Dankje Requote:
Vervelend.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:45 schreef M_Frohike het volgende:
Inmiddels zijn het geen twijfels meer, hij heeft een nieuw liefje.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ondanks mijn vorige relaas doet dit echt enorm veel pijn.
Onbeschaamde tvpquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:09 schreef tijnbrein het volgende:
...
Klopt maar het PGB Is geen uitkering maar een fonds om zelf hulp te kunnen inhuren (Job coach , Schoonmaakster , Iemand om "dingen" mee te doen (Sociaal isolement) Etc!quote:Op donderdag 19 februari 2009 07:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij kun je als gehandicapte ook nog PGB aanvragen. Hiermee kun je bepaalde particuliere hulp zelf inhuren. Mag ook gebruikt worden voor hulpmiddelen die niet anderszins vergoed worden.
Inderdaad, en volgens mij is het uit den boze om met je PGB hulpmiddelen te kopen.. behalve dan het vrije gedeelte, maar dat is volgens mij een heel klein bedrag (percentage) om dingen als bv. telefoonkosten te betalen, of een map te kopen om de administratie in te doen m.b.t. het PGB.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:56 schreef Kruger het volgende:
[..]
Klopt maar het PGB Is geen uitkering maar een fonds om zelf hulp te kunnen inhuren (Job coach , Schoonmaakster , Iemand om "dingen" mee te doen (Sociaal isolement) Etc!
Volgens mij kan bijna niemand zich dat indenkenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:06 schreef Green1 het volgende:
Ik liep me net weer even kapot te ergeren aan zo iemand die weer denkt te weten wat autisme is![]()
![]()
Nee... precies..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij kan bijna niemand zich dat indenken
http://www.faaas.org/doc.php?21,67 ?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:06 schreef R-Tech het volgende:
De link in de OP naar de FAAAS site werkt niet helaas. Heeft iemand daar een werkende link van?
Het is op zaterdag sowieso vrij rustig op FOK! maar idd, het is hier nu wel vrij stil....quote:Op zondag 22 februari 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Zijn de mensen met autisme op zaterdag meestal niet op dit forum?
Dan gebruik ik dit moment om een opportunistische TVP neer te plaatsen.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:57 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Het is op zaterdag sowieso vrij rustig op FOK! maar idd, het is hier nu wel vrij stil....
Geen idee. Ik check nooit wie wanneer post. En trouwens wat maakt het eigenlijk uit.quote:Op zondag 22 februari 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Zijn de mensen met autisme op zaterdag meestal niet op dit forum?
Dit topic hard.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:58 schreef Black_Tulip het volgende:
Wees blijEen tijdje geleden ging het wel érg hard.
Denk dat dat 'm wel is, bedankt.quote:
Zeg dat dan, dan halen we je er weer bijquote:
quote:Op zondag 22 februari 2009 09:22 schreef sempron2400 het volgende:
Zijn de mensen met autisme op zaterdag zondag maandag dinsdag ??? meestal niet op dit forum?
Ik ook. Ik heb een leven buiten Fok!quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:59 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb wel wat anders te doen dan de hele avond op Fok hangen
Ach.. bij mij staat het meestal wel op de achtergrond aanquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:59 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb wel wat anders te doen dan de hele avond op Fok hangen
40 uur werken in combinatie met het huishouden valt mij wel zwaar maar ik kan het wel aan. Ik moet er alleen niet nog meer dingen bij krijgen want anders trek ik het niet. Ik moet namelijk ook tijd en energie overhouden voor leuken dingen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:59 schreef sempron2400 het volgende:
Nu blijkt een voltijds werkweek in combinatie met het draaiend van een huishouden voor mensen met autisme moeilijker te zijn dan voor niet-autisten. Naast werk en huishouden vormen preoccupaties vaak een vast onderdeel van het programma.
Wat denken jullie, is een volledige werkweek met dit alles nog goed haalbaar of moeten inderdaad alle zeilen worden bijgezet?
Dat hangt ervan af wat je zelf aan kan. Ik merk wel nu dat het echt enorm veel scheelt als je een duidelijk, gedetailleerd en rigide rooster hebt. Dat heb ik mijn leven lang niet gehad en ik ben er nu net een week mee bezig om mijn dagen strak in te plannen en me daar ook aan te houden. Het is nu al echt een enorme verbeteringquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:59 schreef sempron2400 het volgende:
Wat denken jullie, is een volledige werkweek met dit alles nog goed haalbaar of moeten inderdaad alle zeilen worden bijgezet?
