abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66781160

Jan is brilliant in natuurkunde maar erg slecht in zijn talen. Hierdoor doet hij HAVO -> HBO Natuurkunde -> Schakeltrajectje -> MSc. Natuurkunde. Meneer schrijft een mooie paper die wat toevoegd aan het vakgebied. Door de mogelijkheid van het schakeltraject gaat Jan zijn talent niet verloren. +1 voor de samenleving, +1 voor Jan.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_66783525
Hoe kun je sowieso nou vinden dat iemand met HBO bachelor -> schakeljaar -> WO master niet gelijk gesteld kan worden aan iemand met WO bachelor -> WO master? Dat is echt de meest domme redenatie die ik ooit heb gehoord, sorry.

Voor je WO master heb je bepaalde kennis nodig. Voordat je je diploma van deze master in ontvangst mag nemen moet je bepaalde kennis bezitten. Het papiertje van die master staat vervolgens gelijk aan die kennis. Wanneer de master dus betekent dat je bepaalde kennis bezit, zijn HBO bachelors -> WO masters gelijk aan WO bachelors -> WO masters wanneer ze eenmaal hun master papier bezitten, omdat het dan niet meer om de vooropleiding gaat maar het masterpapiertje welke garant staat voor het bezitten van bepaalde kennis. Ongeacht vooropleiding. Dat is totaal niet relevant. Dat iemand wellicht nog extra kennis bezit door de WO bachelor, dat is mogelijk. Maar ze zijn beide masters en bezitten beide de kennis die benodigd is voor het behalen van die master.
Wanneer ik in mijn vrije tijd veel lees en mijn WO master haal, eneen ander die een WO master haalt doet dat niet, kan ik toch ook niet zeggen dat ik niet gelijk gesteld mag worden aan hem omdat ik meer kennis bezit? Dat is voor de titel 'master' niet relevant..

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2009 22:17:07 ]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:27:07 #278
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66784141
-

[ Bericht 63% gewijzigd door GlowMouse op 07-03-2009 11:36:52 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_66784350
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kennis van de Franse en met name de Duitse taal is toch behoorlijk handig - om niet te zeggen essentieel - bij veel universitaire studies.
Onzin...

Bovendien zijn ze daar op de middelbare scholen ook al even achter. Als je een niet-talen profiel kiest en dus alleen Duits-1 en Frans-1 hebt, hoef je alleen te kunnen tekstverklaren met een woordenboek ernaast. Daar heb zelfs ik hoge SE-cijfers voor gehaald

Kan me er wel in vinden dat HBO een beroepsopleiding is en je dus klaarstoomt voor werk en niet voor de verdiepende fase van een wetenschappelijk opleiding.
Maar als jij kan bewijzen (door het volgen van het schakeljaar oid) over dezelfde kennis en vaardigheden te beschikken, waarom niet?
Sweet and innocent...
pi_66784672
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:27 schreef ethiraseth het volgende:
-
Denk je nou echt dat mensen op zo een reactie gaan happen? Doe dan op zijn minst je best om het niet al te doorzichtig te maken.
Maar ik zie eigenlijk geen enkele HBO' er proberen om zich gelijk te stellen aan een WO' er. Als dat jouw interpretatie is van de posts hier dan ga ik er maar even vanuit dat je gewoon niet zo goed gelezen hebt. Zo ben ik dan ook wel weer

[ Bericht 11% gewijzigd door GlowMouse op 07-03-2009 11:37:28 ]
pi_66792053
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:14 schreef RRGJL het volgende:
Hoe kun je sowieso nou vinden dat iemand met HBO bachelor -> schakeljaar -> WO master niet gelijk gesteld kan worden aan iemand met WO bachelor -> WO master? Dat is echt de meest domme redenatie die ik ooit heb gehoord, sorry.

Voor je WO master heb je bepaalde kennis nodig. Voordat je je diploma van deze master in ontvangst mag nemen moet je bepaalde kennis bezitten. Het papiertje van die master staat vervolgens gelijk aan die kennis. Wanneer de master dus betekent dat je bepaalde kennis bezit, zijn HBO bachelors -> WO masters gelijk aan WO bachelors -> WO masters wanneer ze eenmaal hun master papier bezitten, omdat het dan niet meer om de vooropleiding gaat maar het masterpapiertje welke garant staat voor het bezitten van bepaalde kennis. Ongeacht vooropleiding. Dat is totaal niet relevant. Dat iemand wellicht nog extra kennis bezit door de WO bachelor, dat is mogelijk. Maar ze zijn beide masters en bezitten beide de kennis die benodigd is voor het behalen van die master.
Wanneer ik in mijn vrije tijd veel lees en mijn WO master haal, eneen ander die een WO master haalt doet dat niet, kan ik toch ook niet zeggen dat ik niet gelijk gesteld mag worden aan hem omdat ik meer kennis bezit? Dat is voor de titel 'master' niet relevant..
Het papiertje is uiteraard uiteindelijk wel gelijk. Wat ik bedoel (en dat zeg je zelf ook al), is dat de kennis van iemand met WO bachelor - WO master verschilt van iemand met HBO bachelor - WO master. Ik vind het dus niet kloppen dat de trajecten gelijkgesteld worden.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:09:02 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66797316
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kennis van de Franse en met name de Duitse taal is toch behoorlijk handig - om niet te zeggen essentieel - bij veel universitaire studies.
Essentieel? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb nog nooit Duits nodig gehad tijdens mijn studie. Nu ik aan het solliciteren ben kan het ooit handig zijn maar het is totaal geen vereiste bij 95% van de vacatures.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:09:46 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66797331
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:37 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat mensen op zo een reactie gaan happen? Doe dan op zijn minst je best om het niet al te doorzichtig te maken.
Maar ik zie eigenlijk geen enkele HBO' er proberen om zich gelijk te stellen aan een WO' er. Als dat jouw interpretatie is van de posts hier dan ga ik er maar even vanuit dat je gewoon niet zo goed gelezen hebt. Zo ben ik dan ook wel weer
Totally agree
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:26:46 #284
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66797713
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alles wat je leert op het WO bestaat uit bijgeloof, volkse rituelen en achterhaalde gebruiken, welke nooit enige kans op overwinning bieden in de arena des werks, resulterend in werkloze, smerige boeren die bij de gratie gods wat broodkruimels van de tafel des arbeids ontvangen. Het HBO daarentegen is een glorieuze poel van excellente vaardigheden en de beste kennis die de mens ooit heeft voortgebracht. Een door goddelijke inspiratie vervulde plek waar de leerlingen zich in mogen onderdompelen, om er getransformeerd uit te komen als een bastion van kennis en vaardigheden om de arbeidsmarkt mee te overwinnen. Dit natuurlijk resulterend in werkgevers die hun eerstgeborenen opofferen en hun dochters hand aanbieden als jij maar voor ze komt werken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:29:17 #285
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66797760
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 09:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Het papiertje is uiteraard uiteindelijk wel gelijk. Wat ik bedoel (en dat zeg je zelf ook al), is dat de kennis van iemand met WO bachelor - WO master verschilt van iemand met HBO bachelor - WO master. Ik vind het dus niet kloppen dat de trajecten gelijkgesteld worden.
Dat klopt inderdaad, op het HBO ligt het tempo en het niveau gewoon vele malen lager. Ik vind het dan ook vreemd dat de WO bachelor gelijkgesteld wordt aan de HBO bachelor.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:31:56 #286
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66797822
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Essentieel? Hoe kom je daar nou bij? Ik heb nog nooit Duits nodig gehad tijdens mijn studie. Nu ik aan het solliciteren ben kan het ooit handig zijn maar het is totaal geen vereiste bij 95% van de vacatures.
Duits kan bij bepaalde studies nodig zijn, maar dat betreft denk ik met name de cultuurstudies zoals bijvoorbeeld algemene cultuurwetenschappen, uiteraard de studie Duits en bij studies als geschiedenis, Europese studies. Bij beta-studies lijkt het me minder van belang, omdat k denk dat de belangrijkste publicaties en onderzoeken ook wel in het Engels beschikbaar zullen zijn, lijkt me.

Maar het is altijd mooi meegenomen om je talen goed te kennen
pi_66797863
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:29 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, op het HBO ligt het tempo en het niveau gewoon vele malen lager. Ik vind het dan ook vreemd dat de WO bachelor gelijkgesteld wordt aan de HBO bachelor.
Nog maar een keertje dan, een hbo bachelor wordt niet gelijkgesteld aan een wo bachelor, je moet eigenlijk altijd nog een schakeltraject doen van een half jaar tot een jaar.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:35:23 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66797896
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Duits kan bij bepaalde studies nodig zijn, maar dat betreft denk ik met name de cultuurstudies zoals bijvoorbeeld algemene cultuurwetenschappen, uiteraard de studie Duits en bij studies als geschiedenis, Europese studies. Bij beta-studies lijkt het me minder van belang, omdat k denk dat de belangrijkste publicaties en onderzoeken ook wel in het Engels beschikbaar zullen zijn, lijkt me.

Maar het is altijd mooi meegenomen om je talen goed te kennen
Mijn complete studie is in het Engels. Mijn Duitse professor zou eens moeten werken aan zijn Engels, dat dan weer wel
pi_66798021
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:29 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat _ wordt _ het _ niet. OMG. Hoe vaak moet het nog gezegd worden.
pi_66798316
Kenmerk van een 'echte' WO'er, ze nemen alles VEEL sneller op, je moet het alleen wel 35 keer zeggen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:53:48 #291
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66798332
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Nog maar een keertje dan, een hbo bachelor wordt niet gelijkgesteld aan een wo bachelor, je moet eigenlijk altijd nog een schakeltraject doen van een half jaar tot een jaar.
Een hoop mensen menen van wel (helaas). Zie bijvoorbeeld deze onderwijsboom:

HBO en WO bachelor staan toch beide op dezelfde hoogte. (Wat ik raar vind, want de HBO titel is niet beschermd en men moet een schakeljaar volgen alvorens deel te mogen nemen aan een WO-master, dat impliceert toch enige ongelijkheid).

Wat ik wel raar vind is dat de MA titel als minder hoog wordt voorgesteld dan de MSc en de HBO-Master. Right
pi_66798371
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:53 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat ik wel raar vind is dat de MA titel als minder hoog wordt voorgesteld dan de MSc en de HBO-Master. Right
Ik denk niet dat ze hoger van niveau bedoelen, maar een HBO master duurt afleidend uit die figuur 2 jaar, net zoals een MSc. Een MA duurt daarentegen 1 jaar
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:58:39 #293
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66798430
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:55 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze hoger van niveau bedoelen, maar een HBO master duurt afleidend uit die figuur 2 jaar, net zoals een MSc. Een MA duurt daarentegen 1 jaar
Er zijn ook een hoop MSc-studies die maar 1 jaar duren hoor.
pi_66798443
Idd, grappig dat je meteen aanneemt dat de grootte van het vlak aangeeft hoe 'goed'/hoog de opleiding is ook.
Als je naar VMBO - HAVO - VWO kijkt, zie je duidelijk die trap omhoog in jaren.
pi_66798460
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:58 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Er zijn ook een hoop MSc-studies die maar 1 jaar duren hoor.
Maar standaard is dat niet het geval. Er zijn ook (genoeg) HBO opleidingen die maar 3 jaar duren bijvoorbeeld.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:01:01 #296
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66798480
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Je toekomstige studiegenoten die via het WO traject op de master zijn gekomen zullen je minachtend aankijken omdat ze je een pauper HBO'er vinden, en je dus niet voor vol aan zien.

En als jij op een vacature reageert met HBO Bachelor » WO Master op je CV, en iemand anders met WO Bachelor » WO Master, dan zullen ze voor die laatste kiezen.
Kijk jij ook minachtend naar je prof als ie via het HBO, WO, promoveren etc. prof is geworden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:02:08 #297
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66798509
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
Kenmerk van een 'echte' WO'er, ze nemen alles VEEL sneller op, je moet het alleen wel 35 keer zeggen
En je moet met 300 bronnen aan komen zetten voordat het aangenomen wordt.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:02:55 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66798533
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:59 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Maar standaard is dat niet het geval. Er zijn ook (genoeg) HBO opleidingen die maar 3 jaar duren bijvoorbeeld.
Is dat zo? Ik dacht dat ze allemaal zo'n beetje 4 jaar duurden. Noem er eens 3 (gewoon uit interesse, niet omdat ik je niet geloof)?
pi_66798535
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 15:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En je moet met 300 bronnen aan komen zetten voordat het aangenomen wordt.
Nouja goedgelovigheid is ook niet the way to go natuurlijk, maar je kunt het ook overdrijven
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:03:18 #300
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66798542
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 14:59 schreef RRGJL het volgende:
Idd, grappig dat je meteen aanneemt dat de grootte van het vlak aangeeft hoe 'goed'/hoog de opleiding is ook.
Als je naar VMBO - HAVO - VWO kijkt, zie je duidelijk die trap omhoog in jaren.
Ik ga uit van de 'hoogte' van het onderwijs. Er staat ook aan de zijkant 'hoger' bij het HBO/WO vlak, en dat slaat denk ik op Hoger Onderwijs, waar het HBO en WO toe behoren. Ik zie nergens 'jaren' staan. Bovendien lijkt het me dat een post-master sneller af te ronden is dan een promotie (waar officieel 4 jaar voor staat, maar wat in de praktijk vaak langer duurt).

Overigens snap ik je beredenatie wel, nu ik 'm nog eens bekijk zou je die afbeelding ook zo kunnen lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')