abonnement Unibet Coolblue
pi_66207004
Bij mij op het werk wordt er best veel geroddeld, niet normaal meer. Het lijkt wel om mensen (bewust of onbewust) zelfs tegen elkaar worden uitgespeeld soms. De ene keer zegt persoon A iets in vertrouwen tegen B, dan zegt A iets tegen persoon C óver persoon B....echt niet tof meer. Bah.

Hoe gaan jullie om met roddelgedrag? Op het werk (waar mensen een "professionele" houding moeten en behoren te hebben naar elkaar toe) of ergens anders, in de privésfeer bijvoorbeeld, in je vriendenclub of ergens anders?

"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_66207269
ik zou het niet pikken
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66207531
Mwoah.... ik zou niet zo snel (opzettelijk) kwaad spreken en roddelen achter iemands rug om. Maar ik merk wel dat ik wel eens met allerlei gezellige gesprekjes ( ) meedoe op het werk. "Onschuldig" roddelen, socializen, om het zo maar even te zeggen
pi_66207618
Niet aan meedoen, en als iemand toch erover begint afkappen, van dat geroddel komt toch alleen maar ellende en gezeiks!
pi_66207917
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:44 schreef THEFXR het volgende:
Niet aan meedoen, en als iemand toch erover begint afkappen, van dat geroddel komt toch alleen maar ellende en gezeiks!
Mwoah, ik beschouw de gesprekjes die je (bijv.) hebt over iemands zwangerschap of ziekte ook wel een beetje als roddelen, terwijl dat natuurlijk niet negatief hoeft te zijn.
Maar zoals ik al zei: "kwaadsprekend roddelen" is niet tof
pi_66208049
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:44 schreef THEFXR het volgende:
Niet aan meedoen, en als iemand toch erover begint afkappen, van dat geroddel komt toch alleen maar ellende en gezeiks!
Ellende en gezeik, zoals?

Zelf wel eens meegemaakt?
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_66208068
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:32 schreef swarmahoer het volgende:
ik zou het niet pikken
En, dus?
Zou je er iets tegen doen en zo ja, wat?

"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_66208303
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:57 schreef bolsena het volgende:

[..]

Ellende en gezeik, zoals?

Zelf wel eens meegemaakt?
teveel keren meegemaakt, voor je het zelf weet, krijg je ineens de schuld van alles.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:13:47 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66208638
Er is niet vaak iets aan te doen, vooral als je met veel vrouwen samenwerkt. Voor hun is roddelen een 'way of life'. Aan de andere kant ben ikzelf naar mannenmaatstaven best een roddelzak .
Maargoed, gewoon hun gang laten gaan. Roddelhormonen stromen door hun bloed.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66209102
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

teveel keren meegemaakt, voor je het zelf weet, krijg je ineens de schuld van alles.
Tja, ik heb wel het idee dat hoe eerlijker je bent, hoe kwetsbaarder....

Alsof vooral de roddelaars uiteindelijk de schuld weten af te schuiven op de mensen die (te) eerlijk zijn.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_66209558
leuke werkgever, ik zou me van dat zooitje zsm distantiëren, oftewel ander werk zoeken.

mocht het niet anders mogelijk zijn, zo n roddelaar gewoon eens confronteren.
pi_66209673
Hmm, ik probeer me zoveel mogelijk neutraal te houden. Ik hoor namelijk wel graag hoe anderen over anderen praten zodat ik ook een goed beeld kan vormen wat ze over mij te zeggen hebben als ik er niet bij ben. Het maakt me niet zoveel uit hoe andere collega's over me denken maar wel hoe zij dat kunnen reflecteren op het management waardoor mijn positie in gevaar komt.
Lambo of Rekt
pi_66209817
af en toe laat ik me wel eens meeslepen, maar ik probeer mezelf wel af en toe een halt toe te roepen als dingen te ver gaan. Vaak gooi ik er dan een "he jongens dit is niet leuk meer, zullen we het ergens anders over hebben" tegenaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66210242
Als iemand mij iets in vertrouwen vertelt zal ik dat tegen niemand anders door vertellen. Nooit.
A reality is just what we tell each other it is.
Did everything just taste purple for a sec?
pi_66210401
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Jenneh het volgende:
Als iemand mij iets in vertrouwen vertelt zal ik dat tegen niemand anders door vertellen. Nooit.
Er wordt ook niet over supersupersupervertrouwelijke dingen gepraat hoor.

Maar wel over standaard werkrelaties en werksituaties ("die zei tegen die dat die en die...."). Maar op een (mijns inziens) te ongezonde manier....er zitten echt mensen bij die tegen de een iets zeggen, en tegen de ander iets toaal anders (bijvoorbeeld het tegenovergestelde van wat ze tegen de eerste persoon zeiden).

Ik heb daar een schijthekel aan, en een aantal collega's ook....maar wat doe je er aan zonder dat jouw positie bijvoorbeeld in gevaar loopt en zonder dat jij (ik dus) de bal recht in zijn gezicht terug gekaatst krijgt?

Dat vind ik wel eens lastig.

Maar goed, ik ken één waarheid als een koe - waar mensen zijn, zijn problemen.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:04:12 #16
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_66210591
Pesten ze ook op het werk?
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_66211175
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:04 schreef Q_Orianka het volgende:
Pesten ze ook op het werk?
Nee, dat niet (gelukkig).

Heb ik ooit wel eens meegemaakt hoor, dat er gepest werd (bij een vorige werkgever).

Er zijn wel al wat aanvaringen of conflictjes ofzo geweest, niet echt superheavy maar toch....

Ik vind het gewoon interessant hoe andere mensen met roddelgedrag omgaan, in het algemeen dus, zonder al te specifiek op de situatie op mijn werk in te gaan.

"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:21:42 #18
245446 truth_hurts
Be original, dont die a copy!
pi_66213315
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:24 schreef bolsena het volgende:
Bij mij op het werk wordt er best veel geroddeld, niet normaal meer. Het lijkt wel om mensen (bewust of onbewust) zelfs tegen elkaar worden uitgespeeld soms. De ene keer zegt persoon A iets in vertrouwen tegen B, dan zegt A iets tegen persoon C óver persoon B....echt niet tof meer. Bah.

Hoe gaan jullie om met roddelgedrag? Op het werk (waar mensen een "professionele" houding moeten en behoren te hebben naar elkaar toe) of ergens anders, in de privésfeer bijvoorbeeld, in je vriendenclub of ergens anders?


Bij mij op het werk wordt onderling ook flink geroddeld maar dan zeg ik gewoon: dit moet je tegen die persoon zeggen zodat diegene er wat mee kan doen. Ik ben iemand als ik iets vind die persoon gewoon aanspreek. Dat is soms wel rot voor die persoon, maar dan weet diegene in iig hoe ik erover denk
pi_66214057
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:21 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

Bij mij op het werk wordt onderling ook flink geroddeld maar dan zeg ik gewoon: dit moet je tegen die persoon zeggen zodat diegene er wat mee kan doen. Ik ben iemand als ik iets vind die persoon gewoon aanspreek. Dat is soms wel rot voor die persoon, maar dan weet diegene in iig hoe ik erover denk
en dan heeft die persoon zoiets van /care bemoei je met je eigen zaken
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:49:24 #20
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66214515
Onze hele vriendengroep lult over elkaar en met elkaar... Maargoed, wij vertellen dan ook gewoon alles..
Of dat laatste nou het gevolg van het eerste is weet ik eigenlijk niet
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:00 #21
245446 truth_hurts
Be original, dont die a copy!
pi_66215059
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:38 schreef ASroma het volgende:

[..]

en dan heeft die persoon zoiets van /care bemoei je met je eigen zaken
ja dat kan ook ja, maar ik heb dat beter dan achter iemands rug om lullen. Mensen willen vaak eerlijkheid en dit moet je dan zelf ook geven, dat vind ik.
pi_66222990
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:21 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

Bij mij op het werk wordt onderling ook flink geroddeld maar dan zeg ik gewoon: dit moet je tegen die persoon zeggen zodat diegene er wat mee kan doen. Ik ben iemand als ik iets vind die persoon gewoon aanspreek. Dat is soms wel rot voor die persoon, maar dan weet diegene in iig hoe ik erover denk
dat werk idd het beste.
pi_66223619
Wat praten over mensen vind ik niet erg (zelfs normaal), maar het opzettelijk kwaadspreken (roddelen) vind ik meer iets voor jaloerse vrouwen die elkaar zwart proberen te maken. Beetje Sex in the City-idee waar ik als man geen deel van uit wil maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2009 02:58:55 ]
pi_66223733
Ik stay strapped dus motherfuckers weten dat ze niet moeten focken met kemps
Ik heb de heetste raps van heel nederland maar ik heb geen kankermoney vriend! hoe porie is dat!?
  donderdag 19 februari 2009 @ 06:52:14 #25
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_66224268
De hoofd van mijn voormalige afdeling verspreidde roddels over mij en enkele andere collega's. Ik ben gewoon naar mijn het hoofd van mij huidige afdeling gestapt en het probleem is opgelost.
Horrible Cunt!
pi_66226803
Roddels interesseren me helemaal niks meer, iedereen lult maar lekker een end weg.

''Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch''

En zo is het !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:26:30 #27
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_66230194
onschuldig gewoon spreken over collega's vind ik normaal..
en soms uitte van zorgen, dat iemand veel afwezig is en dergelijk valt daar ook nog onder.

kwaadspreken doe ik zelf nooit aan mij, maar ik ben altijd wel supernieuwsgierig als het gebeurd :$
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_66232319
wel eens een test gedaan op mijn werk.
een bedrijf van dikke 150 man.

met een meisje had ik het erover dat als ik in de eerste pauze serieus dingen zou gaan opmerken dat ze mogelijk zwanger was dat in de volgende pauze ze helemaal zwanger zou zijn.

dus tijdens de 1e pauze:
zo, die is ook gestopt met roken en drinken. en haar vriendje vraagt steeds hoe het met der gaat.
ja ze huppelde nog naar de wc, volgensmij was ze misselijk.
blablabla.

zal me verder worst wezen wat ze over me roddelen.
pi_66232757
Op mijn werk werk wordt ook geroddeld bij de vleet, er zitten toevalligerwijs alleen maar vrouwen in mijn team.
Toen ik er pas net werkte begon ik er al snel aan mee te doen, tot ik er opeens achter kwam dat ik m'n eigen gedrag echt verachtte. Toen ben ik er mee opgehouden. Ik spreek collega's er nu niet op aan, maar doe er zelf niet meer aan mee. Als ik in zo'n gesprek betrokken raak probeer ik altijd de boel vanaf de andere kant te bekijken, maar ik merk dat mijn collega's daar absoluut geen boodschap aan hebben..
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:32:16 #30
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_66232807
ik dacht rodelen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_66233294
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:32 schreef BereNDD het volgende:
ik dacht rodelen
bedrijfsuitje had ook gekund
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:46:36 #32
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66233377
Negeren, klagen bij je leidinggevende. Iig aangeven dat het gebeurt maar dat je je er niet mee bezig houdt, er afstand van neemt. Als er dan iets 'mis' gaat heb jij iig duidelijk dat je er niks mee te maken hebt / had.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:00:28 #33
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_66236279
Niet aan mee doen en als het in jouw ogen te ver gaat dat gewoon vriendelijk melden.
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:15:34 #34
151177 shams
let the sun shine
pi_66244135
Moeilijk altijd... ik heb het altijd proberen te vermijden, omdat ik roddelen over het algemeen een vorm van onzekerheid (en jaloezie) vind, waar je zelf iets aan kunt doen. Nu ben ik er achter gekomen dat er al anderhalf jaar (zeer onterecht) roddels over mij rondgaan, waardoor veel mensen een verkeerd beeld van me hebben gekregen. Het stomme is dat ik nu ineens de neiging heb om iedereen hierover te vertellen, om zo de persoon die dit verspreid heeft in diskrediet te brengen, terwijl ik dan hetzelfde doe als zij...

Roddels kunnen echt veel kwaad doen, dus als ik jou was zou ik er gewoon iets van zeggen als je zoiets hoort, of in ieder geval even navraag doen bij de persoon waarover er geroddeld wordt hoe het nu echt zit. Het roddelen zelf houd je toch niet tegen, maar je kunt er in ieder geval voor zorgen dat het niet gebeurt waar jij bij bent!
pi_66245074
Ik sla meestal de boel kort en klein.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:29:17 #36
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_66246621
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:15 schreef shams het volgende:
Het stomme is dat ik nu ineens de neiging heb om iedereen hierover te vertellen, om zo de persoon die dit verspreid heeft in diskrediet te brengen, terwijl ik dan hetzelfde doe als zij...
Nee, wat jij doet is jezelf verdedigen. Als hij geen actie had ondernomen, dat had jij geen tegenreactie hoeven geven. Ik zou er echt niet om huilen als zo'n lul uiteindelijk de pineut is. Dat verdient hij gewoon.
Horrible Cunt!
pi_66323135
Gewoon terug roddelen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:11:33 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_66324716
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:46 schreef Sander het volgende:
Negeren, klagen bij je leidinggevende. Iig aangeven dat het gebeurt maar dat je je er niet mee bezig houdt, er afstand van neemt. Als er dan iets 'mis' gaat heb jij iig duidelijk dat je er niks mee te maken hebt / had.
Klagen bij leidinggevende....tjongejonge. Vraag me af wat erger is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_66324938
Ik heb het meegemaakt dat een collega verhalen ging vertellen om iedereen zwart te maken. Voor die tijd hadden we een hecht team.
Ze ging zelfs zover dat ze verhalen ging vertellen tegen mijn ex, die een klant was.
Het vervelende is dat het onschuldig begint.
Het beste wat je kan doen is botweg zeggen dat je geen zin in die verhalen hebt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')