ok.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:19 schreef p_iglet het volgende:
Mijn gevoel zegt dat je beter een FWCC kunt knopen met de beentjes echt goed in kikkerhouding.
Die is inderdaad erg mooiquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:27 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja rekbare doeken... ik was zooooooooooooo verliefd op Wrapsody Alyssa... als er ooit nog een kleintje komt... zal die doek er wel niet meer zijn.
Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Nog even een klein beginnersvraagje: mag een stuit-kind (2wk oud) in de Wieg-knoop geknoopt worden? ivm de heupjes?
Ja, die zit er bijquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:40 schreef Chan het volgende:
[..]
Die is inderdaad erg mooiEn ook qua kleur geschikt voor zowel mij als manlief. Hij heeft m zelfs al goedgekeurd ook
Mn man is trouwens heel lang en ik best klein, maar in de breedte verschillen we niet zo heel veel, allebei erg dun. Is een doek van 5.5 meter dan niet veel te lang? Of is dat juist handig? En... weet iemand of bij die doek een gebruiksaanwijzing zit?
Ik zal het doorgeven. thx!quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:40 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.
FWCC of Hüftschlinge (en geen andere heupdraagmanier!) helpen wel daarbij en kunnen mits de beentjes echt heel goed gehoekt zijn en het nekje flink ondersteund. (De truc met het spuugdoekje in de nekrand van de doek inrollen.) En liever een niet zo rekbare doek gebruiken.
Belangrijk: overleg met de arts of fysiotherapeut!!! Zij weten precies hoe de heupjes er aan toe zijn en wat ze aan zouden kunnen qua houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |