quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Dan ga je toch in een ajax vak zitten
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:55 schreef Luni het volgende:
Vijf jaar geen uitfans bij Klassieker
De komende vijf jaar mogen er geen uitfans meer naar de Klassieker. Dit omdat er bij de wedstrijd ajax-Feyenoord anti-Semitische spreekkoren te horen waren, aldus een bron binnen de politie Rijnmond.
Dit nieuws wordt waarschijnlijk morgen bekend gemaakt door de burgemeesters Aboutaleb (Rotterdam) en Cohen (Amsterdam). Dit omdat er problemen worden verwacht met boze fans.
Voor de Klassieker van zondag jongstleden werd er door de burgemeesters gewaarschuwd dat er bij ernstig discriminerende spreekkoren er de komende vijf jaar geen uit-publiek bij de Klassieker aanwezig mag zijn. Deze waren tijdens de wedstrijd echter wel te horen.
De politie zelf is niet blij met deze maatregel. Zij vinden dat deze maatregel nare consequenties kan hebben. Ook zal de politie nog proberen te gaan praten met de burgemeesters, maar het is twijfelachtig of dat resultaat zal opleveren.
Neem toch aan dat de supporters dit meegekregen hebben? Tja, als je dan toch anti-semitische liedjes gaat zingen is dit de consequentie.quote:Als supporters zondag tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord in Amsterdam kwetsende spreekkoren zingen, mogen beide teams de komende vijf jaar geen supporters meer meenemen naar uitwedstrijden tegen de aartsrivaal.
Bij elke vorm van ongeregeldheden wordt deze maatregel meteen van kracht. De Rotterdamse burgemeester Aboutaleb heeft vrijdag gesproken met zijn collega Cohen uit Amsterdam, naar aanleiding van ongeregeldheden tijdens Jong Feyenoord - Jong Ajax van donderdgavond.
Volgens de woordvoerster van Cohen zongen supporters daar onder meer 'Hamas, Hamas, Joden aan het gas'. De burgemeesters waarschuwen de supporters nu dat vergelijkbare teksten zondag niet zonder gevolgen blijven.
Dit is gewoon een self-fulfilling prophecy. En érg doorzichtig ook. Belachelijk gewoon.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Neem toch aan dat de supporters dit meegekregen hebben? Tja, als je dan toch anti-semitische liedjes gaat zingen is dit de consequentie.
Lekker boeiend.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Neem toch aan dat de supporters dit meegekregen hebben? Tja, als je dan toch anti-semitische liedjes gaat zingen is dit de consequentie.
Tijdens de wedstrijd niks gebeurd hoor.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar je moet geen bekenden tegenkomen. Is mij weleens gebeurd bij Feyenoord.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:07 schreef Keltie het volgende:
[..]
Keer gedaan, no biggie.
Maar ook geen reet aan
Hoe precies is dit een self-fulfilling prophecy? Supporters hadden er toch ook voor kunnen kiezen om níet te roepen dat alle Joden aan het gas moeten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:14 schreef dill het volgende:
[..]
Dit is gewoon een self-fulfilling prophecy. En érg doorzichtig ook. Belachelijk gewoon.
Je zag jorien?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar je moet geen bekenden tegenkomen. Is mij weleens gebeurd bij Feyenoord.
Dat zou je nog vol kunnen houden bij 'Wie niet springt die is een jood' of zelfs bij iets als Kankerjoden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Als een tegenstander zich "Joden" noemt, geeft dat "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" geen anti-semitische lading (imho).
Was op de kaart van m'n nicht, samen met haar vriend en een gezamelijke maat/ kennis.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar je moet geen bekenden tegenkomen. Is mij weleens gebeurd bij Feyenoord.
Ow jawel. Zie je toch?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat zou je nog vol kunnen houden bij 'Wie niet springt die is een jood' of zelfs bij iets als Kankerjoden.
Maar als je in 1 zin zowel verwijst naar aanslagen op Israel (Hamas) én naar de holocaust, kan je echt niet meer volhouden dat dit niet gericht is op het Joodse volk hoor
Jij hebt toch tijden gehad dat je ze ving?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:49 schreef sjimz het volgende:
Naar wie moet ik dan mijn flessen gooien
Koppen!quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Breach het volgende:
[..]
Jij hebt toch tijden gehad dat je ze ving?
Montana kwam ermee aanzetten. Doorgaans heeft die wel betrouwbare bronnen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:04 schreef venomsnake het volgende:
Wat is trouwens de bron van dit hele verhaal?
V-Bal?.
Ga-hast, er zijn nu al meerdere mensen die zondag in de Arena waren die je proberen te vertellen dat Hamas niet eens gezongen is...quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat zou je nog vol kunnen houden bij 'Wie niet springt die is een jood' of zelfs bij iets als Kankerjoden.
Maar als je in 1 zin zowel verwijst naar aanslagen op Israel (Hamas) én naar de holocaust, kan je echt niet meer volhouden dat dit niet gericht is op het Joodse volk hoor
Als ik het goed begreep werd het gezongen toen de supporters het stadion verlieten en naar de trein liepen. Niet slim, als je vantevoren is verteld wat de consequenties daarvan zijn...quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga-hast, er zijn nu al meerdere mensen die zondag in de Arena waren die je proberen te vertellen dat Hamas niet eens gezongen is...
Los van het feit dat ik het niet goedkeur, dat voorop gesteld. Jij denkt dus dat Feyenoorders die teleurgesteld zijn omdat ze veloren hebben van Ajax, zich gaan richten op Israël en niet op het feit dat Ajacieden zichzelf de Geuzennaam Joden hebben aangemeten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep werd het gezongen toen de supporters het stadion verlieten en naar de trein liepen. Niet slim, als je vantevoren is verteld wat de consequenties daarvan zijn...
@Keltie: ik denk van veel dingen ook dat ze niet anti-semitisch bedoeld zijn. Maar als je zo duidelijk naar Israel en de holocaust gaat verwijzen kun je niet verwachten dat dat nog geloofd wordt.
Ik denk dat er een bepaalde grens is tot waar je kunt volhouden dat spreekkoren niet tegen Joden (de echte) zijn gericht.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:25 schreef Breach het volgende:
[..]
Los van het feit dat ik het niet goedkeur, dat voorop gesteld. Jij denkt dus dat Feyenoorders die teleurgesteld zijn omdat ze veloren hebben van Ajax, zich gaan richten op Israël en niet op het feit dat Ajacieden zichzelf de Geuzennaam Joden hebben aangemeten?
Op de heenweg, naar het stadion ook.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga-hast, er zijn nu al meerdere mensen die zondag in de Arena waren die je proberen te vertellen dat Hamas niet eens gezongen is...
die gaat nietquote:
jij bent de 2e Ticketbox, als er (ooitquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:19 schreef jorienvdherik het volgende:
ajax fans die me scc willen kopen voor Feyenoord-ajax alvast
quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ow jawel. Zie je toch?
AZ zong tegen PSV "Alle boeren zijn homo's".. Ik hoor geen ophef vanuit de Agrarische wereld?
Maargoed, de Joden (De echtes, niet de voetbaljoden) zijn sowieso wel goed om een partij te janken en te klagen (daar hebben ze dan ook een muur voor).
dat kan, maar is toch nergens voor nodig?quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:58 schreef PyTh het volgende:
Kan er geen apart topic gemaakt worden voor het uitbannen van uitsupporters de komende 5 jaar bij ajax - fey en fey - ajax?
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:25 schreef Forburgah het volgende:
Eerst maar eens even afwachten op een serieuze bronvermelding..
Ik geloof het allemaal nog niet ....(meer hopen misschien dan geloven)quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:05 schreef Breach het volgende:
[..]
Montana kwam ermee aanzetten. Doorgaans heeft die wel betrouwbare bronnen.
Dit is toch het randverschijnselen topic?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga dat hopen en afwachten lekker in een ander topic doen...
Dat is waar, al geloof ik het best.....pvda kliekjequote:Op woensdag 18 februari 2009 14:25 schreef Forburgah het volgende:
Eerst maar eens even afwachten op een serieuze bronvermelding..
quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef jorienvdherik het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)porter__.html?p=17,1
op zondag ochtend baco's drinkenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wie drinkt er dan ook blikjes baco
zondagochtend volgt op zaterdagavond, zat die er meteen doorgaanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:17 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
op zondag ochtend baco's drinken![]()
dan doe je zaterdag avond toch echt iets verkeerd
Iemand die tegen PSG relt maakt vrienden in Marseille hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:05 schreef Suijk het volgende:
Sowieso waren er weinig Twentenaren in Frankrijk, wel te begrijpen.
Ja, maar kan me voorstellen dat ze geen zin hebben in de Franse politie aanpak.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:16 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Iemand die tegen PSG relt maakt vrienden in Marseille hoor.
Toch niet zulke goede vrienden...quote:Supporter Twente aangehouden in Marseille
MARSEILLE - Voor aanvang van de wedstrijd Olympique Marseille en FC Twente, in de derde ronde van de UEFA Cup, heeft de Franse politie donderdag vijf supporters gearresteerd, waaronder één Nederlander.
Fans van beide clubs troffen elkaar bij een metrostation, waar het tot een opstootje kwam. De vijf voetbalsupporters worden vrijdag voorgeleid.
FC Twente won het duel in Frankrijk met 1-0.
Vertel..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:15 schreef Silenus het volgende:
Het was ook werkelijk waar belachelijk hoe de Italiaanse politie zich gedroeg voor de wedstrijd, heb jij daar nog iets van meegekregen Sandman?
Ja, kwam stond bij het tweede checkpoint toen ze vrijwel uit het niets wat charges gingen uitvoeren. Echt, geen goed woord over voor die lui. Maar wel drie Ajacieden (waarvan één kreupel) lekker naast het uitvak laten zitten die vervolgens door een man of 20 in de rust werden aangevallenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:15 schreef Silenus het volgende:
Het was ook werkelijk waar belachelijk hoe de Italiaanse politie zich gedroeg voor de wedstrijd, heb jij daar nog iets van meegekregen Sandman?
Tsja, erg slim is het niet om in je shirtje daar te gaan zitten. Doe dan tenminste gewoon een jas aan weetje. De ME vond ik nog wel meevallen met de stokken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, kwam stond bij het tweede checkpoint toen ze vrijwel uit het niets wat charges gingen uitvoeren. Echt, geen goed woord over voor die lui. Maar wel drie Ajacieden (waarvan één kreupel) lekker naast het uitvak laten zitten die vervolgens door een man of 20 in de rust werden aangevallen.
Ja, jij was toen al binnen. Toen je belde begonnen ze ineens op alles in te hakken...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:54 schreef Jasza het volgende:
[..]
Tsja, erg slim is het niet om in je shirtje daar te gaan zitten. Doe dan tenminste gewoon een jas aan weetje. De ME vond ik nog wel meevallen met de stokken.
Hehe hoolie Sandman kwam er natuurlijk aanquote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, jij was toen al binnen. Toen je belde begonnen ze ineens op alles in te hakken...
Een fles stukslaan op het hoofd van een agent.quote:Twente-fan moet brommen in Frankrijk
Een 34-jarige supporter van FC Twente is zaterdag veroordeeld tot twaalf maanden cel, waarvan zes maanden voorwaardelijk. Dat heeft de rechtsback van Marseille bepaald, zo meldt persbureau Reuters.
De supporter werd donderdag opgepakt voor aanvang van het UEFA Cup-duel van FC Twente met Olympique Marseille. Daarbij zou hij een Franse politieagent hebben verwond, waarna men tot arrestatie overging.
De rechtbank ontzegde de 34-jarige man ook twee jaar lang de toegang tot Frankrijk. Hij en vier andere supporters werden aangehouden nog voor de wedstrijd begon. Verhitte fans van beide clubs troffen elkaar bij een metrostation, waar het tot een opstootje kwam.
De Twent gaf tijdens het verhoor toe dat hij dronken was en een fles had kapotgeslagen op het hoofd van een Franse agent. Twente won de wedstrijd in Marseille met 1-0.
6 maandenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:57 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Een fles stukslaan op het hoofd van een agent.![]()
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:26 schreef TerroRobbie het volgende:
De rechtsback van MarseilleKan die een beetje voetballen?
Heb ik dus echt helemaal geen last van gehad.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:15 schreef Silenus het volgende:
quote:Politie voorkomt treffen hooligans AZ en Heracles
Almelo - Nog voor de start van de wedstrijd Heracles – AZ heeft de politie Twente zaterdagavond ongeveer 40 “voetbalsupporters” van AZ, verzocht Almelo te verlaten. Zij waren niet in het bezit van een kaartje en wilden de confrontatie met “Almelo-supporters” aangaan.
Omstreeks 20.00 uur heeft de politie een confrontatie tussen beide supportersgroepen ter nauwe nood kunnen voorkomen. Onderzoek had uitgewezen dat beide groepen elkaar wilden treffen bij een horecagelegenheid aan de Bornebroeksestraat.
De politie vorderde de groepen uit elkaar te gaan. Hier werd niet door iedereen gehoor aan gegeven, zodat 10 personen zijn aangehouden. Drie Almelose supporters en 7 AZ-supporters zijn voor verder onderzoek over gebracht naar het politiebureau. Ongeveer 30 personen hebben onder begeleiding Almelo verlaten. Wel zijn alle namen genoteerd, dit namenbestand zal worden overlegd aan de KNVB. Tegen de 10 aangehouden personen is proces-verbaal opgemaakt.
Bron: Tubantia
Klinkt als moeilijk poepen.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:23 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
Ter nauwe nood, dat klopt niet helemaal volgens mij
quote:Politie zoekt Feyenoordbetogers met camerabeelden
ROTTERDAM - De politie gaat met behulp van camerabeelden bekijken of Feyenoordsupporters zaterdag tijdens een demonstratie in het centrum van Rotterdam strafbare feiten hebben gepleegd. Dat heeft de politie maandag gemeld.
Ongeveer tweehonderd boze supporters protesteerden zaterdag tegen het besluit dat zij voorlopig geen uitwedstrijden mogen bijwonen van hun club tegen Ajax.
De supporters trokken tussen het winkelend publiek door de stad. Volgens een politiewoordvoerster sneuvelde onder andere een terras.
''We willen weten wie daarvoor verantwoordelijk is en of dat met opzet is gebeurd'', aldus een woordvoerster. De politie verrichtte geen aanhoudingen.
Aboutaleb
De betogers scholden de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb uit voor ''vieze vuile kankerjood''. ''Hij laat zich niet provoceren en doet vooralsnog geen aangifte'', zo meldde een woordvoerder van de gemeente.
Aboutaleb besloot afgelopen week samen met zijn Amsterdamse collega Job Cohen, de KNVB en bestuurders van Ajax en Feyenoord dat de wedstrijden tussen de eerste elftallen van Ajax en Feyenoord de komende vijf jaar worden gespeeld zonder supporters van de bezoekende club.
Aanleiding waren enkele incidenten rond de wedstrijd in Amsterdam, vorige week zondag. Ondanks eerdere waarschuwingen die de clubs en burgemeesters aan de aanhang hadden gegeven, was er blijvend sprake van misdragingen, geweldsincidenten en spreekkoren.
Is ook niet echt heel verstandig om bij een dergelijke betoging Aboutaleb uit te schelden voor kankerjoodquote:
Ach, volgens mij is'ie voor ajax.. Dus dan is 't een voetbaljood (om het dan maar zo te zeggen).quote:
Hebben ze allemaal een 42" HDTVquote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:47 schreef Ruud het volgende:
[..]
vergeet niet dat het grootste gedeelte dat daar stond waarschijnlijk jorien types waren...
kan jij niet betalenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ow jee, dan ben ik ook een jorien-type...
quote:
Volges mij vindtie voetbal maar niksquote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:00 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ach, volgens mij is'ie voor ajax.. Dus dan is 't een voetbaljood (om het dan maar zo te zeggen).
http://www.parool.nl/paro(...)rter-Aboutaleb.dhtmlquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:45 schreef Jasza het volgende:
[..]
Volges mij vindtie voetbal maar niks
quote:ROTTERDAM - Leefbaar Rotterdam is woedend over de benoeming van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam. ''Het is een Amsterdammer, het is een carrièremaker en een Ajaxsupporter, maar het allerergste is dat Aboutaleb twee paspoorten heeft,'' zei fractievoorzitter Ronald Sörensen.
Alsof dat gek is dat'ie dat zegt en doet.. Heel raar dat je als burgermeester een band wil krijgen met de inwoners van je stadquote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:31 schreef Riro het volgende:
Iemand die zegt vaak z'n kop te zullen laten zien in de kuip om een band te krijgen met rotterdammers is imo geen Ajaxsupporter.
Waar zeg ik dat dat raar is? Ik trek er alleen de conclusie uit dat het geen Ajaxsupporter is.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Alsof dat gek is dat'ie dat zegt en doet.. Heel raar dat je als burgermeester een band wil krijgen met de inwoners van je stad
Ah, dan zal ik het duidelijker zeggen:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:37 schreef Riro het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat raar is? Ik trek er alleen de conclusie uit dat het geen Ajaxsupporter is.
Jouw mening.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ah, dan zal ik het duidelijker zeggen:
Domme conclusie.
quote:Supporter Twente wordt niet uitgeleverd
De supporter van FC Twente die vastzit in Frankrijk wordt niet uitgeleverd aan Nederland.
Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken is de opgelegde straf te laag om daarvoor in aanmerking te komen. De supporter uit Enschede werd vorige week opgepakt rond de wedstrijd Olympique Marseille- FC Twente. Hij zou een agent met een fles op zijn hoofd hebben geslagen. De man is de volgende dag al veroordeeld tot een half jaar gevangenisstraf. Nederlanders komen pas in aanmerking voor een uitlevering als de straf hoger is dan anderhalf jaar cel.
Bron?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:53 schreef jorienvdherik het volgende:
iedereen die zaterdag bij het protest was krijgt een stadion verbod
Het nieuws.quote:
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:53 schreef jorienvdherik het volgende:
iedereen die zaterdag bij het protest was krijgt een stadion verbod
Moeten die lui niet werken/naar school?quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanmiddag is er weer een protest bij de Coolsingel tegen Aboutaleb.
Belachelijk inderdaadquote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:23 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het nieuws.
Bezopen als het doorgaat, geven ze aan totaal geen evenementenwet nodig te hebben..
Wat is de volgende stap? Stadionverbod voor als je een ruzie krijgt in een kroeg op texel?
Maar het is buiten het stadion, dan is het toch onzin?quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:26 schreef Breach het volgende:
[..]
Belachelijk inderdaad
Als je je zwaar misdraagt dan is een SC wel terecht, maar ik denk dat het gros zich daar normaal gedragen heeft.
Voor voetbalsupporters is blijkbaar alles mogelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar het is buiten het stadion, dan is het toch onzin?
quote:Collectieve stadionverboden Juridisch onmogelijk
Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam stelt zestig Feyenoord-fans gezamenlijk aansprakelijk voor de ongeregeldheden bij de demonstratie van afgelopen zaterdag. Maar volgens de Rotterdamse advocaat Frank van Ardenne kan dat juridisch helemaal niet.
De supporters zijn herkend op camerabeelden van de politie. Aboutaleb gaat de KNVB en Feyenoord vragen de fans een stadionverbod op te leggen. Dinsdag krijgen de Feyenoorders een brief waarin staat dat ze opdraaien voor de schade aan winkels in het centrum. Een minderjarige fan die vuurwerk gooide is inmiddels al thuis door de politie bezocht.
Volgens advocaat Van Ardenne is er geen bewijs dat de fans om wie het gaat, vernielingen hebben aangericht. En daarom kunnen ze volgens hem ook geen stadionverbod krijgen
Nou, dat ligt eraan. Ik vind het moeilijk om die grens te bepalen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat hoef jij gelukkig ook niet te doen...quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:34 schreef Breach het volgende:
Nou, dat ligt eraan. Ik vind het moeilijk om die grens te bepalen.
Met de komst van de "voetbalwet" (evenementenwetquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
die containers wachten wel hoor...quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Moeten die lui niet werken/naar school?
meteen een hooliganquote:woensdag 25 februari 2009
Hooligan opgepakt na bedreiging Aboutaleb
ROTTERDAM - De politie heeft een 21-jarige Rotterdammer aangehouden die burgemeester Ahmed Aboutaleb met de dood heeft bedreigd. De man is fan van Feyenoord.
Protest Feyenoord-aanhang in het centrrum van Rotterdam. FOTO CHRISTIAN JONGENOTTER
Dat heeft de politie woensdag gemeld. De verdachte uitte zijn bedreiging dinsdag toen hij hoorde dat de burgervader de betogers die zaterdag vernielingen aanrichtten, collectief aansprakelijk stelt voor de schade die zij hebben aangericht.
Ongeveer tweehonderd boze supporters protesteerden toen in de binnenstad tegen het besluit dat zij de komende vijf jaar geen uitwedstrijden mogen bijwonen van hun club tegen Ajax. (ANP)
quote:CIDI wil alsnog vervolging Feyenoordfans
ROTTERDAM - Feyenoord-hooligans die afgelopen weekend scandeerden dat de Rotterdame burgemeester een ‘vuile Jood’ is die ‘aan het gas moet’, moeten alsnog worden vervolgd.
Burgemeester Aboutaleb. FOTO SANNE DONDERS
Het CIDI (Centrum voor Informatie en Documentatie Israel) roept de Rotterdamse hoofdofficier Henk Korvinus daartoe op.
De Joodse belangenorganisatie zegt zeer geschokt te zijn door de haatzaaiende leuzen. ,,We vrezen dat niet-vervolgen een vrijbrief betekent om ook elders tegen andere Nederlanders voor Joden beledigende leuzen te roepen,’’ schrijft CIDI-directeur Ronny Naftaniel aan Korvinus.
Aboutaleb vindt het niet nodig om aangifte te doen, mede omdat het onderzoek zonder aangifte al liep. Ook zegt hij niet door de leuzen te zijn geraakt. Naftaniel: ,,Voor het CIDI gaat de kwestie verder dan het persoonlijke element. Het woord Jood is hier op de meest denigrerende manier gebruikt en zet tevens aan tot haat.’’
Justitie heeft laten weten geen hooligans te vervolgens voor het scanderen van leuzen, omdat de roepende raddraaiers niet herkend zijn. Het CIDI trekt die lezing in twijfel. Mede omdat er veel agenten op de been waren.
Net als gistermiddag toen opnieuw een demonstratie was aangekondigd tegen het spelen van de klassieker tussen Feyenoord en Ajax zonder uit-publiek. Slechts een handjevol supporters kwam opdraven, waarvan de meeste aan de overkant van de Coolsingel naar de politiemacht aan de overkant keken. Wie zich wel op het bordes van het Stadhuis waagde, kreeg een brief met spelregels in de handen gedrukt. Kwetsende spreekkoren waren verboden, zo liet de politie weten.
De supportersvereniging staat niet achter de demonstraties. Zij gaan liever het gesprek aan met Aboutaleb over het verbod. Dit staat voor 12 maart op de agenda.
Eerst op de lange zijde, daarna ook achter het doel bij de Ultra-Sur. Iemand meer info?quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Knokken dus bij Real op de tribune
zaten gewoon super veel engelsen op real vakkenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:15 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Eerst op de lange zijde, daarna ook achter het doel bij de Ultra-Sur. Iemand meer info?
quote:ME drijft supporters uit elkaar op Oude Markt
donderdag 26 februari 2009 | 15:25 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 26 februari 2009 | 15:26
Tekstgrootte
ENSCHEDE - Op de Oude Markt in Enschede is de Mobiele Eenheid in actie gekomen bij een treffen tussen supporters van FC Twente en Olympique Marseille. Na geschreeuw over en weer begonnen beide partijen te gooien met stoelen, tafels, glazen en vuurwerk.
Inmiddels is het plein door de ME schoongeveegd en zijn de beide supportersgroepen geschieden. De Oude Markt staat vol ME.
Bij de politieacties waren behalve de ME ook politie te paard en politiehonden betrokken.
Via een omweg proberen ze te bereiken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:45 schreef Voltreffer het volgende:
Twente bouwt ook lekker aan de reputatie. Waarom beginnen er nu opeens zoveel man te rennen?
Heb Jorien tegenwoordig ook al een SCC voor Twente?quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo ff een maat van me die een SCC heeft daar.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:59 schreef Luni het volgende:
[..]
Heb Jorien tegenwoordig ook al een SCC voor Twente?
Omdat je achterlangs via steegjes die OM supporters zou kunnen bereiken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:45 schreef Voltreffer het volgende:
Twente bouwt ook lekker aan de reputatie. Waarom beginnen er nu opeens zoveel man te rennen?
Crashquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:16 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Omdat je achterlangs via steegjes die OM supporters zou kunnen bereiken.
Zo te zien is Cafe de Kater - als ik het goed heb is dat de tent waar de Fransen zitten - aan een nieuw interieur toe.
De Boom Bang kregen ze met complimentjes van de Fransenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:05 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
CrashHeet het, toepasselijk trouwens
quote:Stadionverbod voor Roda-aanhangers
De KNVB heeft zeven aanhangers van Roda JC een landelijk stadionverbod opgelegd van 9 jaar. Die straf krijgen de supporters voor het bedreigen van scheidsrechter Pol van Boekel in 2008. Ook hadden ze in april vorig jaar zijn huis en auto beklad.
De bedreigingen waren begonnen na de rode kaarten die Van Boekel vorig seizoen in de wedstrijd tegen NEC uitdeelde aan Roda-speler Cheikh Tioté, trainer Raymond Atteveld en verzorger Norbert Keulen.
Bron: Telegraaf
Is altijd zo, net zo lang als het verbod heeft geduurd. Maar losse kaarten mogen wel. Moet bij Roda geen probleem zijn dus.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:11 schreef DarkShine het volgende:
Ook mogen ze in de eerste 9 jaar na hun 9 jaar SV geen seizoenskaarten aanschaffen.
Wilden ze dan bij die fusieclub gaan zitten kijken dan. Denk dat hun er op dit moment niet zo van wakker liggen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:11 schreef DarkShine het volgende:
Ik ken één van die gasten persoonlijk, ze hebben onlangs al een SV van Roda gekregen in afwachting van dit SV.
Ook mogen ze in de eerste 9 jaar na hun 9 jaar SV geen seizoenskaarten aanschaffen.
Lekker op naam van een ander zetten dus.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is altijd zo, net zo lang als het verbod heeft geduurd. Maar losse kaarten mogen wel. Moet bij Roda geen probleem zijn dus.
Eens.quote:Wat een uitermate suffe actie overigens, maar ieder z'n ding.
Goed dat je het nieuws daarom trent volgt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wilden ze dan bij die fusieclub gaan zitten kijken dan. Denk dat hun er op dit moment niet zo van wakker liggen.
Geen idee hoe de regelgeving op dat gebied is, maar als je een beetje een bekend hoofd hebt denk ik dat je vrij snel door de mand valt.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:18 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Lekker op naam van een ander zetten dus.
Niet dat ik er wakker van lig hoorquote:Eens.
Wat dan?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:19 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Goed dat je het nieuws daarom trent volgt.
De zeepbel die FC Limburg heet lijkt, gelukkig, op koers om gigantisch uit elkaar te knallen!
Niet eens gelezenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:19 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Goed dat je het nieuws daarom trent volgt.
De zeepbel die FC Limburg heet lijkt, gelukkig, op koers om gigantisch uit elkaar te knallen!
Bij NAC werkt dat prima, met die poortjes en niemand die nakijkt of het klopt (zelfs met kinder SCC's kom je binnenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Geen idee hoe de regelgeving op dat gebied is, maar als je een beetje een bekend hoofd hebt denk ik dat je vrij snel door de mand valt.
Maar het proberen zeker waard
[..]
Niet dat ik er wakker van lig hoor
Seizoen Club Cardquote:
ga naar je psv vriendjes, die willen je wel melkenquote:Op maandag 2 maart 2009 10:17 schreef jorienvdherik het volgende:
http://www.depers.nl/spor(...)-de-Galgenwaard.html
boehoe
quote:Juichregels voor fans Rode Duivels
BRUSSEL - Belgische voetbalsupporters die op 28 maart de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina willen bezoeken, moeten bij het ophalen van hun kaartje een 'contract' tekenen. Wie zijn handtekening zet, belooft alleen te juichen voor de Belgische voetbalploeg.
De Belgische voetbalbond KBVB wil zo voorkomen dat Bosniërs met een Belgisch paspoort in supportersvakken met Belgische fans terechtkomen.
''De politie controleert voor het stadion'', aldus woordvoerder Nicolas Cornu van de KBVB. ''Mensen met bijvoorbeeld Bosnische vlaggen worden er tussenuit gehaald en hen wordt de toegang tot het stadion ontzegd.
Ook tijdens de wedstrijd kunnen mensen eventueel het stadion nog worden uitgezet. Mensen die Bosnië graag willen aanmoedigen, moeten maar een kaartje kopen bij de Bosnische bond voor het supportersvak dat bedoeld is voor Bosnische fans.''
l1.nlquote:Zo'n 10 supporters van Fortuna Sittard moeten zich maandag bij de politie melden. Dit naar aanleiding van de vernielingen bij de woning van Fortuna-directeur Hans Erkens in Schinnen.
Volgens één van de supporters loopt tegen 10 van hen een aanhoudingsbevel. Dat zou de politie telefonisch hebben laten weten. De supporters zouden te horen hebben gekregen dat als de politie de zaak niet binnen 6 uur rond krijgt, ze in verzekering worden gesteld.
Erkens' woning werd tot twee keer toe doelwit van vernielingen. In november moest zijn auto het ontgelden en vorige maand belaagden 30 Fortuna-aanhangers zijn woning.
Een woordvoerder van de politie wilde het bericht niet bevestigen, maar wil alleen kwijt dat het onderzoek naar de vernielingen nog loopt.
2007-2008quote:
beetje weinig iddquote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:46 schreef denthemen het volgende:
Volgens mij klopt er geen reet van, 1100 uit bij een klassieker??
Psv 1530 uit bij Ajaxquote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:19 schreef MaatjeTho het volgende:
Nou ik kijk lijkt me idd dat niet alles klopt, geen idee wie die gegevens heeft onderzocht eigenlijk. Zag die tabel op PSV netwerk staan; de cijfers van PSV kloppen iig wel vrij aardig.
Komt omdat Ajax de aantallen op de site zet (gescande uitkaarten), maar of dat altijd precies klopt? Want hoor geregeld dat mensen niet gescand zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:44 schreef zjroentje het volgende:
Tabel heeft hier al eens eerder gestaan. Klopt idd niet helemaal.
Volgens mij is verticaal het aantal uitsupporters die meegenomen worden, gezien de gemiddeldes onder de kolommen. Dus had PSV er 1200 uit bij Ajax en Feyenoord 1100.
Bij de meeste clubs zijn het volgens mij ook maar schattingen, terwijl bijvoorbeeld bij Ajax het exacte aantallen lijken.
quote:ADO-trainer hoopt op respect voor Ajax
AMSTERDAM - ADO-trainer André Wetzel hoopt dat zijn eigen achterban de spelers van Ajax met respect zullen gaan behandelen. Het beladen duel wordt zondagmiddag in Den Haag gespeeld.
"Ik heb mij kapot geërgerd aan de spreekoren van de fans van FC Utrecht tegen Ajax", verklaart Wetzel in De Telegraaf.
De spelers van ADO zullen tijdens het duel een voorbeeld geven. Na afloop zullen zij een eerbetoon brengen aan de Ajacieden.
"Je kunt denken aan de erehaag die Fiorentina maakte. Het moet een signaal aan de fans zijn, dat de spelers van beide clubs allemaal goede collega’s zijn die elkaar waarderen en respecteren."
Vond het sowieso geen gezicht dat geintje bij Fiorentinaquote:Op zondag 8 maart 2009 13:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan wordt je als supporter toch gek als je spelers een erehaag maken voor je rivaal
quote:De spelers van ADO zullen tijdens het duel een voorbeeld geven. Na afloop zullen zij een eerbetoon brengen aan de Ajacieden.
Lijkt me zeer sterk.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:27 schreef Keltie het volgende:
Knokpartijen tussen ADO en ajax, hoorde ik vandaag in het stadion?
Hoorde jij dat er knokpartijen waren in het stadion of hoorde jij IN het stadion dat er knokpartijen waren tussen ADO en AJAX (waar dan ook)?quote:Op zondag 8 maart 2009 19:27 schreef Keltie het volgende:
Knokpartijen tussen ADO en ajax, hoorde ik vandaag in het stadion?
ik denk dat ie in het Rat Verlegh stadion hoorde dat er knokken was in Den Haagquote:Op zondag 8 maart 2009 23:37 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Hoorde jij dat er knokpartijen waren in het stadion of hoorde jij IN het stadion dat er knokpartijen waren tussen ADO en AJAX (waar dan ook)?
Dit dus.quote:Op maandag 9 maart 2009 05:10 schreef Ruud het volgende:
[..]
ik denk dat ie in het Rat Verlegh stadion hoorde dat er knokken was in Den Haag
Dat is wat anders dan bommen op Rotterdamquote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:00 schreef M0NTANA het volgende:
1.350 politiemensen ingezet, maar toch flinke rellen bij FC St. Pauli-Hansa Rostock. Duitse bond overweegt nu dit politiek beladen duel een jaar zonder uitsupporters uit te proberen.
quote:Nederland krijgt voetbalwetIn navolging van onder meer Engeland beschikt Nederland binnenkort over een 'voetbalwet', waardoor hooligans hard kunnen worden aangepakt. In de Tweede Kamer, waar woensdag werd gedebatteerd over de laatste details, is brede steun voor invoering. De voetbalwet maakt deel uit van de evenementenwet, die burgemeesters en justitie meer armslag geeft om preventief in te grijpen. De clubs en voetbalbond KNVB hebben de politiek de afgelopen jaren gesmeekt om zo'n wet.
De eerste initiatieven voor een meldplicht voor voetbalhooligans werden jaren geleden al genomen. De regering stelde zich echter lange tijd terughoudend op. In 2007 presenteerden de politieke partijen PvdA, CDA en VVD een eigen initiatiefwet om het geweld van hooligans tegen te gaan. Dit voorstel kwam enkele maanden nadat aanhangers van Feyenoord voor grote ongeregeldheden hadden gezorgd rondom de UEFA Cup-wedstrijd in en tegen Nancy.
De Rotterdamse club smeekte na de gewelddadige rellen in Frankrijk om hulp van de politiek. ,,Als we in Nederland een voetbalwet hadden gehad, hadden deze vandalen onze uitwedstrijd in Nancy nooit kunnen bezoeken'', verzuchtte directielid Onno Jacobs na de desastreuze novemberavond in Nancy.
Feyenoord plaatste enkele dagen later een paginagrote advertentie in de krant, met de tekst 'Tegen geweld. A.u.b., een voetbalwet'. De oproep werd ondertekend door onder anderen de politici Wouter Bos en Jan Marijnissen, de selectie van Feyenoord en de toenmalige bondscoach Marco van Basten.
De KNVB pleit al jaren voor het invoeren van een pakket maatregelen om geweld in en rond de stadion aan te pakken. ,,Ons rechtssysteem is op dit moment niet toereikend om voetbalvandalen snel en goed aan te pakken'', zei directeur betaald voetbal Henk Kesler in 2005, kort na ongeregeldheden rondom de wedstrijd Feyenoord-Ajax. Het kabinet besloot de initiatiefwet van PvdA, CDA en VVD vorig jaar grotendeels over te nemen.
De voetbalclubs in Nederland hebben zelf al maatregelen genomen om ongeregeldheden te voorkomen. Zo neemt Ajax geen supporters mee naar ADO Den Haag en Feyenoord. Fans van die clubs zijn voorlopig ook niet welkom in de Amsterdam ArenA.
In Engeland is de voetbalwet al langer van kracht. Voor vergrijpen als bijvoorbeeld het gooien van een voorwerp op het veld wordt vrijwel direct een celstraf gegeven. Ongeregeldheden bij wedstrijden in Engeland vinden nauwelijks meer plaats.
Jup, 2 / 3 keer oid. Zal vanavond nog wel wat meer horenquote:Op donderdag 12 maart 2009 22:54 schreef Superheld het volgende:
Marseille schijnbaar 2 x op de loop, toen de fakkels op waren...
Politie met rubberen kogels geschoten
Ja, rubberen kogel in z'n been....quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:28 schreef denthemen het volgende:
Vriend van me vanuit Marseille: 3 Ajacieden gestoken en 1 neergeschoten
Wil je het zwart op wit of wit op zwart?quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:46 schreef Jasza het volgende:
Dat word nog gezellig volgende week gok ik.
Lolquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:47 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Wil je het zwart op wit of wit op zwart?
Presentatie multichanneling tot kwart voor 6?quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:51 schreef denthemen het volgende:
Plannen nosh?
de UEFA doet niks aan zaken buiten het stadion.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:05 schreef Jodelaar het volgende:
na twente nu ook ajax, zou de uefa daar wat aan doen?
Mwa als ze echt iemand doodschieten hebben ze wel een probleemquote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
de UEFA doet niks aan zaken buiten het stadion.
Mwa als het echt uit de hand loopt, als er gewonden of zelf doden vallen, dan denk ik dat de uefa gewoon hard moet ingrijpen. Volgende week wordt het anders helemaal een pleuriszooi in Amsterdam.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Is er gister iets gebeurd dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:13 schreef PyTh het volgende:
Op Casuals staat er gek genoeg niks vermeld over gisteren....
Ik denk dat het wel meevaltquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:59 schreef PyTh het volgende:
Als ik denthemen mag geloven zijn er 3 neergestoken en 1 neergeschoten
Vandaar dat wij ooit een fikse boete kregen voor vuurwerk wat werd afgestoken buiten het stadion, aangezien het stadion zelf leeg was tegen Zilina.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:08 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ach zoals altijd met rellen, volgende week zal er niet veel gebeuren want de politie, zal wel paraat staan met een overmacht aan manschappen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:24 schreef _Parallax het volgende:
Ik meld me volgende week wellicht maar weer eens voor Ajax-Marseille.
Als les frogs een dansje willen maken, wie zijn we hier dan om nee te zeggen?
Niet iedereen hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Omdat jullie harder kunnen rennen dan de vaart waarmee een kogel uit een pistool komt.
Nou komt de aap uit de mouwquote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:08 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Niet iedereen hoorIk ben ook niet zo snel
Ik heb het van verschillende jongens vanuit Marseille vernomenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Eerlijk gezegt denk ik dat ook. Helemaal niets van gehoord in de media..
Nou we zien de foto's en filmpjes binnenkort wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik heb het van verschillende jongens vanuit Marseille vernomen
Waar een wil is, is een weg. En het lentezonnetje kriebelt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Ach zoals altijd met rellen, volgende week zal er niet veel gebeuren want de politie, zal wel paraat staan met een overmacht aan manschappen.
Ik lees hier al wat langer mee, en kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat jij daar eigenlijk helemaal geen enkel zicht op hebt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Omdat jullie harder kunnen rennen dan de vaart waarmee een kogel uit een pistool komt.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:34 schreef _Parallax het volgende:
[..]
Ik lees hier al wat langer mee, en kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat jij daar eigenlijk helemaal geen enkel zicht op hebt.
Je bent een praatjesmaker. Een toekijker annex halfzachte meeloper die vanachter eens wat roept ofzo, maar zeker niet iemand die ergens bij hoort, bij heeft gehoord of bij zal horen.
Waar haal je het dan vandaan om praatjes te bezigen die anderen wel eens het idee zouden kunnen geven dat je weet waar je over praat?
Zeg eens eerlijk, heb ik gelijk of niet?
Over praatjes gesproken..............quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:34 schreef _Parallax het volgende:
[..]
Ik lees hier al wat langer mee, en kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat jij daar eigenlijk helemaal geen enkel zicht op hebt.
Je bent een praatjesmaker. Een toekijker annex halfzachte meeloper die vanachter eens wat roept ofzo, maar zeker niet iemand die ergens bij hoort, bij heeft gehoord of bij zal horen.
Waar haal je het dan vandaan om praatjes te bezigen die anderen wel eens het idee zouden kunnen geven dat je weet waar je over praat?
Vind je dat veel dan?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Gister ook weer kritiek leveren op het feit dat er maar 600 Ajacieden waren maar zelf nog nooit buiten Nederland meegeweest
Punt is dat die teksten als 'ja maar 'jullie' rennen altijd zo hard weg!' totaal niet nuttig zijn in dit topic.quote:
- off topic -quote:
Moet je jezelf toch wat beter inlezen hier. Ik heb vroeger samen met Gijs, klinker Ed en de rellennegers nog wat leuke tripjes gehad.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:34 schreef _Parallax het volgende:
[..]
Wat de fukkerdefukski heeft m'n registratiedatum er mee te maken?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
BTW iemand die zich gister heeft geregistreerd en die tegen mij zegt dat ik me hier voordoe als een hooligan
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:32 schreef PyTh het volgende:
Het is een en al internethoolie hier uitzonderingen daar gelaten.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:32 schreef PyTh het volgende:
Maak dan ook niet van die suffe uitgekauwde, opgekotste en herkauwde opmerkingen uit de grijze oudheid.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Moet je jezelf toch wat beter inlezen hier. Ik heb vroeger samen met Gijs, klinker Ed en de rellennegers nog wat leuke tripjes gehad.
Kerel!
Net of ik me voordoe als een hooligan hier op het forum. Lijkt me een publiek geheim hier dat ik dat zeker niet ben.
Suf en uitgekauwd? Heb je het nu over je gevoel voor humor?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:47 schreef _Parallax het volgende:
[..]
Maak dan ook niet van die suffe uitgekauwde, opgekotste en herkauwde opmerkingen uit de grijze oudheid.
Want je kunt moeilijk ontkennen dat je vooraan staat als het daar op aankomt. En het voegt zo weinig toe aan een verder soms best vermakelijk topic.
Maar goed, dat zal dan voor mijn bijdragen hieromtrent ook wel gelden. Dus tot zover mijn bijdrage aan de legende van Dirk.
Je lijkt me de slimste niet, maar je snapt wel wat ik bedoelquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Suf en uitgekauwd? Heb je het nu over je gevoel voor humor?
Ik vond het best grappig wat Nick allemaal zeiquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:32 schreef PyTh het volgende:
Het is dat Jorien een ban heeft, anders kon hij dit bevestigenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:43 schreef Happel het volgende:
Iedereen hier is knettergek en ik ben natuurlijk de allergekste.
quote:Confrontatie voetbalfans voorkomen
ARNHEM - De politie zegt dat ze zaterdagmiddag een confrontatie tussen twee groepen voetbalsupporters in Arnhem heeft voorkomen.
Rond half zes dreigde een treffen tussen een groep van naar schatting 30 supporters van NAC met een groep van ongeveer 50 supporters van Vitesse.
De politie wist dit te voorkomen door de partijen te scheiden. Daarbij werd gebruik gemaakt van de lange wapenstok. Nadat de NAC-supporters waren vertrokken, keerde de rust weer terug. Er is niemand gearresteerd.
omroep gld
quote:Aanvaller vermoord wegens doelpunt
Een toeschouwer heeft zaterdagavond in het Iraakse Hila een voetballer vermoord. Hij schoot op de speler Heidar Kazem nadat die een doelpunt had gemaakt voor zijn club Sinyer.
De speler werd in het hoofd geraakt en overleed korte tijd later in een ziekenhuis in Hila, circa honderd kilomter ten zuiden van Bagdad.
De dader, een fan van de club al-Buhayarat waar Kazem tegen scoorde, is aangehouden, berichtte zondag het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Had 'm al gezien ja. Heeft iets weg van een ridder.quote:
quote:Teletekst
Kort nieuws buitenland
` Bij de voetbalwedstrijd in Moskou
tussen Spartak Moskou en Zenit uit Sint
Petersburg zijn zeker 600 hooligans
opgepakt.Dronken Zenit-fans daagden de
Moskou-aanhang uit met vuurwerk en
rookbommen.Ook werden vernielingen in
het stadion aangericht.Drie duizend
agenten en militairen voorkwamen dat de
toestand in Moskou nog verder uit de
hand liep.De wedstrijd eindigde in 1-1.
Fransen zijn allemaal domme stokbrodenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:09 schreef Breach het volgende:
Trouwens wel grappig dat de stille in Frankrijk gewoon een fel oranje band met police om hun bovenarm hebben
Doe dan gewoon je uniform aan
Haha wat een hoop onzin in dat bericht weer zeg.quote:
quote:
bron: derat.nlquote:GELDERLANDER SCHMELDERLANDER
We dachten dat BN/De Stem`mingmaker` er wat van kon. Maar ook Dagblad de Gelderlander (notoire nec-krant) heeft er een handje van. Subtiel inspelen op de onderbuikgevoelens van de niet-voetballiefhebbende lezer. Klakkeloos wat ongefundeerde sensatieverhalen neerzetten over de rug van de NAC supporter die gewoon geheel binnen de regels die voor deze wedstrijd golden een pilsje in de Arnhemse binnenstad willen pakken.
Afgelopen zaterdag was het namelijk voor NAC-supporters toegestaan om met eigen vervoer richting arnhem af te reizen en de wedstrijd zonder pasfotoverplichting te bezoeken. De NAC supporter houdt wel van een dagje uit, en pakt dus om 12.00 uur de trein richting Gelderland.
Dat resulteerde zaterdagmiddag in een groep van zo’n 30 NAC fans die rustig plaats namen in een van de betere etablissementen aan het St. Jansplein. Het betrof hier geen zogenaamde hooligans, zoals de krant poogt te impliceren.: “Het probleem begon bij een groep van zo'n dertig NAC-aanhangers die voor de wedstrijd met de trein naar Arnhem was gekomen. Toen in het Arnhemse uitgaansgebied al een paar dreigende opstootjes waren geweest, besloot de politie de voetbalfans met een bus naar GelreDome te laten brengen.”
De zogenaamde dreigende opstootjes waar deze krant het over heeft waren er niet. De enige keer dat er in arnhem contact is geweest tussen de groepen, betrof een enkele vertegenwoordiger van de vitesse harde kern die gespotte NAC supporters vroegen of ze kwamen om te knokken of om een biertje te drinken. De NAC groep gaf aan gewoon voor het terrasje en de wedstrijd te zijn gekomen en zijn daarom verder met rust gelaten.
Van opstootjes in de binnenstad tussen supporters van Vitesse en NAC is dus geen sprake geweest. De groep uit Breda heeft heel de dag goed contact met de politie gehad, en in goed onderling overleg heeft de politie een bus geregeld om hen naar het stadion te brengen. Zij zijn daar dan ook vrijwillig en zonder problemen ingestapt.
De Gelderlander meldt: “Juist op het moment dat de Brabanders wilden instappen, zo rond half zes, meldde zich een vijftigtal Vitesse-supporters. Een treffen dreigde, maar met behulp van de wapenstok konden de rivaliserende groepen uit elkaar worden gehouden, aldus een politiewoordvoerder.”
Tijdens het instappen kwam een groep 'jongeren' van vitesse kijken, en deze hebben inderdaad geprobeerd om bij de bussen van de NAC supporters te komen, maar werden door de politie tegen gehouden. Een enkeling van deze groep heeft hierbij een klap met de wapenstok gehad. Enkele NAC supporters hebben zelf voorkomen dat hun groep uit zou stappen, waarna hun bussen zijn vertrokken.
Er wordt dus onterecht de suggestie gewekt dat de NAC supporters `het probleem` vormden. Duidelijk is dat de betreffende verslaggever niet aanwezig was. De aanwezige NAC groep zocht vrijwel direct de dialoog met de aanwezige politie, diezelfde politie die zich eigenlijk nog `verontschuldigde` voor hun aanwezigheid, waren verder zeer meewerkend. Complimenten voor het optreden van de aanwezige agenten is deze maal wel op zijn plaats.
idd het bekende van een mug een olifant maken wat er in de media wel meer gebeurd.quote:
idd die foto'squote:Op maandag 16 maart 2009 21:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 maart 2009 21:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
Trek ze een Ajax, Groningen, Feyenoord, Vitesse, Heerenveen etc shirt aan en het klopt ook nog.
Had ze gezien jaquote:Op maandag 16 maart 2009 21:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrolijke gezichtenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:10 schreef denthemen het volgende:
Wat voegen die foto's hier eigenlijk toe?
Het is een randverschijnsel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:10 schreef denthemen het volgende:
Wat voegen die foto's hier eigenlijk toe?
Die laatste alinea is niet helemaal een correcte weergave van de feiten volgens mijquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:42 schreef Bullebak het volgende:
Burgemeester Cohen neemt extra veiligheidsmaatregelen in verband met de voetbalwedstrijd Ajax-Olympique Marseille morgenavond
De gemeente en de politie zetten alles op alles op de voetbalwedstrijd Ajax-Olympique Marseille woensdagavond rustig te laten verlopen. De politie heeft aanwijzingen dat er ongeregeldheden kunnen ontstaan rondom de match in de Amsterdam Arena, meldde de gemeente dinsdag.
Om rellen te voorkomen zijn woensdag extra veiligheidsmaatregelen van kracht. Zo hebben gemeente en politie twee risicogebieden aangewezen - in de binnenstad en rondom het stadion- waar publiek preventief kan worden gefouilleerd. Verder is een forse politiemacht op de been.
Tijdens de wedstrijd Olympique Marseille-Ajax vorige week in Frankrijk zijn er confrontaties geweest tussen supporters van beide clubs. De Franse aanhang ging de Ajax supporters te lijf met stokken en ijzeren staven. Op diverse voetbalsites staan oproepen tot vergelding
Waar kwamen ze dan mee aanzetten? Een taart en een bos bloemen?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:44 schreef Breach het volgende:
[..]
Die laatste alinea is niet helemaal een correcte weergave van de feiten volgens mij
Ik heb er één met en mes zien zwaaienquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:54 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Waar kwamen ze dan mee aanzetten? Een taart en een bos bloemen?
De eckte lopen hiermee: http://www.afcashop.nl/afcashop/casual/overhemd-zwart.phpquote:Op woensdag 18 maart 2009 08:33 schreef _Parallax het volgende:
Zo boys.
Doen we allemaal ons AFCA ninja vest aan?
Of gaan we vandaag als piraat?
quote:VALKENBURG - Een vrijgezellenfeestje in het Limburgse Valkenburg met een paar feestvierders van de harde kern van Feyenoord eindigde zaterdagavond met knokken.
Uiteindelijke arrestateerde de politie de hele bus met de toekomstige bruidegom en zijn gasten op de terugreis naar Rotterdam. Drie van de 26 verdachten zaten gisteren nog vast omdat zij of stomdronken waren, of drugs en een mes op zak hadden.
Herhaaldelijk hadden agenten de bezoekers uit Rotterdam en omgeving in de late middag al aangesproken. Of ze het gezellig wilden houden, zo was het verzoek van de politie. Die had een paar gezichten al herkend als leden van de harde kern van Feyenoord. Al was de sfeer gespannen, lang leek het goed te gaan in de Limburgse toeristenplaats.
Tot volgens getuigen een handvol Limburgers die buiten bij restaurant de Gouden Leeuw stond te roken opmerkingen maakte over de Rotterdamse club, zonder door te hebben hoe groot de groep van het vrijgezellenfeest wel niet was. Hierop brak de vechtpartij uit, waarbij over en weer klappen vielen maar vooral de Limburgers fors werd toegetakeld. De slachtoffers, zelf ook geen onbekenden van de politie, liepen blauwe ogen en bloedneuzen op. De vechtersbazen gooiden met terrasstoelen en -tafels.
Om de oneerlijke strijd te ontvluchtten gingen de Limburgers het restaurant in waar zij hadden gegeten. Het personeel de deur op slot. De boze Rijnmonders gaven echter niet op. Zij probeerden de deur te forceren. ,,Maar die was gelukkig te sterk,’’ zegt een medewerker van het restaurant. ,,Maar ze hebben wel een fles drank naar binnengegooid. Onze zaak lag vol glasscherven.’’
De bezoekers uit onder meer Rotterdam, Oud-Beijerland, Krimpen aan den IJssel en Gouda vertrokken snel naar hun gereedstaande bus. Ter hoogte van het vliegveld Maastricht-Aachen beëindigde de politie de terugreis naar Rotterdam. Onder begeleiding van een aantal politieauto’s werd de bus naar het bureau in Maastricht geleid, waar alle 26 inzittenden, veel eind twintig tot begin dertig, werden verhoord.
,,De club Feyenoord heeft niets met deze vechtpartij te maken,’’ stelt de politie. ,,De mannen waren niet uitgedost met Feyenoord-kleding bijvoorbeeld. Het was gewoon een vrijgezellenfeest dat uit de hand is gelopen.’’
quote:Politie vindt wapens bij supporters Marseille
AMSTERDAM - Bij het doorzoeken van de bussen van supporters van voetbalclub Olympique Marseille heeft de politie in Amsterdam woensdag tientallen slag- en steekwapens gevonden en in beslag genomen.
Dat maakte de politie bekend. De supporters zijn in Amsterdam voor de wedstrijd van woensdagavond in de UEFA Cup tegen Ajax.
Ver voor begin van de wedstrijd trof de politie onder meer gasbusjes, messen en ploertendoders in de bussen aan. De politie is extra alert vanwege verwachte ongeregeldheden rond de wedstrijd in de Amsterdam Arena.
teringquote:
geen confro geweest hoor... smeris dook met tientallen stillen op Ajax met gtof geweld. Goeie actie vd smeris, alleen wel openlijk geweld per letter der wet... maar eerlijk waar... marseille had toch niets klaargespeeld. Was ouwerwetse Ajax groep...quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:09 schreef Bullebak het volgende:
Bij het Amstelstation waren er aan het begin van vanavond schermutselingen tussen Ajax-supporters en fans van Olypique Marseille.
Eerder op de dag zochten de supportersgroepen elkaar in de binnenstad ook al op.
Agenten hadden ook al tientallen slag- en steekwapens gevonden en in beslag genomen bij het doorzoeken van de bussen van supporters van voetbalclub Olympique Marseille. 11 Fransen werden gearresteerd.
De supporters zijn in Amsterdam voor de wedstrijd van woensdagavond in de UEFA Cup tegen Ajax. Ver voor begin van de wedstrijd trof de politie in totaal 73 wapens in de bussen aan, waaronder gasbusjes, messen en ploertendoders. De politie is extra alert vanwege verwachte ongeregeldheden rond de wedstrijd in de Amsterdam ArenA en heeft extra speciale eenheden ingezet, waaronder de Mobiele Eenheid.
Ren je iedere keer naar huis om op fok een verslag te geven?quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:41 schreef _Parallax het volgende:
[..]
geen confro geweest hoor... smeris dook met tientallen stillen op Ajax met gtof geweld. Goeie actie vd smeris, alleen wel openlijk geweld per letter der wet... maar eerlijk waar... marseille had toch niets klaargespeeld. Was ouwerwetse Ajax groep...
Dat is vreemd omdat..?quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:03 schreef Jasza het volgende:
Vrijgezellenfeest in Limburg met mensen uit Gouda.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:58 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
De eckte lopen hiermee: http://www.afcashop.nl/afcashop/casual/overhemd-zwart.php
[..]
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:54 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Waar kwamen ze dan mee aanzetten? Een taart en een bos bloemen?
Ik wist dat het ging gebeuren, had via via gehoord, maar hoorde ook dat AT5 etc het al wisten dusja dan weet je wel wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:41 schreef _Parallax het volgende:
[..]
geen confro geweest hoor... smeris dook met tientallen stillen op Ajax met gtof geweld. Goeie actie vd smeris, alleen wel openlijk geweld per letter der wet... maar eerlijk waar... marseille had toch niets klaargespeeld. Was ouwerwetse Ajax groep...
beter luisteren naar wat ik zei pannenkoek.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik wist dat het ging gebeuren, had via via gehoord, maar hoorde ook dat AT5 etc het al wisten dusja dan weet je wel wat er gaat gebeuren.
Hehe naja kennelijk wist de politie etc er ook vanquote:Op donderdag 19 maart 2009 01:04 schreef Noshiba het volgende:
[..]
beter luisteren naar wat ik zei pannenkoek.
Ik zei: Zieje dat ik gelijk heb met me Amstel, het is nu al op AT5 (was rond 7 uur)
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Ach zoals altijd met rellen, volgende week zal er niet veel gebeuren want de politie, zal wel paraat staan met een overmacht aan manschappen.
Nee, ik heb een telefoon met internetquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:39 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Ren je iedere keer naar huis om op fok een verslag te geven?
AT5 die staan altijd vooraan jwtquote:Op donderdag 19 maart 2009 00:59 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik wist dat het ging gebeuren, had via via gehoord, maar hoorde ook dat AT5 etc het al wisten dusja dan weet je wel wat er gaat gebeuren.
Tegen Brugge 6 jaar terug was het nagenoeg de hele dag bal. En toen was er ook veel politie en veel meer aandacht voor de mogelijke rellen.quote:
Lijkt mij ook vrij sterk ja.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:39 schreef Jasza het volgende:
Ik hoorde btw ook dat er een groep van Twente met Ajax meeliep?
Lijkt me vrij sterk maargoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |