeurd die 2 jaar die me erg ongelukkig hebben gemaakt op deze school.

Na mijn middelbare scholen met moeite afgerond te hebben zit ik nu op een REA-integratie-school
waar ze me helpen een passende baan te vinden die mooi aansluit bij wat ik leuk vind.
Ik doe nu zelf een opleiding tot Grafisch vormgever en dat bevalt me heel goed.
Sinds woensdag loop ik stage in Adam Sloterdijk bij een voor&reproductie bedrijf.

Qua plannen ben ik ook totaal de weg kwijt, en vind het moeilijk me hieraan te houden.
Ook sociaal contact vind ik ook erg belangrijk (waar ik nu helaas nog te weinig mee kan,
omdat het vrij moeilijk blijft), maar ik blijf gewoon proberen dit te veranderen .
Mijn grootste hobby is muziek ontdekken en luisteren. Tevens ook mijn ''fiep''.
Ik kan hier helemaal in opgaan, en ook mijn grootste uitweg als ik afleiding nodig heb.

Natuurlijk loop ik verder nog tegen heel veel zaken aan m.b.t mijn diagnose, maar daar
heb ik dit topic voor om het een en ander te bespreken.

Hoi allemaal!

[ Bericht 1% gewijzigd door Fragile. op 16-03-2009 11:53:14 ]
pi_67097044
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:42 schreef Fragile. het volgende:
Om te beginnen ga ik even introduceren wie ik ben.
Ik heb me hier voornamelijk aangemeld om soms te reageren op alles omtrent Autisme.
Ik ben zelf gediagnostiseerd toen ik 10 was. PDD-Nos kwam hier uit, en zodoende ben ik naar
een Speciale school/Smok-school gegaan. Dit ging niet goed, omdat er hier leerlingen opzaten
die autisme in zo'n zware vorm hadden dat ze zich helemaal niet konden inleven in wie ik was
en wat ik graag wilde. Hier werd ik dus heel vaak gepest, en zijn er een hoop andere dingen
gebeurd die 2 jaar die me erg ongelukkig hebben gemaakt op deze school.

Na mijn middelbare scholen met moeite afgerond te hebben zit ik nu op een REA-integratie-school
waar ze me helpen een passende baan te vinden die mooi aansluit bij wat ik leuk vind.
Ik doe nu zelf een opleiding tot Grafisch vormgever en dat bevalt me heel goed.

Qua plannen ben ik ook totaal de weg kwijt, en vind het moeilijk me hieraan te houden.
Ook sociaal contact vind ik ook erg belangrijk (waar ik nu helaas nog te weinig mee kan,
omdat het vrij moeilijk blijft), maar ik blijf gewoon proberen dit te veranderen .

Natuurlijk loop ik verder nog tegen heel veel zaken aan, maar daar heb ik dit topic voor om
het een en ander te bespreken.

Hoi allemaal!
Welkom hier.
Dat laatste klinkt herkenbaar.
14 SHADES OF GREY
  maandag 16 maart 2009 @ 11:56:36 #170
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_67097327
Dankjewel tijnbrein, ook hallo!
Ik lees hier zelf al een tijdje mee, ook alle topics al doorgelezen om te lezen hoe iedereen is hier in dit topic zodat ik dat iig al een beetje weet .
pi_67097555
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:56 schreef Fragile. het volgende:
Dankjewel tijnbrein, ook hallo!
Ik lees hier zelf al een tijdje mee, ook alle topics al doorgelezen om te lezen hoe iedereen is hier in dit topic zodat ik dat iig al een beetje weet .
Oke. Gelukkig zijn het ook maar 13 delen dus dat teruglezen viel best wel mee.
14 SHADES OF GREY
pi_67100270
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oke. Gelukkig zijn het ook maar 13 delen dus dat teruglezen viel best wel mee.
Wees je wel een beetje voorzichtig? Beetje sarcasme gebruiken als autist, jij durft

Hoi Fragile. Leuke nick. Volgens mij kennen wij elkaar al
pi_67101204
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:47 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wees je wel een beetje voorzichtig? Beetje sarcasme gebruiken als autist, jij durft

Hoi Fragile. Leuke nick. Volgens mij kennen wij elkaar al
Ik ben nooit sarcastisch ik zou niet durven.
14 SHADES OF GREY
  maandag 16 maart 2009 @ 14:56:00 #174
65330 Ruzbeh
pi_67102301
quote:
Op maandag 16 maart 2009 13:47 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

!

Trouwens.. wat vinden jullie van reality shows? Ik dacht dat dat misschien zou helpen op sommige aspecten, zodat je onder andere kan relativeren. Het probleem is helaas dat er voor reality shows vaak excentrieke figureren onder de loep worden genomen.
pi_67102569
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:56 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

!

Trouwens.. wat vinden jullie van reality shows? Ik dacht dat dat misschien zou helpen op sommige aspecten, zodat je onder andere kan relativeren. Het probleem is helaas dat er voor reality shows vaak excentrieke figureren onder de loep worden genomen.
Als je denkt dat reality shows echt zijn dan heb je pas een probleem. Dat is allemaal nep. Dus nee reality shows zijn niet het beste middelen omdat soort dingen te leren.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')