Een strak rooster is leuk. Maar bij mijn vorige baan merkte ik dat als er meerdere dingen te gelijk op mij afkwamen dat ik dat dan het overzicht kwijt raakte.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je zelf aan kan. Ik merk wel nu dat het echt enorm veel scheelt als je een duidelijk, gedetailleerd en rigide rooster hebt. Dat heb ik mijn leven lang niet gehad en ik ben er nu net een week mee bezig om mijn dagen strak in te plannen en me daar ook aan te houden. Het is nu al echt een enorme verbeteringDoor dat rooster heb ik meer rust in mijn hoofd. Ik doe meer dan ik vroeger deed en ik voel me minder gestresst. Ik moet er veel moeite voor doen, maar ik kan een volledige werkweek op deze manier zeker aan. Een combo dus
Onhaalbaar voor mij, ik kan maar met moeite regelmaat onderhouden. En als ik die dan toch enigzins heb, komt er vanzelf wel iets tussen. Voordeel is dan weer wel dat ik redelijk aardig kan omgaan met verrassingenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat je zelf aan kan. Ik merk wel nu dat het echt enorm veel scheelt als je een duidelijk, gedetailleerd en rigide rooster hebt. Dat heb ik mijn leven lang niet gehad en ik ben er nu net een week mee bezig om mijn dagen strak in te plannen en me daar ook aan te houden. Het is nu al echt een enorme verbeteringDoor dat rooster heb ik meer rust in mijn hoofd. Ik doe meer dan ik vroeger deed en ik voel me minder gestresst. Ik moet er veel moeite voor doen, maar ik kan een volledige werkweek op deze manier zeker aan. Een combo dus
Iedereen is anders. Dus iedereen heeft een ander breekpunt. Een "normaal" mens kan met allebei omgaan. Maar iemand zoals ons dus niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Onhaalbaar voor mij, ik kan maar met moeite regelmaat onderhouden. En als ik die dan toch enigzins heb, komt er vanzelf wel iets tussen. Voordeel is dan weer wel dat ik redelijk aardig kan omgaan met verrassingen
Ik dacht ook dat het me van mijn leven nooit zou lukken. Als ik nooit de discipline op kon brengen, waarom zou ik het dan nu ineens wel kunnen? Maar het scheelt zoveel als je gewoon ergens hebt vaststaan wat je verwachtte op dat moment van de dag te gaan doen. En als je merkt dat er veel dingen tussen komen waardoor je je niet aan je schema kunt houden, moet je niet vergeten waar je het voor doet. Het doeleinde is niet een strak opgelegd schema naleven. Het doel is jezelf duidelijk maken wanneer je bepaalde dingen kunt doen. Dus als je er achter komt dat je op het tijdstip en de dag die je daarvoor had uitgekozen toch echt niet kunt stofzuigen omdat je dan bezig bent met andere dingen, dan moet je je schema herzien.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 02:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Onhaalbaar voor mij, ik kan maar met moeite regelmaat onderhouden. En als ik die dan toch enigzins heb, komt er vanzelf wel iets tussen. Voordeel is dan weer wel dat ik redelijk aardig kan omgaan met verrassingen
Hoezo sluit jij een relatie uit?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:47 schreef BONG4002 het volgende:
Ik werk zelf 12uur in de week, 2 dagen van 6 uur en dat bevalt me prima, heb eerst meer dagen gewerkt maar merk dat ik dat niet echt aankan, kost teveel energie/prikkels etc., nu ik gewoon weer 2 dagen werk heb ik toch een mooie balans in de week en genoeg rust daar tussen in om weer bij te tanken.
Woon trouwens gewoon alleen, een relatie en/of gezin is bij mij een uitgesloten zaak
Omdat ik bepaalde dingen niet kan aanvoelen, heb weleens een soort van relatie gehad maar het maakt me ook een beetje onzeker, weet niet hoe te handelen en aan te voelen wat zij wil (bijv. seks etc.), die signalen komen bij mij niet binnen (beetje moeilijk om uit te leggen maar zoiets is het ongeveer bij mij)quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoezo sluit jij een relatie uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |