Al weer een voorbeeld van de geldende gewone wet overtreden dus.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:37 schreef Freeflyer het volgende:
owh ja, die is ook zo leuk.. nou loop ik na een wedstrijd in de stad met een sjaaltje om en sta ik te wildplassen
Ik ben er via mijn politiek partij wel betrokken bij geweest, maar heb geen zitting genomen in al die praatgroepjes.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:40 schreef Freeflyer het volgende:
heb je de hele wet gelezen van voor tot achter?
ben je bij de discussies geweest die er tussen clubs en politie zijn geweest?
ben je betrokken geweest bij de sovs die hierin ook nog het een en ander in betekent heeft?
zo ja, dan zou ik je moeten kennen. zo nee, dan heb je weinig recht van spreken.
Op welke manier ben jij er bij betrokken geweest als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:40 schreef Freeflyer het volgende:
zo ja, dan zou ik je moeten kennen. zo nee, dan heb je weinig recht van spreken.
In dit specifieke geval gaat het erom dat als je dat als "normale" man dit doet je 50 euri boete krijgt en als voetbalsupporter 450.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Al weer een voorbeeld van de geldende gewone wet overtreden dus.
Wat is er toch zo moeilijk aan je aan de regels te houden?
Ik vermoed als vertegenwoordiger van een SOVS-clubje uit Friesland?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:46 schreef DutchGooner het volgende:
Op welke manier ben jij er bij betrokken geweest als ik vragen mag?
Uit deze opmerking blijkt dat je niet weet wat de SOVS is?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vermoed als vertegenwoordiger van een SOVS-clubje uit Friesland?
Jazeker, ik had moeten typen dat hij w.s. een afgevaardigde binnen het SOVS is van Cambuur?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:52 schreef DutchGooner het volgende:
Uit deze opmerking blijkt dat je niet weet wat de SOVS is?
Nu is het wel gelijk een stuk duidelijk idd.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Jazeker, ik had moeten typen dat hij w.s. een afgevaardigde binnen het SOVS is van Cambuur?
Overigens begreep ik uit de info die ik heb dat de SOVS ook niet in eerste instantie afwijzend staat tegen deze conceptwet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:57 schreef DutchGooner het volgende:
Nu is het wel gelijk een stuk duidelijk idd.
Niet dat ik zo'n "fan" ben van de SOVS overigens.
Kan er wel mee leven mits ie correct wordt uitgevoerd en niet voor elk wissewasje wordt toegepast en daar ben ik dus wel bang voor. (dat doen ze Engeland trouwens ook niet)quote:
Waarom niet?quote:
Dat zou kunnen, heb me er niet in verdiept.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Overigens begreep ik uit de info die ik heb dat de SOVS ook niet in eerste instantie afwijzend staat tegen deze conceptwet.
Ter geruststelling voor jou:quote:
over praatgroepjes gesproken...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:44 schreef golfer het volgende:
Ik ben er via mijn politiek partij wel betrokken bij geweest, maar heb geen zitting genomen in al die praatgroepjes.
natuurlijk, graag zelfs, jij bent n.l. de dupe van deze wet NIET de hoolie's voor wie deze wet bedoelt is.quote:Mag ik er als gewoon burger en voetballiefhebber dan geen mening over hebben of voorstander van zijn?
Ben geen afgevaardigde namens de SC van Cambuur binnen de SOVS. Heb veiligheidszaken een aantal jaren namens de SC gedaan. En in die hoedanigheid veel met de club en de lokale driehoek gesproken over de geboorte van dit gedrocht.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:46 schreef DutchGooner het volgende:
Op welke manier ben jij er bij betrokken geweest als ik vragen mag?
ik ook niet! dat is pas een besluiteloos praatgroepje!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:57 schreef DutchGooner het volgende:
Niet dat ik zo'n "fan" ben van de SOVS overigens.
"De lokale" driehoek, ook zoietsquote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:03 schreef Freeflyer het volgende:
Ben geen afgevaardigde namens de SC van Cambuur binnen de SOVS. Heb veiligheidszaken een aantal jaren namens de SC gedaan. En in die hoedanigheid veel met de club en de lokale driehoek gesproken over de geboorte van dit gedrocht.
Hoe kan ik ooit de dupe zijn van deze wet als ik mij normaal keurig gedraag als ik naar een voetbalwedstrijd ga met mijn kinderen of vrienden?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:03 schreef Freeflyer het volgende:
natuurlijk, graag zelfs, jij bent n.l. de dupe van deze wet NIET de hoolie's voor wie deze wet bedoelt is.
Het zou toch verdomd knap zijn als jij je zou misdragen die ene keer in het seizoen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe kan ik ooit de dupe zijn van deze wet als ik mij normaal keurig gedraag als ik naar een voetbalwedstrijd ga met mijn kinderen of vrienden?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:07 schreef DutchGooner het volgende:
Het zou toch verdomd knap zijn als jij je zou misdragen die ene keer in het seizoen.
Sowieso zonde van je geld.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb afgesproken met Doc en tong om komend jaar wat vaker te gaan.
Moet die SCC-kaart er toch eens uit zien te krijgen.
Ik hoopte al dat je deze er uit zou pakkenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:06 schreef golfer het volgende:
Hoe kan ik ooit de dupe zijn van deze wet als ik mij normaal keurig gedraag als ik naar een voetbalwedstrijd ga met mijn kinderen of vrienden?
fantastisch he... politie, gemeente, justitie, brandweer, ggd, de club, de supporters... alles bij elkaar in 1 hok en dat meerdere keren per jaar.quote:
En dan heb je het niet eens over het financiele aspect.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:17 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
doen. meeste mensen gaan niet zover omdat ze niet weten welke weg ze moeten bewandelen
Hele verhalen gehoord van onze fanclub en van onze voormalige VC, je kan een boek schijven over de koppigheid van die driehoek.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:19 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
fantastisch he... politie, gemeente, justitie, brandweer, ggd, de club, de supporters... alles bij elkaar in 1 hok en dat meerdere keren per jaar.
je moest eens weten hoe vervelend de meeste clubs het vinden dat de supporters bij dit soort overleggen betrokken horen te zijn. het verstrekken van de licentie valt of staat ermee
alle supporters zijn hooligans als je er niet bij zitquote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hele verhalen gehoord van onze fanclub en van onze voormalige VC, je kan een boek schijven over de koppigheid van die driehoek.
nee, dat maakt het helemaal leuk... wist je dat het goedkoper is om te procederen dan om te betalen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:20 schreef DutchGooner het volgende:
En dan heb je het niet eens over het financiele aspect.
ik vul zo een hoofdstuk met anekdotes waar je de broek van de kont zakt. echt onvoorstelbaar.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:21
schreef DutchGooner het volgende:
Hele verhalen gehoord van onze fanclub en van onze voormalige VC, je kan een boek schijven over de koppigheid van die driehoek.
haha, ja dat klopt wel aardig. we hebben in het verleden een bestuurder gehad die letterlijk zei: "dan voetballen we toch zonder publiek. dat beetje geld is ook geen probleem".quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:29 schreef MaxPower het volgende:
alle supporters zijn hooligans als je er niet bij zit
Ik heb er in mijn skybox nog nooit last van gehad.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:17 schreef Freeflyer het volgende:
Ik hoopte al dat je deze er uit zou pakken
Het volgende is wederom verschillende malen gebeurt in den lande in zowel ere als eerstedivisie... de selectie traint op een doordeweekse dag in het stadion en schiet op doel. verschillende ballen belanden in de tribunes. stoeltjes worden geraakt en met name in de winter is dat funest want dan scheurt het kunststof heel snel.
tijdens de wedstrijd het weekend erna ga jij naar je stoeltje en gaat zitten. de spanning is om te snijden en plotseling wordt er gescoord en ga je staan juichen... daarna ga je weer zitten maar achter je is er iemand die in zijn/haar enthousiasme per ongeluk tegen je stoeltje aan heeft getrapt. het stoeltje breekt af, de steward heeft dat gehoord maar wacht tot het weer wat rustiger is...
gevolg, jij wordt er op aan gekeken en gaat mee, met pech een nachtje logeren, stadionverbod, boete, pasfoto inleveren... argumenten hebben weinig zin op zo'n moment. bij meneer de rechter mag je je verhaal doen. meeste mensen gaan niet zover omdat ze niet weten welke weg ze moeten bewandelen dit in tegenstelling tot de hoolie's... heb je ook gelijk je reden waarom er zoveel sv's ingetrokken worden.
i give up!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:34 schreef golfer het volgende:
Ik heb er in mijn skybox nog nooit last van gehad.
En die 2e zin toont aan dat als je een supporter bent en wordt opgepakt voor een vechtpartij bij een snackbar, harder gestraft wordt als iemand die geen supporter is....quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Heb je de kernpunten uit de conceptwet wel gelezen?:
Kernpunten uit wetsvoorstel Voetbalevenementen
# Door het definiëren van 'voetbalevenement' worden niet alleen voetbalwedstrijden in het betaald voetbal onder de reikwijdte van de wet gebracht, maar ook daarmee samenhangende evenementen, zoals huldigingen.
# Het geldt ook voor strafbare gedragingen die voortkomen uit een vermeende identificatie met een bepaalde club uit het betaalde voetbal, zonder dat er een direct verband hoeft te bestaan met het plaatsvinden van een voetbalevenement.
# Een algemene strafverhoging wordt geïntroduceerd voor het geval een delict verband houdt met een voetbalevenement.
# Specifieke bijkomende straffen kunnen worden opgelegd, zoals een stadionverbod en een omgevingsverbod.
# In combinatie met deze bijkomende straffen kan ook een meldplicht worden opgelegd.
# Het Nederlandse strafrecht kan ook worden toegepast op Nederlanders die zich in het buitenland schuldig maken aan delicten die verband houden met een voetbalevenement.
# Indien een stadionverbod of omgevingsverbod niet wordt nageleefd, kan vervangende hechtenis worden toegepast.
# Het opzettelijk gooien van voorwerpen zonder geldige reden tijdens een voetbalevenement wordt strafbaar gesteld.
# Er is een afwijkend regime voor jeugdigen opgesteld.
# Door invoering van de Wet OM-afdoening (verwacht medio 2007) kan de officier van justitie strafbeschikkingen uitvaardigen. In de Voetbalevenementenwet is de mogelijkheid om een stadion- of omgevingsverbod met meldplicht als strafbeschikking uit te vaardigen, specifiek opgenomen.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:32 schreef LongOne het volgende:
Ik quote het volgende even van een ander forum:
Mooie is dat het alleen geldt als je een gerechtelijk sv hebt (door de rechter opgelegd) en niet bij een knvb sv (civiel rechtelijk) waar geen rechtszaak aan te pas is gekomen.
Dat is echter nu ook al het geval en het aantal sv's dat door een rechter is opgelegd is op de vingers van 1 hand te tellen (omdat in de meeste gevallen de supporters winnen omdat een rechter WEL bewijzen eist).
Als dit zo is, is die hele voetbalwet nutteloos. Is het niet zo dat men dit juist met deze wet probeert op te vangen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:32 schreef LongOne het volgende:
Ik quote het volgende even van een ander forum:
Mooie is dat het alleen geldt als je een gerechtelijk sv hebt (door de rechter opgelegd) en niet bij een knvb sv (civiel rechtelijk) waar geen rechtszaak aan te pas is gekomen.
Dat is echter nu ook al het geval en het aantal sv's dat door een rechter is opgelegd is op de vingers van 1 hand te tellen (omdat in de meeste gevallen de supporters winnen omdat een rechter WEL bewijzen eist).
ik denk nog niet.. tot op heden is ie volgens mij alleen verspreid onder partijen die zich er tegen aan bemoeit hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:18 schreef MaxPower het volgende:
Als dit zo is, is die hele voetbalwet nutteloos. Is het niet zo dat men dit juist met deze wet probeert op te vangen?
Staat de wet al ergens helemaal online?
Maar dan heb je dus ook echt wat geflikt lijkt me.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Hier zijn er overigens zat die wel een strafrechtelijk stadionverbod hebben.
quote:De voetbalwet
Afgelopen donderdag 28 juni jl. was het dan eindelijk zover, de presentatie van de voetbalwet. Een manier om het geweld van hooligans tegen te gaan, gepresenteerd door de gelegenheidscoalitie van PvdA, CDA en VVD. Minister Guusje ter Horst van binnenlandse zaken (oud burgemeester van Nijmegen) is er blij mee.
Het voorstel regelt een stadion- en omgevingsverbod in combinatie met een meldplicht. Supporters die de meldplicht niet nakomen, moeten hard worden gestraft met een celstraf van maximaal een jaar of enkele duizenden euro's boete. De fracties willen ook het strafrecht aanpassen zodat het voorbereiden van openlijke geweldpleging strafbaar wordt. Hiermee moeten vechtpartijen tussen rivaliserende supportersgroepen op vooraf afgesproken locaties worden voorkomen.
Het voorstel is afgeleid van de Engelse voetbalwet die daar al enkele jaren van kracht is. Hier in Nederland is de gemiddelde voetbalsupporter, mede door de media, ervan overtuigt dat er in Engeland niets meer gebeurd op het gebeid van hooliganisme. Diegene die zich er wat meer in heeft verdiept weet wel beter. In Engeland heeft er namelijk gewoon een verplaatsing van het voetbalgeweld plaatsgevonden. Confrontaties vinden niet meer plaats in of rondom het stadion, maar ver daarvandaan. Eigenlijk iets wat in de afgelopen jaren in Nederland ook al merkbaar is. Doordat er bijna niets meer wordt vermeld in de Nederlandse media over het Engelse voetbalgeweld, is de gemiddelde Nederlandse voetbalsupporter niet of nauwelijks meer op de hoogte van hetgeen zich daar afspeelt.
Een poging om in Nederland in de media niets meer te vermelden over het voetbalgeweld is mislukt. Een tijdlang is er namelijk een poging ondernomen, maar de hooligan heeft zich daar niks van aangetrokken. Inmiddels is de media teruggekomen op dat besluit en wordt voetbal gerelateerd geweld breed uitgemeten in de media. Zo was er recentelijk nog het uitgebreide verslag in de media over de Feyenoord-supporters die onderling slaags zijn geraakt in Vlaardingen. Zowel in het journaal, als op teletekst als in ieder Nederlands dagblad werd dit nieuws breed uitgemeten. De reden hiervan is heel simpel, voetbal gerelateerd geweld scoort! Deze vorm van geweld staat namelijk op plek 1 als het gaat om staatsvijanden. Niet het terrorisme, niet de zedendelicten, niet de Hells Angels, nee voetbalgeweld is de absolute nummer 1. Het is ook makkelijk scoren voor de politiek, omdat voetbal veruit de meest bezochte en bekeken sport is in Nederland. En zeker 80% van de Nederlanders is geïnteresseerd in voetbal. Het is ook treurig om te zien dat justitie via de media de hooligans wil opsporen. Zo zijn er regelmatig in het programma opsporing verzocht beelden te zien van voetbalhooligans. “Wat deed verdachte 8 precies?” vraagt de grote pisnicht Firts’-Sissy-‘Sissing. “Nou, hij gooide met een steen naar een ME-bus” weet de desbetreffende commandant te vermelden. Ongelooflijk dat zoiets uitgezonden wordt, maar zoals al eerder aangeven, deze onderwerpen scoren. En dat weet het programma Opsporing Verzocht ook.
Het is ook te gek voor woorden dat je als hooligan alleen al het risico loopt om, bij het niet nakomen van de meldplicht, een jaar gevangenisstraf te krijgen. Een smerige pedofiel die bij kleine kinderen voor de rest van hun leven trauma’s heeft bezorgd, komt er vaak zat nog met een werkstraf van af! Als je als hooligan slaags raakt met andere hooligans, dan loop je grote kans hogere straffen te krijgen. En dat terwijl hooligans vaak alleen maar slaags raken met andere hooligans. De gemiddelde pet en sjaal supporter wordt over het algemeen met rust gelaten. Het enige waar politiek Den Haag zich zorgen om maakt is het grootschalige politieoptreden. Maar als je dat terugkoppelt aan het aantal bezoekers dat op een voetbalwedstrijd afkomt, dan is dat ook een te verwaarlozen aantal. Bij andere grootschalige evenementen zijn er namelijk net zoveel, of misschien wel meer politieagenten op de been. Alleen vinden de voetbalwedstrijden iedere week plaats. Daarnaast is het ook nog eens zo dat stadionverboden veels te gemakkelijk worden opgelegd. Op het moment dat je wordt opgepakt, terecht of onterecht, krijg je automatisch een stadionverbod. De deurwaarder komt langs en aan dat stadionverbod is meteen een ¤ 450,- verbonden en dan ook nog eens een ¤ 60,- deurwaardersexploot. De zaak moet dan nog voorkomen. Win je de zaak meteen of later in hoger beroep, dan is de kans groot dat je jezelf straks al een jaar lang hebt moeten melden bij het politiebureau. Een totaal verkeerde aanpak! Bewijs eerst maar eens dat je wat gedaan hebt en mocht dat zo zijn, ga dan maar straffen. Maar niet zoals het nu gebeurt, in deze omgekeerde wereld.
De vraag is nu alleen of het zin heeft om een dergelijke voetbalwet in te voeren. Het voetbalgeweld zal zich, zoals al zichtbaar was, nog meer gaan verplaatsen. Volgens het voorstel kan dit echter ook niet meer naar een weiland, omdat het voorbereiden ook al strafbaar gemaakt gaat worden. Toch vreemd dat iedere niet-kenner dat de afgelopen jaren volop heeft geroepen. “Zet ze maar in een weiland of in een afgesloten kooi en het lost zich vanzelf op”. Nee, dat is volgens politiek Den Haag ook niet de oplossing. Bij ons, als De Graafschap zijnde, rijst dan ook meteen de vraag op hoe ze willen gaan bewijzen dat er voorbereidingen zijn getroffen. Een telefoontap is waarschijnlijk makkelijk te leggen, maar is dat voldoende bewijs? Was het niet zo dat justitie er in het seizoen 2004/2005 volledig naast zat door te beweren dat er afspraken waren gemaakt voor een confrontatie tussen hooligans van De Graafschap en Ajax. Bij ons is namelijk bekend dat er nooit geen contact is geweest tussen deze twee supportersgroepen. Justitie was hier echter overtuigd dat dit wel had plaatsgevonden en wist door middel van een rechtsgang tot een aantal volledig onterechte veroordelingen te komen.
De voetbalwet zal waarschijnlijk in het seizoen 2008/2009 geïntroduceerd worden, maar wellicht al eerder, namelijk op 1 januari 2008. Hooligans zien hier niet zo’n groot probleem in, omdat aan dit soort geweld onmogelijk een einde is te maken. Een verplaatsing zal plaatsvinden en bij een poging tot veroordeling omtrent het organiseren van voetbalgeweld zal er voornamelijk gezwegen gaan worden. Is dat niet hetgeen de Nomads ook gedaan hebben? Die hebben notabene drie van hun eigen leden vermoord, allemaal hun mond dicht gehouden, zijn inmiddels allemaal vrijgesproken en kunnen een fikse schadevergoeding tegemoet zien. Zwijgen loont dus! Daarnaast is het zo dat er altijd weer nieuwe mensen zullen opstaan. Tracht je de één volledig te verwijderen, dan zal de ander het volledig overnemen.
Mocht het toch verrassend genoeg onmogelijk zijn om geen geweld meer uit te kunnen oefenen bij het voetbal, dan zal er uitgeweken worden naar andere sporten. Je ontkomt als maatschappij namelijk niet aan dit soort geweld! Wij zien de koppen in de kranten al voor ons “Honkbalhooligans massaal slaags”, “Waterpolohooligans in het diepe gegooid” en “Handbalhooligans vechten een oud handgemeen uit.” Op naar het jaar 2008!
Bron: bluewhitemadness.nl
Precies...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:03 schreef PLAE@ het volgende:
Een voetbalwet zou niet nodig moeten zijn. Ik snap niet waarom men het niet af kan door de 'supporters' als normale burgers te straffen ipv als aparte categorie.
echt debiel ditquote:Op vrijdag 29 juni 2007 07:57 schreef Superheld het volgende:
[..]
En die 2e zin toont aan dat als je een supporter bent en wordt opgepakt voor een vechtpartij bij een snackbar, harder gestraft wordt als iemand die geen supporter is....![]()
Vast wel, maar het feit dat ik dit bericht post wil niet zeggen dat ik een supporter van de graafschap benquote:Op maandag 2 juli 2007 22:14 schreef Bramzz het volgende:
[..]
oke, er zijn dus meer graafschap supporters![]()
het feit dat jij op die site kiijkt wil wel zeggen dat jij niet de gemiddelde supporter van Haarlem bentquote:Op maandag 2 juli 2007 22:43 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Vast wel, maar het feit dat ik dit bericht post wil niet zeggen dat ik een supporter van de graafschap ben.
Kwam via een andere site aan dat artikel, maar dat boeit verder ook niet. Wel een aardig stuk.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:47 schreef Bramzz het volgende:
[..]
het feit dat jij op die site kiijkt wil wel zeggen dat jij niet de gemiddelde supporter van Haarlem bent![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |