abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:37:38 #1
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51111798
Was mijn tvp gewoon de laatste post

Hier verder dan maar...

Edit: dit is deel 1

[ Bericht 25% gewijzigd door Omnifacer op 04-07-2007 00:59:38 ]
pi_51113443
Ben benieuwd naar je essays Omnifacer! Op welke manier kijk jij vanuit je studie hiernaar?
pi_51113911
Nou, aan de TT te lezen is zijn persoonlijke kijk hierop al bekend .
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:43:23 #4
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51114510
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:15 schreef MaxPower het volgende:
Ben benieuwd naar je essays Omnifacer! Op welke manier kijk jij vanuit je studie hiernaar?
Bij het vak Beleidssociologie hebben we verschillende hardnekkige beleidsproblematieken behandeld, zoals WAO, integratie, veiligheid, etc. Er is een schema waarmee hardnekkige beleidsproblematiek verklaard wordt. Dit heb ik toegepast op het hooliganisme, waarna ik heb gekeken of de voetbalwet een alternatief biedt. Ik ben er zelf niet echt enthousiast over. Ik heb bijna alleen theoretische kennis, maar ik meen te kunnen stellen dat er al voldoende wetgeving voorhanden was om bijvoorbeeld meldingsplicht op te leggen, etc.

De evenementenwet wordt door verschillende partijen (KNVB, PvdA, VVD) als oplossing gepresenteerd. Dit doen ze uit populisme (politiek), en bij de KNVB heb ik het idee dat ze zich nu al vrij willen pleiten van enige verantwoordelijkheid voor toekomstige rellen wanneer de voetbalwet er niet was gekomen (het essay is van december 2006): "Als de wet er nu niet komt, moeten ze ook niet zeuren als het weer fout gaat". Het is gewoon het spel van verantwoordelijkheden doorschuiven.

Ten tweede wordt Engeland gepresenteerd als walhalla. Ik heb gesteld dat dit onterecht is, omdat het hooliganisme in Engeland 'ondergronds' is gegaan na de voetbalwet, en de Engelse media er afspraken over hebben gemaakt er minder over te berichten. Engeland wordt dus onterecht opgevoerd als schoolvoorbeeld. Bij interlands van Engeland gaat het steevast fout, en het meldingssysteem is zo lek als een vergiet getuige het aantal hooligans die voor rellen zorgden in Frankrijk (1998) en Nederland en Belgie (2000). Velen van hen waren niet eens bekend bij politie, terwijl die eerder zeiden dat er geen hooligan het land uit kon. Er werden zelfs preventief paspoorten ingenomen!

Ten derde is er in de Engelse voetbalwet geen meldingsplicht, en ligt dat instrument er in Nederland al wél. Tamelijk onzinnig dus dat verschillende partijen steeds stelden: "met de voetbalwet was dit niet gebeurd". Bullshit. De uitvoering van aanwezige wetgeving had beter gemoeten, dàt is het probleem geweest, maar uiteraard wilden PvdA en VVD hier niet aan vanwege mogelijk electoraal verlies.

Verder ben ik van mening dat de voetbalwet tot onaanvaardbare repressie en hysterie kan leiden, met onevenredig zware straffen voor mensen die op wat voor manier dan ook geidentificeerd worden als supporter van een BVO. Een noot van mij: Hoe doen ze dat dan met een supporter van, pak hem beet, Turkiyemspor, Baronie, Spakenburg (amateurvoetbal) of als supporters van Malabata en NBHW Boys (futsal) los gaan?

Al met al vind ik het allemaal nogal rammelen.
pi_51114713
Klinkt logisch Omni, voorzover ik er zicht op heb ben ik het wel met je eens.
pi_51114755
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:43 schreef Omnifacer het volgende:

Al met al vind ik het allemaal nogal rammelen.
Goed stuk .

Zouden bijvoorbeeld Golfer en andere voorstanders eens moeten lezen (evt. in combinatie met de column uit het vorige artikel).
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:03:35 #7
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51115118
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:49 schreef MaxPower het volgende:
Klinkt logisch Omni, voorzover ik er zicht op heb ben ik het wel met je eens.
Probleem is alleen dat ik zoals gezegd bijna alleen theoretische kennis heb, indirect dus. Ik heb wel een achtergrond als voetballiefhebber en RBC-supporter, maar heb weinig ervaring met hooliganisme. Ik moet dus afgaan op secundaire bronnen, waardoor het verhaal voor insiders op details makkelijk te ontkrachten is.
quote:
Zouden bijvoorbeeld Golfer en andere voorstanders eens moeten lezen (evt. in combinatie met de column uit het vorige artikel).
Ik las eerlijk gezegd dat artikel van Frans de Weeger net pas, en ik baal er best van. Als ik had geweten dat hij zich er ook mee bezig had gehouden, had ik hem misschien kunnen benaderen. Ik vind zijn stuk inhoudelijk goed, maar zijn schrijfstijl vind ik iets minder (maar da's een persoonlijk iets).

Soms denk ik ook wel eens: het hooliganisme wordt helemaal nooit uitgebannen. In het menselijke brein huist gewoon een geweldspotentieel en een geweldsfascinatie. Dit uit zich niet alleen in spannende films en bloedvergieten op de XboX maar ook in het hooliganisme. En àls dat gedrag al 100% aan banden gelegd zou kunnen worden, vraag ik me wel eens af of dat zou gebeuren. Hoeveel mensen 'eten' er niet van het hooliganisme (politie, onderzoekers, hulpverleners, etc)?
pi_51115698
Als je langs de onzin en spierballentaal heen leest bevat dat stukje van BWM zeker waarheden.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:36:11 #9
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_51115859
BWM?
pi_51115965
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:36 schreef Omnifacer het volgende:
BWM?
De door Pizzasalami eerder aangehaalde column van BlueWhiteMadness.nl
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:46:22 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51116134
Ik kom er binnenkort op terug.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_55219949
quote:
Voetbalwet op losse schroeven
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - De beoogde voetbalwet, met ingang van het seizoen 2008/2009, wordt waarschijnlijk niet ingevoerd. Het wetsvoorstel van CDA, VVD en PvdA is bij de Raad van State gestuit op veel weerstand. Dit adviesorgaan van de regering bracht een negatief advies uit.

Er blijven twee opties over. Of het wetsvoorstel wordt aangepast of het kabinet legt het advies naast zich neer. In dat laatste geval kan de wet alsnog worden ingevoerd. Het gebeurt echter sporadisch dat de regering een advies van de Raad van State naast zich neerlegt.
pi_55220001
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:46 schreef golfer het volgende:
.
pi_55220193
Schokkend

Dus weer veel spierballentaal van de regering maar voor de 100e keer komt er niets van terecht.
pi_55222342
Het is nog altijd onduidelijk of de beoogde voetbalwet er met ingang van het nieuwe seizoen zal komen. Het voorstel van de CDA, VVD en PvdA is op veel weerstand gestuit bij de Raad van State.

Dit adviesorgaan heeft een negatief oordeel geveld over de huidige inhoud van de wet, hetgeen betekent dat de regering nog twee opties heeft. Of het voorstel wordt gewijzigd, of het kabinet legt het advies naast zich neer en de wet wordt alsnog ingevoerd.

Het verleden heeft echter uitgewezen dat de regering slechts bij hoge uitzondering een advies van de Raad van State niet honoreert. Waarschijnlijk zal het plan in zijn huidige vorm dan ook geen doorgang vinden.

In het wetsvoorstel staat dat vandalen met een stadionverbod zich voor iedere wedstrijd moeten melden.Wie niet komt opdagen, kan een boete van drieduizend euro of drie maanden celstraf krijgen. Ook supportersgroepen die afspraken maken om te gaan vechten, worden strafbaar.
pi_55222918
In die nieuwe voetbalwet zou toch ook komen te staan dat supportersgroepen preventief kunnen worden opgepakt als de autoriteiten het vermoeden hebben dat deze een gevaar opleveren voor de openbare orde en veiligheid (kortom bij het vermoeden dat er rellen zouden kunnen ontstaan)?

In dat geval is het maar goed dat die voetbalwet er (voorlopig) niet komt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_55223739
Goed nieuws voor de fanatieke voetbalsupporter.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  woensdag 12 december 2007 @ 18:45:51 #18
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55223758
Mooi dat die op losse schroeven staat!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_55223785
Hahaha wat een flater
pi_55224237
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:13 schreef Tomatenboer het volgende:
In die nieuwe voetbalwet zou toch ook komen te staan dat supportersgroepen preventief kunnen worden opgepakt als de autoriteiten het vermoeden hebben dat deze een gevaar opleveren voor de openbare orde en veiligheid (kortom bij het vermoeden dat er rellen zouden kunnen ontstaan)?
Dit kunnen ze al. Het heet "bestuurlijke ophouding". http://www.rechtspraak.nl(...)ers+onrechtmatig.htm

Het is haast een feestdag dat "de voetbalwet" is afgeschoten door de Raad van State. Je hebt als mens opeens geen rechten meer, zodra je voetbalwedstrijden bezoekt. En ondertussen verbaasd zijn dat de agressiviteit tegenover de politie toeneemt.
pi_55224771
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:45 schreef Happel het volgende:
Goed nieuws voor de fanatieke voetbalsupporter.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_58569211
quote:
Wet tegen hooligans later in werking
Door JOB VAN DE SANDE

DEN HAAG - Burgemeesters kunnen bij het begin van het nieuwe voetbalseizoen nog geen gebruik maken van de extra bevoegdheden om hooligans harder aan te pakken. Hoewel het kabinet vandaag instemt met de nieuwe wet die het mogelijk maakt voetbalvandalen ‘preventief’ een gebiedsverbod op te leggen, zal het nog enkele maanden duren voor burgemeesters en officieren van justitie de maatregel kunnen opleggen.

Eerst moeten de Tweede en Eerste Kamer het wetsvoorstel goedkeuren.

Met de beoogde wet kan de burgemeester straks hooligans drie tot negen maanden lang de toegang tot een straat of buurt ontzeggen. De maatregel kan worden gecombineerd met een meldingsplicht: de vandaal moet zich dan tijdens wedstrijden melden op het politiebureau. Wie het verbod aan de laars lapt, kan rekenen op een forse boete of celstraf.

Behalve een gebiedsverbod kan de burgemeester een groepsverbod opleggen. Erkende raddraaiers mogen zich dan niet meer in een groep van vier of meer mensen buiten ophouden.

De nieuwe wet maakt en einde aan de jarenlange discussie over de invoering van een speciale Voetbalwet. De afgelopen vijftien jaar hielden de achtereenvolgende ministers van Binnenlandse Zaken zo’n wet om verschillende redenen tegen. Afgelopen zomer kwamen de Kamerleden Atsma (CDA), Zijlstra (VVD) en Spekman (PvdA) met een eigen plan om hooligans harder aan te pakken. Dat voorstel heeft het kabinet nu overgenomen.

Burgemeesters en officieren van justitie kunnen de verboden zonder tussenkomst van de rechter opleggen. Een hooligan kan bezwaar maken, maar de maatregel wordt dan niet opgeschort.

Ook hangjongeren en radicale dierenactivisten kunnen met deze wet worden aangepakt.
pi_58570331
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:46 schreef golfer het volgende:
pi_58574540
Tsjah oude mensen vergeten wel eens wat...
pi_58575566
edit: ik loop achter de feiten aan.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')