abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:14:53 #1
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_66208692
Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriend en ik heb nog nooit zo'n lange relatie gehad, een relatie waar in ik zo gelukkig was ook. Alleen de laatste tijd begin in steeds meer het gevoel te krijgen dat de relatie niet helemaal in evenwicht is en dat ik een beetje achter hem aan blijf lopen. Het begon een paar maanden geleden toen ik me realiseerde dat ik altijd bij hem was en hij (bijna) nooit bij mij. ergens is dat logistiek ook wel handiger (zo is het waarschijnlijk ook zo gekomen) maar ik merkte ook dat ik me van mijn eigen huis begon te vervreemden en me daar steeds meer alleen voelde. Ik heb aan de bel getrokken en hij beloofde beterschap. Op is hij nu wel iets vaker bij mij thuis, maar ook alleen als hij veel tijd heeft. Heeft hij weinig tijd, dan moet ik 's avonds maar bij hem komen. Ik heb me er een beetje overheen gezet. Het is nu eenmaal handiger als ik bij hem slaap (hij woont dichter bij ons werk) en ik heb geaccepteerd dat mijn huis dan een beetje het weekend huis is.

We zien elkaar in principe elke dag. Als we niet bij elkaar slapen (misschien 1 of 2 keer in de week), dan zien we elkaar op het werk wel even tussendoor. (we werken bij hetzelfde bedrij, andere afdeling). Over het algemeen zien we elkaar dus zo'n vijf avonden in de week. Laatst bleek echter dat hij plotseling vier dagen achter elkaar andere plannen had gemaakt 's avonds. Toen ik vroeg of hij mij dan nog wilde zien (en wanneer dan) was het antwoord dat hij daar niet aan gedacht had, maar dat ik best 's avonds laat mocht komen. Ik legde uit dat ik hem wel graag wilde zien, maar dat ik niet zo'n zin had om ergens op mijn werk of in de stad te wachten tot hij 's avonds tijd voor me had, en dat ik een beetje het gevoel kreeg dat hij van me verwachtte dat ik me wel in zijn bochten zou wringen. Hij antwoordde dat dat niet hjet geval was. Hij had de plannen niet gemaakt met het idee dat ik me toch wel aan hem aan zou passen. Hij was me gewoon vergeten.... Ik heb wel gezegd dat ik het heel jammer vond, en gevraagd waarom hij me zomaar vergeten was, maar wilde verder niet heel lang er over zeuren. Dus ik zette me er overheen.

Toen kwam Valentijnsdag. We konden het dat weekend niet samen vieren dus planden een andere datum, maar natuurlijk stuurde ik hem wel een lief kaartje. De maandag daarop bedankte hij me voor het kaartje en excuseerde zich dat hij mij niets had gestuurd. hij had er wel aan gedacht zei hij, maar geen tijd.... Ik zette me er nogmaals overheen. Met onze alternatieve Valentijnsdag mag hij het goedmaken.

Omdat ik het momenteel even heel druk heb op mijn werk en hij dus al zijn andere afspraken heeft, zien we elkaar deze week niet zo veel. 'Maar ik zie je morgen wel even op kantoor' zei hij gisteren aan de telefoon. 's Avonds nog een lief smsje: "welterusten lief, hoe van je, tot morgen".
Vandaag op kantoor de hele dag niets van hem gehoord, geen telefoontje, geen kopje koffie samen. Niets... Natuurlijk had ik ook zelf initiatief kunnen nemen en even bij hém langs gaan, maar ik geloof dat ik even een kleine aandachtsinvestering van hém nodig had. Dat ik even wist dat hij me niet zomaar vergat. Wel dus.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
pi_66208821
Dus omdat jij niks anders te doen hebt mag hij ook niks anders doen?
pi_66208877
Hij heeft een ander. Hij heeft zomaar vier avonden iets anders te doen, toont totaal geen initiatief of interesse in jou. Jij hebt een relatie met hem maar hij niet met jou.

Confronteer hem, stel een ultimatum en hou je eraan.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_66208886
Jullie leven uiteindelijk beide een eigen leven, jullie leven niet samen 1 leven.
kusje
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:21:16 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66208978
Ideaal toch lijkt me? Niet het gezeik van een rulasie maar wel altijd een sexbuddy achter de hand.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:21:39 #6
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_66208993
Wat een zeikwijf ben jij zeg...
Humans dont deserve to live...
pi_66208996
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:18 schreef nightsleeper het volgende:
Hij heeft een ander. Hij heeft zomaar vier avonden iets anders te doen, toont totaal geen initiatief of interesse in jou. Jij hebt een relatie met hem maar hij niet met jou.

Confronteer hem, stel een ultimatum en hou je eraan.
Zat ik ook aan te denken, maar zeker weten doe je het natuurlijk niet.

Maar als hij geen initiatief toont en dingen "vergeet"......ik zou wat alarmbellen horen rinkelen, ergens in mn achterhoofd.

Maar wat zeggen die alarmbellen je?
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:24:58 #8
161685 Astoreth
pi_66209149
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:19 schreef Hakkyy het volgende:
Jullie leven uiteindelijk beide een eigen leven, jullie leven niet samen 1 leven.
klopt. Zeg ik ook niet. Ik ben ook blij dat hij nog een eigen leven heeft en met vrienden afspreekt. Ik dacht alleen dat ik ook deel van zijn leven ben en dat hij misschien een beetje rekening met me kon houden, dat hij misschien af en toe aan me denkt. Daar lijkt het dus niet op als hij zich niet realiseert dat hij me vier avonden niet kan zien (dat is één keer eerder voorgekomen, toen ik in het buitenland was). Of dat hij er aan denkt me op te zoeken als hij vrolijk tot morgen zegt. Het punt is juist dat het er op liojkt dat hij tot morgen zegt omdat hij er van uit gaat dat ik toch wel ergens in de buurt ben. dat hij me vanzelfsprekend vind dus, maar intussen niet echt moeite toont om te zorgen dat hij me ook daadwerkelijk ziet. Dat vind ik het lastige eraan, dat ik me steeds maar aan hem mloet aanpassen.

Het gaat niet om die paar afspraken die hij gemaakt heeft, niet om de Valentijnskaart die er niet was, niet om een dagje waarop hij me niet heeft opgezocht. Het gaat om alles samen. Ik kan me er steeds wel over heen zetten maar het begint zich wel een beetje op te stapelen. En het gevoel dat hij me voor lief neemt maar niet echt belangrijk vind groeit daarmee dus ook...
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:26:32 #9
161685 Astoreth
pi_66209218
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:21 schreef Rosbief het volgende:
Ideaal toch lijkt me? Niet het gezeik van een rulasie maar wel altijd een sexbuddy achter de hand.
Precies. dat idee krijg ik ook een beetje. Maar dan dat ik dat voor hem ben. Geen gezeik, maar wel seks bij de hand. (want als het hem wel een keer uitkomt neem ik wel de moeite om naar hem toe te komen.)
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:27:22 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66209259
Ik vind het in relaties juist altijd wel ff lekker als je elkaar even niet hoeft te zien. Misschien zit hij zo ook in elkaar?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66209298
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:21 schreef Rosbief het volgende:
pi_66209392
tvp!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:31:55 #13
161685 Astoreth
pi_66209433
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:27 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het in relaties juist altijd wel ff lekker als je elkaar even niet hoeft te zien. Misschien zit hij zo ook in elkaar?
Dat kan best inderdaad. vind ik af en toe ook wel fijn. Alleen als je zegt 'tot morgen' ga ik er (misschien gek) vanuit dat ik je morgen ook zie). Elkaar even niet zien vind ik geen probleem, en je hoeft je hele leven ook niet aan mij aan te passen, liever niet zelfs. Maar ik krijg een beetje het gevoel alsof hij dat 'ik mijn leven, jij jouw leven' op dit moment een stuk sterker heeft dan ik. Hij vetrgeet me gewoon. En dat betekent dus dat je in een ongelijke relatie terecht ben gekomen. Ik wil geen relatie waarin ik achter de ander aan moet lopen.
pi_66209441
Ik zou even gaan zitten als ik jou was, want dit kan als een schok komen . . . . . ik ben heel erg bang dat hieruit duidelijk blijkt dat hij, ik durf het bijna niet te zeggen, een MAN is.
Hij maakt plannen, maar wil dan vervolgens nog best samen slapen, heerlijk toch, waarschijnlijk had hij er niet zo over nagedacht juist omdat hij er van uit ging dat jij wel weet dat je altijd welkom bent.
Hij stuurt je niets met valentijnsdag en je krijgt daar nog een excuus voor ook? Wow, ik krijg gewoon niets, klaar, want 'hij heeft een hekel aan valentijn' Nou, dat mag, tis ook commercieel gezeik eigenlijk en zolang ik op mijn verjaardag wel in de watten wordt gelegd heeft het ook niets met wel of niet attent zijn te maken.
Weet je ook waarom hij je vandaag op het werk vergeten is? Ik geloof zelf niet zo in het 'als jij niets laat horen dan ik ook niet', dat levert me meer onzekerheid op dan goeds, dus over het algemeen vraag ik in zo'n geval gewoon hoe de dag was. Het antwoord is dan altijd 'gekkenhuis', wat dan ook gelijk de reden was dat ik niets hoorde.
Natuurlijk kan het zijn dat er wel meer achter zit hoor, maar ik herken in jouw manier van verontwaardigd zijn veel van mezelf een paar jaar geleden, en dat lag gewoon aan wat man/vrouw verschilletjes, mijn behoefte aan romantiek vs zijn praktisch denken.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_66209452
Zorg dat je zelf ook wat te doen hebt, of neem het hem niet kwalijk. Je hangt teveel aan hem kennelijk, want hij heeft wél andere dingen dan jij. Of bespreek het gewoon, zodat je weet waar hij zit met zijn ideëen over jullie invulling.

Verder kun je toch een sleutel vragen zodat je thuis op hem kan wachten of daar kunt slapen ?

-edit- Dat hij je 'vergeet' is wel een signaal. Voor jou i.i.g.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:32:26 #16
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_66209461
ik denk dat als ik dit verhaal zo lees dat het met de relatie ver over is. Je hebt gelijk dat jij je steeds aan hem aan het aanpassen bent en daar moet je zo snel mogelijk mee ophouden. Zoiets moet in balans zijn. Tevens, als jij duidelijk hebt aangegeven dat je dit gevoel hebt en hij kan niet de moeite nemen om daar iets aan te doen (valentijnsdag zet je in je agenda, met een herinnering om op tijd een kaartje te sturen of iets anders bijzonders te doen, je zet een aantal kruizen in je agenda om momenten met je vriendin te creeren als je merkt dat dat door andere activiteiten even niet vanzelf gaat, het is helemaal niet moeilijk), dan is van zijn kant de interesse ver op denk ik...
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:33:47 #17
161685 Astoreth
pi_66209510
ik moet wel zeggen dat hij altijd degene is die belt om te vragen hoe mijn fag was, als we elkaar een avond niet zien, of die vraagt of ik tijd heb voor koffie op het werk. Dus misschien zit ik ook in een bepaald verwachtingspatroon jegens hem. Maar de vraag is wel waarom dat patroon dan plotseling verandert.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:33:47 #18
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_66209511
beetje raar
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:35:55 #19
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_66209596
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:31 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Dat kan best inderdaad. vind ik af en toe ook wel fijn. Alleen als je zegt 'tot morgen' ga ik er (misschien gek) vanuit dat ik je morgen ook zie). Elkaar even niet zien vind ik geen probleem, en je hoeft je hele leven ook niet aan mij aan te passen, liever niet zelfs. Maar ik krijg een beetje het gevoel alsof hij dat 'ik mijn leven, jij jouw leven' op dit moment een stuk sterker heeft dan ik. Hij vetrgeet me gewoon. En dat betekent dus dat je in een ongelijke relatie terecht ben gekomen. Ik wil geen relatie waarin ik achter de ander aan moet lopen.
Wat ik effe vergat te vragen is natuurlijk of jij ook gewoon andere dingen te doen hebt?
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
pi_66209599
Ga samenwonen?
Lambo of Rekt
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:36:49 #21
161685 Astoreth
pi_66209636
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:32 schreef elcastel het volgende:
Zorg dat je zelf ook wat te doen hebt, of neem het hem niet kwalijk. Je hangt teveel aan hem kennelijk, want hij heeft wél andere dingen dan jij. Of bespreek het gewoon, zodat je weet waar hij zit met zijn ideëen over jullie invulling.

Verder kun je toch een sleutel vragen zodat je thuis op hem kan wachten of daar kunt slapen ?

-edit- Dat hij je 'vergeet' is wel een signaal. Voor jou i.i.g.
ja, dat kan ik doen inderdaad. maar ik wil dus niet het vrouwtje zijn dat klaarligt als hij uitgespeeld is met zijn vriendjes.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:37:36 #22
161685 Astoreth
pi_66209672
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:35 schreef EggsTC het volgende:
Ga samenwonen?
Nee, daar geloof ik niet in. Je moet gaan samenwonen omdat je bij elkaar wilt zijn, niet om dit soort dingen op te lossen.
pi_66209703
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:33 schreef Astoreth het volgende:
ik moet wel zeggen dat hij altijd degene is die belt om te vragen hoe mijn fag was, als we elkaar een avond niet zien, of die vraagt of ik tijd heb voor koffie op het werk. Dus misschien zit ik ook in een bepaald verwachtingspatroon jegens hem. Maar de vraag is wel waarom dat patroon dan plotseling verandert.
Omdat je niet meer heftig verliefd bent, meer aan elkaar gewend bent? Een gevolg daarvan kan zijn dat je in plaats van hele avonden samen doorbrengen het ook fijn kan vinden om iets voor jezelf te gaan doen en 's avonds laat pas lekker samen in bed te kruipen.
Ik krijg inderdaad een beetje het idee dat jij dingen van hem verwacht, en hij helemaal niet weet dat jij dat verwacht. Je verwacht een kaartje met valentijn, maar heb jij hem verteld dat jij dat wilde en dat het heel belangrijk voor jou was, om maar iets te noemen?
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_66209718
oh dus jullie bellen wel gewoon dagelijks? en dat zijn leuke gesprekken?

dan denk ik dat er niet zoveel aan de hand is tenzij je hem natuurlijk echt weer vaker wil zien, dan moet je dat gewoon uitspreken naar hem.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:38:49 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66209722
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:31 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Jij wilt 5 avonden in de week echt samen zijn... hij wil dat duidelijk niet.... en aangezien jullie allebei nog apart wonen is dat voor een man als ik, of een man als hij heel vervelend. Als je ergens te gast bent of een gast hebt doe je niet je eigen dingen, zoals gamen en horrorfilms kijken die je leuk vindt, nee dan pas je je aan aan je vriendinnetje. En altijd aan moeten passen is echt vreselijk. Als je dan ook nog eens op het werk aan elkaar vast zit is het helemaal klote want dan heb je ook nog van die verplichte kopjes koffie terwijl je eigenlijk gewoon met je collega's samen wilt zitten (die zie je immers geen 5 dagen in de week in een informele sfeer). En sowieso.. 't is WERK, dan heb je ook wel eens geen TIJD voor een bakkie koffie.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')